Ingen brug af tennis-klicheér

12 år 5 måneder siden #61 af Dios
Besvaret af Dios på emne Ingen brug af tennis-klicheér
Jaken skrev:

Men er det ikke lige netop vores defensiv der er holdets mest imponerende force på nuværende tidspunkt?

Vi har immervæk kun lukket 4 mål ind i 16 kampe, og de 4 mål har tilmed alle været efter helt vanvittige afslutninger (Huntelaars tordenhug, Dos Santos’ velplacerede frispark, Ibai Gomez’ ustyrlige stolpe-ind mål og Marios mål til 1-2 der sad helt oppe i hjørnet). Ydermere scorer Chelsea generelt ikke synderlig mange mål, City har ikke været helt på dupperne siden januar og Dortmund defensiv har set bedre dage (for at sige det mildt).

Hvad jeg hellere ville være betænkelig ved, er hvordan offensiven vil gebærde sig overfor de stærkeste forsvar. Et kompakt Chelsea-hold på Stamford Bridge kunne jeg godt se nogle problemstillinger ved at møde.

Bayerns reelle styrke kan jeg stadig ikke helt hitte ud af...

Langt de største storhold lukker færre mål ind end Real Madrid altid har gjort. Selvom det er utrolig svært og sammenligne med andre hold i andre ligaer, så har Real Madrid altid været kendt for at scorer flere mål end modstanderen. Et koncept som egentlig altid har passet mig lige indtil fodbold blev noget taktisk stas.

Igen, så kan man diskutere om Real Madrid er fremragende eller om modstanderholdene bare ikke er gode nok. Der er klarer forbedringer, og langt de fleste af de dumme mål som vi hidtil har lukket ind er vi stoppet med at lukke ind, men jeg synes det er mere interessant og kigge på chancer end mål. F.eks. så er det kun Draxler som kunne brænde den enorme chance som han gjorde, men det er jo langtfra et plus i bogen, at modstanderne kom frem til chancen. Forstår du hvor jeg vil hen?.
Du må ikke komme og fortælle mig fejl som denne ikke vil fører til mål imod Barcelona eller Bayern, for at nævne de 2 bedste hold sammen med Real Madrid IMO.

I min sammenhæng af klubber, så er jeg helt med på Chelsea ikke scorer specielt mange mål, men jeg håbede folk forstod hvad jeg mente. Det er nemlig som du selv siger interessant og se hvordan vi skal kunne bryde en så kompakt defensiv ned, og egentlig var det blot hold jeg mente sagtens ville kunne slå os, selvom vi måske er langt bedre end dem. Reglen på udebanemål er grunden.

Vores største styrke lige nu er de 3 forreste oppe foran IMO. Vi scorer bare langt flere mål end modstanderen, og selvom vores defensiv er blev bedret end før, så er den langtfra perfekt. De sidste 6 kampe har vi en målscorer på 21-3. Det er vores offensiv der vinder pointene og ikke vores defensiv, og det er også derfor jeg frygter vores defensiv imod langt bedre modstandere.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: 2:18

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #62 af CRSeven
Hold da op det var hurtigt tonen vendte herinde fra at være helt fantastisk igår, til at male fanden på væggen nu, fordi vores defensiv åbenbart sejler.

Mht. Draxler chancen er der to kritiske fejl:
1. Da Dí Maria ankommer i zonen hvor Schalke spillerne er (2vs1) overfor Marcelo, bliver der ikke kommunikeret hvem der presser bold holder og hvem der dækker af. Simpelt kommunkations problem, alternativt kunne Alonso have udpeget det, da han havde overblikket. Disse ting sker, men skal selvfølgelig ikke ende ud i sådan en stor chance, men jeg ser det ikke som at være en katastrofe for Dí Marias positionsevne.

2. Da indlægget bliver slået (ekstremt ringe vel og mærke) snyder bolden begge midterforsvarer, da Ramos snitter den, og den derfor snyder Pepe fuldstændig bagved. Tilfældigheder sker også i fodbold, men chancen må naturligvis aldrig blive så stor, og den bold skal cleares af en af de to.

Jeg håber Ancelotti fastholder denne opstilling, da jeg simpelthen ikke kan se hvad Illaramendi skulle lave på banen sammen med Alonso. Så har vi to typer der søger nøjagtig de samme rum, hvilket ikke skaber noget offensivt, men bare træder hinanden over tæerne.
Følgende bruger(e) sagde tak: 2:18

12 år 5 måneder siden #63 af Sahinovic
Ja Di Maria og Marcelo ser måske ikke så godt ud i situationen, men synes ikke rigtigt at der er så mange der nævner Pepe og Ramos?

Det er jo et elendigt indlæg som bare skal cleares uden nogle problemer, men på en eller anden måde ryger den både igennem pærehovede 1 (Ramos) og pærehovede 2 (Pepe), det må aldrig ske, og specielt ikke når indlægget er så svagt og der ikke er noget fart i det.

Florentino Pérez

12 år 5 måneder siden #64 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Ingen brug af tennis-klicheér

Dios skrev: Langt de største storhold lukker færre mål ind end Real Madrid altid har gjort. Selvom det er utrolig svært og sammenligne med andre hold i andre ligaer, så har Real Madrid altid været kendt for at scorer flere mål end modstanderen.

Ja, det har Real Madrid altid været kendt for, rent historisk. Det er dog bare ikke øjebliksbilledet.

Dios skrev: Igen, så kan man diskutere om Real Madrid er fremragende eller om modstanderholdene bare ikke er gode nok. Der er klarer forbedringer, og langt de fleste af de dumme mål som vi hidtil har lukket ind er vi stoppet med at lukke ind, men jeg synes det er mere interessant og kigge på chancer end mål. F.eks. så er det kun Draxler som kunne brænde den enorme chance som han gjorde, men det er jo langtfra et plus i bogen, at modstanderne kom frem til chancen. Forstår du hvor jeg vil hen?.
Du må ikke komme og fortælle mig fejl som denne ikke vil fører til mål imod Barcelona eller Bayern, for at nævne de 2 bedste hold sammen med Real Madrid IMO.

Jeg er ligeledes mere interesseret i chancer, så derfor vil jeg gerne gøre opmærksom på følgende statistik: I de første 15 kampe af 2014 har modstanderne i gennemsnit kun haft 1,9 skud på mål pr. kamp. Det er forbavsende godt, hvis du spørger mig. Real Madrids karakteristiske defensive blundere har været nærved ikke-eksisterende.

Og hvad angår Draxlers helt åbne chance, så er der jo blot tale om et enkeltstående tilfælde. Det er stort set umuligt for noget som helst hold i verden, at undgå at lade modstanderen komme frem til bare én åben mulighed i ny og næ. Det var Schalkes første og eneste i kampen, så derfor finder jeg det langt mere betryggende og relevant at pointere, at holdet hurtigt genfandt balancen trods den lidt famlende start og totalt fik lukket ned for Schalke. Det er ganske enkelt umuligt fuldkommen at eliminere åbne muligheder.

Men jo, vi er da også enige i at modstanden ikke hele tiden har været af højeste karat (selvom hverken Schalke, Bilbao, Villarreal eller Atletico bare sådan er at kimse af). Det plejede dog ikke at stoppe Real Madrid i at lukke et utal af mål ind mod selv de mest upåagtede modstandere - dérfor er det i den grad en positiv (og bemærkelsesværdig) udvikling.

Dios skrev: I min sammenhæng af klubber, så er jeg helt med på Chelsea ikke scorer specielt mange mål, men jeg håbede folk forstod hvad jeg mente. Det er nemlig som du selv siger interessant og se hvordan vi skal kunne bryde en så kompakt defensiv ned, og egentlig var det blot hold jeg mente sagtens ville kunne slå os, selvom vi måske er langt bedre end dem. Reglen på udebanemål er grunden.

Nemlig. Du nævnte f.eks. bare Chelsea i slutningen af følgende sætning: ”Real Madrid har svært ved hold som scorer ligeså meget som Real Madrid, så imod hold som…”. Dérfor fandt jeg det nødvendigt at pointere, at Chelsea ikke som sådan er et storscorende hold, som du også er inde på her. Det er i højere grad deres defensiv der vil volde os problemer end deres offensiv, men vi er fuldt ud enige i, at det meget vel kunne blive en vanskelig modstander for os.

Dios skrev: Vores største styrke lige nu er de 3 forreste oppe foran IMO. Vi scorer bare langt flere mål end modstanderen, og selvom vores defensiv er blev bedret end før, så er den langtfra perfekt. De sidste 6 kampe har vi en målscorer på 21-3. Det er vores offensiv der vinder pointene og ikke vores defensiv, og det er også derfor jeg frygter vores defensiv imod langt bedre modstandere.

Her er jeg ganske enkelt uenig. For mig at se, er vores offensiv svagere end vores defensiv (altså hvad angår udnyttelse af potentiale). Når det hele glider som i aftes, så jo, men jeg mener ikke vores offensiv er ligeså stabil. Vores defensiv anser jeg, på nuværende tidspunkt, for at være klodens bedst præsterende. Dortmund og Barcelonas forsvar er mildest talt miserable, Citys er ikke just prangende og Bayerns mener jeg ikke er bedre end vores – muligvis på niveau. Jeg er derfor mere bekymret for om vores offensiv vil være i stand til at nedbryde stærke defensive kollektiv som Chelseas.

Jeg siger ikke at vores defensiv er komplet og perfekt, men ser jeg på konkurrenterne kan jeg ikke se at vores defensiv skulle lide større problemer end deres.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, MMM, Pelle, 2:18

12 år 5 måneder siden #65 af Dios
@Jaken.

Vi er jo enige i det meste, og det andet bliver vi jo nok aldrig enige om :)

Der er ingen tvivl om, at Real Madrid går en fantastisk tid i møde. Vi er i en favorabel situation lige nu, men når størrelsesforholdene bliver mindre end Schalke, At. Madrid etc. så finder vi først ud af vores reelle styrker og mangler.
Rammer vores BBC dagen som imod Schalke, så kan alle modstandere godt vinke farvel til deres chancer, men det kan vi jo kun håbe på sker.

Altid dejligt med et indspark fra din side af :)

Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Dios.

12 år 5 måneder siden #66 af LasseRMD

Dios skrev: LasseRMD skrev:

Nu hiver du fat i ét scenarie, hvor Di Maria måske ikke ser så godt ud, men det var vel også det eneste. Jeg synes Di Maria var forrygende.

Pepe kunne ligeså godt have losset den bold ad helvedes til, da den var i feltet, men han mistimede den.

Det er utroligt svært, at forklare og vise hvad jeg mener, når man ikke har hele kampen man kan vise af. Nu huskede jeg tilfældigt bare situationen igår, fordi den førte til en chance, og man dermed kunne finde det lynhurtigt på youtube. Jeg lagde ihvertfald i mærke til 4-5 gange, hvor Di María står for langt fremme i banen, og gjorde afstanden stor imellem forsvaret og midtbanen ude i venstre side.

Jeg klandre ikke Di María for den store chance, da Pepé og Ramos burde få et los i røven for ikke at cleare den bold langtid før den rammer Draxler, men jeg pointere at Di María oftest står total fejlplaceret på den centrale midtbane ift. hvad Khedira f.eks. ville gøre, og derfor opstår chancen, eller chancen bliver jo kun så stor, fordi Ramos og Pepé dummer sig, men håber du kan se pointen?.

Hvis man ikke kigger efter sådan nogle ting, så lægger man aldrig mærke til det. Jeg synes vores stabilitet er utrolig skrøbelig, også selvom 9 ud af 10 herinde mener noget andet. Det er stadig for nemt og spille imod Real Madrid, da modstanderne altid kommer til forholdsvis mange 100% chancer.

Som jeg også skrev i mit indlæg, så synes jeg også Di María var god, men kun i det offensive, da mange af hans defensive aktioner er på tilbageløb, men han i den grad fejler kamp efter kamp i hans positionering. Nu viste jeg dig, og mange andre hvad jeg mener med, at Di María står forkert, så prøv at læg mærke til det fremover :).

Jamen jamen jamen. Har du set hans rolle? Han skal være 10'eren + komme ned og dække en venstre kant, da Bale trækker lidt ned i højre, og Ronaldo samt Benz bliver oppe. Modric ville jo blive fuldstændig hæmmet i sit spil, hvis han som offensiv midt, skulle trække ned i venstre side, og agere venstre midt i defensiven. Modric' rolle er fundet, og skal IKKE ændres!!! Hans perfekte rolle er 8'eren - han skal ikke op på den 10'er position, som du mener.

- Og hvis du mener at vi skal dække 4-2-1 i defensiven, altså med Modric lidt fremme, og ikke en der trækker ned til venstre, så vil vi stå endnu mere i ubalance - for Ronaldo trækker ihvertfald ikke ned, og derfor vil midtbanen stå skævt ift. Bales tilbageløb.

