Optakt: 90 minutter fra semifinalen
- raul7=kongen
- Emne forfatter
- Moderator
Efter en overbevisende 3-0-sejr i første opgør af kvartfinalerne, skal Real Madrid i aften forsøge at spille sig videre til semifinalerne på Signal Iduna Park - i daglig tale bedre kendt som Westfalstadion - i Dortmund.
Real Madrid skal forsøge at forsætte de gode takter, som har kendetegnet holdets tre seneste kampe, der sammenlagt er blevet vundet ikke mindre end 12-0, på trods af at to af opgørene har været svære kampe mod henholdsvis Dortmund og Real Sociedad.
Selvom det har set godt ud i de seneste kampe, fortsætter skadesbekymringerne for Kongeklubben. Ikke nok med, at Jesé, Sami Khedira og Marcelo fortsat er ude med deres længerevarende skader, så måtte Cristiano Ronaldo også udgå fra gårsdagens træning med sin knæskade, som fortsat generer portugiseren. Derfor må det også forventes, at verdens bedste fodboldspiller sidder over til opgøret, i stedet kan Angel di Maria eller Isco tage positionen på venstrekanten. Til gengæld forventes Gareth Bale at være klar, efter waliserens knæproblemer i weekenden.
Som altid vil Iker Casillas være på kassen, når Real Madrid spiller i Champions League, dermed kan Casillas spille sin kamp nr. 139, hvilket betyder, at spanieren blot vil være fem kampe fra legendariske Raúl, som er nummer tre på listen over flest kampe spillet i turneringen.
Sidste år mødtes de to hold som bekendt i semifinalerne, hvor Robert Lewandowski bankede ikke mindre end fire mål ind mod Real Madrid. Dermed er Carlo Ancelottis tropper også advaret, selvom 4-1, som det endte i 2013, vil være nok i denne omgang. Netop Lewandowski er tilbage i front for Dortmund, efter karantæne i første kamp. Til gengæld må Dortmund se bort fra Sebastian Kehl, som i stedet har karantæne, ligesom Ilkay Gündogan, Marcel Schmelzer og Sven Bender fortsat er ude med skader, alt imens målmand Roman Weidenfeller er tvivlsom helt frem til kampstart.
Uagtet, hvordan skadessituationerne er skal Real Madrid være klar til semifinalerne efter aftenens opgør. Alt andet vil være en enorm skuffelse for klubben, som fortsat jagter nummer 10.
Kampens dommer er Damir Skomina og opgøret kan følges på TV3 Sport 1 kl. 20.45.
Real Madrids forventede hold: Casillas; Carvajal, Ramos, Pepe, Coentrao; Di Maria, Xabi Alonso, Modric; Isco, Bale, Benzema
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Mcmanaman
- Gæst
- raul7=kongen
- Emne forfatter
- Moderator
Mcmanaman skrev: Casillas stod ikke mod Dortmund sidste sæson i semifinalen. Kun i gruppespillet.
Vores brugere er også bare så vågne her om morgenen! ;) Godt spottet.
- NikolajJensen
- Gæst
- raul7=kongen
- Emne forfatter
- Moderator
NikolajJensen skrev: Er ret sikker på at kampen kan følges på tv3 sport 1, og ikke 3+ :-)
Så kan I da forhåbentlig ikke finde mere ;) Der må være en fejl i tv-guiden.
- Mcmanaman
- Gæst
raul7=kongen skrev:
Mcmanaman skrev: Casillas stod ikke mod Dortmund sidste sæson i semifinalen. Kun i gruppespillet.
Vores brugere er også bare så vågne her om morgenen! ;) Godt spottet.
Lad os håbe at vores spillere er ligeså vågne i aften. Hala Madrid !
- DarioGomez
- Eduardo
Vi er Real Madrid, og vi skal satme være i stand til at eliminere et skadesplaget tysk hold, der nok har fået en to meter høj polak med, men som samtidig har mistet deres bedste midtbanespiller fra første opgør.
Og alle de røvhuller på diverse fora og herinde, der mener, at vi skal passe på burde aflives med brug af blødt smør og stegegafler; hvis vi ikek går videre, så er det jo en katastrofe større end OB-kampen!
Vi smadrer Dortmund, så tager vi Bayern - og så lister vi den ind på Paris i finalen!
'nuff said!
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- RasmusKring
- Gæst
DarioGomez skrev: God optakt, og med det helt rette perspektiv!
Vi er Real Madrid, og vi skal satme være i stand til at eliminere et skadesplaget tysk hold, der nok har fået en to meter høj polak med, men som samtidig har mistet deres bedste midtbanespiller fra første opgør.
Og alle de røvhuller på diverse fora og herinde, der mener, at vi skal passe på burde aflives med brug af blødt smør og stegegafler; hvis vi ikek går videre, så er det jo en katastrofe større end OB-kampen!
Vi smadrer Dortmund, så tager vi Bayern - og så lister vi den ind på Paris i finalen!
'nuff said!
Den attitude er en stor del af grunden til, at vi ikke har vundet CL i 10 år. Vi er så mange gange blevet slået ud af CL, fordi vi allerede havde tankerne på næste runde. Selvom vi denne gang har noget at have det i (resultatet på Bernabeu), så er marginalerne i europæisk fodbold altså så små, at vi bliver slået af Dortmund, hvis vi ikke spiller koncentreret.
Holdet er nød til at være professionelt og respektere modstanderen - og så smadrer dem!
- DarioGomez
- Eduardo
RasmusKring skrev:
'nuff said!
Den attitude er en stor del af grunden til, at vi ikke har vundet CL i 10 år. Vi er så mange gange blevet slået ud af CL, fordi vi allerede havde tankerne på næste runde. Selvom vi denne gang har noget at have det i (resultatet på Bernabeu), så er marginalerne i europæisk fodbold altså så små, at vi bliver slået af Dortmund, hvis vi ikke spiller koncentreret.
Holdet er nød til at være professionelt og respektere modstanderen - og så smadrer dem!
Jeg er dybt, dybt uenig - jeg kan ikke mindes, at vi har haft et så solidt forspring og har tabt, men det kan du givetvist?
Jeg er med på, at holdningen FØR det første opgør skal være dybt professionel uanset modstander (Lyon, Monaco fx), men på nuværende tidspunkt, så er det ultimativ svaghed at tvivle på holdet og egne evner omkring avancement.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- RasmusKring
- Gæst
DarioGomez skrev:
RasmusKring skrev:
'nuff said!
Jeg er dybt, dybt uenig - jeg kan ikke mindes, at vi har haft et så solidt forspring og har tabt, men det kan du givetvist?
Jeg er med på, at holdningen FØR det første opgør skal være dybt professionel uanset modstander (Lyon, Monaco fx), men på nuværende tidspunkt, så er det ultimativ svaghed at tvivle på holdet og egne evner omkring avancement.
I mine øjne giver den type overlegne indstilling kun et dårligere resultat. Vi er enige om, at vi med 99 % sikkerhed er videre i turneringen, men jeg kunne godt tænke mig at se et aggressivt Real Madrid hold i aften, der er tændt på at vise deres fans og konkurrenter, at de er seriøse kandidater til CL, også selvom kampen er ligegyldig i forhold til avancement i turneringen.
- Mcmanaman
- Gæst
RasmusKring skrev:
'nuff said!
Jeg er helt enig med dig RasmusKring.
De 3 sidste semifinaler og sammenlagt 12 år uden finale, siger vist alt om at Real Madrid ikke kan tage noget for givet.
Det er en typisk attitude blandt Madridistas, at have en holdning om at vi på forhånd har vundet.