Marca: Coentrao har forlænget

12 år 1 måned siden #37 af Dios
Besvaret af Dios på emne Marca: Coentrao har forlænget
Brylle skrev:

Samtidig er han en mur defensivt, hvor han flere gange i denne sæson har lukket fuldkommen af over for gode modstandere. Og nej, jeg køber ikke din og Dios' teori om, at det er lettere at forsvare mod store hold end små (med henblik på, at Coentrao "får problemer mod små hold, selvom han strålede mod de store"). Kan man lukke Robben ned, så kan man satme også lukke Piti og Krohn-Dehli ned, uanset hvor farligt I mener det er, at Coentrao står efterladt med spillere, der er langt dårligere end ham.

Hehe, tænk engang, at du stadig bevidst - regner jeg med, prøver at lægge ordene i munden på mig. Jeg har aldrig sagt, at det er sværere at dække op for Piti eller Krohn-Dehli, som du selv nævner end Robben. Jeg lagde netop vægt på, at det taktiske udgangspunkt spiller en væsentlig rolle, og faktisk rigtig meget endda. Det siger jo sig selv, at jo mere kompakt du står, desto mindre plads er der at spille på, og derfor er muligheden for Coentrao bliver tørret også langt mindre end, hvis han nu også havde ligeså store offensive forpligtelser som defensive, og Isco/Bale ikke var der til at hjælpe i ligeså stor grad.

Egentlig så skriver du det selv til at starte med, så jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved? Er det fordi du tror du vil fremstå stærkere med dine argumenter? Det gør du helt klart, men på forkerte grundlag!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
12 år 1 måned siden #38 af Rogoshin

Kaspercristiano skrev:

Rogoshin skrev: Arbeloa er vel ikke en offensiv back. Så det er vel meget naturligt at hans evner ikke er størst, i lige netop den kategori.

Helt korrekt, men så skal han måske heller ikke spille for Madrid, der bruger offensive backs :-)

Det gør de jo netop ikke hvis de bruger Abeloa. Det er ikke skrevet i sten, at Real Madrid skal bruge offensive backs.
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved Rogoshin.
Emnet er blevet låst.
  • Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #39 af Kaspercristiano
Besvaret af Kaspercristiano på emne Marca: Coentrao har forlænget

Rogoshin skrev:

Kaspercristiano skrev:

Rogoshin skrev: Arbeloa er vel ikke en offensiv back. Så det er vel meget naturligt at hans evner ikke er størst, i lige netop den kategori.

Helt korrekt, men så skal han måske heller ikke spille for Madrid, der bruger offensive backs :-)

Det gør de jo netop ikke hvis de bruger Abeloa. Det er ikke skrevet i sten, at Real Madrid skal bruge offensive backs.

Nej men når Panucci er den mest defensive back Real Madrid har haft siden 1999, så kan du jo godt regne ud at Real Madrid ikke vægter defensive backs særlig højt. Arbeloa blev ikke købt ind for at forstærke alene forsvaret, men fordi der på det tidspunkt ikke var bedre alternativer, og at Real Madrid manglede en højre back. Det har så kostet en del at forstærke med Arbeloa, for han bidrager alt for lidt til offensiven.

Real Madrid vil altid næsten uanset træner lægge mest vægt på at have offensive backs. Året efter Panucci købte man Salgado, der kunne støde med frem og spille offensivt og eter Salgado fik man Sergio Ramos, der senere rykkede en på sin naturlige position som central forsvar. En position som han også spillede en del på i Sevilla. Så ja, det står ikke skrevet i sten, men det er ikke noget man vægter at have defensive backs i Real Madrid. Det er Real Madrid !
Emnet er blevet låst.
  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #40 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Marca: Coentrao har forlænget

Dios skrev: Brylle skrev:

Samtidig er han en mur defensivt, hvor han flere gange i denne sæson har lukket fuldkommen af over for gode modstandere. Og nej, jeg køber ikke din og Dios' teori om, at det er lettere at forsvare mod store hold end små (med henblik på, at Coentrao "får problemer mod små hold, selvom han strålede mod de store"). Kan man lukke Robben ned, så kan man satme også lukke Piti og Krohn-Dehli ned, uanset hvor farligt I mener det er, at Coentrao står efterladt med spillere, der er langt dårligere end ham.

Hehe, tænk engang, at du stadig bevidst - regner jeg med, prøver at lægge ordene i munden på mig. Jeg har aldrig sagt, at det er sværere at dække op for Piti eller Krohn-Dehli, som du selv nævner end Robben. Jeg lagde netop vægt på, at det taktiske udgangspunkt spiller en væsentlig rolle, og faktisk rigtig meget endda. Det siger jo sig selv, at jo mere kompakt du står, desto mindre plads er der at spille på, og derfor er muligheden for Coentrao bliver tørret også langt mindre end, hvis han nu også havde ligeså store offensive forpligtelser som defensive, og Isco/Bale ikke var der til at hjælpe i ligeså stor grad.

Egentlig så skriver du det selv til at starte med, så jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved? Er det fordi du tror du vil fremstå stærkere med dine argumenter? Det gør du helt klart, men på forkerte grundlag!

Det er lige præcis, hvad du skriver. Du skriver, at vi er nødt til at se, hvordan han gør det, når vi er på bolden og dominerer = mindre hold. Du skriver, at vi ikke kan vurdere på, om han kan holde Robben væk fra målet, men at vi skal se ham, når han ikke får så meget hjælp = mindre hold. Det kan ikke være så svært at læse dit eget indlæg.

Der er ingen grund til, at du bliver personlig og går efter mig i stedet for at holde dig til emnet. :)
Emnet er blevet låst.
12 år 1 måned siden #41 af BBB
Besvaret af BBB på emne Marca: Coentrao har forlænget

Kaspercristiano skrev: Arbeloa blev ikke købt ind for at forstærke alene forsvaret, men fordi der på det tidspunkt ikke var bedre alternativer, og at Real Madrid manglede en højre back.

"Ikke bedre alternativer" og "vi manglede en højre back". Jeg er af den opfattelse, at Ramos var ret god tilbage i '09, så hvad mener du helt præcist?
Emnet er blevet låst.
12 år 1 måned siden #42 af Rogoshin

Kaspercristiano skrev:

Rogoshin skrev:

Kaspercristiano skrev:

Nej men når Panucci er den mest defensive back Real Madrid har haft siden 1999, så kan du jo godt regne ud at Real Madrid ikke vægter defensive backs særlig højt. Arbeloa blev ikke købt ind for at forstærke alene forsvaret, men fordi der på det tidspunkt ikke var bedre alternativer, og at Real Madrid manglede en højre back. Det har så kostet en del at forstærke med Arbeloa, for han bidrager alt for lidt til offensiven.

Real Madrid vil altid næsten uanset træner lægge mest vægt på at have offensive backs. Året efter Panucci købte man Salgado, der kunne støde med frem og spille offensivt og eter Salgado fik man Sergio Ramos, der senere rykkede en på sin naturlige position som central forsvar. En position som han også spillede en del på i Sevilla. Så ja, det står ikke skrevet i sten, men det er ikke noget man vægter at have defensive backs i Real Madrid. Det er Real Madrid !

Jeg ved ikke om to offensive backs kan konstituere en absolut, det er som om at Real Madrids historien i nogens øjne er meget kort. Real Madrid er som sådan ikke nogen konstant. Med mindre man sætter det at vinde i fodbold som en konstant, men jeg må gå ud fra de fleste hold stræber efter det.

Der er jo også den mulighed at mikse mellem de to typer på de forskellige back positioner.

Når du siger det har kostet en del at have Arbeloa, må du mene i den offensive del af spillet. Efter min mening, har han været med til at stabiliseret defesensiven i mange kampe. Men din generelle mening om Arbeloa står i direkte kontrast til min egen, så jeg ville tro du er af en anden holdning. Da dette er et forum om Coentrao er det nok bedst ikke at diskutere Arbeloa videre 3:-)
Emnet er blevet låst.
  • Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #43 af Kaspercristiano

BBB skrev:

Kaspercristiano skrev: Arbeloa blev ikke købt ind for at forstærke alene forsvaret, men fordi der på det tidspunkt ikke var bedre alternativer, og at Real Madrid manglede en højre back.

"Ikke bedre alternativer" og "vi manglede en højre back". Jeg er af den opfattelse, at Ramos var ret god tilbage i '09, så hvad mener du helt præcist?

Af de indkøb der blev foretaget, du havde da ikke forventet at Real Madrid skulle spille med kun en højre back i en hel sæson?
Ramos havde ingen skidt sæson på højre backen, men hans naturlige position har altid været central.
Emnet er blevet låst.
12 år 1 måned siden #44 af Kassow-Rossing

Kaspercristiano skrev: Ramos havde ingen skidt sæson på højre backen, men hans naturlige position har altid været central.

Blev du Real Madrid fan for to og et halvt år siden? ;)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved Kassow-Rossing.
Emnet er blevet låst.
  • Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #45 af Kaspercristiano

Kassow-Rossing skrev:

Kaspercristiano skrev: Ramos havde ingen skidt sæson på højre backen, men hans naturlige position har altid været central.

Blev du Real Madrid fan for to og et halvt år siden? ;)

Kan ikke se hvad det har med sagen at gøre, men Joaquín Caparrós har fortrukket Ramos som central forsvar i Sevilla.
Emnet er blevet låst.
12 år 1 måned siden #46 af Kassow-Rossing
Det har det med det at gøre, at Ramos netop ikke altid har haft sin naturlige position i det centrale. Han har spillet størstedelen af sin Real Madrid karriere på højre backen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
  • Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #47 af Kaspercristiano
Hans naturlige position er central. Det var den plads han spillede på i Sevilla både i ungdomsafdelingen men også på første holdet.
Han er blot så heldig at han også kan spille højre back, og spillede denne plads i nogle sæsoner. Mourinho udtalte også at Ramos er bedst som central, end som back.

Real Madrid købte Ramos for sine evner i det centrale forsvar og kendskab til hans evner på back pladsen

Ingen grund til at fortsætte situationen, den kommer du vist ingen vejne med. Din uvidenhed kan ikke fjernes ved at være påståelig.
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved Kaspercristiano.
Emnet er blevet låst.
  • Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #48 af Kaspercristiano
PS.
Ramos spillede de 2 første sæsoner mest som central, hans debut var også for Pavon som er central forsvarsspiller.
Ramos har spillet flere sæsoner som central forsvar end som højre back i Real Madrid. Ved ikke hvor du får dine facts fra, men du må vist ha været i panik.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum