Referat: Real ydede ingen modstand

• 2Martin2
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #37 af 2Martin2
Besvaret af 2Martin2 på emne Referat: Real ydede ingen modstand
Oerraskende cifre, men ikke så oerraskende at atl andt.
Mange af disse spillerer er ikke i kamp form, deres fitness siger måske ja, træning siger ja, men hvor meget sammenspil mod andre hold har de æret med til?
Resultatet blier sent glemt, men kom nu real hold sammen og lad ikke mesterskabet falde til jorden.

(tast ude af drift)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 4 måneder siden #38 af Pelle
Dagen derpå og det er tid til at reflektere lidt.

Jeg er ked af at smide "Hvad sagde jeg"-kortet, men både Dios og jeg råbte vagt i gevær for over en måned siden. Der var mange, der mente, at det blot var en mindre fase, men jeg synes sagtens vi kan kalde den nuværende situation for en krise.
Der er sket noget i julen; noget helt essentielt for vores kampgejst, mentalitet, vilje og gåpåmod. Det er ikke forsvundet, men på en eller anden måde er det der bare ikke på samme måde mere.
Vores fantastiske kreativitet fra midtbanen og op mod BBC er forsvundet. Vi så det i glimt mod et virkelig ringe Sociedad-hold, men Ancelotti VIL (eller måske SKAL) jo fastholde både Bale og Ronaldo på banen samtidig. Det fungerer bare ikke. Jeg har holdt hånden over Bale længe nu, men det er slut. Jeg er ret beset ligeglad hvem af dem, vi skiller os af med. Det står dog lysende klart, at de ikke begge to kan være på holdet. Ancelotti skal ændre taktik, det her virker ikke for os, når vi møder hold fra 10. Pladsen og op efter.

Derudover bliver Carlo simpelthen nødt til at ændre sin mentalitet omkring rotation og hvile. Ronaldo har selv udtalt ovenpå kampen i går, at man spillerne var trætte. Kroos har været træt længe. Hell, Khedira lignede i går en mand, der havde været kronisk træt hele livet!

Jeg er ikke længere optimistisk, som jeg var i efteråret. Det her er en krise. Den skal afværges hurtigst muligt og Carlo skal have banket noget ånd ind i spillerne igen. Kan han ikke det indenfor en kort tidsramme, så er han ikke den rigtige til jobbet. Vi er verdens mægtigste klub. Så skal vi ikke møde op med de her attitude overfor et formstærkt Atlético mandskab.
"Jamen vi har mange spillere, der er skadet?" Det er muligt - men det undskylder ikke gårsdagens indsats!

Nok gylde herfra, nu skal der ses fremad. Og det er i situationer som denne, at Ancelotti skal vise, at han er blandt verdens bedste trænere.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Pelle.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 4 måneder siden #39 af rezamadridista

M_linding skrev: Reza

Jeg i hvert fald enig så langt, at jeg også har overvejet om Ancelotti er lidt i et taktisk fængsel. Jeg tror - ligesom dig - heller ikke på, at Ancelotti seriøst ønsker Bale som angriber i alle kampe... Det kan jeg simpelthen ikke tro på.

Men IMO er det ikke værd at tale om angriberne i dag. Kampen var tabt i forsvaret og på den ikke eksisterende midtbane, lang tid før vores angribere nogensinde kunne ændre kampen. Angribere er sjældent noget, når en midtbane er i så ringe en forfatning som vores er pt. De næste 3-5 uger går vist bare ud på, at få så mange point som muligt. En smule fight ville selvfølgelig hjælpe lidt ift. den mission.

Det kommer til at tage tid, for der er nogle faktorer i spil, som ingen træner i verden kan gøre noget ved med et trylleslag.

Jeg forstår godt din pointe, men på den anden side, så mener jeg også at angrebet kan have en rimelig stor indflydelse på midtbanen og forsvaret. Altså, hvis vi havde et angreb, som teknisk var bedre til at spille sammen med midtbanen, så havde midtbanen ikke blevet udstillet på den måde, hvilket så også betyder at forsvaret ville have klaret sig en del bedre.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

11 år 4 måneder siden #40 af Fondo_Sur

Pelle skrev: Dagen derpå og det er tid til at reflektere lidt.

Jeg er ked af at smide "Hvad sagde jeg"-kortet, men både Dios og jeg råbte vagt i gevær for over en måned siden. Der var mange, der mente, at det blot var en mindre fase, men jeg synes sagtens vi kan kalde den nuværende situation for en krise.
Der er sket noget i julen; noget helt essentielt for vores kampgejst, mentalitet, vilje og gåpåmod. Det er ikke forsvundet, men på en eller anden måde er det der bare ikke på samme måde mere.
Vores fantastiske kreativitet fra midtbanen og op mod BBC er forsvundet. Vi så det i glimt mod et virkelig ringe Sociedad-hold, men Ancelotti VIL (eller måske SKAL) jo fastholde både Bale og Ronaldo på banen samtidig. Det fungerer bare ikke. Jeg har holdt hånden over Bale længe nu, men det er slut. Jeg er ret beset ligeglad hvem af dem, vi skiller os af med. Det står dog lysende klart, at de ikke begge to kan være på holdet. Ancelotti skal ændre taktik, det her virker ikke for os, når vi møder hold fra 10. Pladsen og op efter.

Derudover bliver Carlo simpelthen nødt til at ændre sin mentalitet omkring rotation og hvile. Ronaldo har selv udtalt ovenpå kampen i går, at man spillerne var trætte. Kroos har været træt længe. Hell, Khedira lignede i går en mand, der havde været kronisk træt hele livet!

Jeg er ikke længere optimistisk, som jeg var i efteråret. Det her er en krise. Den skal afværges hurtigst muligt og Carlo skal have banket noget ånd ind i spillerne igen. Kan han ikke det indenfor en kort tidsramme, så er han ikke den rigtige til jobbet. Vi er verdens mægtigste klub. Så skal vi ikke møde op med de her attitude overfor et formstærkt Atlético mandskab.
"Jamen vi har mange spillere, der er skadet?" Det er muligt - men det undskylder ikke gårsdagens indsats!

Nok gylde herfra, nu skal der ses fremad. Og det er i situationer som denne, at Ancelotti skal vise, at han er blandt verdens bedste trænere.

Man kan dog håbe på, at holdet er rutineret nok til først at toppe i april og maj. Kampene mod Atletico er deprimerende at se på for en madridista disse dage, men nu skal vi heller ikke konkludere yderligere om vores nuværende tilstand. Når alle er klar og friske kan vi vinde alt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

• muddi
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #41 af muddi
Besvaret af muddi på emne Referat: Real ydede ingen modstand
Det er måske ovenpå nederlaget igår, men at mene at sædet brænder under Ancelotti og det er simpelthen for småligt. Men som mange af jer pointere, så er problemet nok mere bale og Ronaldo.
Det der sker, når vi spiller med dem begge inde er at vi har to deciderede fløje, som ikke kan trække ind i banen, da de ikke kan finde pladsen. De bliver begge to i 95 % af tiden låst fast ude på kanten, og for at deres spil skal fungere skal de helst have plads foran sig og bagved forsvaret. Dette er ikke muligt imod Atl. Madrid.
Samtidig kommer der meget plads imellem vores midtbane og BBC. BBC ligger meget langt oppe og presser samtidig med at vores midtbane er længere tilbage. Det gør at vores backs (carvajal og Cantraoe) bliver meget skrøbelige og i de fleste situationen er de 1 imod 2.
Når vores backs så angriber med, så ligger vi typisk med 2 spiller helt nede ved modstanderens straffesparksfelt (altså nede ved hjørneflaget). disse to kan slå indlæg, der enten er af dårlig kvalitet eller de bliver clearet.

Når vi tilgengæld stiller med bale/ronaldo-Benzema-James og med isco på den lidt mere offensive af de tre på midtbanen, så skaber det en helt anden dynamik. Isco søger ned det område som Ronaldo/bale efterlader og James er hurtigere (og mere ivrig) til at trække ned og beskytte vores backs.
I det offensive så vil James ligge til højre, han elsker at trække ind i banen og samtidig er carvajal med til at gør vores spil bredt ved at han er så offensiv. James kan inde centralt finde isco og benzema, som begge er fantastiske i pasningsspillet.
Ronaldo ligger sig enten ude på kanten og begynder at trække ind ellers søger han ind i feltet, her er marcelo med at gøre vores spil bredt, ved at ligge offensivt.
Dette gør også at vi ikke har den samme afstand imellem angreb-midtbane-forsvar.

håber at enten ronaldo eller bale bliver solgt og at man køber en spiller som reus. samtidig SKAL Illara og Khedira ud!! Mange nævner en Pogba, men han er for dyr og vil nok tage Isco ud af start 11, og det vil jeg næsten ligge og græde over. Synes en spiller som veratti vil være genial, han SKAL ikke være med i start 11´eren, som pogba SKAL:

11 år 4 måneder siden #42 af Dios

rezamadridista skrev:

M_linding skrev: Reza

Jeg i hvert fald enig så langt, at jeg også har overvejet om Ancelotti er lidt i et taktisk fængsel. Jeg tror - ligesom dig - heller ikke på, at Ancelotti seriøst ønsker Bale som angriber i alle kampe... Det kan jeg simpelthen ikke tro på.

