Ingen brug af tennis-klicheér
- The Legend
- Gæst
Dios skrev: Nogle vil mene jeg går efter manden, men overhovedet ikke. Andre vil give Ronaldo skylden, og det vil jeg egentlig også helst, men han er tydeligvis fredet i defensiven, så skal han jo heller ikke bebrejdes for det.
Det er i situationer som denne her, hvorfor jeg mener Di María ikke er god nok. Han kigger fodbold i et splitsekund, og glemmer hans defensive arbejde, og Marcelo er efterladt på kanten med 2 spillere. Det bliver straffet, og selvom jeg er ligeså begejstret som jer andre, så har jeg bare ikke troen på tingene i næste runde. Medmindre vi trækker et ligeså dårligt hold som Schalke.
Jeg kan se folk roser Di María meget for tiden, og med god grund. Han spiller langt bedre inde centralt end på kanten med hans offensive kvaliteter, men man må bare ikke glemme, at han spiller istedet for Khedira, som jeg savner utroligt meget nu, hvor Di María spiller istedet for ham. Di María's mange fejlpositioneringer er bare ikke godt nok på dette niveau her.
Offensivt bidrager Di María med utrolig meget, og aldrig har han været så god offensiv i mine øjne som han er nu, men defensivt kommer det til at koste.
Det skal hverken være Di Maria eller Khedira, der skal spille den plads på holdet. Man skal købe Paul Pogba, han vil passe perfekt til holdet, da han både kan forsvare og arbejde, men han kan godt være med i pasningsspillet, så jeg vil mene, at det vil være den bedste løsning for Real Madrid. Både Di Maria og Khedira arbejder godt, men begge har mangler, som jeg synes ikke er så store hos Pogba. Khedira er for dårlig på bolden, og når han kommer i dybden og er helt fri, er han for dårlig foran målet. Di Maria mangler rigtigt nok noget i defensiven, og jeg mener også, at han til tider mangler noget i pasningsspillet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
Ja, det var en lille overdrivelse, men skal vi stå højt på banen, så skal der bruges bevægelige spillere. I et sådan tilfælde vil midtbanen blive løbet over med mod bedre modstandere, hvis Illarra og Alonso spiller ligger derinde.Dios skrev: Brylle skrev:
Jeg frygter, at hvis man spiller med Illarra på den plads, så bliver vores midtbane så tung i røven, at der ikke skal mere end 2-3 hurtige bolde til at storme gennem midtbanen.
Det er vist en som undervurdere spillerens placeringsevne enormt!
- Brylle
- Gæst
Han snorksover jo. Hvem er farligst? Manden, er står på kanten, er nede i fart og kan kigge til venstre, hvor Di Maria løbende, eller er det manden, der kommer i fuld fart fra et udgangspunkt ned mod vores baglinje og bare skal have bolden prikket?The Legend skrev:
Siempre Madrid skrev: Og så er det jo altså en yderst svag Marcelo, der spadseres forbi på kanten inden indlægget.
Det kan vel aldrig være Marcelos skyld, da han er oppe mod to. Virkelig dumt skrevet - lyder som om, at du har noget imod Marcelo!
- The Legend
- Gæst
Brylle skrev:
Han snorksover jo. Hvem er farligst? Manden, er står på kanten, er nede i fart og kan kigge til venstre, hvor Di Maria løbende, eller er det manden, der kommer i fuld fart fra et udgangspunkt ned mod vores baglinje og bare skal have bolden prikket?The Legend skrev:
Siempre Madrid skrev: Og så er det jo altså en yderst svag Marcelo, der spadseres forbi på kanten inden indlægget.
Det kan vel aldrig være Marcelos skyld, da han er oppe mod to. Virkelig dumt skrevet - lyder som om, at du har noget imod Marcelo!
Han snorksover jo netop ikke, da han skal holde styr på to mænd, da Di Maria hjælper til alt for sent. Det ender med en mellemløsning, hvilket man jo kan forvente, når man er en mod to, så jeg synes stadig ikke, at han laver nogen fejl.
- The Legend
- Gæst
@Dios, synes godt nok du ser lidt sort på tingene ;) Du tror ikke på semifinalen med mindre vi møder et ligeså ringe hold som Schalke? Jeg vil godt smide penge på et sikkert Real-avancement mod alle modstandere udover Bayern. Vi er toppen af poppen lige nu, og selvom Di Maria ikke er verdensmester til at placere sig defensivt, så synes jeg det er et noget underligt fokus at lægge på gårsdagens kamp.
