Spansk dommer-komité indberetter Ramos og Cristiano Ronaldo

• Barça
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #25 af Barça
Der er slet ingen grund til at rose Ronaldo og Ramos for de udtalelser. Havde de i stedet sagt noget der var ligeså sympatisk som Marcelo kunne det også være, at I herinde kunne prøve at slappe lidt af. Det eneste i snakker om er dommeren. Kun få tør nævne at Real Madrids eget forsvar var dårligt, og havde Benzemas chancer tilfaldet Ronaldo, så havde i måske været foran allerede der med 2-3 stykker. Men Ronaldo dukkede ikke op i den kamp. Det er dér kampene bliver afgjort. Det er ikke kun den ene situation, hvor Ramos tackler Neymar. For havde Messi blot reduceret til 4-2 eller 5-2 på det tidspunkt, så havde det ikke betydet noget.

Og så et lille Ronaldo-paradoks: Han prøver at snyde dommeren til at dømme forkert, men brokker sig samtidig over at dommeren dømmer forkert? Fint nok at man har noget at sige om dommeren, men fej da lige for egen dør først.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #26 af Siempre fiel

Barça skrev: .. Kun få tør nævne...

Ja, vi TØR slet ik...LOL

For mit vedkommende må jeg bare indrømme at jeg ik har gidet debattere dommerkendelserne, da jeg egentlig interesserer mig væsentligt mere for onsdagens Sevilla-kamp og det fremadrettede scenarie som det nu ser ud efter et skidt nederlag. Men én ting synes jeg dog er hysterisk morsomt når det kommer til alle Barca-hyklerne og det er at man i årevis har ku høre dem (fans såvel som Barca-"presse") pive over at Pepe jokkede ham Mini Me over hånden. Fair nok, det var ved Gud ik kønt - men sjovt nok er der ingen som helst opstandelse når Busquets jokker Pepe i hovedet. Altså det er da morsomt - personligt ka jeg kun grine af det - alene fordi fraværet af opstandelse siger en hel masse om folks evne til at være bare en smule objektive - noget som også siger noget om folks intelligens.

Men det lader jo generelt til at det er værre at være sur/bitter efter et nederlag og sige sin mening om dommerens præstation (om det så er rigtigt eller forkert) end at træde en mand i fjæset med fuldt overlæg. Personligt har jeg kun lige læst overskrifter ift deres udtalelser, da det ganske enkelt ik interesserer mig specielt meget og utilfredshed med en dommer efter et nederlag ik er noget nyt, men har virkelig svært ved at se hvordan det ka være så helt igennem interessant - folk må ha GOD tid :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, ZizouMo, Lars1991, ElMadrid, Pelle

12 år 4 måneder siden #27 af Doc.juego

Barça skrev: Der er slet ingen grund til at rose Ronaldo og Ramos for de udtalelser. Havde de i stedet sagt noget der var ligeså sympatisk som Marcelo kunne det også være, at I herinde kunne prøve at slappe lidt af. Det eneste i snakker om er dommeren. Kun få tør nævne at Real Madrids eget forsvar var dårligt, og havde Benzemas chancer tilfaldet Ronaldo, så havde i måske været foran allerede der med 2-3 stykker. Men Ronaldo dukkede ikke op i den kamp. Det er dér kampene bliver afgjort. Det er ikke kun den ene situation, hvor Ramos tackler Neymar. For havde Messi blot reduceret til 4-2 eller 5-2 på det tidspunkt, så havde det ikke betydet noget.

Og så et lille Ronaldo-paradoks: Han prøver at snyde dommeren til at dømme forkert, men brokker sig samtidig over at dommeren dømmer forkert? Fint nok at man har noget at sige om dommeren, men fej da lige for egen dør først.

Du har fuldstændig ret i at Forsvaret sejlede, så grunden til at Barca vinder, kan ikke bare tilskrives dommeren(alene). However! dommeren fik en stor indflydelse, der var mange ting der kunne havde været dømt anerledes.

1) Ronaldo skulle ikke havde haft Straffe (imod Barca)
2) Ronaldo lænte sig hvertfald op af et gult med alt hans teater i starten af kampen (imod Barca)
3) Ramos skulle have haft rødt... Hvis ikke det lige var fordi at Neymar var offside (meget lille!) (imod Real)
4) det andet straffe spark skulle i følge mig, ikke være der, den har været svær at dømme, hvad andre dommere udtaler synes jeg er svært at forholde sig til da de ofte er Biased, i den forstand at der er en tendens eller en uskrevet regel om at man IKKE kritisere dommer præstationer, det er fifa meget imod, hvilket på en måde er fair, da det er svært at være dommer. Men det betyder at med mindre en dommer laver en fejl som man ikke kan forsvare bare lidt (fx tackling ude for feltet), men mere tricky situationer (som Inesta, der bliver tacklet i feltet, men har smidt bolden væk inden, uden chance for at komme til den, altså han har smidt chancen væk) så siger andre dommere at det var korrekt dømt (generelt). (imod Real)
5) fabregas lænede sig tæt op af hans gule kort nr. 2 men fik det ikke (imod Real)
6) Busquets skulle havde været smidt ud + karantæne for den her: fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-a...6592_965073811_n.jpg

7) jeg synes at mange af de små frispark og spil stop ofte tilfaldte barca, det er ikke et godt argument det her, det ved jeg godt, men jeg oplevede det ofte som om at når en real spiller faldt, (hvad enten det var film eller legit frispark) blev det kun sjællendt dømt. men når en Barca spiller faldt/mistede bolden (hvad enten det var film eller legit) så fik de ofte frispark.

husk på at alt dette her skal ses med de Briller på at jeg jo er Real fan, så jeg er selvfølgelig selv Biased. men jeg synes nu at alt dette taget i betragtning er der et overtal af Barca kendelser.

real og barca spillede en god (og relativt lige kamp) synes jeg, den var spændende og, men blev ødelagt af Ramos'es røde kort. Og Barca havde da rig mulighed for at vinde kampen, men skulle bare lige bruge den sidste dommerhjælp og et straffe spark til. 3 straffe spark i én kamp og et rødt som IMO ikke skulle være dér, det er en dårlig dommer præstation.

TL;DR: det var ikke dommerens skyld alene at Real tabte, men han havde en indflydelse, Reals forsvar var ringe, ligeså var Barca's, det var en god kamp indtil det røde.

• 10-Tallet
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #28 af 10-Tallet
Det er håbløst at diskutere dommerens præstation efter kampen. Det er de færreste emner spillere og trænere, der lige kommer fra 90 minutter med puls 200, kan forholde sig nogenlunde fornuftig til. Herunder også dommerens præstationer.

Alt i verden kan diskuteres og her er fodbolddommere og deres kendensler ingen undtagelsen. Årsagen til at dommerne får en stor indflydelse er kun fordi, at omverdenen vælger af diskutere det. Jeg har foretaget analyser af en håndfuld udtalelser fra spillere i Superligaen og efterfølgende sammenlignet udsagnen med TV-billeder fra de situationer som udtalelserne var myntet på. I alle tilfælde tog spillerne fejl, da handlingerne på banen legitimerede nøjagtigt den kendelser, som blev givet.

Dommersnak er med til at holde fodbolden kørende. Havde vi ikke sådanne emner at diskutere om, modtog Christiano Ronaldo heller ikke sin nuværende løn, da fodbold ellers bare var et cirkus, som foregik 90 minutter lørdag eftermiddag. Det er fint, men vi skal ikke lægge mere i det - for det er det samme hver gang.

Real Madrid begik straffespark og må tage konsekvensen, nemlig tre tabte point og lad os så komme videre!

12 år 4 måneder siden #29 af baggins

Barça skrev: Der er slet ingen grund til at rose Ronaldo og Ramos for de udtalelser. Havde de i stedet sagt noget der var ligeså sympatisk som Marcelo kunne det også være, at I herinde kunne prøve at slappe lidt af. Det eneste i snakker om er dommeren. Kun få tør nævne at Real Madrids eget forsvar var dårligt, og havde Benzemas chancer tilfaldet Ronaldo, så havde i måske været foran allerede der med 2-3 stykker. Men Ronaldo dukkede ikke op i den kamp. Det er dér kampene bliver afgjort. Det er ikke kun den ene situation, hvor Ramos tackler Neymar. For havde Messi blot reduceret til 4-2 eller 5-2 på det tidspunkt, så havde det ikke betydet noget.

