Marca: Coentrao har forlænget

12 år 1 måned siden #25 af Dios
Besvaret af Dios på emne Marca: Coentrao har forlænget
Jeg ved sgu ikke rigtig hvordan jeg skal forholde mig til Coentrao i Real Madrid længere tid end til sommer. Jeg havde godt nok håbet han blev solgt, for jeg er ikke videre imponeret over hans forår, hvor han nærmest herinde er hyldet som den bedst back verden nogensinde har set. Nuvel, så spillede han nok 10 gange bedre end man hidtil har set ham gøre, men bedre defensivt er han altså heller ikke, og offensivt er han også langtfra god nok. Han har dog været bedre end Marcelo dette forår, men det siger nok mere om sidstnævnte end om Coentrao's niveau. Personligt synes jeg man så forskellen da Marcelo kom ind i finalen. Atletí var i knæ, og havde intet at byde ind med, men Marcelo's konstante løb fik dem til at lide endnu mere, og gjorde faktisk udfaldet.

Jeg havde set Moreno blive købt, da han faktisk besidder de kvaliteter jeg søger i en konkurrent med Marcelo. Coentrao er egentlig også en rigtig god breddespiller, men får Marcelo endnu en halv skidt sæson samt et hav af skader, så skal vi nøjes med en back som hverken mestre det ene eller det andet, men er stabil hele vejen igennem. Coentrao gjorde det fantastisk under alle holdpræstationerne, men når holdet ikke rammer formen, så falder han også igennem, og det synes jeg egentlig finalen var et godt udtryk for. Jeg manglede ham ihvertfald til at true offensivt, hvor hans gennembrudsstyrke langtfra er en af hans kompetencer.

Det er ikke en dårlig "signing" overhovedet, men lad nu lige Coentrao spille flere kampe på det niveau før vi alle kårer ham til Real Madrid's bedste venstreback.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Jaken, BBB, andreashn, MMM
Emnet er blevet låst.
12 år 1 måned siden #26 af Kassow-Rossing
Jeg tilhører den gruppe af fans, der altid godt har kunnet lide Coentrao. Jeg ønskede ham aldrig væk i sommers, selvom han har lidt attitude problemer. Jeg er glad for at vi ikke formåede at sælge ham.

Et stort ønske til denne sommer er at intet bliver ændret i forsvaret. Bortset fra Casillas som starting 11.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: El Rojo
Emnet er blevet låst.
12 år 1 måned siden #27 af Sahinovic

Kassow-Rossing skrev: Jeg tilhører den gruppe af fans, der altid godt har kunnet lide Coentrao. Jeg ønskede ham aldrig væk i sommers, selvom han har lidt attitude problemer. Jeg er glad for at vi ikke formåede at sælge ham.

Et stort ønske til denne sommer er at intet bliver ændret i forsvaret. Bortset fra Casillas som starting 11.

*SLET

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
12 år 1 måned siden #28 af Kassow-Rossing
Rettelse: Bortset fra at jeg ønsker Casillas i starting 11 i næste sæson.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
12 år 1 måned siden #29 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Marca: Coentrao har forlænget
Med Coentrao skal man også huske på, at de 3 rigtig gode kampe han spillede (CdR-finalen og Bayern-kampene) var i et helt andet system end det vanlige. Den defensive opbakning og de færre offensive forpligtigelser får han næppe igen, og så har vi før set at han får sværere ved at præstere (hvilket også var synligt i CHL-finalen, som Dios så fint pointerer). Derudover er det også værd at tage med, at han kun lige knap og nap har fuldført hvad der svarer til 17 hele kampe i sæsonen.

Han havde et fint forår og er en habil spiller, men en 5-årig forlængelse synes jeg nu alligevel er i overkanten. Det har hans tid i klubben ikke berettiget til, hvis I spørger mig.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Emnet er blevet låst.
12 år 1 måned siden #30 af raul7=kongen

Jaken skrev: Med Coentrao skal man også huske på, at de 3 rigtig gode kampe han spillede (CdR-finalen og Bayern-kampene) var i et helt andet system end det vanlige. Den defensive opbakning og de færre offensive forpligtigelser får han næppe igen, og så har vi før set at han får sværere ved at præstere (hvilket også var synligt i CHL-finalen, som Dios så fint pointerer). Derudover er det også værd at tage med, at han kun lige knap og nap har fuldført hvad der svarer til 17 hele kampe i sæsonen.

Jeg kan egentlig godt følge dig, omvendt er det vel netop i de kampe Marcelo har set sårbar ud for Madrid.

I det hele taget er det lidt op og ned. Nogle gange tænker jeg vores venstrebackduo er fantastisk og komplementerer hinanden optimalt, andre gange tænker man, at vi burde kunne finde bedre.
Emnet er blevet låst.
  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #31 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Marca: Coentrao har forlænget

Jaken skrev: Med Coentrao skal man også huske på, at de 3 rigtig gode kampe han spillede (CdR-finalen og Bayern-kampene) var i et helt andet system end det vanlige. Den defensive opbakning og de færre offensive forpligtigelser får han næppe igen, og så har vi før set at han får sværere ved at præstere (hvilket også var synligt i CHL-finalen, som Dios så fint pointerer). Derudover er det også værd at tage med, at han kun lige knap og nap har fuldført hvad der svarer til 17 hele kampe i sæsonen.

Han havde et fint forår og er en habil spiller, men en 5-årig forlængelse synes jeg nu alligevel er i overkanten. Det har hans tid i klubben ikke berettiget til, hvis I spørger mig.

... Og samtidig har vi set Coentrao være flyvende og afgørende i en CL semifinale mod Bayern, hvor han lægger op til 1-0 pga. hans offensive kvaliteter, der rummer voldsomt meget. Han mister sjældent en bold, kommer super godt med offensivt og er fornuftig i boldomgangen. Samtidig er han en mur defensivt, hvor han flere gange i denne sæson har lukket fuldkommen af over for gode modstandere. Og nej, jeg køber ikke din og Dios' teori om, at det er lettere at forsvare mod store hold end små (med henblik på, at Coentrao "får problemer mod små hold, selvom han strålede mod de store"). Kan man lukke Robben ned, så kan man satme også lukke Piti og Krohn-Dehli ned, uanset hvor farligt I mener det er, at Coentrao står efterladt med spillere, der er langt dårligere end ham.

Coentrao har været vigtig for vores vej mod La Décima og vigtig mod Barcelona. En forlængelse er helt på sin plads, og jeg håber, at Marcelo også letter røven igen, så vi kan fortsætte vores fremragende duo på begge backs :)
Emnet er blevet låst.
12 år 1 måned siden #32 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Marca: Coentrao har forlænget

raul7=kongen skrev: Jeg kan egentlig godt følge dig, omvendt er det vel netop i de kampe Marcelo har set sårbar ud for Madrid.

Ja, helt klart. Marcelo har flere gange virket lidt på bagbenene i nogle af de større kampe, men det mener jeg egentlig også at Coentrao har. Altså forudsat at indgangsvinklen til kampene har været ens (her husker jeg især 1-3 nederlaget til Barcelona på Bernabeu i mesterskabssæsonen, 4-1 nederlaget til Dortmund og 2-1 nederlaget i München sæsonen før).

raul7=kongen skrev: I det hele taget er det lidt op og ned. Nogle gange tænker jeg vores venstrebackduo er fantastisk og komplementerer hinanden optimalt, andre gange tænker man, at vi burde kunne finde bedre.

Så er vi mindst to med de tanker ;-)

@Brylle

Jeg tror ikke, at der er nogen, der har påstået, at det er lettere at forsvare mod store hold end små. Det afhænger af det taktiske oplæg.

Jeg vil i hvert fald vove at påstå, at en back har væsentligt lettere arbejdsbetingelser (i f.eks. Copa del Rey-finalen) med en fast og opmærksom makker foran sig (Isco i det tilfælde), tætte kæder og et lavere udgangspunkt end i kampe (f.eks. 3-4 Clasico’en på Bernabeu) med en høj forsvarslinje, større afstande mellem kæderne og lidet defensiv støtte fra kantspilleren (Ronaldo).

Coentrao havde så den luksus i de kampe, at have mere defensiv opbakning og færre offensive forpligtigelser end hvad der almindeligvis er for vane i Real Madrid. Og medmindre vi møder flere Guardiola-hold i fremtiden, har jeg svært ved at se den vane ændre sig.

Se, man kan selvfølgelig ikke tage noget fra Coentraos rigtig gode præstationer mod Bayern og i CdR-finalen mod Barcelona, men skal vi forsøge at male et fyldestgørende billede, er det nødvendigt at tage det taktiske oplæg med i betragtningen – og det har i den grad været afvekslende sæsonen igennem.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, MMM
Emnet er blevet låst.
  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #33 af Brylle
@Jaken

Der er nogle ting med taktikken, der hjælper Coentrao, ja. Det er rigtigt, at han får lidt mere opbakning på indersiden af Isco, men det er altså stadig bl.a. Robben, der løber derude og bliver assisteret af mange kreative spillere omkring ham. Det kræver et højt niveau at holde ham væk en hel kamp. Mod Atletico lavede Coentrao jo heller ingen fejl og havde styr på det i sin side.

Trods Coentraos manglende offensive forpligtelser, så var det stadig ham, der assisterede et voldsomt vigtigt mål på Bernabeu mod Bayern.

Mod hold, hvor vi dominerer og overlader Coentrao til sig selv, er det jo også modstandere, der ikke har samme kvalitet på backen, og der ved vi, at Coentrao lukker dem ned alligevel. Det har han gjort så mange gange før. Hans defensiv er upåklagelig og hans offensiv er også brugbar, selvom indlæggende mangler lidt og kreativiteten ikke er i top. Det er dog ikke et must med en kreativ back som Marcelo, da det primært er de offensive, der skal låse forsvaret op med afleveringerne. Carvajal ejer f.eks. heller ikke sådanne kreative egenskaber.
Emnet er blevet låst.
  • RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #34 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Marca: Coentrao har forlænget

Brylle skrev:

... Og samtidig har vi set Coentrao være flyvende og afgørende i en CL semifinale mod Bayern, hvor han lægger op til 1-0 pga. hans offensive kvaliteter, der rummer voldsomt meget. Han mister sjældent en bold, kommer super godt med offensivt og er fornuftig i boldomgangen. Samtidig er han en mur defensivt, hvor han flere gange i denne sæson har lukket fuldkommen af over for gode modstandere. Og nej, jeg køber ikke din og Dios' teori om, at det er lettere at forsvare mod store hold end små (med henblik på, at Coentrao "får problemer mod små hold, selvom han strålede mod de store"). Kan man lukke Robben ned, så kan man satme også lukke Piti og Krohn-Dehli ned, uanset hvor farligt I mener det er, at Coentrao står efterladt med spillere, der er langt dårligere end ham.

Coentrao har været vigtig for vores vej mod La Décima og vigtig mod Barcelona. En forlængelse er helt på sin plads, og jeg håber, at Marcelo også letter røven igen, så vi kan fortsætte vores fremragende duo på begge backs :)

Coentrao er da på ingen måde en mur defensivt. Jeg kan ihvertfald ikke se det. Han er for aggressiv i mange situationer og mangler lidt fart, når han spiller overfor en rigtig hurtig kantspiller. Hvis han alene havde fået ansvaret for at dække Robben op i kampene mod Bayern, så havde det ikke været kønt. Som både Jaken og Dios har påpeget, så havde han stor opbakning fra midtbanen i forårets store kampe.
Emnet er blevet låst.
  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #35 af Brylle

RasmusKring skrev:

Brylle skrev:

Coentrao er da på ingen måde en mur defensivt. Jeg kan ihvertfald ikke se det. Han er for aggressiv i mange situationer og mangler lidt fart, når han spiller overfor en rigtig hurtig kantspiller. Hvis han alene havde fået ansvaret for at dække Robben op i kampene mod Bayern, så havde det ikke været kønt. Som både Jaken og Dios har påpeget, så havde han stor opbakning fra midtbanen i forårets store kampe.

Der er absolut ingen grund til at hoppe du i hypoteser om, hvad der var sket, hvis han havde stået med ansvaret selv. Hvorfor skulle det overhovedet blive et tema med Guardiolas boldflytteri? Det er simpelthen ikke relevant.

Han har bygget mere og mere på sit spil, er meget mere rolig, selvom han stadig kan tabe hovedet, og så har han lukket fuldkommen af, når han har spillet.
Emnet er blevet låst.
12 år 1 måned siden #36 af BBB
Besvaret af BBB på emne Marca: Coentrao har forlænget

Kaspercristiano skrev: Coentrao er en bedre offensiv spiller op til en milliard gange end Arbeloa. Check målet mod Bayern på Bernabeu.

Så én situation afgør om en spiller er bedre offensivt?

Det var et fint oplæg, men det bliver ikke svært for mig at finde en situation, hvor Arbeloa gør det godt i offensiven.
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved BBB.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum