Optakt: Matematisk muligt

12 år 2 måneder siden #85 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt: Matematisk muligt
UEFA Super Cup: 1 sejr, 2 nederlag
Fifa Club World Cup: 1 fjerdeplads

Jeg kan kun tælle et trofæ, men jeg havde selvfølgelig også glemt forgængerne ;-)

Nu kan jeg dog kun finde 6 sejre til Barcelona, så det er måske på tide at gå i seng.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• mozad655
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #86 af mozad655
Besvaret af mozad655 på emne Optakt: Matematisk muligt

BBB skrev: Så vidt jeg er underrettet, så har Rushdie været udsat for racisme, og er ikke racist, og Franco var fan af Atletico. At Rushdie har skrevet noget fiktion kan jeg virkelig ikke se det slemme i, men jeg går ud fra, at det er rygterne om Muhammed som homoseksuel, der får dig op at køre. Er det nogenlunde rigtigt?

Jeg var faktisk ikke klar over, hvem du var fan af, og det interesserede mig egentlig heller ikke. Jeg gik bare ud fra, at du var fan af et hold i FC Midtjylland eller FC Vestsjælland-klassen. Alternativt det nye Cardiff. Pointen var bare, at den eneste grund til, at man bør negligere historie på samme måde, som du gjorde det, er at man ikke selv har nogen.

Jeg mener dog, at det er vigtigt at vide, hvor man kommer fra.

(Jeg har aldrig hørt at Rushdie nogensinde skulle være udsat for racisme. Jeg kender hellere ikke til det med homoseksualitet. Han har været udsat for vold og had, men motivet har aldrig været racisme for racisme er had til et folk på baggrund af religiøs, etnisk eller kulturel baggrund. Her er tale om had til en enkelt individ på grund af de ting som han har sagt. Blandt andet, at tørklædet er kvindeundrtrykkende, at muslimer er primitive osv. (DF sku være meget glade for ham). Mange af de udsagn er baseret på generalisering, og generalisering er fundamentet for al racisme. Men jeg vil egentlig ikke diskutere rushdie, det her er jo fodbold..)

Jeg forstår godt din pointe, min pointe var altså hellere ikke at negligere en klubs historie. Historien betyder vel aller mest i en klub som Barcelona der er frontfigur for den catalanske seperatisme. Min pointe var at den gamle klubshistorie ikke betyder noget ift. hvem der er bedst i dag og hvilke krav der skal stilles til klubben næste sæson. Her mener jeg at det er den seneste historie som man skal basere kravene og forventningerne på.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved mozad655.

12 år 2 måneder siden #87 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Optakt: Matematisk muligt

BBB skrev: UEFA Super Cup: 1 sejr, 2 nederlag

Jeg kan kun tælle et trofæ, men jeg havde selvfølgelig også glemt forgængerne ;-)

Nu kan jeg dog kun finde 6 sejre til Barcelona, så det er måske på tide at gå i seng.

Real Madrid vandt Intercontinental cup 3 gange. Uefa Super Cup 1 gang.

Du har ret i at Barca har 6 på den konto.

Jeg har også overset forgængeren for Uefa cup, så mon ikke jeg også bør smutte ind i sengen.

Under alle omstændigheder er det faktisk korrekt at Barca har vundet flere pokaler end Real Madrid, 83 mod 77, men det er vel et spørgsmål om hvor meget man tillægger Copa Eva Duerte værdi.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #88 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Optakt: Matematisk muligt

Kasillas skrev: Naturligvis har Barcelona ikke formået at indhente os blot fordi de præsterede at vinde 1 la liga og 1 Champions league mere end os efter 00’er. – Der kræves umanerligt langt langt mere til.

Og så er der økonomien hvor vi år efter år kan fremvise solide sorte tal på bundlinjen uden at måtte finde os nødsaget til at betale skattevæsnet noget rundt regnet 100 mio kroner fordi vi givetvis kom til at gøre Gareth Bales far til klubbens 4. dyreste spiller.

Kæft den sidste del er sjov

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #89 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Optakt: Matematisk muligt

Kasillas skrev:

BBB skrev: UEFA Super Cup: 1 sejr, 2 nederlag

Real Madrid vandt Intercontinental cup 3 gange. Uefa Super Cup 1 gang.

Du har ret i at Barca har 6 på den konto.

Jeg har også overset forgængeren for Uefa cup, så mon ikke jeg også bør smutte ind i sengen.

Under alle omstændigheder er det faktisk korrekt at Barca har vundet flere pokaler end Real Madrid, 83 mod 77, men det er vel et spørgsmål om hvor meget man tillægger Copa Eva Duerte værdi.

Enden på Barcelona's bedste periode nogensinde er kommet om de vinder på søndag eller ej, og forhåbentlig er Real Madrid's nok værste periode nogensinde også forbi, konklusionen,Real Madrid er STADIG konger af Spanien og Europa.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Pepe.

12 år 2 måneder siden #90 af raul7=kongen

mozad655 skrev:

BBB skrev: Så vidt jeg er underrettet, så har Rushdie været udsat for racisme, og er ikke racist, og Franco var fan af Atletico. At Rushdie har skrevet noget fiktion kan jeg virkelig ikke se det slemme i, men jeg går ud fra, at det er rygterne om Muhammed som homoseksuel, der får dig op at køre. Er det nogenlunde rigtigt?

Jeg var faktisk ikke klar over, hvem du var fan af, og det interesserede mig egentlig heller ikke. Jeg gik bare ud fra, at du var fan af et hold i FC Midtjylland eller FC Vestsjælland-klassen. Alternativt det nye Cardiff. Pointen var bare, at den eneste grund til, at man bør negligere historie på samme måde, som du gjorde det, er at man ikke selv har nogen.

Jeg mener dog, at det er vigtigt at vide, hvor man kommer fra.

(Jeg har aldrig hørt at Rushdie nogensinde skulle være udsat for racisme. Jeg kender hellere ikke til det med homoseksualitet. Han har været udsat for vold og had, men motivet har aldrig været racisme for racisme er had til et folk på baggrund af religiøs, etnisk eller kulturel baggrund. Her er tale om had til en enkelt individ på grund af de ting som han har sagt. Blandt andet, at tørklædet er kvindeundrtrykkende, at muslimer er primitive osv. (DF sku være meget glade for ham). Mange af de udsagn er baseret på generalisering, og generalisering er fundamentet for al racisme. Men jeg vil egentlig ikke diskutere rushdie, det her er jo fodbold..)

Jeg forstår godt din pointe, min pointe var altså hellere ikke at negligere en klubs historie. Historien betyder vel aller mest i en klub som Barcelona der er frontfigur for den catalanske seperatisme. Min pointe var at den gamle klubshistorie ikke betyder noget ift. hvem der er bedst i dag og hvilke krav der skal stilles til klubben næste sæson. Her mener jeg at det er den seneste historie som man skal basere kravene og forventningerne på.

Den gamle klubhistorie er jo netop en stor del af grundlæggelsen af en sund klubkultur. Det er simpelthen himmelråbende dumt, at påstå at klubhistorie ikke betyder noget.

Selvfølgelig kan man i sin analyse let og elegant springe henover historien, men tror man bare lidt på kulturelle faktorer som influerende på virkeligheden, så kræver det en ualmindeligt overfladisk tilgang til tingene.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 2 måneder siden #91 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Optakt: Matematisk muligt
Jeg vil næsten gå så langt som at sige, at historien er alt i fodbold!

Det er der at værdierne skabes, og gør fodbold til noget helt andet end 22 mand og en bold...

En historieløs klub en slet ikke en klub, men bare en arbejdsplads på højde med Aldi.

• rene
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #92 af rene
Besvaret af rene på emne Optakt: Matematisk muligt
Er det ikke noget med at Inter-Cities Fairs Cuppen ikke er en officel turnering for uefa og derfor tæller Barcelonas 3 sejre i denne turnering ikke med i regnskabet, så i forhold til europæiske titler fører Real Madrid med 15 mod Barcelonas 14 sejre.

12 år 2 måneder siden #93 af raul7=kongen

rene skrev: Er det ikke noget med at Inter-Cities Fairs Cuppen ikke er en officel turnering for uefa og derfor tæller Barcelonas 3 sejre i denne turnering ikke med i regnskabet, så i forhold til europæiske titler fører Real Madrid med 15 mod Barcelonas 14 sejre.

Siger det ikke det hele, at man skal diskutere legitimiteten af Inter-Cities Fairs Cup'en for at Barca kan konkurrere på titler?

• mozad655
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #94 af mozad655

raul7=kongen skrev: Den gamle klubhistorie er jo netop en stor del af grundlæggelsen af en sund klubkultur. Det er simpelthen himmelråbende dumt, at påstå at klubhistorie ikke betyder noget.

Du må lære at læse igen. Jeg har aldrig sagt at den gamle klubhistorie ikke betyder noget. Den er vigtig for den definere en klubs identitet. Det kender vi mere til i Barcelona end i nogen anden klub. Det som jeg derimod siger er at den ikke spiller nogen rolle ift. hvem der er bedst idag og hvilke krav man kan stille til holdet idag. Her er det den seneste historie og ikke den gamle historie som vægter mest. Din læsning er overfladisk.

12 år 2 måneder siden #95 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt: Matematisk muligt

mozad655 skrev:

raul7=kongen skrev: Den gamle klubhistorie er jo netop en stor del af grundlæggelsen af en sund klubkultur. Det er simpelthen himmelråbende dumt, at påstå at klubhistorie ikke betyder noget.

Du må lære at læse igen. Jeg har aldrig sagt at den gamle klubhistorie ikke betyder noget. Den er vigtig for den definere en klubs identitet. Det kender vi mere til i Barcelona end i nogen anden klub. Det som jeg derimod siger er at den ikke spiller nogen rolle ift. hvem der er bedst idag og hvilke krav man kan stille til holdet idag. Her er det den seneste historie og ikke den gamle historie som vægter mest. Din læsning er overfladisk.

De år, hvor Real ikke kom længere end til 1/8-finalen i CL, betød ikke, at der blev slækket på kravene til holdet.

Real Madrid ejer CL, fordi klubben vandt de første fem år. Så længe man er med, så er der en forventning om, at man kan/skal vinde turneringen.

Jeg ved i øvrigt ikke, hvorfor I skulle kende mere til vigtigheden af historie end os, United, AGF eller Celtic. Det klinger specielt hult, når du på den måde forsøger at diskreditere "gammel" historie med "ny" historie.

• mozad655
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #96 af mozad655

BBB skrev: De år, hvor Real ikke kom længere end til 1/8-finalen i CL, betød ikke, at der blev slækket på kravene til holdet.

Real Madrid ejer CL, fordi klubben vandt de første fem år. Så længe man er med, så er der en forventning om, at man kan/skal vinde turneringen.

Jeg ved i øvrigt ikke, hvorfor I skulle kende mere til vigtigheden af historie end os, United, AGF eller Celtic. Det klinger specielt hult, når du på den måde forsøger at diskreditere "gammel" historie med "ny" historie.

Jeg har aldrig sagt at forventningerne til Real i CL burde være lave i det seneste årti. Hvis man fulgte med dengang så ville man jo huske trofæerne fra 98, 00 og 02, og kravene ville være derefter. Derimod kan man ikke forvente at kravene til Real var særligt store i Champions Legue i perioden 66-98 hvor der gik over 30 år uden et CL trofæ og hvor man kun nået til finalen en enkelt gang. Enhver krav om CL-trofæ i den periode ville havet været et udtryk for arrogance, ikke realisme.

I vores tid er der altid store forventninger til Real i champions legue (ligsom der er det til andre topklubber). Det hænger sammen med hvor mange stjerner der går på holdet.

Og så er jeg dybt uenig i at Real Madrid skulle "eje" champions legue fordi de vandt i de aller tidligste år. Det spiller absolut ingen rolle i dag og forventningerne til Real fra omverdenen hænger ikke sammen med hvad der skete for 60 år siden. De fleste var ikke engang født dengang. Den hænger nok mere sammen med navnene på holdet og på kvaliteten i spillet. Barcelona's klubshistorie betyder mere ift. identitet fordi der ikke er særligt mange klubber i verden som repræsentere en hel folkegruppes kamp for politisk selvstændighed. Og så syntes jeg forresten at det at tale om at nogen klubber de "ejer" champions legue er mere vrøvl end opdeling af historie i gammel og ny.

Leveret af Kunena Forum