Jeg er helt enig i at man mange gange snakker for meget dommerene. Ancelotti har bare vist to gange nu at han ikke kan stille med den rigtige midtbane mod Barca. I den seneste kamp var vi alt for tynde defensivt. Og Ramos og Pepe har endnu engang vist at de ikke kan spille sammen mod gode hold. Når det er sagt så syntes jeg sagtens at man kan kritisere dommer efter en kamp - og det er også fint at spillerne gør det til en hvis grad, de skal bare lade være med at være så pokkers hykleriske (det eneste de for ud af det er at de lyder som nogle idioter). Men som jeg skrev tidligere, det er en måde for spillerne at fjerne presset fra deres skuldre. I kampen mod Barca var dommen også dårlig, men fejlene var fordelt rimelig lige og derfor kommer jeg med en general kritik af dommere. Et godt eksempel er Arsenal-Chelsea kampen, hvor dommeren ikke ikke kunne se forskel på Gibbs og Oxlade-chamberlain - en sjælen fejl, men man kunne godt forvendte at en dommer fik en pause efterfølgende.
Derudover mener jeg at en højere form for standardisering mellem ligaerne ville gøre at dommene ville blive mere ligelig fordelt og kritikken af dommere ville blive mindre. Et godt eksempel er Lass, der spillede som han gjorde i England, men blev hårdere dømt i La Liga.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved baggins.

12 år 4 måneder siden #30 af Siempre Madrid
Det er i øvrigt påfaldende, at den spanske dommerkomité valgte at forholde sig tavst, da eksempelvis Betis´ spillere for ikke så lang tid siden kritiserede dommerstanden på samme måde, som Ramos og Cristiano Ronaldo har gjort det. Det er lidt svært at tage dem alvorligt, selv om man ikke skal undervurdere deres magt - som de hellere end gerne misbruger.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, Siempre fiel

• 10-Tallet
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #31 af 10-Tallet
Besvaret af 10-Tallet på emne Spansk dommer-komité indberetter Ramos ....

Siempre Madrid skrev: Det er i øvrigt påfaldende, at den spanske dommerkomité valgte at forholde sig tavst, da eksempelvis Betis´ spillere for ikke så lang tid siden kritiserede dommerstanden på samme måde, som Ramos og Cristiano Ronaldo har gjort det. Det er lidt svært at tage dem alvorligt, selv om man ikke skal undervurdere deres magt - som de hellere end gerne misbruger.

Nu kan du jo ikke stille sådanne situationer dikotomisk op. Jeg formoder ikke, at Betis' spillere udtalte nøjagtigt det samme som hverken Ramos eller Cristiano Ronaldo. Jeg tænker ikke, at 'samme måde' er ensbetydende med at ordvalget er det samme. Du er nød til at have hele regnestykket med, hvilket også indebærer konteksten hvori udsagnet er kommunikeret.

12 år 4 måneder siden #32 af Siempre Madrid

baggins skrev: Ancelotti har bare vist to gange nu at han ikke kan stille med den rigtige midtbane mod Barca.

Hold nu bare op!

Ancelotti begik en dumhed i første kamp med Ramos på midten, men til kampen i søndags spillede han med den midtbane, som han har haft succes med i 31 kampe. Han ville for alvor blive kritiseret, hvis han til netop denne kamp havde forsøgt at indrette midtbanen efter modstanderen, frem for at fortsætte med det, som har fungeret.

Som han selv siger: Jeg vil hellere dø for mine egne ideer end andres.

Ancelotti kan ikke bebrejdes noget i forhold til det nederlag.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, ZizouMo, Lars1991, Siempre fiel, Sahinovic

• Barça
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #33 af Barça

Siempre fiel skrev:

Ja, vi TØR slet ik...LOL

For mit vedkommende må jeg bare indrømme at jeg ik har gidet debattere dommerkendelserne, da jeg egentlig interesserer mig væsentligt mere for onsdagens Sevilla-kamp og det fremadrettede scenarie som det nu ser ud efter et skidt nederlag. Men én ting synes jeg dog er hysterisk morsomt når det kommer til alle Barca-hyklerne og det er at man i årevis har ku høre dem (fans såvel som Barca-"presse") pive over at Pepe jokkede ham Mini Me over hånden. Fair nok, det var ved Gud ik kønt - men sjovt nok er der ingen som helst opstandelse når Busquets jokker Pepe i hovedet. Altså det er da morsomt - personligt ka jeg kun grine af det - alene fordi fraværet af opstandelse siger en hel masse om folks evne til at være bare en smule objektive - noget som også siger noget om folks intelligens.

Men det lader jo generelt til at det er værre at være sur/bitter efter et nederlag og sige sin mening om dommerens præstation (om det så er rigtigt eller forkert) end at træde en mand i fjæset med fuldt overlæg. Personligt har jeg kun lige læst overskrifter ift deres udtalelser, da det ganske enkelt ik interesserer mig specielt meget og utilfredshed med en dommer efter et nederlag ik er noget nyt, men har virkelig svært ved at se hvordan det ka være så helt igennem interessant - folk må ha GOD tid :-)

Fuldt overlæg hvor? Busquets er på vej frem, han er midt i tumulten og den eneste grund til at Busquets' ben snitter Pepes afro er jo fordi at hans "plads", der hvor han vil sætte foden, bliver optaget af en Real Madrid spillers?

12 år 4 måneder siden #34 af raul7=kongen
Det er fint de indberetter de to herrer, det skal bare være en fast konsekvens, hver eneste gang en spiller eller leder udtaler sig om dommeren. Det er meget let - enten eller!

Hvad angår dommeren, så dømte han i sandhed ikke sin bedste kamp, men det er efterhånden også en helt latterlig kritik dommerne i Spanien er udsat for.

Undiano Mallenco er i UEFAs højeste kategori af dommere, end ikke de bedste kan ikke have alle domme korrekte, og det bliver ikke bedre af det øgede fokus.

Tro det eller ej, Spanien har sammen med England(3 hver) flest dommere iblandt Europas 24 i UEFAs elitegruppe for dommere. Måske man så småt skulle se på, om ikke det ekstreme fokus på dommerkendelser skader mere end det gavner. Det er pisse-irriterende og jeg var da også sur søndag aften, men det er en del af spillet.

12 år 4 måneder siden #35 af Siempre Madrid

Barça skrev:

Siempre fiel skrev:

Ja, vi TØR slet ik...LOL

Fuldt overlæg hvor? Busquets er på vej frem, han er midt i tumulten og den eneste grund til at Busquets' ben snitter Pepes afro er jo fordi at hans "plads", der hvor han vil sætte foden, bliver optaget af en Real Madrid spillers?

Fuck, du er morsom.

Det var heller ikke fuldt overlæg, da Pepe sparkede Casquero i ryggen. Pepes ben snitter blot Casquero, fordi det er hans plads.

Hold nu op eller hold helt kæft! Det er da SÅ tydeligt, at Busquets sætter sin fod net i ansigtet på Pepe.

Smut nu bare hen til Louis Nielsen.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #36 af Brylle
Barca - Laver du andet herinde end at forsvare din klubs interesser med alle midler? Husk på, at det er et Real forum og ikke et Barcelona forum. Din opgave er åbenbart at svine Real og få Barcelona til at fremstå som den mest sympatiske klub i verden. Det er kvalmende at se på.

Selvfølgelig er det med fuldt overlæg. Der er massere af plads til hans ben, og som vi kender Busquets, så gør han alt for at skade modstanderen. På det punkt, hvor Pepes hoved er, er ikke engang en naturlig placering for hans ben, men alligevel ender det i hovedet på Pepe.

Leveret af Kunena Forum