Optakt: Matematisk muligt

12 år 2 måneder siden #1 af Daniel

Real Madrid har matematisk ikke udspillet deres chance i mesterskabskampen, om end resultaterne den seneste periode ikke er gået madrilenernes vej. Det har været selvforskyldt qua mangel på indstilling og generel dårligt spil på banen. Nedturen startede paradoksalt nok efter Ancelottis tropper fornemme opvisning mod Bayern München i Champions League-semifinalen – det blev en sovepude. To uafgjorte resultater i de seneste to kampe, betyder derfor, at Real Madrid ikke selv har La Liga-skæbnen i egne hænder.

Det kræver derfor et lille mirakel i Elche, hvor Barcelona kommer på besøg, ligesom Malaga også skal overraske i Madrid, hvor andalusierne tørner sammen med Simeone og co. Taber begge hold point, er Real Madrid for alvor tilbage i kampen om øverste plateau på tretrinsskamlen.

Real Madrid skal naturligvis høste tre point mod Celta Vigo for, at det tænkte scenarie holder vand, og med holdets lille formnedgang in mente kan dette vise sig at blive vanskeligt nok i sig selv. Der skal heller ikke herske nogen tvivl om, at Luis Enrique og co. vil gøre deres til at stikke den sidste kæp i Real Madrid-hjulet, for at punktere Madrid-klubbens sidste mulighed for at triumfere i 38. spillerunde.

Ancelottis trup til aftenens kamp bærer en lille smule præg af, at man ikke selv kan afgøre, hvor mesterskabet lander længere. Italieneren har set bort fra Pepe, Varane, Carvajal, Di María, Ronaldo og Benzema, for ikke at risikere at forværre skavankerne hos nogle af nævnte spillere yderligere – fokus er helt klart Champions League-finalen d. 24. maj.

Det betyder, at man kommer til at se et Real Madrid-hold i en noget amputeret udgave. Glædeligt er det dog, at Ancelotti har bedyret, at såvel Arbeloa som Khedira begge kommer til at deltage i aftenens kamp. Det er endnu udvist, om det bliver fra kampens start, men med Real Madrids B-hold in mente, forventer dagens skribent, at Ancelotti i hvert fald smider Arbeloa i ilden fra begyndelsen.

Real Madrids forventede startopstilling: Casillas; Arbeloa, Nacho, Ramos, Marcelo; Modric, Alonso, Illarramendi; Isco, Bale og Morata.

Kampens dommer Alejandro José Hernández Hernández, fløjter herligheden i gang klokken 19:00 dansk tid, og opgøret kan ses på 6’eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 måneder siden #2 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Optakt: Matematisk muligt
Jeg er rigtig ærgerlig over, at vi mere eller mindre har udspillet vores chance for mesterskabet, men noget af det, der næsten irriterer mig mest er, at Barca har relativt stor chance for at vinde den. Hvorfor?

Jo, først og fremmest hader jeg selvfølgelig den klub. Men mest af alt, så synes jeg faktisk, at det er decideret ufortjent, såfremt de ender med at vinde. Jeg synes de har spillet så latterligt dårligt, og så bliver de holdt inde i kampen, fordi de vinder heldigt på Bernabeu. De pointtab, vi har lidt, har været drøn ærgerlige, men også i de fleste tilfælde ufortjent. Og med det, mener jeg i forhold til spil og chancer. Vi har haft mulighederne for at lukke de kampe mod Sevilla, Valencia, Bilbao og Barcelona for den sags skyld.

Det her ikke været tilfældet hos Barcelona. Jo, mod Granada, men mod Valladolid, Sociedad og Valencia, er man bare ikke bedre. Dertil skal det siges, at jeg stadig er dybt frustreret over, at de bliver holdt inde i Villareal kampen med to helt usandsynligt latterlige selvmål i en kamp, hvor de igen ikke får skabt noget.

De skal bare ikke vinde det mesterskab

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #3 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt: Matematisk muligt

Daniel skrev:

Real Madrid har matematisk ikke udspillet deres chance i mesterskabskampen, om end resultaterne den seneste periode ikke er gået madrilenernes vej. Det har været selvforskyldt qua mangel på indstilling og generel dårligt spil på banen. Nedturen startede paradoksalt nok efter Ancelottis tropper fornemme opvisning mod Bayern München i Champions League-semifinalen – det blev en sovepude. To uafgjorte resultater i de seneste to kampe, betyder derfor, at Real Madrid ikke selv har La Liga-skæbnen i egne hænder.

Det kræver derfor et lille mirakel i Elche, hvor Barcelona kommer på besøg, ligesom Malaga også skal overraske i Madrid, hvor andalusierne tørner sammen med Simeone og co. Taber begge hold point, er Real Madrid for alvor tilbage i kampen om øverste plateau på tretrinsskamlen.

Real Madrid skal naturligvis høste tre point mod Celta Vigo for, at det tænkte scenarie holder vand, og med holdets lille formnedgang in mente kan dette vise sig at blive vanskeligt nok i sig selv. Der skal heller ikke herske nogen tvivl om, at Luis Enrique og co. vil gøre deres til at stikke den sidste kæp i Real Madrid-hjulet, for at punktere Madrid-klubbens sidste mulighed for at triumfere i 38. spillerunde.

Ancelottis trup til aftenens kamp bærer en lille smule præg af, at man ikke selv kan afgøre, hvor mesterskabet lander længere. Italieneren har set bort fra Pepe, Varane, Carvajal, Di María, Ronaldo og Benzema, for ikke at risikere at forværre skavankerne hos nogle af nævnte spillere yderligere – fokus er helt klart Champions League-finalen d. 24. maj.

Det betyder, at man kommer til at se et Real Madrid-hold i en noget amputeret udgave. Glædeligt er det dog, at Ancelotti har bedyret, at såvel Arbeloa som Khedira begge kommer til at deltage i aftenens kamp. Det er endnu udvist, om det bliver fra kampens start, men med Real Madrids B-hold in mente, forventer dagens skribent, at Ancelotti i hvert fald smider Arbeloa i ilden fra begyndelsen.

Real Madrids forventede startopstilling: Casillas; Arbeloa, Nacho, Ramos, Marcelo; Modric, Alonso, Illarramendi; Isco, Bale og Morata.

Kampens dommer Alejandro José Hernández Hernández, fløjter herligheden i gang klokken 19:00 dansk tid, og opgøret kan ses på 6’eren.

Casillas spiller ikke. Ancelotti sagde for flere uger siden hvilke kampe henholdsvis han og Lopez ville få. Kom nu. Startopstillingerne er altid hen i vejret, men målmandsposten kunne i have læst jer til :)

12 år 2 måneder siden #4 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Optakt: Matematisk muligt
Det kan godt være, at det er matematisk muligt, men med den her skadesprægede startopstilling, er det ikke realistisk. Vi vinder ikke ligaen i år. Og det er fair nok. Som jeg har skrevet mange gange før, er det Carlos første sæson. Jeg synes stadig vi har flyttet os helt vildt i forhold til de seneste 4-5 år! En CdR og en CL-titel vil jeg være rigtig godt tilfreds med. Så lad bare Atletico få ligaen - den er kun til låns og vi snupper den næste år. Der er alt mulig grund til, at være yderst tilfreds med indeværende sæson! :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #5 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Optakt: Matematisk muligt
Hold da op hvor er Arbeloa dog dårlig og langsom,hvade helt glemt det fordi vi har fået Carvajal .
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Pepe.

12 år 2 måneder siden #6 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Optakt: Matematisk muligt
Nacho og Casemiro ftw. Kæft de gør det godt altså:)

Jeg er her stadig XOXO

• Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #7 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Optakt: Matematisk muligt
Har fået nok. Gider ikke se på det her hold mere før CL finalen.

12 år 2 måneder siden #8 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Matematisk muligt
Ramos forhelvede, så stop dog! Også elendigt målmandspil. Kommer man ud på den måde, så skal man jo ikke bare sætte sig på røven, men presse modstanderen, så afslutningen er sværere end den var. Amatøragtigt!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, Sahinovic

12 år 2 måneder siden #9 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Optakt: Matematisk muligt
Tarvelig indstilling fra Ancelotti. Helt ærligt, CHL finalen finder sted om 2 uger (!!). Man kan i det mindste prøve, i stedet for at spille med så tam en opstilling uden kanter.

Og hvis man allerede vil sælge mesterskabet, hvorfor spiller man så ikke med nogle af de tre unge spillere, der sidder på bænken? Der kommer ikke nogen mål med de 11 på banen. Lad os se nogle talenter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pepe

• Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #10 af Kaspercristiano
Besvaret af Kaspercristiano på emne Optakt: Matematisk muligt
Når de to andre kampe står 0-0 ved halvleg, hvorfor spiller vi så ikke lidt mere optimistisk.

12 år 2 måneder siden #11 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Optakt: Matematisk muligt
Sæt nu Bale ind, der er brug for fart nu, for hold kæft hvor er det frustrerende og se på når både Barcelona og Atl. Madrid indtil videre kun spiller sig til en uafgjort.

Florentino Pérez

12 år 2 måneder siden #12 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Optakt: Matematisk muligt
Lidt ligegyldigt. Ikke?

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

Leveret af Kunena Forum