12 år 5 måneder siden #67 af LasseRMD

LasseRMD skrev:

Nu hiver du fat i ét scenarie, hvor Di Maria måske ikke ser så godt ud, men det var vel også det eneste. Jeg synes Di Maria var forrygende.

Pepe kunne ligeså godt have losset den bold ad helvedes til, da den var i feltet, men han mistimede den.

Det er utroligt svært, at forklare og vise hvad jeg mener, når man ikke har hele kampen man kan vise af. Nu huskede jeg tilfældigt bare situationen igår, fordi den førte til en chance, og man dermed kunne finde det lynhurtigt på youtube. Jeg lagde ihvertfald i mærke til 4-5 gange, hvor Di María står for langt fremme i banen, og gjorde afstanden stor imellem forsvaret og midtbanen ude i venstre side.

Jeg klandre ikke Di María for den store chance, da Pepé og Ramos burde få et los i røven for ikke at cleare den bold langtid før den rammer Draxler, men jeg pointere at Di María oftest står total fejlplaceret på den centrale midtbane ift. hvad Khedira f.eks. ville gøre, og derfor opstår chancen, eller chancen bliver jo kun så stor, fordi Ramos og Pepé dummer sig, men håber du kan se pointen?.

Hvis man ikke kigger efter sådan nogle ting, så lægger man aldrig mærke til det. Jeg synes vores stabilitet er utrolig skrøbelig, også selvom 9 ud af 10 herinde mener noget andet. Det er stadig for nemt og spille imod Real Madrid, da modstanderne altid kommer til forholdsvis mange 100% chancer.

Som jeg også skrev i mit indlæg, så synes jeg også Di María var god, men kun i det offensive, da mange af hans defensive aktioner er på tilbageløb, men han i den grad fejler kamp efter kamp i hans positionering. Nu viste jeg dig, og mange andre hvad jeg mener med, at Di María står forkert, så prøv at læg mærke til det fremover :).

Jamen jamen jamen. Har du set hans rolle? Han skal være 10'eren + komme ned og dække en venstre kant, da Bale trækker lidt ned i højre, og Ronaldo samt Benz bliver oppe. Modric ville jo blive fuldstændig hæmmet i sit spil, hvis han som offensiv midt, skulle trække ned i venstre side, og agere venstre midt i defensiven. Modric' rolle er fundet, og skal IKKE ændres!!! Hans perfekte rolle er 8'eren - han skal ikke op på den 10'er position, som du mener.

- Og hvis du mener at vi skal dække 4-2-1 i defensiven, altså med Modric lidt fremme, og ikke en der trækker ned til venstre, så vil vi stå endnu mere i ubalance - for Ronaldo trækker ihvertfald ikke ned, og derfor vil midtbanen stå skævt ift. Bales tilbageløb.

Jeg synes Di Maria er den perfekte løsning på den offensive midt, som vi spiller nu. Hans lave bundniveau har jeg heller ikke set siden han kom ind på den plads - det virker som om han føler sig hjemme.

12 år 5 måneder siden #68 af Dios
LasseRMD skrev:

Ikke nok med du qouter mit indlæg 2 gange, så vrøvler du også!

Modric som 10'eren? Hvor får du det fra altså?!

Først og fremmest aner du ikke hvordan jeg så Real Madrid forsvarer eller angribe, og det ses tydeligt i din forklaring om hvordan jeg så Modric være 10'eren. For det andet så er Di María's rolle og dække af i venstre side i stedet for Ronaldo! Ikke Modric, men Di María.
Du beskriver Modric´ rolle som offensiv midt, men skriver bagefter, at hans rolle ikke skal ændres, da hans position som 8'er er den perfekte. Ved du selv hvad du mener her? Det er ihvertfald langtid siden jeg har set en "8'er-rolle" som offensiv midt, og den sidste var vel Kaká, hvis du forstå den ;)

Vi spiller 4-3-3 hvor Modric og Di María begge skal forsvarer når modstanderne har bolden, og de begge skal angribe/være kreative når vi har bolden.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #69 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Ingen brug af tennis-klicheér

Brylle skrev:

The Legend skrev:

Brylle skrev:

The Legend skrev:

Siempre Madrid skrev: Og så er det jo altså en yderst svag Marcelo, der spadseres forbi på kanten inden indlægget.

Det kan vel aldrig være Marcelos skyld, da han er oppe mod to. Virkelig dumt skrevet - lyder som om, at du har noget imod Marcelo!

Han snorksover jo. Hvem er farligst? Manden, er står på kanten, er nede i fart og kan kigge til venstre, hvor Di Maria løbende, eller er det manden, der kommer i fuld fart fra et udgangspunkt ned mod vores baglinje og bare skal have bolden prikket?

Han snorksover jo netop ikke, da han skal holde styr på to mænd, da Di Maria hjælper til alt for sent. Det ender med en mellemløsning, hvilket man jo kan forvente, når man er en mod to, så jeg synes stadig ikke, at han laver nogen fejl.

Jeg kan da stille mit spørgsmål igen :)

Hvem er farligst? Manden, er står på kanten, er nede i fart og kan kigge til venstre, hvor Di Maria løbende, eller er det manden, der kommer i fuld fart fra et udgangspunkt ned mod vores baglinje og bare skal have bolden prikket?

Marcelo kan ligesom ikke kende til den andens løb, da det bliver taget i ryggen på ham. Manden på bolden kunne ligeså godt have slået indlægget, hvis Marcelo åbner op for det ved at følge den anden mand.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #70 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Ingen brug af tennis-klicheér

The Legend skrev:

Brylle skrev:

The Legend skrev:

Brylle skrev:

The Legend skrev:

Siempre Madrid skrev: Og så er det jo altså en yderst svag Marcelo, der spadseres forbi på kanten inden indlægget.

Det kan vel aldrig være Marcelos skyld, da han er oppe mod to. Virkelig dumt skrevet - lyder som om, at du har noget imod Marcelo!

Han snorksover jo. Hvem er farligst? Manden, er står på kanten, er nede i fart og kan kigge til venstre, hvor Di Maria løbende, eller er det manden, der kommer i fuld fart fra et udgangspunkt ned mod vores baglinje og bare skal have bolden prikket?

Han snorksover jo netop ikke, da han skal holde styr på to mænd, da Di Maria hjælper til alt for sent. Det ender med en mellemløsning, hvilket man jo kan forvente, når man er en mod to, så jeg synes stadig ikke, at han laver nogen fejl.

Jeg kan da stille mit spørgsmål igen :)

Hvem er farligst? Manden, er står på kanten, er nede i fart og kan kigge til venstre, hvor Di Maria løbende, eller er det manden, der kommer i fuld fart fra et udgangspunkt ned mod vores baglinje og bare skal have bolden prikket?

Marcelo kan ligesom ikke kende til den andens løb, da det bliver taget i ryggen på ham. Manden på bolden kunne ligeså godt have slået indlægget, hvis Marcelo åbner op for det ved at følge den anden mand.

Du svarer ikke på mit spørgsmål. Det er faktisk meget simpelt, men vigtigt for at debatten kan fortsætte. Hvem er farligst? Og skal man følge med den mest farlige, eller skal man lade manden, der stormer mod baglinjen være?

Leger vi, at han ikke ser ham, så er det netop fordi han snorksover.

12 år 5 måneder siden #71 af LasseRMD

Ikke nok med du qouter mit indlæg 2 gange, så vrøvler du også!

Modric som 10'eren? Hvor får du det fra altså?!

Først og fremmest aner du ikke hvordan jeg så Real Madrid forsvarer eller angribe, og det ses tydeligt i din forklaring om hvordan jeg så Modric være 10'eren. For det andet så er Di María's rolle og dække af i venstre side i stedet for Ronaldo! Ikke Modric, men Di María.
Du beskriver Modric´ rolle som offensiv midt, men skriver bagefter, at hans rolle ikke skal ændres, da hans position som 8'er er den perfekte. Ved du selv hvad du mener her? Det er ihvertfald langtid siden jeg har set en "8'er-rolle" som offensiv midt, og den sidste var vel Kaká, hvis du forstå den ;)

Vi spiller 4-3-3 hvor Modric og Di María begge skal forsvarer når modstanderne har bolden, og de begge skal angribe/være kreative når vi har bolden.

Vi er dybt uenige i, hvordan Madrid spiller. Så derfor lukker jeg den her. Tror ikke der kommer noget konstruktivt, da vi ikke forstår/er enige med hinanden. Du er velkommen til at skrive privat besked, hvis jeg skal uddybe min mening til taktikken :D

Leveret af Kunena Forum