Optakt Valladolid-Real Madrid: Tre point eller farvel til mesterskabet

12 år 2 måneder siden #73 af El Rojo

Dios skrev:

El Rojo skrev:

Juanito skrev: Jeg synes godt folk kan være lidt for onde mod Illarra, selvom han godt kan lave lidt rav i den. Det er svært når halvdelen af ens optrædender er via indskiftning og når man er backup for Xabi Alonso. Sådan som jeg ser det kan der stadig ske meget for hans udvikling i Real Madrid, vi skal bare være mere tålmodige. Husker i bl.a. da Marca kårede Modric som det værste køb i La Liga sæsonen 12/13? Tag da lige et kig på hvor dejlig den lille kroat er nu :)

Jeg er altså uenig her.

Det kan sagtens være, at han til næste sæson løfter sit spil. Det kan sagtens være, at det er en hård omvæltning fra La Real til mægtige Real Madrid. Det kan sagtens være, at det er svært at komme ind fra bænken.

Men ikke svært, at man ikke kan spille fodbold på et højere niveau. Jeg synes det værste ved Illara er, at han ikke tager noget som helst ansvar. Han kommer ind og ligner, at han er bange for at være med, hvilket er et meget skidt karaktertræk i mine øjne.

Det kan godt være, at Illara bliver den næste Modric, og at han blomstrer i løbet af de næste par sæsoner. Jeg kan bare ikke se argumenterne for at han skulle gøre det, for jeg kan slet ikke få øje på kvaliteterne i hans spil. Jeg håber selvfølgelig jeg kommer til at tage fejl, men i mine øjne er der intet galt med, at folk sviner en spiller til, når han gør det så dårligt. Det er Real Madrid.

Må jeg spørge hvad du forventer af Illarra?

Selvfølgelig.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kendte super meget til Illara inden han kom til klubben. Efter at have set de obligatoriske youtube klip fra Sociedad og Spaniens u21 landshold (og fået indtrykket af, at han begge steder havde været blandt de største profiler), havde jeg indtrykket af en dybtliggende midtbanespiller med en fantastisk boldomgang, gode afleveringer, gerne på tværs, men også fremad i banen.

Derfor forventede jeg en spiller, der ville komme til klubben og indgå i Reals hurtige pasningsspil, skabe tempo, og stort set aldrig smide bolden væk. Desuden forventede jeg, at han defensivt ville bringe en del, da jeg havde fået fornemmelsen af en spiller med en god placeringsevne, der ville bryde mange bolde.

Det jeg er mest skuffet over er hans boldomgang. Jeg synes han virker for langsom, både i tanke og handling. Jeg ser ham ikke bidrage til vores offensive spil (med få undtagelser, hvor han har gjort det godt), men snarere være en alibi-spiller af værste kaliber, der altid spiller den fra ved første mulighed. Defensivt kan jeg godt se potentialet i ham, for han virker bestemt som en klog spiller. Men når modstanderne kommer med fuld knald i omstillingerne, så er det altså snarere tempoet end placeringsevnen der kommer dig til gode. Her synes jeg han ser sindssygt tung ud (han er vel på hastighedsniveau med Alonso) - hvilket jeg synes har udstillet ham i et par situationer.

Som jeg skrev tidligere, jeg håber selvfølgelig jeg tager fejl. Jeg ser da også muligheden for, at det meste handler om begynder-nerver (Bernabeu er da et intimiderende sted at skulle spille hver anden weekend), og at han vil blomstre om 1-2 sæsoner. Det laver dog ikke om på, at han i mine øjne er sæsonens skuffelse.

Du er uenig går jeg ud fra Dios - hvad var dine forventninger, og hvordan synes du han har indfriet dem?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 måneder siden #74 af Dios
@El Rojo.

Nu så jeg meget til ham under La Real sidste sæson, og også under sommeren U-21 Em 2013, men mange af dine observationer har da også været rigtige synes jeg.
Jeg er helt med på, at han har skuffet enormt, hvis man regnede med han ville slå til fra første dag af. Havde man regnet med han ville være en profil allerede i første sæson, og skubbe Alonso langt ud af startopstillingen, så har han været en kæmpe skuffelse.
Reelt set kan man også tælle på 2 hænder hvor mange gange han har spillet sin sædvanlige plads, og det er netop her folk har dømt ham for hårdt IMO. Han er ingen boks-til-boks spiller, som han har skulle være i langt de fleste kampe han har spillet. Han er en spiller, som er god til at skabe overtal centralt, og gennem hans rigtig gode positionering og overblik, så bryder han spillet mange gange.
Han er normalt god i pasningsspillet, men er det Alonso han bliver sammenlignet med, så nej. Illarra slår ikke de lange sideskift, men det tror jeg nu heller ikke havde været et krav, hvis ikke han skulle spille i stedet for netop Alonso.

