Optakt: Matematisk muligt

12 år 2 måneder siden #73 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt: Matematisk muligt

Dios skrev:

BBB skrev:

Dios skrev: Jeg har faktisk hørt, at Barcelona har flere trofæer end Real Madrid, og faktisk tror jeg også det er sandt. Real Madrid var helt sikkert århundredets største klub før vi skiftede til 00'erne, men meget har ændret sig siden.

Hurra for Copa del Rey og andet ligegyldigt bavl.

Som vi lige har fejret som var det dét største man kunne fejre nogensinde :D

Jeg fejrede en sejr over rivalen... Det er jo de små sejre, som tæller ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• mozad655
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #74 af mozad655
Besvaret af mozad655 på emne Optakt: Matematisk muligt

Kassow-Rossing skrev: Der er også gigantforskel på de to fodboldklubber, hvor Barcelona er en af de største fem klubber i verden, så er Real Madrid den største med en længde ned til nummer 2.

Kravene er selvfølgelig også derefter. Barcelona har de seneste ti år spillet bedre fodbold end de nogensinde har gjort, og de har også vundet derefter. Det sætter dem stadig langt efter Real Madrid samlet set, men de er i gang med at indhente. Normalt efter en kortere periode med Barcelona dominans, følger en længere periode med Real Madrid dominans. Deri ligger også forskellen på kravene til de to klubber.

Arrogance er en del af Real Madrid, så vidt jeg har forstået, men man kan også kun være arrogant, hvis man er den bedste.

Så du mener at nutidens krav til en klub alene afhænger af klubbens bedrifter for mange år siden? Jeg tror ikke at det spiller den store rolle ift. nutidens krav om man var en storklub i 90'erne eller 80'erne. Den seneste historie, den som de fleste tilhængere husker, tæller vel mest? Og her har Barcelona, hvis du insistere på at snakke historie, været LANGT foran Real Madrid. Champions Legue er et godt eksempel. 3 Champions Legue trofæer er det blevet til for Barcelona i det seneste årti. Real har måtte nøjes med 0. Så kan det godt være at de gamle mænd vil huske at Real samlet set har vundet mere en dobbelt så mange Champions Legue trofæer end Barcelona, men gamle mænd dør. Det som de fleste husker er den seneste historie, ikke antikkens grækenland. Det mener jeg er argumentation nok for at vove påstå at kravene til Barca (mindst) burde kunne måle sig med kravene til Real. På den danske Barca-forum stiller man dog ikke de store krav. I Catalonien er en stor del af fanskaren sådan set ikke bange for at kritisere og svine truppen til når de gør det dårligt. Men der er også en stor halvdel der ligsom de danske barca-fans ikke gør det og som kritisere kritik. Klubbens største problem er dog fortsat ledelsens konservatisme og manglende fornyelse af klubbens "filosofier". I Barcelona må man for alt i verden ikke kritisere klubbens filosofi! Det er blasfemi.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved mozad655.

12 år 2 måneder siden #75 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Optakt: Matematisk muligt

Dios skrev: Er det ikke altid sådan? Altså at man misunder mange ting fra rivalerne, men alligevel ikke bryder sig om dem :) F.eks. er jeres fans de klart bedste når det kommer til engagement af tifoer, stemning etc. i de indbyrdes opgør, hvor Real Madrid stadig lever på deres halv fesne hvide flag, og for at få en sammenligning til herhjemme, så bruger Brøndby fansene stadig "kun" deres romerlys ift. Fck's fantastiske fremgang.

Er det ikke klubberne der står for tifoerne? De tifoer jeg har set fra Barca har ikke særligt "hjemmelavet" ud.

Ultra Sur har dog haft nogle fede hjemmelavede tifoer/bannere.

Stemningen er bedre på Bernabeu end på Camp Nou i de indbyrdes opgør. Det var i hvert fald min oplevelse.

• mozad655
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #76 af mozad655

Dios skrev: Lavere krav kan jeg dog ikke helt forstå. I har måske mere tålmodighed med opbygning af hold, indkøb af spillere, og generelt tiltro til egne talenter, men siger du, at i ikke forventer et mesterskab hver sæson?

Ja det er ihvertfald det stærke indtryk som jeg får når jeg blander mig i de forskellige Barca-fora. Konservatisme og jantelov. Især den danske =/. Man betragtede Pep Guadiola's sidste år som en okay sæson (vi vandt Copa del Rey), og Tito Vilanova som en succes på trods af ydmygelsen i Champions Legue mod Bayern (for vi vandt jo La Liga!). Og i år var der en masse snakke om at sæsonen stadig ville være en succes hvis vi vandt ligaen og copa del rey, på trods af at vi igen i år blev ydmyget i champions legue. Jeg kan ikke forstille mig at man i Real ville være tilfredse med den slags resultater, og det burde man hellere ikke være i Barca.

Ift. til talmodighed så har du ret. Men det kan også meget nemt gå en og blive til decideret stædighed. Tiki-Taka vil man ikke ændre på uanset resultaterne, år efter år ser vi eksempler på hvor meget højde vi mangler i luften uden at der bliver ikke gjort noget ved det. Man ansætter år efter år nye trænere som ikke har bevist sig selv fordi man HÅBER på at de kunne udvikle sig til den nye Pep Guardiola. Man satsede med Tito, med Tata og nu med Luis Enrique. Talmodighed er en god ting men Barca er faldet helt i søvn. Jeg savner Real's gåpåmod..

12 år 2 måneder siden #77 af BBB

mozad655 skrev: Så du mener at nutidens krav til en klub alene afhænger af klubbens bedrifter for mange år siden? Jeg tror ikke at det spiller den store rolle ift. nutidens krav om man var en storklub i 90'erne eller 80'erne. Den seneste historie, den som de fleste tilhængere husker, tæller vel mest? Og her har Barcelona, hvis du insistere på at snakke historie, været LANGT foran Real Madrid. Champions Legue er et godt eksempel. 3 Champions Legue trofæer er det blevet til for Barcelona i det seneste årti. Real har måtte nøjes med 0. Så kan det godt være at de gamle mænd vil huske at Real samlet set har vundet mere en dobbelt så mange Champions Legue trofæer end Barcelona, men gamle mænd dør. Det som de fleste husker er den seneste historie, ikke antikkens grækenland.

Det er kun fans af historiefattige klubber, som kan skrive sådan noget lort. Selvfølgelig er historien vigtig, og den bliver naturligvis genfortalt. Grunden til at historierne er vigtige, og grunden til at de bliver genfortalt:

"Man is the Storytelling Animal, and that in stories are his identity, his meaning, and his lifeblood" - Salman Rushdie
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

• mozad655
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #78 af mozad655

BBB skrev: Det er kun fans af historiefattige klubber, som kan skrive sådan noget lort. Selvfølgelig er historien vigtig, og den bliver naturligvis genfortalt. Grunden til at historierne er vigtige, og grunden til at de bliver genfortalt:

"Man is the Storytelling Animal, and that in stories are his identity, his meaning, and his lifeblood" - Salman Rushdie

Du kan citere så meget lort du vil fra en racist som Rushdie, og du kan leve i fortiden sammen med Franco så længe du vil. Det ændre ikke ved noget i dag.

Og nu vil jeg hellere ikke kalde Barcelona for en "historiefattig" klub. Det seneste årti har vi spillet langt bedre end Real. Det kan vel ikke diskuteres.

Antikkens historie er vigtig i forhold til en klubs identitet, men er FULDSTÆNDIG ligegyldig ift. hvem der er bedst i dag og det var det som min "lorte" kommentar var rettet mod. Her er det den seneste historie som tæller og ikke hvad der skete under den kolde krig.

12 år 2 måneder siden #79 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Optakt: Matematisk muligt

Dios skrev:

Kassow-Rossing skrev: Der er også gigantforskel på de to fodboldklubber, hvor Barcelona er en af de største fem klubber i verden, så er Real Madrid den største med en længde ned til nummer 2.

Kravene er selvfølgelig også derefter. Barcelona har de seneste ti år spillet bedre fodbold end de nogensinde har gjort, og de har også vundet derefter. Det sætter dem stadig langt efter Real Madrid samlet set, men de er i gang med at indhente. Normalt efter en kortere periode med Barcelona dominans, følger en længere periode med Real Madrid dominans. Deri ligger også forskellen på kravene til de to klubber.

Arrogance er en del af Real Madrid, så vidt jeg har forstået, men man kan også kun være arrogant, hvis man er den bedste.

Jeg har faktisk hørt, at Barcelona har flere trofæer end Real Madrid, og faktisk tror jeg også det er sandt. Real Madrid var helt sikkert århundredets største klub før vi skiftede til 00'erne, men meget har ændret sig siden.

Så selvom Real fører stort i antallet af de store trofæer, La liga og CL, så er Barca bedre historisk fordi de har en masse CdR-titler og supercups? ;)

12 år 2 måneder siden #80 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Optakt: Matematisk muligt
Naturligvis har Barcelona ikke formået at indhente os blot fordi de præsterede at vinde 1 la liga og 1 Champions league mere end os efter 00’er. – Der kræves umanerligt langt langt mere til.

Og så er der økonomien hvor vi år efter år kan fremvise solide sorte tal på bundlinjen uden at måtte finde os nødsaget til at betale skattevæsnet noget rundt regnet 100 mio kroner fordi vi givetvis kom til at gøre Gareth Bales far til klubbens 4. dyreste spiller.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Kasillas.

12 år 2 måneder siden #81 af BBB

mozad655 skrev:

BBB skrev: Det er kun fans af historiefattige klubber, som kan skrive sådan noget lort. Selvfølgelig er historien vigtig, og den bliver naturligvis genfortalt. Grunden til at historierne er vigtige, og grunden til at de bliver genfortalt:

Du kan citere så meget lort du vil fra en racist som Rushdie, og du kan leve i fortiden sammen med Franco så længe du vil. Det ændre ikke ved noget i dag.

Og nu vil jeg hellere ikke kalde Barcelona for en "historiefattig" klub. Det seneste årti har vi spillet langt bedre end Real. Det kan vel ikke diskuteres.

Antikkens historie er vigtig i forhold til en klubs identitet, men er FULDSTÆNDIG ligegyldig ift. hvem der er bedst i dag og det var det som min "lorte" kommentar var rettet mod. Her er det den seneste historie som tæller og ikke hvad der skete under den kolde krig.

Så vidt jeg er underrettet, så har Rushdie været udsat for racisme, og er ikke racist, og Franco var fan af Atletico. At Rushdie har skrevet noget fiktion kan jeg virkelig ikke se det slemme i, men jeg går ud fra, at det er rygterne om Muhammed som homoseksuel, der får dig op at køre. Er det nogenlunde rigtigt?

Jeg var faktisk ikke klar over, hvem du var fan af, og det interesserede mig egentlig heller ikke. Jeg gik bare ud fra, at du var fan af et hold i FC Midtjylland eller FC Vestsjælland-klassen. Alternativt det nye Cardiff. Pointen var bare, at den eneste grund til, at man bør negligere historie på samme måde, som du gjorde det, er at man ikke selv har nogen.

Jeg mener dog, at det er vigtigt at vide, hvor man kommer fra.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved BBB.

12 år 2 måneder siden #82 af Kasillas

SR4 skrev: Så selvom Real fører stort i antallet af de store trofæer, La liga og CL, så er Barca bedre historisk fordi de har en masse CdR-titler og supercups? ;)

Næppe. Selv efter denne målestok vinder vi. Vores og Barca’s (i parentes)

La liga 32 (22)
Champions League 9 (4)
Copa del rey 19 (26)
Supercopa 11 (9)
Sum: 71 (61)

Fakta:
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.

12 år 2 måneder siden #83 af BBB
Hvordan ser det så ud med VM for klubhold og Europæisk Supercup? Der henter de vist 8 sejre, hvor vi har fået én.

12 år 2 måneder siden #84 af Kasillas
Én? - min beregning viser at vi har 4 i den henseende. Barca 7.

Edit: Og så kan vi passende tilføje 2 Uefa/Europa League mod Barca's 0.

Fakta:
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Leveret af Kunena Forum