Bedømmelse af truppen mod Dortmund
Bismo skrev:
Jespersk skrev: Har sjældent set Real Madrid spille så sindsyg elendigt! Illaramendi var direkte elendig, og bør ikke spille for Madrid. Og forsvaret sejlede fuldstændigt! og hvad er der at sige om Benzema? han er aldrig blevet til den stjerne angriber vi havde håbet på. Han var direkte pinlig i aften.
Casillas beviser endnu engang hvorfor han gør være første målmand. Det er uden tvivl hans skyld vi gik videre til semi finalen iaften! og derudover folk der siger at Real Madrid er bedre uden Ronaldo, burde tænke sig om.
Ser frem til at khedira vender tilbage fra sin skade, så vi kan få noget mere stabilitet på den midtbane i de store kampe. Alonso - modric - khedira ville pynte..
Benz direkte pinlig? Han var den eneste, der skabte noget den anden vej og havde et par gode chancer. Det var ikke angrebet der svigtede i aften, men derimod midtbanen og forsvaret. Ja, på nær Di Maria altså. Føj han var elendig.
Tjaa... er delvis enig med dig, men han havde et par chancer han skulle have gjort noget mere ud af. F.eks. hans 100 % chance/friløber er sådanne chancer man skal score på, på dette niveau! Og er helt enig i at dimaria spillede sindsyg dårligt i aften, håber han får sit ellers så høje niveau tilbage igen snart!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
JimmyBroe skrev:
Pelle skrev: Jeg gider ikk engang bedømme truppen, det her var simpelthen for pinligt. Vi er verdens mægtigste klub og vi spiller som et serie 5 hold.
Jeg håber, at der sidder nogle bedrevidende retardos med en virkelig grim smag i munden. Vi er i semifinalen. Det er ikke fortjent. Flot af Dortmund. Ualmindelig skuffende indsats - ikke kun af holdet - men af alle de fjolser, der mente dette skulle være en walk-over. Forhåbningen om en succesfuld sæson er i den grad mindsket.
Godnat
Ufortjent tsk, der er ikke noget der hedder ufortjent eller fortjent i fodbold. Kampe i knockout runderne, spilles over to kampe. Vi vandt den første 3-0 mod Dortmund, den anden taber vi 2-0 og det er altså med flere 100% chancer i begge ender, som der ikke bliver scoret på. Carvajal, Modric, Casemiro, Coentrao og Iker Casillas spillede en fin kamp. Resten af holdet spillede ikke en god kamp. Men vi er videre.
Denne kamp er ikke et særlig godt billede af, hvor holdet er henne lige nu.
Taget flere ting i betragtning:
1. at vi startede kampen med en helt "ny" midtbane.
2. En ny opstilling i angrebet hvor kun Benz var på sin sædvanlige plads.
3. Ronaldo var ikke på banen, uanset hvad man måtte mene om ham, så er holdet "vant" til at have ham med, så det ændre utroligt meget at han sidder på bænken i så store kampe.
4. Vi starter kampen med en 3-målsføring, hvilket alt andet lige gør noget ved en spillers attitude. (Ikke at det bør være en undskyldning, men sådan er det jo bare).
Vi er i semi. Denne kamp skal glemmes, af os fans og så skal vi bare glæde os over, at vi er på vej mod noget stort. Lodtrækning på fredag bliver så spændene.
Jimmy stop. Du kan ikke begynde at remse undskyldninger op på en liste. Kampen i aften var af uhørt ringe kvalitet og det burde man have været bedre rustet til, at håndtere. Dortmund spiller deres chance - hvad andet kan de gøre? Det kan da ikke passe, at man ikke har forberedt sig på det. Og så har jeg ofte forsvaret Illarra, når andre herinde har været efter ham. I aften falder han dog igennem og viser, at han har niveau til midterhold i La Liga - CL er en tand over hans niveau.
Jeg er mest bitter over, at der er så mange skråsikre tosser inden kampen. Fatter ikke hvordan man kan være så ignorant!
Og jo, der er i den grad noget der hedder fortjent eller ufortjent. Vi burde have tabt med mere end 2-0 i aften, og det er et mindre mirakel kaldet Iker der er skyld i, at det ikke sker. Dortmund burde være i den semifinale istedet for os - hvis vi skal bedømme ud fra, hvad der er fortjent.
"Maybe they hate me because I'm too good."
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Jeg lever i et land med personer som har givet Pepé, Ramos, Alonso, Illarramendi, Modric og Di María mere end karakteren 1? Hvad skal der ske altså! BBB det er så uetisk som det overhovedet kan blive, men selv en halvhjerne som dig må støtte mig i denne sag her? ;D
I den her slags kampe, mener jeg simpelthen ikke det er de enkelte spilleres skyld. Det var en dårlig holdindsats og spillerne gør ikke hinanden bedre, men værre. Forsvaret bliver på ingen måde hjulpet af en elendig midtbane, og midtbanen bliver ikke hjulpet af angrebet.
Jeg har sagt det før, om vi så havde verdens bedste centrale forsvarsspiller, så kan man ikke forsvare når der ikke er et hold omkring en.
Jeg synes bare vi kan konkludere at vi mangler stål på midtbanen i de store kampe
Der var tale om et kollektivt kollaps, og i sådanne situationer vil der også være spillere, som faktisk så dårligere ud end de var.
Skarpheden manglede i begge ender (vi skal jo faktisk score et par mål, med alle de overtaltsituationer) og to utilgivelige fejl gav Dortmund kontrollen, da vores spillere pludselig blev stive af skræk.
Jeg synes ikke at det lignede, at man fra starten af ville forsvare kampen hjem - vi havde faktisk bolden mest. Men da Dortmund scorer til 2-0 knækkede spillerne bare. De manglede tryghed og lederskab i den situation, og her skuffede Alonso og di Maria mig helt vildt!
Hahah hvor er du sød:) Ingen undskyldning. Men en begrundelse på vores lidt uheldige spil her til aften. Peg en af de ting ud som jeg har lagt op som ikke vil forringe niveauet på vores hold? -Nemlig. Det kan du ikke for jeg har jo ret. Det er ikke en undskyldning, men et faktum, at når der sker ændringer af den slags kaliber, jamen så har det desværre ofte en negativ virkning. Og det så vi så absolut var tilfældet i aften.
Pelle kom nu lidt altså... Real Madrid havde jo også to 100% chancer? Så skulle Dortmund havde scoret 4 mål mere? Eej, men altså hvor er det fedt at have ret.
Jeg er her stadig XOXO
- kasperhaysen
- Gæst
-
Dortmund får mål på 2 chancer, hvor selv FCK havde straffet os. Hans 4-5-1 opstilling med Di Maria og Bale på kanterne og 3 på papiret gode defensive midtbanespillere fejlede ikke noget.. I bagklogskabens lys, så skulle Illara være blevet i Madrid, men det ved man aldrig.
elle44 skrev:
Dios skrev: Jeg lever i et land med personer som har givet Pepé, Ramos, Alonso, Illarramendi, Modric og Di María mere end karakteren 1? Hvad skal der ske altså! BBB det er så uetisk som det overhovedet kan blive, men selv en halvhjerne som dig må støtte mig i denne sag her? ;D
I den her slags kampe, mener jeg simpelthen ikke det er de enkelte spilleres skyld. Det var en dårlig holdindsats og spillerne gør ikke hinanden bedre, men værre. Forsvaret bliver på ingen måde hjulpet af en elendig midtbane, og midtbanen bliver ikke hjulpet af angrebet.
Jeg har sagt det før, om vi så havde verdens bedste centrale forsvarsspiller, så kan man ikke forsvare når der ikke er et hold omkring en.
Jeg synes bare vi kan konkludere at vi mangler stål på midtbanen i de store kampe
Jeg er helt enig, men det er nu også i modvind spillerne individuelt skal bevise deres værd. Jeg gav personligt selv Carvajal et 4-tal idag, fordi jeg synes han var fantastisk, og blev ikke udstillet på nogen måde idag. Han vandt stort set alle sine vigtige hovedstødsduellere, og blev på ingen måde overspillet. Coentrao ligeså, men bare ikke ligeså godt. Det var personlige fejl der afgjorde kampen idag, og det skyldes jo fordi at spillerne enten har en dårlig dag, eller bare ikke er bedre i disse situationer.
Alonso, Illarramendi og Di María er alle spillere som helt delt vandene denne sæson, og man må jo bare konstatere om de har niveauet eller ej. Det er nu det gælder, og det er bare tankevækkende, at vores spillere altid bliver rigtig udsatte når det gælder.
