Spansk dommer-komité indberetter Ramos og Cristiano Ronaldo

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #13 af Brylle
Det kan jo blive en unødvendig måde at svigte resten af sine holdkammerater på. Det er simpelthen så dumt, hvis de er gået ud og har talt sig til en straf, og det er jo noget, der let kan undgås ved bare at holde sin kæft om at sætte spørgsmålstegn ved dommeren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #14 af MMM
Nyheden vælger jo også sine citater med omhu. Det er jo ikke bare det, at de kritiserer dommerne, der får dem i problemer, det er konspirationsteorierne.

Ramos : Vi blev berøvet. Lad dem der har brug for at se det, se det. Please lad os kæmpe titlerne. (...) Hvis de ville have balance i mesterskabet, så fik de det. (...) Det er en skam, men der er ting, der er bestemt på forhånd og dem kan du ikke kæmpe imod.

Ronaldo : (..) Måske han ikke vil have vi vinder ligaen (...)Jeg har været her i fem år nu og spillet er ikke kun på banen, det er også udenfor. I de år jeg har været her, så har Madrid aldrig fået noget fra dommerne. Hvert år er det det samme. Det får mig til at spekulere på hvad der ville ske hvis spillet kun var på banen. (...) Det er vigtigt for Barca at overleve. Det irriterer dem tydeligvis når Madrid vinder, den største klub i verden. Det skaber jalousi, hvilket er normalt. Jeg forstår at når jeg spiller for den her klub, så bliver jeg ikke behandlet lige. De kan påstå at det er fair ligeså meget som de vil, men det er det ikke, hvad enten vi spiller ude eller hjemme. De ville holde Barca inde i kampen om titlen og det lykkedes.

Hvordan han kan påstå at Madrid aldrig har fået noget fra dommeren i de fem år han har været her, i et interview hvor han er nødt til at indrømme, at han nok fik foræret et straffespark, det fatter jeg ikke. Det skal der en uendelig selektiv hukommelse til for. Og et martyrkompleks, der ikke klæder verdens største klub. Og for det menneskelige i udtalelserne? Benzema og Marcelo formåede at tale med pressen uden at komme i problemer, det samme gjorde Ancelotti. Det er ikke for meget at forvente af vores agerende kaptajn og Ronaldo, at de udviser samme modenhed som *Marcelo*.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Madridistao, Lars1991, Jaken, pm

12 år 4 måneder siden #15 af Real Madrid 7
Må jeg lige spørger om noget har det altså sagt det eller har pressen fejl citerede dem eller er det et rygte? læste det på goal :)

12 år 4 måneder siden #16 af MMM

Real Madrid 7 skrev: Må jeg lige spørger om noget har det altså sagt det eller har pressen fejl citerede dem eller er det et rygte? læste det på goal :)

...huh?

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #17 af Storken

Real Madrid 7 skrev: Må jeg lige spørger om noget har det altså sagt det eller har pressen fejl citerede dem eller er det et rygte? læste det på goal :)

Ronaldos udtalelser er lagt ud på Real Madrids hjemmeside.

Det starter ellers fint med "I don't want to look for excuses, but..." :-)

Link:
www.realmadrid.com/en/news/2014/03/crist...rid-to-win-this-liga

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #18 af Pepe
Idioten Ramos har kostet 5 points allerede i sæsonen hvis ikke mere, manden er snart 29 hvornår bliver han klog.

Varane på 20 er mere moden end ham der har næsten vundet alt en spiller kan. Ramos er for PINLIG , efterlader altid holdet i problemer.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Pepe.

12 år 4 måneder siden #19 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Afsted med pepe eller ramos..
Nok en god ide snart at lytte på bud på pepe og ramos. Afsted med en af dem, kan ikke blive værere end det er nu når de spiller sammen ligesom sidste sæson. Tågehoveder begge to.

12 år 4 måneder siden #20 af baggins
Besvaret af baggins på emne Afsted med pepe eller ramos..
I stedet for at indbirette spillerne for at kritisere dommerne, skulle RFEF og dommer-komiten måske sætte sig sammen for forbedre dommerstanden, samt genoverveje udvælgelsen af dommere til de store opgør. Det er jo ikke kun i dette opgør, hvor der er problemer med forkerte domme under kampene. Og selvom det er menneskeligt at fejle, så sker der altså for mange fejl, når det er runde efter runde, hvor dommeren afgøre kampene i stedet for spillet på banen. Dette er ikke kun et problem i spanien, men hele Europa, så måske skulle UEFA og FIFA lave en konference hvor man diskutere dommerstandens kvalitet.
Og når man skal vælge en dommer til de store opgør i ligaen, så skal man for det første ikke vælge den samme dommer i begge i indbyrtes opgør, når dommeren også lavede mange fejl. Derudover burde det være muligt at vælge den dommer der laver færrest fejl i løbet af en sæson - og det kan jeg næsten ikke tro er Undiano Mallenco.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

• Casper HN
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #21 af Casper HN
Besvaret af Casper HN på emne Afsted med pepe eller ramos..

baggins skrev: I stedet for at indbirette spillerne for at kritisere dommerne, skulle RFEF og dommer-komiten måske sætte sig sammen for forbedre dommerstanden, samt genoverveje udvælgelsen af dommere til de store opgør. Det er jo ikke kun i dette opgør, hvor der er problemer med forkerte domme under kampene. Og selvom det er menneskeligt at fejle, så sker der altså for mange fejl, når det er runde efter runde, hvor dommeren afgøre kampene i stedet for spillet på banen. Dette er ikke kun et problem i spanien, men hele Europa, så måske skulle UEFA og FIFA lave en konference hvor man diskutere dommerstandens kvalitet.
Og når man skal vælge en dommer til de store opgør i ligaen, så skal man for det første ikke vælge den samme dommer i begge i indbyrtes opgør, når dommeren også lavede mange fejl. Derudover burde det være muligt at vælge den dommer der laver færrest fejl i løbet af en sæson - og det kan jeg næsten ikke tro er Undiano Mallenco.

Hold nu op.
1. Du sidder med tv, langsomme gengivelser og en puls i hvile. Dommeren løber rundt, skal holde øje med meget og skal træffe en beslutning i øjeblikket. Dommere bliver aldrig perfekte og hvis man ikke kan leve med det, så kan vi indføre et system som kendt i ishockey eller amerikansk fodbold hvor man kan stoppe spillet og give dommeren tid til at se, det som du sidder og ser. Jeg er personligt meget imod dette, da fodbold skal spilles hurtigt og med fart over feltet.
2. Jeg synes oprigtigt ikke at Real Madrid kan føle sig snydt efter den kamp. Vi får foræret et straffe og efter at have set utallige gifbilleder på nettet må jeg konstatere at udvisningen af Ramos er helt på sin plads (synes dog regel er forkert, men det er jo ikke dommerens skyld). Straffe nummer 2 syntes jeg selv i øjeblikket var korrekt - Alonso var kluntet.

Real Madrid skulle hellere kigge indad og arbejde på et forsvar, der har det svært i de store kampe. At skyde skylden på dommeren i den kamp er plat og forkert. Dommerkritik er bestemt på sin plads når der laves åbenlyse fejl, men man skal virkelig passe på med at tro, at dommere kan blive ufejlbarlige.

12 år 4 måneder siden #22 af DarioGomez

baggins skrev: I stedet for at indbirette spillerne for at kritisere dommerne, skulle RFEF og dommer-komiten måske sætte sig sammen for forbedre dommerstanden, samt genoverveje udvælgelsen af dommere til de store opgør. Det er jo ikke kun i dette opgør, hvor der er problemer med forkerte domme under kampene. Og selvom det er menneskeligt at fejle, så sker der altså for mange fejl, når det er runde efter runde, hvor dommeren afgøre kampene i stedet for spillet på banen. Dette er ikke kun et problem i spanien, men hele Europa, så måske skulle UEFA og FIFA lave en konference hvor man diskutere dommerstandens kvalitet.

Du har helt ret. Lad os erstatte dem med mere kompetente mennesker, hvad med dig selv - du virker da til at have ret godt styr på pisset.
Måske du endda kan få lov til at tage din sofa, dine osteoverdængede nachos og din fadøl med ud på banen, bedre overblik over situationerne fåes næsten ikke ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved DarioGomez.

12 år 4 måneder siden #23 af baggins
Besvaret af baggins på emne Afsted med pepe eller ramos..

Casper HN skrev:

Hold nu op.
1. Du sidder med tv, langsomme gengivelser og en puls i hvile. Dommeren løber rundt, skal holde øje med meget og skal træffe en beslutning i øjeblikket. Dommere bliver aldrig perfekte og hvis man ikke kan leve med det, så kan vi indføre et system som kendt i ishockey eller amerikansk fodbold hvor man kan stoppe spillet og give dommeren tid til at se, det som du sidder og ser. Jeg er personligt meget imod dette, da fodbold skal spilles hurtigt og med fart over feltet.
2. Jeg synes oprigtigt ikke at Real Madrid kan føle sig snydt efter den kamp. Vi får foræret et straffe og efter at have set utallige gifbilleder på nettet må jeg konstatere at udvisningen af Ramos er helt på sin plads (synes dog regel er forkert, men det er jo ikke dommerens skyld). Straffe nummer 2 syntes jeg selv i øjeblikket var korrekt - Alonso var kluntet.

Real Madrid skulle hellere kigge indad og arbejde på et forsvar, der har det svært i de store kampe. At skyde skylden på dommeren i den kamp er plat og forkert. Dommerkritik er bestemt på sin plads når der laves åbenlyse fejl, men man skal virkelig passe på med at tro, at dommere kan blive ufejlbarlige.

Jeg er enig i at man ikke skal indføre spilstop i fodbold, men der er noget man kan gøre for i det mindste at nedsætte mængden af dommerfejl. Og det er dette man i UEFA og FiFA skal finde ud af hvordan man gør. For første skridt, der var at sætte to ekstra dommere ind på banen ser ikke ud til at have nogle speciel effekt. Man kunne f.eks. indføre karantene til en dommer der begår alvorlige fejl - Jeg ved ikke om det ville hjælpe, men det kunne prøves, da dommerne måske blev mere fokuseret. Derudover kunne man i vores globaliserede fodboldverden være bedre til at indføre samme dommerstandarter, så kampene bliver dømt mere lige, end de gør i dag.
Jeg siger ikke noget om at Madrid ikke også fik nogle kendelser med sig i barca kampen eller i løbet af sæsonen - men det gør jo ikke dommerstanden bedre. Jeg siger bare at fodboldforbundet skal bruge sin tid bedre end at straffe spillere, som kritisere dommerne - for mig er det en del af spillet (til en hvis grænse selvfølgelig, og den er ikke overtrådt her - selvom udtagelserne var hykleriske, da begge spillere kun så på forkerte domme mod Madrid). Hvis vi havde vundet kampen, ville barcas spillere havde sagt præcis det samme som både Ramos og Ronaldo gør nu - det må dommerne og fodboldforbundet kunne leve med.

Og selvfølgelig kigger truppen og trænerstaben indad, for at finde de fejl de nu engang begik, men det kommer de aldrig til kommunikere udadtil. Til pressen vil spillere altid prøve at fjerne deres egen skyld for de enkle siturationer, for at fjerne presset og komme videre til næste kamp. Og når dette bliver gjort vil små fejl/korrekte domme også blive trukket op.

PS. DarioGomez: Det er utroligt så hurtigt at en general debat, kan føre til person angreb så hurtigt - man må sige at det er skam at niveauet ikke er højere.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

12 år 4 måneder siden #24 af mohbar
Må rose d´herrer Ronaldo og Ramos for at sige hvad andre kun tør tænke på. Selvom det kan forekomme ret vovet nu hvor situationen spidser til og enhver kamp er ekstremt vigtig.

For ser man kampen endnu engang, kan man næsten kun konkludere at Barcelona endnu engang får de marginale domme til deres egen fordel.

Kan simpelthen godt forstå at de nu står frem, ligesom Van Persie og Drogba gjorde og indikerer at Barcelona ofte får fordele i de vigtige kampe.

Bortset fra det, ser man kampen igen, er vi de bedstspillende og man har 100% troen på at vi scorer til 4-2, indtil de får straffe og rødt.

Leveret af Kunena Forum