Bedømmelse af truppen mod Dortmund

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #49 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Bedømmelse af truppen mod Dortmund

Dios skrev:

Daniel skrev: Hvem er de stamspillere, Dios?

Nu bliver jeg nysgerrig ;-)

Det troede jeg ellers jeg havde gjort rimelig klart i mit foregående indlæg? Hehe :)

Primært Pepé, Ramos og Alonso. Egentlig ser jeg kun Ramos solgt af de 3, hvor både Pepé og Alonso skal agere backup i truppen. Pepé er stadig verdensklasse, men der er bare lige altid det men, når det virkelig gælder. Når det er sagt, så tror jeg ikke man finder et bedre 3. valg på bænken end ham. Mit hjerte siger Ramos skal tage den plads, men han er kun 28 år, og har stadig 3-5 rigtig gode år endnu, forhåbentlig bare ikke i Real Madrid's start 11'er.

Nu pisser jeg i modvind, og stik modsat mine egne principper, men ham der Reus, han skal købes uanset om det er på bekostning af Ronaldo, Bale eller Jesé! Ronaldo ren verdensklasse, men jeg ville ikke tøve et sekund, hvis jeg kunne erstatte ham med Reus. Han er præcis den spiller jeg ønsker. Teknisk stærk, løbestærk, fantastisk afslutter, kynisk, hurtig, alsidig og sidst men ikke mindst, så besidder han et potentiale som jeg ikke har set siden Messi blomstrede frem.
Han er en blanding imellem Ronaldo og Messi, og det er bare vidunderligt spektakulært og være vidne til.

Er det ikke lige præcis alle de egenskaber, som Ronaldo også besidder? I mine øjne er Reus en light udgave af Ronaldo, men til gengæld har han lidt mere overblik.

Reus er en fantastisk spiller, og jeg ville da også gerne se ham spille i Real Madrid, men der er ikke rigtig plads til ham i truppen lige nu. Det skulle da lige være hvis Di Maria forlader klubben til sommer, og Reus er villig til at acceptere, at han ikke er garanteret i startopstillingen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #50 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Bedømmelse af truppen mod Dortmund

RasmusKring skrev: Når jeg nu læser dit indlæg igen, så skulle jeg nok ikke have citeret det. Mit udbrud var primært mod den generelle holdning om, at flere stamspillere skulle erstattes efter gårsdagens kamp. Det synes jeg er en håbløs overreaktion.

Det er svært at give nogen ansvaret for arrogance i truppen, for den har efterhånden eksisteret i mange år. I mine øjne er det bare kulturen i klubben på godt og ondt. Klubben bliver med rette hypet som verdens bedste. Ulempen er selvfølgelig, når det stiger spillerne til hovedet og de derfor ikke spiller med den nødvendige gejst for at vinde. Omvendt så er sevltilliden også en af grundene til, at jeg er Real Madrid fan. Klubben er verdens største, så vi skal selvfølgelig vinde, men samtidig skal vi være gode nok til at spille god fodbold undervejs.

Mourinho røg på porten, fordi hans tilgang til fodbold i sidste ende var uforenelig med klubbens indentitet. Det brud kan man diskutere meget , men du har ret i, at han ihvertfald sørgede for det rigtige spændingsniveau i truppen. Det mestrede Ancelotti langt fra i går.

For at runde mit meget rodede indlæg af, så vil jeg altså mene, at det primære ansvar ligger hos Ancelotti, selvom det måske er en svær trup at motivere. Spillerne bærer måske også en del af skylden, men i sidste ende er det trænerens skyld, hvis holdet ikke møder op til kamp med den rigtige indstilling.

I bund og grund er jeg enig i at træneren har det endegyldige ansvar, men der er efterhånden mange ting der tyder på at vi har en noget nær uhåndterlig trup, som du selv er lidt inde på. Hvis hverken Mourinho eller Ancelotti kan så er der altså ikke meget håb tilbage. Det er dog trøstende at vi vi har typer som Varane og Carvajal på vej, og en Modric der leder via eksempel på banen; de lader til at have den rette indstilling. Så må vi håbe arrogancen ikke smitter af på dem over tid!

