Spansk dommer-komité indberetter Ramos og Cristiano Ronaldo

12 år 4 måneder siden #37 af ZizouMo

Barça skrev:

Siempre fiel skrev:

Barça skrev: .. Kun få tør nævne...

Ja, vi TØR slet ik...LOL

For mit vedkommende må jeg bare indrømme at jeg ik har gidet debattere dommerkendelserne, da jeg egentlig interesserer mig væsentligt mere for onsdagens Sevilla-kamp og det fremadrettede scenarie som det nu ser ud efter et skidt nederlag. Men én ting synes jeg dog er hysterisk morsomt når det kommer til alle Barca-hyklerne og det er at man i årevis har ku høre dem (fans såvel som Barca-"presse") pive over at Pepe jokkede ham Mini Me over hånden. Fair nok, det var ved Gud ik kønt - men sjovt nok er der ingen som helst opstandelse når Busquets jokker Pepe i hovedet. Altså det er da morsomt - personligt ka jeg kun grine af det - alene fordi fraværet af opstandelse siger en hel masse om folks evne til at være bare en smule objektive - noget som også siger noget om folks intelligens.

Men det lader jo generelt til at det er værre at være sur/bitter efter et nederlag og sige sin mening om dommerens præstation (om det så er rigtigt eller forkert) end at træde en mand i fjæset med fuldt overlæg. Personligt har jeg kun lige læst overskrifter ift deres udtalelser, da det ganske enkelt ik interesserer mig specielt meget og utilfredshed med en dommer efter et nederlag ik er noget nyt, men har virkelig svært ved at se hvordan det ka være så helt igennem interessant - folk må ha GOD tid :-)

Fuldt overlæg hvor? Busquets er på vej frem, han er midt i tumulten og den eneste grund til at Busquets' ben snitter Pepes afro er jo fordi at hans "plads", der hvor han vil sætte foden, bliver optaget af en Real Madrid spillers?

Se den her video:

Det starter ca ved sekund 25. Prøv at trykke pause på sekund 27, hvor Pepes ben ligger imellem Busquets. Busquets begynder stille og roligt med at gå frem og han kan UMULIGT gå frem uden at tage hensyn til Pepe, da Pepe som sagt lå imellem og Busquets skulle gå med "spredte" ben for at undgå ham. Det gøre han også indtil han når hen til hans hovedet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #38 af baggins

Siempre Madrid skrev:

baggins skrev: Ancelotti har bare vist to gange nu at han ikke kan stille med den rigtige midtbane mod Barca.

Hold nu bare op!

Ancelotti begik en dumhed i første kamp med Ramos på midten, men til kampen i søndags spillede han med den midtbane, som han har haft succes med i 31 kampe. Han ville for alvor blive kritiseret, hvis han til netop denne kamp havde forsøgt at indrette midtbanen efter modstanderen, frem for at fortsætte med det, som har fungeret.

Som han selv siger: Jeg vil hellere dø for mine egne ideer end andres.

Ancelotti kan ikke bebrejdes noget i forhold til det nederlag.

Barca kampen var første gang at midtbanen Modric-Alonso-Di Maria blev testet for alvor. Og selvom de var gode offensivt (især Di Maria) så efterlod de tre altså alt for meget plads mellem midtbanen og forsvaret. Alonso kom til at se dårligere ud end han er, da han stod for det meste af den defensive del selv. De tre overlod altså forsvaret til sig selv og gjorde også at de så svage ud. Det er fint at holder sig til sine ideer og det er klart at han holder sig til midtbanen, men i bagklogskabens klare lys må man sige at det ikke holder mod de allerbedste og derfor bliver man nød til at stå lidt mere defensivt mod de allerbedste fremover. Barca-kampen blev fra mit synspunkt tabt på midtbanen og Ancelotti skulle have taget Modric ud for Illarra, før det røde kort til Ramos faldt.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

• Barça
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #39 af Barça
Jeg prøver bare at komme med mit syn på det. Jeg havde kun set situationen på billeder og utydelige gifs, og umiddelbart lignede det en svinestreg af de slemme. Men fra den vinkel bliver jeg i tvivl. Når man tager in mente at han bliver skubbet frem mod en spiller der er på vej tilbage af Diego Lopez og at Pepe vender og drejer sig, så synes jeg ikke nødvendigvis at det 100% ligner det er med fuldt overlæg. Busquets kigger heller ikke ned på ham. Jo han ved godt hvor han ligger, men hvis han virkelig ville lave en svinestreg, hvor så ikke træde ned med hælen frem for tåen? Jeg kan godt se han rammer ham, men jeg er ikke sikker på at det er med vilje. Og heldigvis er det i det mindste kun hånden og håret der bliver berørt.
Jeg siger ikke disse ting for at provokere eller noget, da det blot er mit syn på sagen. I hader Busquets, og det har i også lov til, men Busquets er ikke typen der laver den slags svinestreger. Han er mere den der ruller en ekstra gang for meget, eller tager sig til ansigtet ved det mindste. Nej, det er selvfølgelig heller ikke i orden, men hvorfor skulle Busquets gøre det der mod Pepe? Hvis jeg husker rigtigt så var det da Fabregas og Pepe som havde noget i mod hinanden den aften.

