Referat: Real ydede ingen modstand
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg synes ikke vi spiller godt, og som jeg også skrev dengang Modric blev skadet, så forventer jeg en meget svær periode i hele skadesperioden. Det gik godt i nogle få kampe, men vi spillede simpelthen bare dårligere og dårligere for hver kamp indtil det første nederlag kom i træningskampen mod upåagtede AC fra Milano.
Nu spiller vi dårligere end nogensinde, men min pointe var: Der er håb fordi vi får snart Modric tilbage igen og vi har trods alt (stort set) kun tabt til Atlético Madrid. Ellers har vi faktisk fortsat med stort set kun at vinde. Et nederlag til Valencia er det blevet til, men det kan man vel leve med. Så min pointe som sagt: Der er håb forude fordi Modric er snart tilbage og SELV midt i denne dårlige periode kan vi se på tabellen for ligaen og CHL og smile.
Beklager jeg ikke gjorde mig tydelig nok i mit første udbrud.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Kassow-Rossing skrev: Jeg ved ikke hvordan det gik jer alle tre forbi, men her kommer den igen omskrevet, så jeg ikke bliver misforstået igen. Det er trods alt min opgave at gøre mine forskruede tanker forståelige for andre:
Jeg synes ikke vi spiller godt, og som jeg også skrev dengang Modric blev skadet, så forventer jeg en meget svær periode i hele skadesperioden. Det gik godt i nogle få kampe, men vi spillede simpelthen bare dårligere og dårligere for hver kamp indtil det første nederlag kom i træningskampen mod upåagtede AC fra Milano.
Nu spiller vi dårligere end nogensinde, men min pointe var: Der er håb fordi vi får snart Modric tilbage igen og vi har trods alt (stort set) kun tabt til Atlético Madrid. Ellers har vi faktisk fortsat med stort set kun at vinde. Et nederlag til Valencia er det blevet til, men det kan man vel leve med. Så min pointe som sagt: Der er håb forude fordi Modric er snart tilbage og SELV midt i denne dårlige periode kan vi se på tabellen for ligaen og CHL og smile.
Beklager jeg ikke gjorde mig tydelig nok i mit første udbrud.
Jeg synes du lægger for meget pres på Modric' skuldre. Det er kun én mand - han kan ikke ene og alene vende det her for os. Hver enkelt spiller skal grave dybt i sig selv og finde den rigtige attitude og vilje, for det er en mangelvare i øjeblikket. Modric' tilbagekomst er særdeles kærkommen, men den lille kroat ville absolut intet kunne have gjort mod Atletico i lørdags.
Jeg tillægger Carlo ansvaret for, at vi kommer tilbage på rette spor. Og jeg forventer et fuldstændig sprudlende hold mod Deportivo. Men hvis jeg kender spillerne ret, så vil vi endnu engang gå ind til kampen med en lad attitude.
Selvom vi skulle gå hen og vinde ligaen i år, så er det essentielt at der bliver skiftet ud i truppen til sommer. Som minimum en ny keeper, og så skal vi skille os af med enten Ronaldo eller Bale.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Selvom vi skulle gå hen og vinde ligaen i år, så er det essentielt at der bliver skiftet ud i truppen til sommer. Som minimum en ny keeper, og så skal vi skille os af med enten Ronaldo eller Bale.
Nu husker jeg måske forkert, men var det ikke dig der kom med en lille "sviner" til mig, fordi jeg skrev det samme for nogle måneder siden? Haha :D Ja, det tror jeg vidst nok det var :)
Hvad er din begrundelse for vi skal skille os af med Ronaldo og ikke Bale?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Pelle skrev:
Nu husker jeg måske forkert, men var det ikke dig der kom med en lille "sviner" til mig, fordi jeg skrev det samme for nogle måneder siden? Haha :D Jeg det tror jeg vidst nok det var :)
@ Dios
Jeg må indrømme at jeg er af en helt anden holdning. Jeg er ved at være godt og grundig træt af vores brok. Det er den samme sang igen igen hver gang vi taber en kamp eller spiller dårligt i en periode. Det er som om folk glemmer at alle hold går igennem en kurve i løbet af en lang sæson med mange kampe.
Der er snart ikke flere negative ting at skrive om Ronaldo herinde. Jeg vil gerne indrømme at jeg er fan af manden, da han - for mig - står som symbolet på RM. Det er ham Barca tøserne hader mest og det er ham, der oftest "stikker kniven dybt i deres hjerte" som f.eks i år, hvor han var manden der scorede første mål i sæsonen i mod dem. Jeg husker stadig, hvordan en af mine venner, som holder med Barca sagde at han håbede at de lukkede mål ind før mødet med os, så netop Ronaldo ikke skulle være den første til at gøre det. Det siger - for mig - en del om, hvad manden betyder for os og dem!
Man glemmer hurtigt al de mål og flot spil, han har været med til. Man har vænnet sig til det vanvittig højt niveau, som han har været garant for. Man glemmer at han er et menneske og at han netop nu døjer med små skader og hans privat liv. Nu skal han bare ud?!
Jeg husker sidste sæson, hvor Barca mødte ATM 5 gange, hvor Messi løb mindre end Pinto. Hvor han var helt ugidelig og usynlig. Jeg husker hvordan vi smadrede dem i CDR. Både hjemme og ude. Ingen husker det i år. Nu handler det pludseligt om at Messi er farligere end BBC. Den ene skriver at Messi indhenter Ronaldo, den anden vil sælge det halve af holdet til sommer og den tredje..tja...Folk glemmer spillernes forfatning, tror at de er robotter og flæsker sig over vores spiller fordi vi spiller dårligt for tiden.
Lidt fornuft skader ikke. Vi er RM. Vi skal nok komme stærke igen. Det er jeg overbevist om. Jeg vil gerne minde folk lidt om at for mindre en 5-6 uger siden, da var Barca tøserne i samme forfatning som vores. Deres medløber fans kritiserede dem i - for mig - uhørt vendinger. alt fra CDR til ligaen var afskrevet. De brugte få kampe mod små hold + ATM til at få noget selvtillid. Nu snakker tosserne om at de er CHL favoritter. Så hurtigt går det i fodbold. From Zero to Hero...vi kender det godt alle sammen.
Lad os støtte vores hold og samtidig kritisere dem, når de ikke spiller godt. Men kritikken skal være konstruktiv og berettig. Det har jeg ikke fornemmelse af nu. Det virker slet ikke som om, den er noget fornuft herinde. Kun dyster og mørk stemning :-)
Selvfølgelig er det verdens største klub, vi har med at gøre og der skal naturligvis være store forventninger og krav, men det er trods alt stadig mennesker det drejer sig om og de basale mentale og taktiske faktorer der gør sig gældende ved opbygningen af et konkurrencedygtigt, homogent, velfungerende, afvekslende og solidt hold er trods alt stadig de samme, om budgettet så er på 50 eller 500 millioner, det er La Liga eller 1. division, unge, gamle, erfarne eller urutinerede spillere, osv.
Nu kan det muligvis være min tilværelse som OB-tilhænger, og det faktum at jeg har hørt på Troels Bech i for mange år, der taler, men det er en proces og det tager tid at skabe et hold og få det bedste ud af mennesker (Rom blev ikke bygget på en dag og alle de sædvanlige floskler…). Det er nærved umuligt at rette op på fejl over så kort tid med så stort et pres, når man har med mennesker at gøre, navnlig når vi taler så mange, der alle skal kunne arbejde og fungere sammen, og samtidig besejre andre, der ligeledes forsøger det samme.
Det klinger bare så umådelig hult, når alle for bare få uger siden ikke kunne få armene ned over ”verdens bedste spiller”, ”verdens bedste hold”, ”verdens mest potente offensiv”, ”historiens bedste Real Madrid-hold og alskens rekorder, men allerede nu virker klar til at fyre, eller i hvert fald lægge maksimalt pres på træneren, sælge flere spilere og købe et halv hold ind… Jo, gu var det pinligt og noget af en magtdemonstration af Atletico, og ja, der har været en nedadgående kurve over den seneste måneds tids, både individuelt (Ronaldo, Bale) og kollektivt, og det er ganske rigtigt alarmerende og nødvendigt at tage hurtigt fat om, men…
Har Ancelotti ikke overbevist nogen endnu? Har han ikke allerede bevist over flere tilfælde at han er i stand til at vende skuden (den pludselige og markante forbedring i spillet og mentaliteten efter både denne og forrige sæsons dårlige sæsonstart), ændre systemet (eks. da han udviste fleksibilitet ved at ændre på formationen og systemet mod Barcelona og Bayern i sidste sæson), udvikle spillestilen (ændre fra 4-3-3 til 4-4-2 og samtidig ændre stilen fra kontra til boldbesiddende), få energi og motivation ind i truppen, samt erstatte og videreudvikle spillere (omskolingen og erstatningen af Di Maria, Alonso og Özil, samt videreudviklingen af Isco og Kroos)…
… Så hvor er tiltroen, tålmodigheden og tilliden? Lad os nu lige vente med at sælge skindet til bjørnen er skudt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Jaken skrev: At vi allerede nu begynder at tale om at sædet begynder, og skal begynde, at brænde under Ancelotti er desværre så forbandet forventeligt, forudsigeligt og direkte overdrevet.
Selvfølgelig er det verdens største klub, vi har med at gøre og der skal naturligvis være store forventninger og krav, men det er trods alt stadig mennesker det drejer sig om og de basale mentale og taktiske faktorer der gør sig gældende ved opbygningen af et konkurrencedygtigt, homogent, velfungerende, afvekslende og solidt hold er trods alt stadig de samme, om budgettet så er på 50 eller 500 millioner, det er La Liga eller 1. division, unge, gamle, erfarne eller urutinerede spillere, osv.
Nu kan det muligvis være min tilværelse som OB-tilhænger, og det faktum at jeg har hørt på Troels Bech i for mange år, der taler, men det er en proces og det tager tid at skabe et hold og få det bedste ud af mennesker (Rom blev ikke bygget på en dag og alle de sædvanlige floskler…). Det er nærved umuligt at rette op på fejl over så kort tid med så stort et pres, når man har med mennesker at gøre, navnlig når vi taler så mange, der alle skal kunne arbejde og fungere sammen, og samtidig besejre andre, der ligeledes forsøger det samme.
Det klinger bare så umådelig hult, når alle for bare få uger siden ikke kunne få armene ned over ”verdens bedste spiller”, ”verdens bedste hold”, ”verdens mest potente offensiv”, ”historiens bedste Real Madrid-hold og alskens rekorder, men allerede nu virker klar til at fyre, eller i hvert fald lægge maksimalt pres på træneren, sælge flere spilere og købe et halv hold ind… Jo, gu var det pinligt og noget af en magtdemonstration af Atletico, og ja, der har været en nedadgående kurve over den seneste måneds tids, både individuelt (Ronaldo, Bale) og kollektivt, og det er ganske rigtigt alarmerende og nødvendigt at tage hurtigt fat om, men…
Har Ancelotti ikke overbevist nogen endnu? Har han ikke allerede bevist over flere tilfælde at han er i stand til at vende skuden (den pludselige og markante forbedring i spillet og mentaliteten efter både denne og forrige sæsons dårlige sæsonstart), ændre systemet (eks. da han udviste fleksibilitet ved at ændre på formationen og systemet mod Barcelona og Bayern i sidste sæson), udvikle spillestilen (ændre fra 4-3-3 til 4-4-2 og samtidig ændre stilen fra kontra til boldbesiddende), få energi og motivation ind i truppen, samt erstatte og videreudvikle spillere (omskolingen og erstatningen af Di Maria, Alonso og Özil, samt videreudviklingen af Isco og Kroos)…
… Så hvor er tiltroen, tålmodigheden og tilliden? Lad os nu lige vente med at sælge skindet til bjørnen er skudt.
Tak.... Bare tak!
Rigtig dejligt indlæg :) Dejlig optimistisk, og selvom jeg ikke deler alle dine synspunkter, så får du alligevel et kæmpe TAK :)
Nu har jeg altid personligt haft et svært forhold til Ronaldo. Ja jeg mener han var verdens klart bedste i 2013 og 2014, men jeg mener derimod ikke, at han er så fantastisk som mange herinde mener han er. Forstå mig ret, så vil han klart blive husket som én af verdens bedste fodboldspillere igennem tiderne. Det skyldes selvfølgelig hans 3 individuelle priser som verdens bedste, men om 20 år, så tror jeg stadig det er hans statistikker i Real Madrid som gør han bliver husket.
Ronaldo skal respekteres, og man skal altid huske på at han kun er et menneske, men har han ikke selv valgt at blive set på som man gør? Jeg elsker Ronaldo's arrogance både på, men også udenfor banen. Jeg elsker personligheder som tør at stå frem, og vise verden hvad man er lavet af, og være stolt over hvad man har opnået.
Desværre er vi ikke mange som elsker de kantede typer. Det er derfor Ronaldo er hadet så meget som han er. Ikke fordi han spiller i Real Madrid. Selvfølgelig gør den ekstra ondt på Barcelona fans, men faktisk har jeg mange flere Barcelona venner, som beundre Ronaldo end jeg har venner som støtter helt andre hold i andre ligaer.
Min opfattelse er, at det handler om hvordan man ser sig selv her i livet. Jeg er kommet helt ud på et sidespor kan jeg se haha :D
Grunden til jeg personligt aldrig får samme forhold til Ronaldo som du f.eks. har er, at jeg ikke bryder mig om hans attitude på banen. Han giver for hurtigt op, og brokker sig altid til dommeren, hans medspillere og modspillere. Måske er det en lille ting, men det er noget som irritere mig noget så grusomt. I frygt for at gentage mig selv, så synes jeg heller ikke han spiller sprudlende, som han gjorde for nogle år tilbage. Han er alt for ofte for anonym, og deltager kun i spillet når der skal afsluttes. Der er ingen som kan tage hans plads, og være bedre individuelt, men jeg tror simpelthen, at der er andre som sagtens ville kunne gøre holdet ligeså godt Ronaldo gør det.
Dertil skal det lige siges, at jeg ikke vil af med Ronaldo, men Bale, og kun Bale. Specielt når vi har en angriber som Benzema. Uden Ronaldo vil Benzema i den grad stå for skud, og han vil være total ligegyldig.
Det er også derfor jeg er så stor fortaler for Reus. For han har nemlig den kynisme, men er samtidig god til alt det Ronaldo og Bale ikke er. Han kan spille i små rum, og hans force er blandt andet possession, og det tror jeg vil gøre Benzema meget bedre end han i forvejen er.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Er det så kun mig som er af den overbevisning at et bud på Ronaldo eller Bale til sommer. Bale er jo blevet nævnt til Manchester U for 150 mil.
Det skal så ske på baggrund af at man har sikret sig Reus og evt et skifte til lidt mere 4-4-2 hvis pogba også hentes.
Jeg er ikke en af dem som ser Ronaldo i klubben om 2 år, hvis man skal have lidt mønt for ham så skal han nok sælges om 1½ år. Jeg er meget enig med Dios omkring Ronaldo og Bale.
Dios skrev: Pelle skrev:
Nu husker jeg måske forkert, men var det ikke dig der kom med en lille "sviner" til mig, fordi jeg skrev det samme for nogle måneder siden? Haha :D Ja, det tror jeg vidst nok det var :)
Beklager det sene svar, jeg er først kommet ind ad døren nu og ser straks, at hele forum er gået i jubeloptimist-mode ;-)
Ej, for at svare på dit indlæg Dios: Må man ikke skifte mening, når man bliver klogere på tingene? For halvanden måned siden, da jeg skrev at vi ikke skulle skille os af med en af de to, så spillet væsentlig anderledes ud. Der synes jeg faktisk det kørte nogenlunde, selv når de begge var på banen. Det er så gået støt ned ad bakke siden. Så tillykke - du fik ret i din konstatering, så den skal du have ;-)
Det der taler for Ronaldo er naturligvis hans vigtighed for holdet. Han er langt nede i øjeblikket, men det er Ronaldo, han kommer tilbage. Han er verdens bedste afslutter/boksspiller, men Ronaldo bliver ikke yngre. Han er lige fyldt 30 og har døjet med sit knæ i de seneste to sæsoner. Derfor taler det klart til Bales fordel, at han kun er 25 (bliver 26 til sommer), da han for mig er fremtidens mand. Han har dog ikke fundet sit rette niveau, og som mange skriver, så gør Ronaldos tilstedeværelse Bale dårligere. At Bale så i øjeblikket også gør sig selv EKSTREMT dårlig, det er en anden snak. Jeg kan ikke sige, hvem af dem vi skal af med. Der er fordele og ulemper ved begge. Jeg kan blot konstatere, at jeg desværre tror, vi har set det bedste af Ronaldo, hvilket er fuldt forståeligt. Det er min subjektive vurdering.
Jeg ved godt, at jeg har været mere pessimistisk end de fleste andre i mine indlæg, og jeg beklager den dystre stemning, det medfører. Kampen mod Atletíco sementerede bare halvanden måneds spekulationer og frygt på sølle 90 min. Jeg var så skuffet over alt ved den kamp, og jeg mener virkelig, at Ancelotti bærer et stort ansvar. Selvfølgelig slal han ikke fyres på den baggrund af den kamp, som nogle var inde på. Men noget skal der ske - og det er primært trænerens ansvar at sørge for, det sker.
Vi er verdens mægtigste klub og vi kommer altid tilbage. Men nederlaget i lørdags var ikke bare hvilket som helst nederlag. Det var det største siden hvad? 1987?
Jeg er som sådan ikke sur på spillerne eller Ancelotti som enkeltpersoner, jeg er bare umådelig træt af den situation, holdet lader til at have smidt sig selv i. Det kører ikke for tiden og den harmoniske trup, som vi så i efteråret lader til at være byttet rundt med klike-opdelte grupper og egoister. Den sidste sætning er måske præget en smule af medierne, men jeg tror der er noget om snakken.
Jeg skal forsøge at blive mere optimistisk omkring holdet og stoppe mit gylde. Det er bare forbandet svært i tider som disse :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
1. Ronaldo bliver ikke yngre
2. En erstatning som Reus vil skabe en stor fortjeneste samt en forholdsvis lav kvalitetsforringelse
3. Ronaldo er blevet for stor en skikkelse, og alt spillet går igennem ham, ofte uden positivt resultat. Desuden insisterer han stadig på at sparke frispark, selvom enhver kan se at Bale er langt bedre både teknisk og statistisk. Han bliver også ofte usynlig i kampene, indtil en medspiller spiller ham fri og han tror han ejer hele verden. Herunder også udfald i løbet af kampene, hvor han koncentrerer sig mere om dommeren, med- og modspillerne end hans egen præstation
4. Ronaldo gør medspillerne dårligere (ved godt han har mange assists) ved at de altid skal have ham i hovedet når de får bolden. Denne situation synes jeg Barcelona løser glimrende hvor Neymar får frihed selvom han spiller med verdens bedste spiller over de sidste 5 år
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Som tidligere skrevet, så følte jeg virkelig at holdets store styrker lå i Kroos-Modric midtbanen og Ronaldo i angrebet. Hvis en af de tre løb ind i en skade, ville vores win-streak formentlig slutte snarest. Den fortsatte få kampe længere end jeg forventede.
For at svare på spørgsmålet: Jeg mener ikke at Modric alene ville kunne have vendt kampen mod Atlético til en sejr, men havde vi haft Modric i truppen og på banen i en længere periode, havde holdet også haft mere selvtillid og generelt spillet bedre. Det ville have givet os større chancer mod de spanske mestre, am-I-right?
Ps. så synes jeg efterhånden Atléti fortjener at blive opgraderet til lillebror fra lillesøster ;)