12 år 3 måneder siden #51 af Dios
RasmusKring skrev:

Er det ikke lige præcis alle de egenskaber, som Ronaldo også besidder? I mine øjne er Reus en light udgave af Ronaldo, men til gengæld har han lidt mere overblik.

Reus er en fantastisk spiller, og jeg ville da også gerne se ham spille i Real Madrid, men der er ikke rigtig plads til ham i truppen lige nu. Det skulle da lige være hvis Di Maria forlader klubben til sommer, og Reus er villig til at acceptere, at han ikke er garanteret i startopstillingen.

Jo bortset fra Reus er langt bedre i pasningsspillet, overblikket i små rum, hans blik for sine medspillere, hans løbevilje også slår han ikke ud med armene hvergang det ikke går hans vej.
Som sagt, så ville jeg gøre plads til ham, og jeg er faktisk ligeglad med om det bliver på bekostning af Ronaldo, Bale eller Jesé. Det siger sig selv, at jeg helst så Reus træde direkte ind på Ronaldo's plads, da Reus også er højrebenet, og bevæger sig meget rundt på banen som Ronaldo, men netop i den sammenligning, så er Reus bare god inde centralt. Netop fordi han er så alsidig.

Reus har længe været i manges interesse, men personligt har jeg altid manglet, at han slog til og viste noget ansvar imod bedre mandskaber, og det må man sige han har gjort denne sæson.

Reus mangler selvfølgelig meget for at komme helt op ved siden af Ronaldo. Det siger sig selv, men potentialet er større hvis du spørger mig. Reus har også den fordel, at han rent faktisk altid spiller en god fodboldkamp, hvor Ronaldo mere er typen som dukker op og afgøre tingene, eller sådan en type spiller er han ihvertfald blevet til.

Igen, så vil jeg lige understrege, at det ikke betyder noget, at Reus ikke når op på 70 scoringer på et kalenderår som Ronaldo. Målene skal nok komme på den ene eller anden måde.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• CristianoRonaldo
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #52 af CristianoRonaldo
Besvaret af CristianoRonaldo på emne Bedømmelse af truppen mod Dortmund

Dios skrev:

Nu pisser jeg i modvind, og stik modsat mine egne principper, men ham der Reus, han skal købes uanset om det er på bekostning af Ronaldo, Bale eller Jesé! Ronaldo ren verdensklasse, men jeg ville ikke tøve et sekund, hvis jeg kunne erstatte ham med Reus. Han er præcis den spiller jeg ønsker. Teknisk stærk, løbestærk, fantastisk afslutter, kynisk, hurtig, alsidig og sidst men ikke mindst, så besidder han et potentiale som jeg ikke har set siden Messi blomstrede frem. Han er en blanding imellem Ronaldo og Messi, og det er bare vidunderligt spektakulært og være vidne til.

Nogle gange kan man ikke andet end at ryste på hovedet, når man læser dine indlæg. Der er absolut ingen logik i det du skriver!

12 år 3 måneder siden #53 af SR4

RasmusKring skrev:

I den sidste række år hvor vi har choket hver gang det spidser til har der ikke været mange konstanter. Vi har skiftet managere, sportsdirektør osv. En af konstanerne er Perez, men han har ikke meget at gøre med spillet på banen. Den anden er den spanske spillerkerne Casillas, Ramos, Xabi.

Jeg siger ikke de absolut skal på porten men det sætter spørgsmålstegn. Ikke ved deres evner (før nu - Xabi er færdig) men ved deres mentalitet og indflydelse på resten af truppen. Det er ikke for sjov at både Mourinho og Ancelotti har bænket Casillas.

Går ud fra at det er noget af det samme Dios er inde på.

Som Modric lige har udtalt er det skuffende at vi ALDRIG lærer af denne type kampe. Billedet gentager sig år efter år.

