Ingen brug af tennis-klicheér

10 år 8 måneder siden #37 af Sahinovic

asp3200 skrev: Super kamp i går.

Men jeg er også med på hvad Dios er inde på. Mod de bedre hold går den opstilling med Alonso, modric og di maria altså bare ikke.

Hvorfor ikke og hvem skal vi ellers spille med istedet for Di Maria?

Jeg synes at det overraskende nok går godt med en Alonso, Modric og Di Maria på midtbanen, jeg troede aldrig det ville gå godt med en Di Maria på midtbanen, men begynder og synes mere og mere om det, og specielt efter igår. Ja jeg ved godt at det var mod et elendigt Schalke hold, men hvorfor ikke afprøve det mod de helt store, kunne jo være det ville gå næsten lige så godt rent spillemæssigt?

Jeg synes at Di Maria tilføre noget på midtbanen som Modric og Alonso ikke helt gør, og det er at han lige pludseligt laver et gennembrud hvor han bruger sin fart og tager nogle meter som gør det farligt.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 8 måneder siden #38 af asp3200

AlanSahinovic skrev:

Men jeg er også med på hvad Dios er inde på. Mod de bedre hold går den opstilling med Alonso, modric og di maria altså bare ikke.

Jeg synes at det overraskende nok går godt med en Alonso, Modric og Di Maria på midtbanen, jeg troede aldrig det ville gå godt med en Di Maria på midtbanen, men begynder og synes mere og mere om det, og specielt efter igår. Ja jeg ved godt at det var mod et elendigt Schalke hold, men hvorfor ikke afprøve det mod de helt store, kunne jo være det ville gå næsten lige så godt rent spillemæssigt?

Jeg synes at Di Maria tilføre noget på midtbanen som Modric og Alonso ikke helt gør, og det er at han lige pludseligt laver et gennembrud hvor han bruger sin fart og tager nogle meter som gør det farligt.

Khedira/lllara skal på og så modric op på den plads som Di maria har nu. Vil give os mere stabilitet på midtbanen mod de store hold tror jeg på.

Jeg er bare ikke den store fan af ham. Jeg vil gerne se ham på samme position mod Bayern eller Ath Madrid, Barcelona eksempelvis. Så tror jeg han falder igennem. Men igen, jeg er også mere til en Verratti/Gundogan type på den plads.
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved asp3200.

10 år 8 måneder siden #39 af NDR
Besvaret af NDR på emne Ingen brug af tennis-klicheér

Elkrimi skrev: Hatten af for Benz. Første gang jeg har set ham spille så godt i en større kamp. Hvis han fortsætter sådan i de endnu større kampe, så er han tilgivet ;)

Fantastisk at vi kan spare spillere i returkampen, for udekampen mod Malaga (forinden) bliver ikke let og efterfølgende kan fokus rettes fuldstændig mod Barca-kampen!

Overskud i alle turneringer, må man sige. Ancelotti! Siden Del Bosque har vi ikke haft en så "passende" træner.

Hvis han forsætter sådan, så er han tilgivet?????? tilgivet for hvad, er du syg eller total lost???

10 år 8 måneder siden #40 af NDR
Besvaret af NDR på emne Ingen brug af tennis-klicheér

RasmusKring skrev: Jeg er ikke meget for det, men jeg må indrømme, at Benzema var kampens spiller i går. Stor kamp af franskmanden, der var med i alt.[/quote

Ikke meget for at indrømme det???????

Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved NDR.

10 år 8 måneder siden #41 af 2:18
Besvaret af 2:18 på emne Ingen brug af tennis-klicheér
@ Dios

Den sekvens du har fundet, er da ikke specielt illustrativ. Der er minimum tre spillere som er mere involveret i at chancen opstod og ikke blev afværget. Du må kunne finde bedre eksempler !! De to backs imponerer da ikke just her.
Men skal ikke afvise at gårsdagens konstellation kommer til at fejle fremadrettet, men eksemplet er nærmest værdiløst (i mine øjne)

10 år 8 måneder siden #42 af LasseRMD

asp3200 skrev:

AlanSahinovic skrev:

Khedira/lllara skal på og så modric op på den plads som Di maria har nu. Vil give os mere stabilitet på midtbanen mod de store hold tror jeg på.

Jeg er bare ikke den store fan af ham. Jeg vil gerne se ham på samme position mod Bayern eller Ath Madrid, Barcelona eksempelvis. Så tror jeg han falder igennem. Men igen, jeg er også mere til en Verratti/Gundogan type på den plads.

Jeg synes Di Maria gør midtbanen mere flydende og direkte, end hvis Illarra og Khedira spillede. De er også begge meget tungere end Di Maria er - og så er han heller ikke så let at dække op.

Jeg synes at Di Maria, på den offensive midt, er en éner, og jeg kender ikke andre hold, som der har en off. midt, der bare minder om ham. Han er arbejdsom, meget væver, har et godt spark og et super flair. Ham lukker Bayern, Barca, PSG osv. ikke bare ned. Det tror jeg ihvertfald ikke på.

Men selvfølgelig savner jeg da Khedira, og den måde han stabiliserede midtbanen :D
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #43 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Ingen brug af tennis-klicheér
Jeg var godt nok glad i går, da BBC trioen scorede hver 2 mål! :D Det var måske på en nem bekostning. Men det at score 6 mål på udebane og mod Schalke i knockout fasen er stadig en rigtig fed følelse. Nu behøver vi ikke at bruge kræfter på hjemmebanen og kan spare spillere. Det er bare et stort plus! :)
Ronaldo kæmpede hele tiden for at komme på scoringstavlen og kommer til en masse chancer. Men jeg synes også at folk skal lægge mærke til Ronaldos 2 assists. Modstanderne ved godt at han vil forsøge at score, men Ronaldo snøre dem bare med to fikse afleveringer og spillet bliver mere uforudsigeligt! :) Der var selvfølgelig held med i det, men også talent!
Jeg glæder mig til kampen mod lillesøster, og håber at det har skabt endnu mere frygt hos dem, nu hvor Real Madrid er sultne løver! Men ellers skal Real Madrid nok vise hvem der bestemmer på banen i weekenden! :)
HALA MADRID! :)

• Andaran
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #44 af Andaran
Besvaret af Andaran på emne Ingen brug af tennis-klicheér
Hej Alle Madridistas:)

Jeg har fulgt dette forum i et par år nu og har endelig besluttet mig for at slutte mig til debatten, da jeg simpelthen ikke kan holde mund længere.

Mine umiddelbare tanker efter denne kamp er utrolig positive. Formationen 4-3-3 virker bare bedre og bedre og det helt vildt så overlegen en følelse man får af at se Real Madrid for tiden. Jeg synes Ancelotti har vist hvilken fantatisk træner han er ved at have inkoporeret denne formation som standartd formationen. I 3 år samt starten af Carlos regime operede vi med denne her kaos formation 4-2-3-1, hvor de 4 forreste stort set ikke deltog i noget som helst defensiv, medmindre vi højt pres var en nødvendighed.

Nu, med den nye formation, er alt ændret. Pepe og Ramos har vildt meget overskud, og nu hvor de blvier beskyttet, viser Pepe især hvilken dygtig spiller han i virkeligheden er.
Det er egentlig utroligt, hvor stor en forskel en lille ændring kan gøre. Istedet for at Özil lå mellem forsvar og angreb, ligger Di Maria og støtter Alonso og Modric og pludselig er alt under kontrol.

Det er derfor jeg ikke kan frostå hvordan nogen kan være utilfreds med en kamp som denne. Hvordan en du Dios mene, at der blev var for mange chancer til modstanderen? Dette her var en ottendedelsfinale i Champions League og mostanderen havde én stor chance og intet andet.
Sidste år havde Galatasay held med at få os alle til at frygte et exit mod dem i Tyrkiet. Der kan man tale om at vi ikke havde kontrol. Galatasaray som jeg vil betegne, som et hold med nogenlunde samme styrke som Schalke.

Med hensyn til Khedira, så er jeg glad for at vi har muligheden for, i weekenden, at bevise, at midtbanen fungere helt fint uden ham igen.

Få mig ikke startet omkring Khedira....

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #45 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Ingen brug af tennis-klicheér

asp3200 skrev:

AlanSahinovic skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad du er utilfreds med, når Di Maria spiller den plads. Det er meget flot, at man kan smide navne på bordet, som man vil have til at overtage, men du forklarer slet ikke hvad det er du leder efter?

Jeg frygter, at hvis man spiller med Illarra på den plads, så bliver vores midtbane så tung i røven, at der ikke skal mere end 2-3 hurtige bolde til at storme gennem midtbanen. Samtidig bør Illarra aldrig nogensinde gå længere op på den sidste tredjedel af banen, fordi hans fremadrettede afleveringer er direkte katastrofale. Som jeg ser det, så kan han bruges som den dybe midtbanespiller på en anden måde end Alonso, eller hvis midtbanen skal gøres mere stabil midt i kampen.

Di Maria byder ind med et enormt engagement, kæmper røven ud af bukserne og bliver bedre og bedre til at placere sig rigtigt. Offensivt synes jeg det har gavnet ham at ligge lidt mere til venstre end hans gamle plads på højre kant, fordi han er blevet meget mere direkte når han bærer bolden op. Samtidig har han en rigtig god sparketeknik, både på skuddet og i afleveringerne, og det er noget af det, som vi skal udnytte på midten.

10 år 8 måneder siden #46 af Dios
Besvaret af Dios på emne Ingen brug af tennis-klicheér
LasseRMD skrev:

Nu hiver du fat i ét scenarie, hvor Di Maria måske ikke ser så godt ud, men det var vel også det eneste. Jeg synes Di Maria var forrygende.

Pepe kunne ligeså godt have losset den bold ad helvedes til, da den var i feltet, men han mistimede den.

Det er utroligt svært, at forklare og vise hvad jeg mener, når man ikke har hele kampen man kan vise af. Nu huskede jeg tilfældigt bare situationen igår, fordi den førte til en chance, og man dermed kunne finde det lynhurtigt på youtube. Jeg lagde ihvertfald i mærke til 4-5 gange, hvor Di María står for langt fremme i banen, og gjorde afstanden stor imellem forsvaret og midtbanen ude i venstre side.

Jeg klandre ikke Di María for den store chance, da Pepé og Ramos burde få et los i røven for ikke at cleare den bold langtid før den rammer Draxler, men jeg pointere at Di María oftest står total fejlplaceret på den centrale midtbane ift. hvad Khedira f.eks. ville gøre, og derfor opstår chancen, eller chancen bliver jo kun så stor, fordi Ramos og Pepé dummer sig, men håber du kan se pointen?.

Hvis man ikke kigger efter sådan nogle ting, så lægger man aldrig mærke til det. Jeg synes vores stabilitet er utrolig skrøbelig, også selvom 9 ud af 10 herinde mener noget andet. Det er stadig for nemt og spille imod Real Madrid, da modstanderne altid kommer til forholdsvis mange 100% chancer.

Som jeg også skrev i mit indlæg, så synes jeg også Di María var god, men kun i det offensive, da mange af hans defensive aktioner er på tilbageløb, men han i den grad fejler kamp efter kamp i hans positionering. Nu viste jeg dig, og mange andre hvad jeg mener med, at Di María står forkert, så prøv at læg mærke til det fremover :).

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved Dios.

10 år 8 måneder siden #47 af Dios
Besvaret af Dios på emne Ingen brug af tennis-klicheér
Brylle skrev:

Jeg frygter, at hvis man spiller med Illarra på den plads, så bliver vores midtbane så tung i røven, at der ikke skal mere end 2-3 hurtige bolde til at storme gennem midtbanen.

Det er vist en som undervurdere spillerens placeringsevne enormt!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #48 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Ingen brug af tennis-klicheér

Siempre Madrid skrev: Og så er det jo altså en yderst svag Marcelo, der spadseres forbi på kanten inden indlægget.

Det kan vel aldrig være Marcelos skyld, da han er oppe mod to. Virkelig dumt skrevet - lyder som om, at du har noget imod Marcelo!

Leveret af Kunena Forum