Men IMO er det ikke værd at tale om angriberne i dag. Kampen var tabt i forsvaret og på den ikke eksisterende midtbane, lang tid før vores angribere nogensinde kunne ændre kampen. Angribere er sjældent noget, når en midtbane er i så ringe en forfatning som vores er pt. De næste 3-5 uger går vist bare ud på, at få så mange point som muligt. En smule fight ville selvfølgelig hjælpe lidt ift. den mission.

Det kommer til at tage tid, for der er nogle faktorer i spil, som ingen træner i verden kan gøre noget ved med et trylleslag.

Jeg forstår godt din pointe, men på den anden side, så mener jeg også at angrebet kan have en rimelig stor indflydelse på midtbanen og forsvaret. Altså, hvis vi havde et angreb, som teknisk var bedre til at spille sammen med midtbanen, så havde midtbanen ikke blevet udstillet på den måde, hvilket så også betyder at forsvaret ville have klaret sig en del bedre.

En lille forlængelse af dit indlæg Reza, som jeg er helt enig med dig i :)

Det er jo kun Benzema som er i stand til at sætte sine medspillere i scene, hvor Bale og Ronaldo derimod er afsluttere, hvor den ene er kynisk og den anden er decideret elendig denne sæson.
Bale og Ronaldo er total idéforladte når de ikke får plads, og hjælper slet ikke sit hold. Faktisk spiller man ofte uden dem, og det så man også igår.
Man kan godt være kynisk og sige det udelukkende er midtbanes skyld, og sågar forsvaret skyld. Det falder dog hurtigt til jorden, hvis man lige hurtigt går tingene efter. Vores hold er ultra offensivt, og det er lige fra forsvar til angreb!
Ikke nok med vi blev kørt over rent tempomæssigt, så var vores spillere også konstant i undertal uanset hvor på banen vi var stort set. 2/3 dele af vores angreb skal sættes i scene, og deltager ikke defensivt og det er faktisk der hele problemet er. Om vi havde stillet med Illarramendi, Lucas Silva og Khedira, så havde vi stadig blevet kørt fuldstændig over. For de var konstant i undertal inde centralt, og på kanterne, fordi Ronaldo og Bale ikke hjælper defensivt. Måske havde vi fået lukket mere af centralt, men tilgengæld havde vi så sat vores angribere i skakmat, for hvem skal hjælpe Benzema med at skabe spillet? Ronaldo og Bale er jo ikke de bedste driblere, og har utrolig svært ved at komme forbi sin markering, så de er ligeså usynlige som Lotte!
Det er udelukkende Ancelotti's skyld! Det er dog også Ronaldo og Bale's egen skyld, for de hjælper på ingen måder med deres stjernenykker. De hverken arbejder defensivt eller offensivt, eller går med i spillet.

Hele holdet fejler, også angriberne! Taktikken fejlede dog mest! Som central midtbanespiller selvom jeg på ingen måder har spillet fodbold på et ligeså højt niveau som Real Madrid :D så kender jeg bare den evige undskyldning med, at det er midtbanens skyld. Det er altid midtbanes skyld, om det så er defensivt eller offensivt, og det er bare en anelse søgt!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

11 år 4 måneder siden #43 af TcRedondo
Det største problem er, at vores trup er for smal i forhold til vores opstilling og spillestil. Vi spiller en 4-4-2/4-3-3 opstilling, hvor der derfor skal bruges 12 spillere til de forreste 6 pladser, hvis man skal være dækket med 2 mand på alle positioner, hvilket jeg ikke finder urealistisk for verdens rigeste og mest ambitiøse klub.
Disse pladser dækkes pt. af Kroos, Modric, Jese, Bale, Isco, Ronaldo, Benzema, James, (Silva?), KHEDIRA, ILLARAMEND og HERNANDEZ.
Jeg mener ,at vores spillestil er baseret mere på individualitet end både Atletico Madrids og Barcelonas. Atletico tager udgangspunkt i defensiv kollektivitet, mens Barcelona har et helt fasttømret system med udgangspunkt i kollektiv boldbesiddelse. Real Madrid vil gerne åbne kampe, mens begge konkurrenter på hver deres måde ønsker lukkede, kontrollerede matcher. Hvis man åbner kampe, er det bydende nødvendigt at besidde at besidde klassespillere på samtlige positioner, da kampene vil indeholde mange personlige dueller.
Derfor er det helt utilgivelig sportslige ledelse, at de forreste 6 pladser i realiteten dækkes af 8 mennesker, da de fremhævede spillere jo helt tydeligt ingen relevans har på vor klubs niveau i forhold til beskrevne spillestil. (Jeg udelader Silva af regnestykket, da ingen kender hans niveau. Og 9 spillere er stadig 3 for lidt).

11 år 4 måneder siden #44 af Pelle

Fondo_Sur skrev:

Pelle skrev: Dagen derpå og det er tid til at reflektere lidt.

Man kan dog håbe på, at holdet er rutineret nok til først at toppe i april og maj. Kampene mod Atletico er deprimerende at se på for en madridista disse dage, men nu skal vi heller ikke konkludere yderligere om vores nuværende tilstand. Når alle er klar og friske kan vi vinde alt.

Hvis du ikke mener, at man kan konkludere noget om holdets nuværende niveau, så vil jeg vove at kalde dig naiv. Det nuværende niveau er rigtig, rigtig lavt. Det er tydeligt, at spillerne ikke mentalt eller fysisk er, hvor de skal være. Som en anden nævner, så glemmes det, når vi vinder nogle kampe mod de mindre hold her om ikke så længe. Men lur mig om vi ikke nok skal sætte point til mod ét af de mindre hold - som vi i den grad gjorde i slutningen af sidste sæson. Derudover har vi stadig en kamp mod Barca, som snart skal til at gå ned i kadence, hvis den kamp skal have nogen som helst chance for at blive spændende.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 4 måneder siden #45 af Kassow-Rossing
Er det bare mig, der føler at holdet egentlig spiller udemærket (med undtagelse af vi mangler Modric, der er lige så vigtig som Kroos og Ronaldo) men at vi blot har været 'uheldig' med at møde Atlético Madrid tre gange på ekstremt kort tid?

Altså vi slår jo stort set alle andre hold.
I La Liga har vi flere point end alle andre hold.
I CHL har vi også skrabet flere point til os end alle andre hold.

Faktisk er det kun pokal-exit'et og vores store nederlag på 4-0 men alt sammen skyldes at vi mødte Atlético Madrid. Vi skal ikke græde over at ét hold i verden har luret os, fordi dem møder vi ikke mere i denne sæson. Op med humøret :) Spillerne får deres pauser nu, fordi vi ikke deltager i pokalen og Modric er snart tilbage.

Hala Madrid <3

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

11 år 4 måneder siden #46 af asp3200

Kassow-Rossing skrev: Er det bare mig, der føler at holdet egentlig spiller udemærket (med undtagelse af vi mangler Modric, der er lige så vigtig som Kroos og Ronaldo) men at vi blot har været 'uheldig' med at møde Atlético Madrid tre gange på ekstremt kort tid?

Faktisk er det kun pokal-exit'et og vores store nederlag på 4-0 men alt sammen skyldes at vi mødte Atlético Madrid. Vi skal ikke græde over at ét hold i verden har luret os, fordi dem møder vi ikke mere i denne sæson. Op med humøret :) Spillerne får deres pauser nu, fordi vi ikke deltager i pokalen og Modric er snart tilbage.

Hala Madrid <3

Tror kun det er dig ;)

Vi har i lang tid nu spillet som en sæk kartofler, egentlig utroligt vi vandt over Sevilla. Hvis det fortsætter taber vi mod villareal og får en røvfuld af Barcelona. Jeg savner modric, siden han blev skadet er holdet blevet utroligt dårligt spillende. Der skal ny taktik på banen, bale på bænken og så skal der ryddes op i truppen til sommer.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #47 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Referat: Real ydede ingen modstand

Kassow-Rossing skrev: Er det bare mig, der føler at holdet egentlig spiller udemærket (med undtagelse af vi mangler Modric, der er lige så vigtig som Kroos og Ronaldo) men at vi blot har været 'uheldig' med at møde Atlético Madrid tre gange på ekstremt kort tid?

Hala Madrid <3

Mig bekendt, så har begge mandskaber fået nogle relativt lette overkommelige modstandere i 1/8 finalen, hvorfor vi, forudsat at begge hold går videre, kan møde dem senere i Champions League.

Dernæst, så har vi at gøre med en direkte rival, der fuldstændig har læst os. Syntes du virkelig selv, at der ikke er nogen grund til bekymring?

Hvis det var et hold der ikke spillede med om ligaen eller Champions League, så ville jeg ha' været helt enig med dig. Men desværre er dét jo netop det, det ikke er.

11 år 4 måneder siden #48 af Daniel

Hala Madrid <3

Ovenstående er vel ikke skrevet i al seriøsitet, vel?

Leveret af Kunena Forum