Stop lige engang. Vi taber ikke kampen i går, fordi Casillas, Ramos og Xabi Alonso er færdige. Vi taber i går, fordi holdet går på banen med den samme arrogante attitude, som dominerede dette forum inden kampen i går. "Vi er allerede videre", "risikoen for at ryge ud er ikke eksisterende" og "kampen skal bare overståes" fløj rundt på forummet og det var åbenbart også holdningen i spillertruppen. Spillet blev derefter. Ukoncentreret spil og sløset boldomgang hele kampen igennem. Forskellene i CL er altså ikke større, end at man taber kampe, hvis man ikke spiller op til sit bedste. Vi taber ikke til Dortmund, fordi spillere som Arne Friedrich, Oliver Kirch og Eric Durm er bedre end vores spillere, vi taber, fordi Dortmund var fokuserede og tændte. De ville det mere end os.

Gider du ikke læse hvad jeg skriver inden du svarer??????????

Det er nemt at konstatere at vi spiller dårligt fordi vi spiller dårligt. Det interessante er hvorfor vi spiller dårligt. Jeg siger jo netop at vi spiller uden fokus og tænding, der er vi komplet enige. Men har præstationen ikke noget med de spillere der er på banen at gøre? Det er ikke nødvendigvis Casillas, Ramos og Xabi's skyld, jeg siger bare at den spanske kerne af "veteraner" mere eller mindre er det eneste der ikke har ændret sig ved holdet over en længere periode hvor vi konstant har haft det samme symptom: at levere under evne og forventning når det virkelig gælder. Og da vi fik en træner der prøvede at indgyde noget vindermentalitet og passion i spillerne fik de ham tvunget ud. Hvad man vil tolke ud fra det må man selv bestemme, men det er da for fanden noget der skal stilles spørgsmål ved. F.eks. mener jeg at det netop er veteranerne der skal sætte tonen i omklædningsrummet. Men du mener ikke de har noget ansvar for den arrogante tilgang til kampen?

Det jo det samme som den med: En mor kan røres, en sten kan røres, ergo er mor en sten.

• Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #54 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Bedømmelse af truppen mod Dortmund

SR4 skrev: Det jo det samme som den med: En mor kan røres, en sten kan røres, ergo er mor en sten.

Nej. Det er det ikke.

12 år 3 måneder siden #55 af SR4
Hvad er problemet i at Ronaldo slår ud med armene når det ikke går hans vej? Selvføleglig skal han da være utilfreds når det går dårligt. GOD..

12 år 3 måneder siden #56 af El Rojo
Inden det hele kommer til at handle om Ronaldo igen, vil jeg lige give mit besyv med. Jeg hæfter mig ved et par punkter, både fra kampen og hvad jeg læser herinde.

1) Folk der siger, at hele truppen stank og at alle skal sackes efter denne sæson. Vås. Vi kommer ud med en hæslig indstilling og ligner slet ikke et mandskab der er klar til at spille. Et par store personlige fejl giver dem blod på tanden, og sætter hele holdet under pres. Når det så er sagt, så spiller Modric glimrende (specielt i anden halvleg fik han mange pæne ord fra min side), han fik ro på spillet, og så kommer vi selvfølgelig under pres til sidst igen. Men manden sætter næsten aldrig en fod forkert. Carvajal imponerer mig igen. Hold kæft det må være forfærdeligt at spille med ham i ryggen. Han er jo helt oppe og ringe i 90 minutter hver gang. Fantastisk tempo, fantastisk indstilling. Mange gode aktioner fremadrettet. Bale kommer som resten af holdet skidt fra start, men spiller sig op i anden halvleg. Han mangler kun at score, men han skaber så meget med sin fart med bold.

2) Casillas. Jeg synes selvfølgelig også han gør det rigtig godt i går, han har et par store redninger, specielt den fra Lewan som han får vippet ud på stolpen, fantom-redning. Den bliver så sparket ind efterfølgende, men det er jo ikke Iker's skyld. Med fare for at blive revset, så er resten af hans redninger altså på ganske ringe afslutninger. Hans udspark efterlader ikke det bedste indtryk, men han står selvfølgelig alt i alt en rigtig god kamp. Jeg må bare lige pointere, at jeg ikke er enig i alles lovprisning, selvom jeg er enig i at det er på tide han skal tilbage på kassen, også i La Liga. I går står han i mine øjne til et 4-tal.

3) Illara. Skræmmende ringe. Som flere har skrevet ser det jo efterhånden fint nok ud når han skal være boldflytter mod middelmådige La Primera hold, men i går kom hans svagheder for alvor frem i lyset. Det går så langsomt, både i tanke og handling. Han koster en kasse og bliver fornuftigt taget ud i pausen. Isco, hans afløser, spiller til gengæld også ringe i mine øjne, og mod et hold som Dortmund kommer hans fysiske mangler til at stå tydeligt ud. Han er fed når holdet har overtaget og han kan dirigere spillet, men med ryggen mod muren er han godt nok ikke meget værd. Han løber den ud over linjen tre gange i træk.

4) Ramos og Pepe. Som fodboldspillere synes jeg ikke de har særligt mange svagheder. Fysiske monstre (især Pepe), utroligt duelstærke, dygtige med bolden (især Ramos) og med en fandenivoldskhed som jeg elsker at se. På gode dage ser jeg dem som værende et af de bedste makkerpar i verden. I går spiller de egentlig ikke så dårligt synes jeg, Pepe smider selvfølgelig en kasse, hvilket er ukarakteristisk for ham i 2014. Men hvad jeg bider mærke i, er hvor meget de skal brokke sig hele tiden. Deres fokus ligger helt forkert. Det hele sejler, vi er nede 2-0 og i fare for at ryge ud, men hver gang dommeren har en kendelse farer de begge to rundt og vifter med armene. Koncentrer jer om at spille fodbold, stram op, i skal være holdets ledere, ikke holdets to største krukker. Hæslig indstilling de ligger for dagen i mine øjne.

Alt i alt en ganske rædsom præstation, men vi skal jo lukke kampen af flere omgange, først selvfølgelig med Di's straffe, men også med alle de kontramuligheder i anden halvleg. Uskarpt, og en ubehagelig indstilling. Jeg ser dog ikke ligeså sort på det som alle andre, for havde vi ikke lavet de store fejl i første halvleg, så havde Dortmund aldrig fået blod på tanden, og Real-holdet havde ikke rystet så meget på hånden som det var tilfældet. Vi er videre, det er det vigtigste, men der skal selvsagt andre boller på suppen i semifinalerne.
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved El Rojo.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Kiwes

12 år 3 måneder siden #57 af 2:18
@el rojo
Tror ikke man kan tak flere gange for et indlæg, så bliver nød til at skrive det seperat. TAK TAK. 90 procent enig

12 år 3 måneder siden #58 af Dios

CristianoRonaldo skrev:

Dios skrev:

Nu pisser jeg i modvind, og stik modsat mine egne principper, men ham der Reus, han skal købes uanset om det er på bekostning af Ronaldo, Bale eller Jesé! Ronaldo ren verdensklasse, men jeg ville ikke tøve et sekund, hvis jeg kunne erstatte ham med Reus. Han er præcis den spiller jeg ønsker. Teknisk stærk, løbestærk, fantastisk afslutter, kynisk, hurtig, alsidig og sidst men ikke mindst, så besidder han et potentiale som jeg ikke har set siden Messi blomstrede frem. Han er en blanding imellem Ronaldo og Messi, og det er bare vidunderligt spektakulært og være vidne til.

Nogle gange kan man ikke andet end at ryste på hovedet, når man læser dine indlæg. Der er absolut ingen logik i det du skriver!

Undskyld Ronaldo ikke er mit idol. Undskyld store dele af verden ikke har samme sympati for din gud. Hvad skal jeg mere sige for at du ikke skal ryste på hovedet? Jeg er utrolig ked af det på dine vegne :(

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 3 måneder siden #59 af Siempre Madrid

SR4 skrev:

RasmusKring skrev:

I den sidste række år hvor vi har choket hver gang det spidser til har der ikke været mange konstanter. Vi har skiftet managere, sportsdirektør osv. En af konstanerne er Perez, men han har ikke meget at gøre med spillet på banen. Den anden er den spanske spillerkerne Casillas, Ramos, Xabi.

Jeg siger ikke de absolut skal på porten men det sætter spørgsmålstegn. Ikke ved deres evner (før nu - Xabi er færdig) men ved deres mentalitet og indflydelse på resten af truppen. Det er ikke for sjov at både Mourinho og Ancelotti har bænket Casillas.

Går ud fra at det er noget af det samme Dios er inde på.

Som Modric lige har udtalt er det skuffende at vi ALDRIG lærer af denne type kampe. Billedet gentager sig år efter år.

Stop lige engang. Vi taber ikke kampen i går, fordi Casillas, Ramos og Xabi Alonso er færdige. Vi taber i går, fordi holdet går på banen med den samme arrogante attitude, som dominerede dette forum inden kampen i går. "Vi er allerede videre", "risikoen for at ryge ud er ikke eksisterende" og "kampen skal bare overståes" fløj rundt på forummet og det var åbenbart også holdningen i spillertruppen. Spillet blev derefter. Ukoncentreret spil og sløset boldomgang hele kampen igennem. Forskellene i CL er altså ikke større, end at man taber kampe, hvis man ikke spiller op til sit bedste. Vi taber ikke til Dortmund, fordi spillere som Arne Friedrich, Oliver Kirch og Eric Durm er bedre end vores spillere, vi taber, fordi Dortmund var fokuserede og tændte. De ville det mere end os.

Gider du ikke læse hvad jeg skriver inden du svarer??????????

Det er nemt at konstatere at vi spiller dårligt fordi vi spiller dårligt. Det interessante er hvorfor vi spiller dårligt. Jeg siger jo netop at vi spiller uden fokus og tænding, der er vi komplet enige. Men har præstationen ikke noget med de spillere der er på banen at gøre? Det er ikke nødvendigvis Casillas, Ramos og Xabi's skyld, jeg siger bare at den spanske kerne af "veteraner" mere eller mindre er det eneste der ikke har ændret sig ved holdet over en længere periode hvor vi konstant har haft det samme symptom: at levere under evne og forventning når det virkelig gælder. Og da vi fik en træner der prøvede at indgyde noget vindermentalitet og passion i spillerne fik de ham tvunget ud. Hvad man vil tolke ud fra det må man selv bestemme, men det er da for fanden noget der skal stilles spørgsmål ved. F.eks. mener jeg at det netop er veteranerne der skal sætte tonen i omklædningsrummet. Men du mener ikke de har noget ansvar for den arrogante tilgang til kampen?

Det jo det samme som den med: En mor kan røres, en sten kan røres, ergo er mor en sten.

Du skal hen og læse Erasmus Montanus igen. Herefter vil du være FLYVENDE i citater, hvis du forstår ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 3 måneder siden #60 af JimmyBroe
@Dios

Jeg er flammende enig i at Reus er for voldsom altså. Sjældent har jeg set en spiller være så stærk i så mange af spillets facetter -i så tidlig en alder- og med så stort et potentiale.
Jeg er på nippet til at give dig ret i at han skal hentes, koste hvad det koste vil. Jeg vil dog ikke skifte hverken Ronaldo, Bale eller Jese -endnu ihvertfald. For Jese er altså pt. Skadet, og ingen ved hvor stærkt han kommer tilbage. Isco skal altså til at vise bedre takter. For øv altså hvor er det skidt:(
Di Maria er ikke til diskussion, han skal selvfølgelig ingen steder med det spil han lægger for dagen, på den centrale del af midtbanen velogmærke.

Så hvis vi er uheldige, kan vi i næste sæson, stå med kun to kantspillere (Ronaldo og Bale) og to offensiv-midt (Di Maria og Khedira) Hvis Jese falder igennem og Isco ikke viser noget. Ja, så er det altså pludselig en realitet. Di Maria ser jeg ikke længere som en mulighed på kanten.

I et sådan scenarie vil vores Offensiv pludselig være virkelig tynd, så jeg synes slet ikke, at det er helt så sort snak det Dios er ude i. Jeg er kæmpe fan, og han er klart min ønske signing i det kommende transfervindue. Jeg er på mange måder imod de der "store" signings, men Reus ville være guld værd. Tror jeg..

Jeg er her stadig XOXO

Leveret af Kunena Forum