Optakt: Matematisk muligt
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Dog skal det med, at jeg ikke kan udelukke, at vi eventuelt kunne få en Jesé at se som angriber, spørgsmålet er såmænd blot, hvornår han er klar igen - og om han er tilbage tids nok; samt om han overhovedet har niveauet til at være frontløber eller om han primært vil fungere som kantspiller.
Jeg vil uhyggeligt gerne se Dzeko i klubben som rotationsspiller med Karim, og så vil virkelig håbe, at det var sidste kamp, jeg nogensinde så med Morata. Når man tænker på, at vi før i tiden, har ladet navne som Negredo, Eto'o og Soldado rejse relativt problemfrit, så forstår jeg overhovedet ikke, at Morata har fået så lang snor.
Gud bedre det, men skulle Benzema fx ikke kunne spille finalen her den 24. maj, så er det jo decideret ynkeligt at starte med Morata i front i stedet for - her kan man i hvert fald tale om en reserve, man på ingen måde er tryg ved.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev:
SR4 skrev: Det vi har lært at sæsonen er at Real har verdens bedste hold.. nu skal man bare sørge for de har verdens bedste trup.
BBC er nok verdens farligste trio, og så har man Morata som reserve for dem og Jese der er skadet. Ærlig talt så får jeg ondt af Ancelotti.
Ellers så er vi også lidt tyndt besat i midtbanen. Ikke fordi vi ikke har mange på positionen, men når reserverne heddder Casameiro og Illara, så vil jeg ikke kalde det, at man er tyndt besat.
Ellers ser det meget godt ud i forsvaret, bortset fra venstrebacken. Begge spillere er gode når de rammer toppen og her er problemet bare de er så ustabile.
Men der skal trodsalt ikke andet til i næste sæson end at Morata bliver skiftet ud med en offensiv man kan føle sig tryg med, en ny midtbanespiller og måske en ny venstreback.
Mere kan man ikke rigtig gøre. Man kan ikke gardere sig mod skader og så handler det bare om at have de rette reserver og håbe man ikke mister over halvdelen af stamspillerne på en gang.
Er det ikke nærmest omvendt? Altså, at vi har verdens bedste trup, men nu skal sørge for at få verdens bedste hold?
Der er en god balance mellem talenter og erfarne spillere, men holdet mangler en del i forhold til at kunne stå sammen, når det gælder.
Jeg vil sige at Real har det bedste hold i den forstand at stamspillerne ikek skal ændres. Ingen har ramt et toniveau som vores.
Når næsten alle mand er klar så har vi sjældent fejlet, lige udover 3 svære udekampe som alle kan fejle i (Bilbao, Dortmund og Atletico). Men når vi har haft skader og Morata eller Illara skulle spille, har det set virkelig sort ud. Det er selvfølgelig også ren uheld man ikke kan gardere sig for når HELE BBC er ude, men med nogle bedre reserver og lidt mere held så klarer vi også.
Og lige et spørgsmål Siempre. Hvad mener du helt præcis med at Reals trup er den stærkeste for tror vi definerer det helt forskelligt. For det jo netop når vi har manglet stamspillerne, at det er gået dårligt.
Når man skal lave 3-4-5-6 ændringer i sin startopstilling, så vil det altid give et gevaldigt hak i kvaliteten - uanset hvor gode spillere man kan sætte ind i stedet. Sammenspil og rollefordeling betyder alt, og den går selvfølgelig tabt, når skaderne hober sig op.
Ancelotti har vurderet at situationen var sådan, at han var nødt til at satse på at have alle mand klar til CL-finalen, fremfor at jagte La Liga og risikere at miste alt på gulvet. Jeg er enig med Ancelotti her - for man ved aldrig hvornår man står i en CL-finale igen... Dertil afhænger alt for mange ting af held og tilfældigheder foruden holdets evne til at ramme niveauet på de rigtige dage.
Der er simpelthen for mange brugere, der taber hovedet i den ene eller anden retning efter hvert enkelt kamp, og drager fuldstændig latterlige konklusioner om holdet eller en enkelt spiller, uden at have argumentationen i orden. Betragt liga-kampene som muligheder for at forberede truppen til CL-finalen, for det er det som Ancelotti betragter dem som.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Der, hvor jeg mener, at vi har verdens stærkeste trup (det har man ikke monopol på, men vi er med helt fremme, hvor vi ikke har grund til at klage) er, at vi har en god blanding af de rutinerede spillere og ungt talent og en god blanding af vandbærere og stjerner. Der bør være grobund for en masse sult - selv om de seneste kampe har bragt mig i tvivl - og så har vi en flok unge spillere med stort udviklings-potentiale.
Det gør, at vi ikke skal ud og foretage en revolution af spillertruppen, hvor vi tilfører 8-10 nye spillere, men derimod blot skal justere lidt.
Ud fra det skal man så arbejde videre med at opbygge hierakiet, for at opnå at holdet ikke pludselig "mangler mental energi", når man står med 3-4-5 muligheder for at blive spansk mester. Det er her, at verdens bedste spillertrup ikke lever op til også at være verdens bedste hold.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
M_linding skrev: Hør nu lige her....
Når man skal lave 3-4-5-6 ændringer i sin startopstilling, så vil det altid give et gevaldigt hak i kvaliteten - uanset hvor gode spillere man kan sætte ind i stedet. Sammenspil og rollefordeling betyder alt, og den går selvfølgelig tabt, når skaderne hober sig op.
Ancelotti har vurderet at situationen var sådan, at han var nødt til at satse på at have alle mand klar til CL-finalen, fremfor at jagte La Liga og risikere at miste alt på gulvet. Jeg er enig med Ancelotti her - for man ved aldrig hvornår man står i en CL-finale igen... Dertil afhænger alt for mange ting af held og tilfældigheder foruden holdets evne til at ramme niveauet på de rigtige dage.
Der er simpelthen for mange brugere, der taber hovedet i den ene eller anden retning efter hvert enkelt kamp, og drager fuldstændig latterlige konklusioner om holdet eller en enkelt spiller, uden at have argumentationen i orden. Betragt liga-kampene som muligheder for at forberede truppen til CL-finalen, for det er det som Ancelotti betragter dem som.
Du har bestemt en pointe, men så skal vi vist også lige have med, at det kun var mod Celta, at Real Madrid har haft 3-4-5-6 spillere ude fra den normale startopstilling. Mod både Valencia og Valladolid var holdet så tæt på stærkeste opstilling, at det er en gigant-fiasko, at man ikke får points. Især når mesterskabs-chancen var så stor som den var. Det er på ingen måde godkendt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Jo, men på den anden side set har vi jo også kun fået 1 point mod Barcelona og Atlético Madrid, med alle topspillere klar.
Der, hvor jeg mener, at vi har verdens stærkeste trup (det har man ikke monopol på, men vi er med helt fremme, hvor vi ikke har grund til at klage) er, at vi har en god blanding af de rutinerede spillere og ungt talent og en god blanding af vandbærere og stjerner. Der bør være grobund for en masse sult - selv om de seneste kampe har bragt mig i tvivl - og så har vi en flok unge spillere med stort udviklings-potentiale.
Det gør, at vi ikke skal ud og foretage en revolution af spillertruppen, hvor vi tilfører 8-10 nye spillere, men derimod blot skal justere lidt.
Ud fra det skal man så arbejde videre med at opbygge hierakiet, for at opnå at holdet ikke pludselig "mangler mental energi", når man står med 3-4-5 muligheder for at blive spansk mester. Det er her, at verdens bedste spillertrup ikke lever op til også at være verdens bedste hold.
Det med 1 point mod topholdene kan ikke bruges til så meget. Den første halve sæson synes jeg er lidt ligegyldig i forhold til holdet nu. I den anden halve sæson tabte vi mde 10 mand i en kamp vi havde styr på mod Barcelona. Mod Atletico Madrid spillede vi uafgjort på udebane. Ikke prangende heller ikke forfærdeligt. Det er trodsalt finalister i CL. Desuden viste vi vi kan slå begge hold, da vi udraderede Atletico og slog Barca i finalen.
Og ja kan se vi både definere det forskelligt hvad det vil sige at have verdens bedste holde og trup. Men er nogenlunde enig med dig.
- mozad655
- Gæst
-
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Kravene er selvfølgelig også derefter. Barcelona har de seneste ti år spillet bedre fodbold end de nogensinde har gjort, og de har også vundet derefter. Det sætter dem stadig langt efter Real Madrid samlet set, men de er i gang med at indhente. Normalt efter en kortere periode med Barcelona dominans, følger en længere periode med Real Madrid dominans. Deri ligger også forskellen på kravene til de to klubber.
Arrogance er en del af Real Madrid, så vidt jeg har forstået, men man kan også kun være arrogant, hvis man er den bedste.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Der er også gigantforskel på de to fodboldklubber, hvor Barcelona er en af de største fem klubber i verden, så er Real Madrid den største med en længde ned til nummer 2.
Kravene er selvfølgelig også derefter. Barcelona har de seneste ti år spillet bedre fodbold end de nogensinde har gjort, og de har også vundet derefter. Det sætter dem stadig langt efter Real Madrid samlet set, men de er i gang med at indhente. Normalt efter en kortere periode med Barcelona dominans, følger en længere periode med Real Madrid dominans. Deri ligger også forskellen på kravene til de to klubber.
Arrogance er en del af Real Madrid, så vidt jeg har forstået, men man kan også kun være arrogant, hvis man er den bedste.
Jeg har faktisk hørt, at Barcelona har flere trofæer end Real Madrid, og faktisk tror jeg også det er sandt. Real Madrid var helt sikkert århundredets største klub før vi skiftede til 00'erne, men meget har ændret sig siden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
mozad655 skrev: Som Barca-mand syntes jeg det er fantastisk at se hvordan man i Real stiller enorme krav til klubben, og ikke tøver med kritik når holdet ikke lever op til kravene. Man er ikke bange for ændring. Det hele er stik modsat Barca, hvor kritik bliver betragtet som forædderi. Man stiller også lavere krav til holdet i Barca. De af jer der har besøgt den danske barca forum kan nok genkende hvad jeg siger. For nogle måneder siden talte vi om at sæsonen stadig ville være en succes hvis vi vandt Copa og Liga, på trods af endnu en ydmygelse i Champions legue denne gang mod Atletico. Der hersker jantelov, konservative og politisk korrekthed i Barca. Jeg kan kun være misundelig på jer da i ikke lader til at have hverken det ene eller det andet.
Er det ikke altid sådan? Altså at man misunder mange ting fra rivalerne, men alligevel ikke bryder sig om dem :) F.eks. er jeres fans de klart bedste når det kommer til engagement af tifoer, stemning etc. i de indbyrdes opgør, hvor Real Madrid stadig lever på deres halv fesne hvide flag, og for at få en sammenligning til herhjemme, så bruger Brøndby fansene stadig "kun" deres romerlys ift. Fck's fantastiske fremgang.
Lavere krav kan jeg dog ikke helt forstå. I har måske mere tålmodighed med opbygning af hold, indkøb af spillere, og generelt tiltro til egne talenter, men siger du, at i ikke forventer et mesterskab hver sæson?
Jantelov etc. hersker dog ikke i Real Madrid. Det har nok også noget med stormagten at gøre. I Katalonien der er det jo netop noget man hader, hvor man kommer længst med sympati, eller sådan prøver de til at virke, men stoltheden siger bare noget andet.
Begge klubber er fantastiske, men på hver deres måde :)
Dios skrev: Jeg har faktisk hørt, at Barcelona har flere trofæer end Real Madrid, og faktisk tror jeg også det er sandt. Real Madrid var helt sikkert århundredets største klub før vi skiftede til 00'erne, men meget har ændret sig siden.
Hurra for Copa del Rey og andet ligegyldigt bavl.
BBB skrev:
Dios skrev: Jeg har faktisk hørt, at Barcelona har flere trofæer end Real Madrid, og faktisk tror jeg også det er sandt. Real Madrid var helt sikkert århundredets største klub før vi skiftede til 00'erne, men meget har ændret sig siden.
Hurra for Copa del Rey og andet ligegyldigt bavl.
Som vi lige har fejret som var det dét største man kunne fejre nogensinde :D