Derfor må min konklusion være, at spillerne bare ikke er gode nok. Det kan de blive, men en mand som Alonso har set færdig ud i et par sæsoner nu, hvis ikke flere når det virkelig gælder.
Illarramendi viser idag, at han endnu ikke har niveauet, men man skal dog også huske på at han bliver spillet forkert, og det netop ikke er denne rolle man har ham tiltænkt.
Når Illarramendi og Alonso spiller så forfærdeligt som de gjorde idag, så er det klart, at Modric bliver sat i uheldige situationer, og det samme kan man sige om Pepé og Ramos, men at de så også fejler er måske problemet i Real Madrid. Man ser bare ikke et sådan kollaps i andre storklubber, og det er efterhånden uanset hvilken træner vi har.
Er problemet i sidste ende så ikke spillerne?
Et langt indlæg, i know :) Men jeg synes godt nok man skal tænke på om problemet egentlig er Ramos, Pepé og Alonso? Dette siger jeg ikke efter idag, men efter en del års skuffelse af netop de 3 spillere. Pepé har gjort det fantastisk denne sæson, men det har været imod nemmere modstandere, og det er netop nu han skal vise sin styrke, og idag fejler han personligt. Ramos spillede fantastisk imod La Real, men som jeg også nævnte der, så kom han ikke i samme situationer som han gjorde idag. f.eks. Ramos i mand mod mand taber han stort set altid, og Alonso er i mine øjne bare ikke god nok til den position han har i Real Madrid.
Igen, så er det ikke baseret udfra denne kamp, men det er netop i disse kampe, hvor mine "teorier" giver mening. Kollektivt eller ej, så er der bare for mange af vores stamspillere som svigter gang på gang.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg har (så vidt jeg husker) ikke bedømt Ramos, Alonso og Modric*. Jeg har muligvis blandet Ramos og Pepe sammen i bedømmelsen (dårlig vinkel+lille skærm), men de har fået enten 3, og det tror jeg faktisk er for højt. Jeg vil dog ikke sætte dem på 1, for vores midtbane var godt nok hullet.
Selvom jeg knuselsker Dí María, så har han fået 1. Det er ren afstraffelse for det straffespark, som reelt havde sendt os videre, samt at den dårlige vinkel+lille skærm, men om det var Modric/Illarra/Alonso/Dí María, som var elendige hæfter jeg mig ikke voldsomt ved i denne kamp.
Benzema og Bale var jeg derimod rigtig skuffet over. Det var måske fordi, at vi ikke havde Ronaldo til at komme stormende på kanten, at de begge virkede en anelse mere usle end normalt, og det generelle tøvende tempo i omstillingsspillet giver jeg specifikt de to skylden for. Derudover var der Benzemas friløber.
Jeg savnede Ronaldo i denne kamp. Han havde scoret på straffe, på Benzemas friløber (eller en af de andre elendige omstillinger), og han havde forhåbentlig løbet til bagerste stang, da Bale sendte bolden "snært" forbi målet. Det sidste er rent gætteri fra min side, men manden er glad for tap-ins, og det ville være klassisk Ronaldo. De to andre er så sikre, når Ronaldo er i situationen, at bookmakere begynder at udbetale gevinst før straffesparket er taget.
Jeg er frustreret, og mange er spillerne har dumpet i dag. Det er dog forhastet, når flere spillere bliver dømt færdige af nogle brugere herinde.
*Dårlig vinkel + lille skærm er min undskyldning, hvis jeg har taget fejl af nogle spillere. Jeg vil som altid gerne støtte dig, Dios, men situationen gør, at vi måske begge tager fejl. Jeg har allerede forklaret, hvorfor jeg måske tager fejl, og vi ved jo alle at du ofte er galt på den. :-(
- 10-Tallet
- Gæst
-
Pelle skrev: Jeg gider ikk engang bedømme truppen, det her var simpelthen for pinligt. Vi er verdens mægtigste klub og vi spiller som et serie 5 hold.
Jeg håber, at der sidder nogle bedrevidende retardos med en virkelig grim smag i munden. Vi er i semifinalen. Det er ikke fortjent. Flot af Dortmund. Ualmindelig skuffende indsats - ikke kun af holdet - men af alle de fjolser, der mente dette skulle være en walk-over. Forhåbningen om en succesfuld sæson er i den grad mindsket.
Godnat
Hvis du mener at det ikke var en walk-over, hvordan kan du så kalde det en skuffende indsats, når Real Madrid er gået videre? Det var en hamrende svær kamp og vi får en skidt start. Dermed bliver forudsætningerne for avancement i en forvejen vanskelig kamp endnu dårligere.
Dios skrev:
elle44 skrev:
Jeg er helt enig, men det er nu også i modvind spillerne individuelt skal bevise deres værd. Jeg gav personligt selv Carvajal et 4-tal idag, fordi jeg synes han var fantastisk, og blev ikke udstillet på nogen måde idag. Han vandt stort set alle sine vigtige hovedstødsduellere, og blev på ingen måde overspillet. Coentrao ligeså, men bare ikke ligeså godt. Det var personlige fejl der afgjorde kampen idag, og det skyldes jo fordi at spillerne enten har en dårlig dag, eller bare ikke er bedre i disse situationer.
Alonso, Illarramendi og Di María er alle spillere som helt delt vandene denne sæson, og man må jo bare konstatere om de har niveauet eller ej. Det er nu det gælder, og det er bare tankevækkende, at vores spillere altid bliver rigtig udsatte når det gælder.
Derfor må min konklusion være, at spillerne bare ikke er gode nok. Det kan de blive, men en mand som Alonso har set færdig ud i et par sæsoner nu, hvis ikke flere når det virkelig gælder.
Illarramendi viser idag, at han endnu ikke har niveauet, men man skal dog også huske på at han bliver spillet forkert, og det netop ikke er denne rolle man har ham tiltænkt.
Når Illarramendi og Alonso spiller så forfærdeligt som de gjorde idag, så er det klart, at Modric bliver sat i uheldige situationer, og det samme kan man sige om Pepé og Ramos, men at de så også fejler er måske problemet i Real Madrid. Man ser bare ikke et sådan kollaps i andre storklubber, og det er efterhånden uanset hvilken træner vi har.
Er problemet i sidste ende så ikke spillerne?
Et langt indlæg, i know :) Men jeg synes godt nok man skal tænke på om problemet egentlig er Ramos, Pepé og Alonso? Dette siger jeg ikke efter idag, men efter en del års skuffelse af netop de 3 spillere. Pepé har gjort det fantastisk denne sæson, men det har været imod nemmere modstandere, og det er netop nu han skal vise sin styrke, og idag fejler han personligt. Ramos spillede fantastisk imod La Real, men som jeg også nævnte der, så kom han ikke i samme situationer som han gjorde idag. f.eks. Ramos i mand mod mand taber han stort set altid, og Alonso er i mine øjne bare ikke god nok til den position han har i Real Madrid.
Igen, så er det ikke baseret udfra denne kamp, men det er netop i disse kampe, hvor mine "teorier" giver mening. Kollektivt eller ej, så er der bare for mange af vores stamspillere som svigter gang på gang.
Jeg mener bestemt ikke det er spillernes skyld. Jeg mener heller ikke det er trænerens skyld. Jeg mener det er manglende kontinuitet klubben. Jeg synes vi var tæt på det med Mourinho, men han kom på kant med spillerne og skulle selvfølgelig ikke blive i klubben.
Det fører jo så til et nyt projekt med nye spillere og et nyt system. Jeg føler det kan blive rigtig godt i længden, det Ancelotti og Zidane har gang i. Bare se hvor langt Liverpool er nået, med en flok middelmådige spillere, bare fordi de har lidt kontinuitet, en fornuftig træner og tålmodighed.
Og ja jeg er enig i at mange spillere rent individuelt ikke gjorde det godt idag. Men langt de fleste af Dortmunds chancer kom fra et passivt Real Madrid mandskab, der ikke presser. Ja målene kom på håbløse fejl, men de kunne altså have scoret 3-4 mål mere.
Pepe og Ramos konstellationen passer ikke sammen, men ikke fordi de begge er for dårlige. De komplimentere bare ikke hinanden, og de har samme forcer og svagheder. Alonso er håbløs at have alene på den defensive midtbane, han er alt for langsomt, og det er tydeligt han falder igennem mod de store hold. Khedira er et kæmpe tab for os i den slags kampe.
Når det så er sagt, så har Illara fuldstændig spillet sig ud i kulden idag. Jeg har altid støttet ham, men jeg så hans absolutte force i at være rolig på bolden, altid spille sikkert og kontrollere. Her faldt han fuldstændig igennem idag, og jeg kan simpelthen ikke se andre kompetencer i ham