Optakt Valladolid-Real Madrid: Tre point eller farvel til mesterskabet

12 år 2 måneder siden #49 af Kasillas

Siempre fiel skrev: - og omend det er nemt at være bagklog, så er jeg helt overbevist om at der er mange af jer andre der ligesom mig bare sad de sidste 20-30 minutter og nærmest ventede på de udligning - det var lige efter bogen.

Faktisk på en eller andet måde ja!

Jeg fornemmede at der KUNNE komme et mål til modstanderen på en klodset måde. Hjørnesparket, Valladolid-spiller header, rammer en Real-spiller, bolden triller lidt, og så pludseligt mål lidt føre tiden tipper 90 minutter. - Det allerværste er at jeg faktisk ikke kan se hvordan anderledes Real skulle havde grebet kampen an i bagklogskabens lys. - Offensivt kunne vi ikke stille meget op, og netop derfor var Ramos mål vigtigt i den henseende.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Redondo
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #50 af Redondo

Kiwes skrev: Problemet som i alle efterlyser ligger hos lægestaben. Det simpelthen til grin med alle de skader vi får, store som små, det ikke godt nok.

Vi havde absolut intet at komme med offensivt.

Lægestaben kan da ikke gøre for den manglende kvalitet på holdet. Måske de har kunne have gjort det bedre med Ronaldo og Bale. Jesé har de ikke kunne gøre noget ved. Men selv uden dem skal vi altid kunne slå Valladolid. Ser man på bænken før kampstart, så er det virkelig skidt. Marcelo, Casimero, Khedira, Illarramendi og Morata. Det er fandeme ikke godt nok. Hverken Arbeloa eller Carvajal havde gjort nogen forskel. Så vores bænk er bare alt alt for ringe.
Benzema, Isco og Illarramendi er spillere som er satsninger at have på banen. Vi mangler en god angriber og en midtbanemand med styrke og snilde.

12 år 2 måneder siden #51 af SR4

El Rojo skrev: Helt sinsdssygt skuffende det her. Én ting er, at mesterskabet glipper, men at vi ikke formår at holde liv i det til sidste spillerunde, det har jeg svært ved at acceptere.

Jeg er ikke meget for at svine Carlo til, for jeg synes selvfølgelig, at han har været helt fantastisk. Men i dag synes jeg sgu han sælger den. Jeg føler ikke, at Valladolid egentlig skaber særlig meget, inden det 70. minut, hvor Carlo foretager et par defensive udskiftninger, og holdet som konsekvens deraf (både rent spillemæssigt, men for mig at se også psykisk) stiller sig længere tilbage.

Jeg synes det er en mindre taktisk brøler, for hvis vi bare kører på, så skaber vi stadig chancer. 2-0 målet havde lukket kampen, men jaja, altid let at være bagklog. De indskiftninger synes jeg dog er træge, Marcelo og Illara ind for Isco og Benzema , som ikke havde spillet sin bedste kamp, men han formår stadig at holde i bolden og næsten hver gang at gøre chancerne større, fordi han er så uselvisk. Marcelo skal ikke spille kant, han så helt forvirret ud, skab nu noget bredde for helvede. Når man skifter defensivt risikerer man både, at udligningen kommer fordi man kommer for langt ned og stå, og samtidig er man så godt som færdig, hvis udligningen rent faktisk falder, da man ikke har mere offensivt at skyde med.

Illaramendi, ham har jeg det så fucking dårligt med altså. Magen til alibi-spiller, han er simpelthen nødt til at tage noget mere ansvar. Jo, der er mange gode ting ved at være boldflytter, at kunne holde flow i spillet osv., men du skal fandeme ikke spille nærmeste mand for så at gemme dig bag ved nærmeste modstander. To gange i træk gør han det ved Nacho, der ender med at give indkast helt nede ved eget hjørneflag, i situationen hvor Pepe får gult.

Jeg har så svært ved at se potentiale i ham, også fordi han på nuværende tidspunkt ikke engang mestrer de få "sikre" kvaliteter, som han er købt ind for. Folk må sgu kalde ham lige hvad de vil, for i mine øjne er han en af sæsonens største skuffelser. At Elendigmendi så er et plat og uoriginalt navn, og at Illarelendig egentlig lyder federe, gør mig ikke så meget. Man må fandeme godt revses, når man spiller så dårligt for et af verdens bedste fodboldhold.

Ærlig talt hvad skulle Ancelotti ellers have gjort? Kig på bænken. Ronaldo blev skiftet ud og MORATA kommer ind. Det siger alt! Bænken var bare ikke god og der var ingen offensivspillere.

12 år 2 måneder siden #52 af Raul 4 ever

raul7=kongen skrev: Sådan går det, når man spiller en halv sæson uden backups. Der skal handles til bænken til sommer!

Carlos Queiroz siger jeg bare. Carlos Queiroz. Carlo Ancelotti skulle så gerne have et Champions League trofæ at vise frem ellers skal der stilles alvorlige spørgsmålstegn ved hans første sæson. Han skal selvfølgelig ikke fyres nu, men hvis det heller ikke bliver til noget i næste sæson er det ikke denne sæson der skal redde ham.

Der var også engang hvor man ville forvente et stort pres i slutminutterne, men spillerne var simpelthen for trætte.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #53 af Raúl 7
Truppen er bred nok IMO, men når man har Varane, Arbeloa, Khedira, Bale, Jese og Ronaldo ude så er den selvfølgelig lidt smal. Eneste sted jeg synes vi er rigtigt dårligt besat er i angrebet. Morata er ikke god nok (lige nu hvert fald) alle angribere vil komme ind i perioder hvor de ikke scorer så meget, det er Benzema også nogle gange, og der har vi simpelthen ikke nogen til at tage over.

EDIT: Grunden til at Ancelotti ikke roterer mere er vel at han er utilfreds med folk som Isco og Illaramendi. De har ikke slået igennem og det koster. På den anden side spiller Barca og Atletico også altid med samme hold, og det går meget fint for dem. Så det kan altså lade sig gøre.

Ikke at vi skal komme med Barcelona-agtige undskyldninger, men jeg synes banen virkede rimelig umulig at spille ordentlig pasningsfodbold på. Det gjorde ikke opgaven nemmere.

Jeg kan dog sagtens sælge mesterskabet til Atletico mod at vi vinder den 10. CL. Barca skal til gengæld ikke have skabet i år. Det ville være sindssygt, hvis de efter så ringe en sæson skulle ende med at blive nr. 1.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Raúl 7.

• Cristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #54 af Cristiano
Jeg vil hellere se Barcelona vinde mesterskabet….
for ellers kan et mesterskab til Atletico jo give en kæmpe selvtillid hos Atletico før Chl. finalen…. og det ville jo ikke være rart for os..
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Cristiano.

12 år 2 måneder siden #55 af Kasillas
Inden sæsonen havde Real Di Maria, Jese og Morata på bænken som kunne supplere offensiven. - Det lød lovende.

Så sker det det at Khedira bliver langtidskadet, og her mistede vi Di Maria fra bænken.
Så fik Jese også den samme skæbne at føle som Khedira, og her mistede vi Jese.

Tilbage var kun Morata.

Derfor: Offensiven var skam bredt i indledningen af sæsonen.

Fakta:
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Kasillas.

12 år 2 måneder siden #56 af SR4
Til næste sæson skal vi erstatte Morata med en stærk og alsidig offensiv spiller. På den måde har vi BBC, Jese, vores alternativ og Di Maria og Isco i værste tilfælde.
Alonso kan ikke spille alle kampe næste sæson og Illara er ikke god nok. Han har intet vist denne sæson og udover en fin sæson sidste år har han aldrig vist det store. Og han er ikke så ung at man kan forvente han udvikler sig meget. Så med mindre Khedira finder niveauet så skal der et nyt alternativ til. Måske kan VM i Brazilien give os et indblik af om Khedira stadig kan holde niveau.
Til sidst har vi venstrebacken, men kan ikke rigtig komme på nogle alternativer så måske må vi klare os med det vi har.

Ellers synes jeg ikke der behøves drastiske udskiftninger. Stammen har vist hvor sindsygt gode de har været og det er mere på grund af bredden vi har klaret os dårligt på det seneste.

12 år 2 måneder siden #57 af Kasillas

Raúl 7 skrev: Jeg kan dog sagtens sælge mesterskabet til Atletico mod at vi vinder den 10. CL. Barca skal til gengæld ikke have skabet i år. Det ville være sindssygt, hvis de efter så ringe en sæson skulle ende med at blive nr. 1.

Jeg har nu ikke så meget at indvende mig imod at Barca skulle vinde La Liga. - De er alligevel langt efter vores 32 antal la liga titler.

Jeg er nu mere bange for at vi kommer at miste La Decima.

Fakta:

• mozad655
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #58 af mozad655

Raúl 7 skrev: Jeg kan dog sagtens sælge mesterskabet til Atletico mod at vi vinder den 10. CL. Barca skal til gengæld ikke have skabet i år. Det ville være sindssygt, hvis de efter så ringe en sæson skulle ende med at blive nr. 1.

Ringe og ringe.. Den der vinder ligaen vinder fortjent uanset om det skulle være Barca eller Atletico. Barca har spillet elendigt i Champions legue og var uheldige i pokalfinalen med en urutineret Bartra, men har ellers ikke spillet hverken bedre eller dårligere end Real i ligaen. Hvis Barca vinder så er det fortjent. Real har ihvertfald hvis vi kun kigger på ligaen ikke spillet meget bedre selv.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved mozad655.

12 år 2 måneder siden #59 af Raul 4 ever

HugoSanchez skrev: Nu handler ALT om Champions League finalen. Alle mand skal spares fra nu af. Andetholdet må spille de sidste to kampe, og så skal maksimalt fokus for førsteholdet være hos fysioterapeuterne, lægerne og mentaltrænerne. La Décima må ganske enkelt ikke glippe nu. Hvis det utænkelige skulle ske, ender den fine sæson Real Madrid har haft med at stå som en rendyrket fiasko.

Hugo Sanchez

Jeg tror jeg vælger at tage nederlaget som en gave. Nu kan vi spare spillere og sørge for alle er klar til finalen. Synes dog vi skal stille med noget nær stærkeste opstilling mod Espanyol, så vi ikke helt mister rytmen, men der er så også 1½ uge til og der vil være 1 uge til finalen.

Atletico har til gengæld gang i en opslidende sæson og har 3 finaler foran sig sig. Det må helt sikkert kunne mærkes i den endelige finale.

12 år 2 måneder siden #60 af Raul-rik

Raul 4 ever skrev:

raul7=kongen skrev: Sådan går det, når man spiller en halv sæson uden backups. Der skal handles til bænken til sommer!

Carlos Queiroz siger jeg bare. Carlos Queiroz. Carlo Ancelotti skulle så gerne have et Champions League trofæ at vise frem ellers skal der stilles alvorlige spørgsmålstegn ved hans første sæson. Han skal selvfølgelig ikke fyres nu, men hvis det heller ikke bliver til noget i næste sæson er det ikke denne sæson der skal redde ham.

Der var også engang hvor man ville forvente et stort pres i slutminutterne, men spillerne var simpelthen for trætte.

Ahh skal vi nu ikke liiiiiige passe på med at sammenligne Carlos Queiroz med Carlo ????????

Leveret af Kunena Forum