Brylle skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad du er utilfreds med, når Di Maria spiller den plads. Det er meget flot, at man kan smide navne på bordet, som man vil have til at overtage, men du forklarer slet ikke hvad det er du leder efter?asp3200 skrev:
AlanSahinovic skrev:
asp3200 skrev: Super kamp i går.
Men jeg er også med på hvad Dios er inde på. Mod de bedre hold går den opstilling med Alonso, modric og di maria altså bare ikke.
Hvorfor ikke og hvem skal vi ellers spille med istedet for Di Maria?
Jeg synes at det overraskende nok går godt med en Alonso, Modric og Di Maria på midtbanen, jeg troede aldrig det ville gå godt med en Di Maria på midtbanen, men begynder og synes mere og mere om det, og specielt efter igår. Ja jeg ved godt at det var mod et elendigt Schalke hold, men hvorfor ikke afprøve det mod de helt store, kunne jo være det ville gå næsten lige så godt rent spillemæssigt?
Jeg synes at Di Maria tilføre noget på midtbanen som Modric og Alonso ikke helt gør, og det er at han lige pludseligt laver et gennembrud hvor han bruger sin fart og tager nogle meter som gør det farligt.
Khedira/lllara skal på og så modric op på den plads som Di maria har nu. Vil give os mere stabilitet på midtbanen mod de store hold tror jeg på.
Jeg er bare ikke den store fan af ham. Jeg vil gerne se ham på samme position mod Bayern eller Ath Madrid, Barcelona eksempelvis. Så tror jeg han falder igennem. Men igen, jeg er også mere til en Verratti/Gundogan type på den plads.
Jeg frygter, at hvis man spiller med Illarra på den plads, så bliver vores midtbane så tung i røven, at der ikke skal mere end 2-3 hurtige bolde til at storme gennem midtbanen. Samtidig bør Illarra aldrig nogensinde gå længere op på den sidste tredjedel af banen, fordi hans fremadrettede afleveringer er direkte katastrofale. Som jeg ser det, så kan han bruges som den dybe midtbanespiller på en anden måde end Alonso, eller hvis midtbanen skal gøres mere stabil midt i kampen.
Di Maria byder ind med et enormt engagement, kæmper røven ud af bukserne og bliver bedre og bedre til at placere sig rigtigt. Offensivt synes jeg det har gavnet ham at ligge lidt mere til venstre end hans gamle plads på højre kant, fordi han er blevet meget mere direkte når han bærer bolden op. Samtidig har han en rigtig god sparketeknik, både på skuddet og i afleveringerne, og det er noget af det, som vi skal udnytte på midten.
Dios forklarer det fint lige oven over. Hans bundniveau er skræmmende lavt.
- Brylle
- Gæst
Jeg kan da stille mit spørgsmål igen :)The Legend skrev:
Brylle skrev:
Han snorksover jo netop ikke, da han skal holde styr på to mænd, da Di Maria hjælper til alt for sent. Det ender med en mellemløsning, hvilket man jo kan forvente, når man er en mod to, så jeg synes stadig ikke, at han laver nogen fejl.
Hvem er farligst? Manden, er står på kanten, er nede i fart og kan kigge til venstre, hvor Di Maria løbende, eller er det manden, der kommer i fuld fart fra et udgangspunkt ned mod vores baglinje og bare skal have bolden prikket?
@Dios, synes godt nok du ser lidt sort på tingene ;) Du tror ikke på semifinalen med mindre vi møder et ligeså ringe hold som Schalke? Jeg vil godt smide penge på et sikkert Real-avancement mod alle modstandere udover Bayern. Vi er toppen af poppen lige nu, og selvom Di Maria ikke er verdensmester til at placere sig defensivt, så synes jeg det er et noget underligt fokus at lægge på gårsdagens kamp.
Hvorfor ser jeg sort på tingene?. Real Madrid har svært ved hold som scorer ligeså meget som Real Madrid, så imod hold som Psg, City, Barcelona, Bayern, Dortmund og Chelsea tror jeg vi vil få det utroligt svært imod. Selv føler jeg kun det er Barcelona og Bayern som er på højde med Real Madrid, men historien viser bare, at Real Madrid er for nemme at scorer imod, og det koster.
Hvad skal vi ellers have fokus på? vores fantastiske spil igår, og hvor fantastisk Benzema spillede igen?. Men jeg får absolut intet ud af, at skrive side op og side ned om hvor gode vi var igår. Det skaber ikke en debat, og for mig er det egentlig ikke specielt spændende.
Vi spillede fantastisk, og alle gjorde det fremragende. Så er den lukkede for altid.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Hvorfor ser jeg sort på tingene?. Real Madrid har svært ved hold som scorer ligeså meget som Real Madrid, så imod hold som Psg, City, Barcelona, Bayern, Dortmund og Chelsea tror jeg vi vil få det utroligt svært imod. Selv føler jeg kun det er Barcelona og Bayern som er på højde med Real Madrid, men historien viser bare, at Real Madrid er for nemme at scorer imod, og det koster. .
Men er det ikke lige netop vores defensiv der er holdets mest imponerende force på nuværende tidspunkt?
Vi har immervæk kun lukket 4 mål ind i 16 kampe, og de 4 mål har tilmed alle været efter helt vanvittige afslutninger (Huntelaars tordenhug, Dos Santos’ velplacerede frispark, Ibai Gomez’ ustyrlige stolpe-ind mål og Marios mål til 1-2 der sad helt oppe i hjørnet). Ydermere scorer Chelsea generelt ikke synderlig mange mål, City har ikke været helt på dupperne siden januar og Dortmund defensiv har set bedre dage (for at sige det mildt).
Hvad jeg hellere ville være betænkelig ved, er hvordan offensiven vil gebærde sig overfor de stærkeste forsvar. Et kompakt Chelsea-hold på Stamford Bridge kunne jeg godt se nogle problemstillinger ved at møde.
Bayerns reelle styrke kan jeg stadig ikke helt hitte ud af...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Derfor synes jeg det er godt for debatten at Dios og andre er kritisk overfor dele af taktikken og tilgangen til kampene. Finder det også mere spændende at diskutere forbedringer og detaljer end blot at rose.
@Marcelo-episoden
Man kan altid dissikere de fleste situationer og næsten alle mål/chancer er et resultat af modstandernes fejl, det samme med situationen som Dios postede. Personligt er jeg mest på Brylles side, er klar over der er to modstandere at forholde sig til, men jeg synes det var bedre at den yderste får lov at slå et indlæg end at dybdeløberen kommer til indlæg. Ikke nogen stor fejl, men i verden det mest optimale i den givne situation.
@ Di Maria
Jeg er tilhænger af Di Maria (se mine tidligere indlæg). Er vild med hans energi og matchvinderegenskaber, er klar over at han kan være helt væk, men så er det jo muligt at foretage en udskiftning. Han er kun 26 år og kan vel stadig udvikle sin taktiske formåen.
Når man spiller med Di Maria eller en anden mere offensiv orienteret spiller, så ser jeg det som et valg. Så bliver der givet flere chancer væk, men til gengæld er der flere strenge at spille på offensivt. Det synes jeg klæder Real Madrid
Jaken skrev:
Dios skrev: Hvorfor ser jeg sort på tingene?. Real Madrid har svært ved hold som scorer ligeså meget som Real Madrid, så imod hold som Psg, City, Barcelona, Bayern, Dortmund og Chelsea tror jeg vi vil få det utroligt svært imod. Selv føler jeg kun det er Barcelona og Bayern som er på højde med Real Madrid, men historien viser bare, at Real Madrid er for nemme at scorer imod, og det koster. .
Men er det ikke lige netop vores defensiv der er holdets mest imponerende force på nuværende tidspunkt?
Vi har immervæk kun lukket 4 mål ind i 16 kampe, og de 4 mål har tilmed alle været efter helt vanvittige afslutninger (Huntelaars tordenhug, Dos Santos’ velplacerede frispark, Ibai Gomez’ ustyrlige stolpe-ind mål og Marios mål til 1-2 der sad helt oppe i hjørnet). Ydermere scorer Chelsea generelt ikke synderlig mange mål, City har ikke været helt på dupperne siden januar og Dortmund defensiv har set bedre dage (for at sige det mildt).
Hvad jeg hellere ville være betænkelig ved, er hvordan offensiven vil gebærde sig overfor de stærkeste forsvar. Et kompakt Chelsea-hold på Stamford Bridge kunne jeg godt se nogle problemstillinger ved at møde.
Bayerns reelle styrke kan jeg stadig ikke helt hitte ud af...
Enig Jaken, jeg er også bekymret når vi møder muren, eksempelvis Chelsea. I gamle dage var holdet dygtige til at lave mindre comebacks i kampene, håber vi har bevaret den evne samtidig med at vores defensiv generelt er blevet styrket. Ikke mange gange vi er kommet fra baghjul på det sidste (heldigvis)
Kan heller ikke finde ud af Bayerns styrke, men mon ikke de bare er så dygtige som de ser ud !!