12 år 4 måneder siden #40 af Siempre fiel

Barça skrev:

Siempre fiel skrev:

Barça skrev: .. Kun få tør nævne...

Ja, vi TØR slet ik...LOL

For mit vedkommende må jeg bare indrømme at jeg ik har gidet debattere dommerkendelserne, da jeg egentlig interesserer mig væsentligt mere for onsdagens Sevilla-kamp og det fremadrettede scenarie som det nu ser ud efter et skidt nederlag. Men én ting synes jeg dog er hysterisk morsomt når det kommer til alle Barca-hyklerne og det er at man i årevis har ku høre dem (fans såvel som Barca-"presse") pive over at Pepe jokkede ham Mini Me over hånden. Fair nok, det var ved Gud ik kønt - men sjovt nok er der ingen som helst opstandelse når Busquets jokker Pepe i hovedet. Altså det er da morsomt - personligt ka jeg kun grine af det - alene fordi fraværet af opstandelse siger en hel masse om folks evne til at være bare en smule objektive - noget som også siger noget om folks intelligens.

Men det lader jo generelt til at det er værre at være sur/bitter efter et nederlag og sige sin mening om dommerens præstation (om det så er rigtigt eller forkert) end at træde en mand i fjæset med fuldt overlæg. Personligt har jeg kun lige læst overskrifter ift deres udtalelser, da det ganske enkelt ik interesserer mig specielt meget og utilfredshed med en dommer efter et nederlag ik er noget nyt, men har virkelig svært ved at se hvordan det ka være så helt igennem interessant - folk må ha GOD tid :-)

Fuldt overlæg hvor? Busquets er på vej frem, han er midt i tumulten og den eneste grund til at Busquets' ben snitter Pepes afro er jo fordi at hans "plads", der hvor han vil sætte foden, bliver optaget af en Real Madrid spillers?

Hehe, jeg kommer straks til at tænke at du vist er BEVIDST NAIV :-) I hvert fald må man sige at det da var helt ufatteligt, utroligt tilfældigt at det lige var Busquets der fik trådt én person i hovedet og denne person tilfældigvis var Pepe - det ku jo sikkert ligeså godt være sket at det var Xavi der trådte Casillas i hovedet :-))

12 år 4 måneder siden #41 af Siempre Madrid

baggins skrev:

Siempre Madrid skrev:

baggins skrev: Ancelotti har bare vist to gange nu at han ikke kan stille med den rigtige midtbane mod Barca.

Hold nu bare op!

Ancelotti begik en dumhed i første kamp med Ramos på midten, men til kampen i søndags spillede han med den midtbane, som han har haft succes med i 31 kampe. Han ville for alvor blive kritiseret, hvis han til netop denne kamp havde forsøgt at indrette midtbanen efter modstanderen, frem for at fortsætte med det, som har fungeret.

Barca kampen var første gang at midtbanen Modric-Alonso-Di Maria blev testet for alvor. Og selvom de var gode offensivt (især Di Maria) så efterlod de tre altså alt for meget plads mellem midtbanen og forsvaret. Alonso kom til at se dårligere ud end han er, da han stod for det meste af den defensive del selv. De tre overlod altså forsvaret til sig selv og gjorde også at de så svage ud. Det er fint at holder sig til sine ideer og det er klart at han holder sig til midtbanen, men i bagklogskabens klare lys må man sige at det ikke holder mod de allerbedste og derfor bliver man nød til at stå lidt mere defensivt mod de allerbedste fremover. Barca-kampen blev fra mit synspunkt tabt på midtbanen og Ancelotti skulle have taget Modric ud for Illarra, før det røde kort til Ramos faldt.

Allerførst: Hvordan skal man finde ud af det, hvis ikke man tester det først? Alt det der bagklogskab kan vi jo ikke bruge til noget.

Og når Real Madrid nu er fuldt på højde med Barcelona - og det er vi - så skal man ikke stille sit hold efter dem. Det holder ikke en meter. Vi tabte på grund af tilfældigheder/marginaler, ikke på grund af taktiske fejl.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, andreashn

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #42 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne kom videre!
Jeg synes der er en del herinde som tuder efter kampen i søndags. Det er korrekt at man kan føle sig uheldig og at Barca var heldigere.
Jeg var selv bitter og irriteret over nederlaget og at Barca spillerne ikke blev straffet, men det hjælper ikke at vi bebrejder dommeren og at dommeren ikke så Barca's beskidte trick i kampen. Vi tabte desværre kampen og Barca blev 3 point rigere. End of story - sådan er fodbold. Bare fordi vi tabte skal vi ikke smide håndklædet for liga titlen.
Vi skal fokusere på Sevilla kampen som nok bliver en svær udebane kamp. Vi har brug for oprejsning og 3 point i morgen.
Vi må komme videre og vinde de resterende kampe + vinde den cup finale over Barca!
Kom nu videre herinde og tag jer sammen!
Hala Madrid!

12 år 4 måneder siden #43 af baggins

Siempre Madrid skrev:

baggins skrev:

Siempre Madrid skrev:

Hold nu bare op!

Allerførst: Hvordan skal man finde ud af det, hvis ikke man tester det først? Alt det der bagklogskab kan vi jo ikke bruge til noget.

Og når Real Madrid nu er fuldt på højde med Barcelona - og det er vi - så skal man ikke stille sit hold efter dem. Det holder ikke en meter. Vi tabte på grund af tilfældigheder/marginaler, ikke på grund af taktiske fejl.

Det er fint at teste det, for mig stod det hurtigt klart at vi blev overløbet på midtbanen, og det skulle Ancelotti havde reageret på efter pausen. Og tilfældighederne, som opstod havde frit spil, da vores hele tiden skulle reagere på Barcas spil og ikke kunne agere idet der var et for stort rum mellem midtbanen og forsvaret.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved baggins.

12 år 4 måneder siden #44 af Jaken
Man er sat i en ret prekær situation som tilhænger af et tabende hold der måske/måske ikke har haft dommerkendelser imod sig. Påstår man i et sådant tilfælde, at dommeren har begået nogle udslagsgivende fejl, bliver man beskyldt for at have en hetz mod dommeren, være blind overfor egne svagheder og være besat af konspirationsteorier. Det er svært at gøre det store ved.

Uanset hvor lidt man ønsker at diskutere dommeren, så var nogle af hans kendelser afgørende for kampforløbet, og hvis nogle af disse har været fejlagtigt dømt, er det i sagens natur værd at diskutere. Sætninger som "det er hvad der sker" og "begge hold havde kendelser imod sig", er svære at fordøje, når der måske har været fejl involveret i én isoleret kendelse, der kan have gjort forskellen på 7 og 1 point. På 11 og 10 mand.

Jeg hverken kan eller vil sidde og tilsvine den spanske dommerstand eller Undiano Mallenco, og råbe op om konspirationer mod Real Madrid og what have you not. Jeg er udmærket godt klar over, at der begås fejl i løbet af en kamp, og jeg har fuld forståelse for at det er yderst vanskeligt (direkte umuligt) for en dommer at få samtlige kendelser korrekt. Men når vi taler kendelser med sådanne konsekvenser, så er det bare svært at negligere betydningen af den. Uanset om man så vil dommerne det godt eller ondt eller forsvare/angribe Real Madrids taktiske oplæg.

Jeg mener ikke at dommerne skal under større overvågning, de har det umenneskeligt nok i forvejen, og jeg mener heller ikke, at der skal uddeles karantæner til Mallenco eller andet lignende vås. Nej, jeg vil bare have lov til at ærgre mig over en enkelt kendelse der meget vel kan have kostet holdet 3-6 point.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen

12 år 4 måneder siden #45 af Raul7777
Jeg læste igår et sted, at Real Madrid selv havde bedt om den dommer. Hvad årsagen er ved jeg ikke. Jeg har prøvet at finde kilden, men jeg kan ikke helt huske hvor jeg så det. Man må formode, at dommeren har været en dygtig en af slagsen før. Han har vist tidligere dømt 3 Madrid kampe, hvor der ikke har været kontroverser.

12 år 4 måneder siden #46 af Siempre Madrid

Raul7777 skrev: Jeg læste igår et sted, at Real Madrid selv havde bedt om den dommer. Hvad årsagen er ved jeg ikke. Jeg har prøvet at finde kilden, men jeg kan ikke helt huske hvor jeg så det. Man må formode, at dommeren har været en dygtig en af slagsen før. Han har vist tidligere dømt 3 Madrid kampe, hvor der ikke har været kontroverser.

Sport.es eller Elmundodeportivo.es? Tonterías-de-Catalunya.cat?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo

12 år 4 måneder siden #47 af ZizouMo

Siempre Madrid skrev:

Raul7777 skrev: Jeg læste igår et sted, at Real Madrid selv havde bedt om den dommer. Hvad årsagen er ved jeg ikke. Jeg har prøvet at finde kilden, men jeg kan ikke helt huske hvor jeg så det. Man må formode, at dommeren har været en dygtig en af slagsen før. Han har vist tidligere dømt 3 Madrid kampe, hvor der ikke har været kontroverser.

Sport.es eller Elmundodeportivo.es? Tonterías-de-Catalunya.cat?

Fc Barcelona.dk, Fc Barcelona.com eller Anti Madridistas gruppe på facebook?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

12 år 4 måneder siden #48 af Siempre fiel
jeg synes ik selv det er så fantastisk interessant at diskutere dommeren og hans kendelser, men dem som hykler op om at folk har behov for at diskutere en mildt sagt tvivlsom dommerpræstation som afgør én af årets største og vigtigste kampe ska bare huske én ting:

Dette er et DEBATforum for fans!!!! Det er ik onkel Georgs politisk korrekte gøgerede - er simpelthen så træt af sådan nogle teenagehovne opfordringer til misforstået politisk korrekthed.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

Leveret af Kunena Forum