Jeg synes heller ikke han har indfriet forventningerne, men omvendt har han heller ikke haft mulighed for det, da han som sagt oftest bliver brugt forkert. Det hele er tilvænning, og vi har endnu ikke set en midtbanespiller træde direkte ind på holdet, og bare have gjort forskelen.

Jeg har stor tillid til ham, og han er en fantastisk fodboldspiller, som måske bare kom til Real Madrid på den helt forkerte sæson. En sæson med mange skader, nyt system og en anderledes hullet midtbane, som reelt set aldrig har overtaget.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, rezamadridista

12 år 2 måneder siden #75 af El Rojo

Dios skrev: @El Rojo.

Nu så jeg meget til ham under La Real sidste sæson, og også under sommeren U-21 Em 2013, men mange af dine observationer har da også været rigtige synes jeg.
Jeg er helt med på, at han har skuffet enormt, hvis man regnede med han ville slå til fra første dag af. Havde man regnet med han ville være en profil allerede i første sæson, og skubbe Alonso langt ud af startopstillingen, så har han været en kæmpe skuffelse.
Reelt set kan man også tælle på 2 hænder hvor mange gange han har spillet sin sædvanlige plads, og det er netop her folk har dømt ham for hårdt IMO. Han er ingen boks-til-boks spiller, som han har skulle være i langt de fleste kampe han har spillet. Han er en spiller, som er god til at skabe overtal centralt, og gennem hans rigtig gode positionering og overblik, så bryder han spillet mange gange.
Han er normalt god i pasningsspillet, men er det Alonso han bliver sammenlignet med, så nej. Illarra slår ikke de lange sideskift, men det tror jeg nu heller ikke havde været et krav, hvis ikke han skulle spille i stedet for netop Alonso.

Jeg synes heller ikke han har indfriet forventningerne, men omvendt har han heller ikke haft mulighed for det, da han som sagt oftest bliver brugt forkert. Det hele er tilvænning, og vi har endnu ikke set en midtbanespiller træde direkte ind på holdet, og bare have gjort forskelen.

Jeg har stor tillid til ham, og han er en fantastisk fodboldspiller, som måske bare kom til Real Madrid på den helt forkerte sæson. En sæson med mange skader, nyt system og en anderledes hullet midtbane, som reelt set aldrig har overtaget.

Jeg havde naturligvis ikke regnet med, at han ville skubbe Xabi ud af start11'eren. Alonso har kaliber, han er helt oppe fra øverste hylde, omend hans bundniveau er faldet. Jeg er for så vidt også enig i, at Illara bliver brugt forkert. Jeg mener måske bare ikke han er det perfekte match for Real som spillertype.

Hans største kvaliteter er, som jeg egentlig tænker du er enig med mig i, hans taktiske kunnen: han kan positionere sig godt og bryde modstandernes angreb ned, og han kan skille sig fornuftigt af med bolden, gerne få ro på spillet gennem sit blik for spillet. De kvaliteter ser jeg bare som værende meget mere væsentlige, når man spiller for et mindre hold som eksempelvis La Real. Som jeg skriver tidligere, så er det her den defensive positionering kommer dig til gode. I Real Madrid, så forsvares der oftest imod omstillinger, her mener jeg ikke Illara har særlig meget at bidrage med. Yderligere kan hans spil i det offensive ikke bruges til ligeså meget, når man har bolden 70% af tiden (i størstedelen af kampene) og skal bryde en defensiv modstander ned. Han har selvfølgelig spillet for samme type dominerende hold for Spaniens u21, men hey, der shiner selv Morata. Niveauforskellen er altså afgørende.

Det der skuffer mig mest, er manglen på perspektiv i ham som spiller. Isco har fået samme svære opgave, at slå til efter at være blevet hentet ind for et stort beløb. Han gjorde det fremragende til at begynde med, men har siden da svinget meget i niveau. Forskellen er, at jeg kan se hvad det er Isco kan bidrage med til holdet. Det kreative, den kælne assist, når modstanderne står tæt om eget felt -. Der mangler jeg beviser for hvad Illara kan for os på topniveau, udover at være en 'fornuft'-spiller, der ikke smider noget væk. Bringer Gago-minder op i mig, for at komme med en sammenligning af hvordan jeg ser ham som type ind til videre, og det har altså været lidt trist.

12 år 2 måneder siden #76 af BBB

Yderligere kan hans spil i det offensive ikke bruges til ligeså meget, når man har bolden 70% af tiden (i størstedelen af kampene) og skal bryde en defensiv modstander ned

Nu er han jo blevet sammenlignet en del med Busquets, som spiller fremragende på et hold, som har bolden mere end os.

Hvad ser du i forskelle hos de to spillere, siden den ene er brugbar med en høj boldbesiddelse, hvor den anden ikke kan bruges?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum