Referat: Real ydede ingen modstand

11 år 4 måneder siden #61 af Dios
Pelle skrev:

Ej, for at svare på dit indlæg Dios: Må man ikke skifte mening, når man bliver klogere på tingene? For halvanden måned siden, da jeg skrev at vi ikke skulle skille os af med en af de to, så spillet væsentlig anderledes ud. Der synes jeg faktisk det kørte nogenlunde, selv når de begge var på banen. Det er så gået støt ned ad bakke siden. Så tillykke - du fik ret i din konstatering, så den skal du have ;-)

Selvfølgelig må man skifte mening. Jeg forstår bare ikke lige din begrundelse, da den skiftede fra optur til nedtur :) Men helt fair, og bare lige for at slå noget fast, så handler det jo ikke om hvem der havde ret eller ej, for i sidste ende vil vi jo allesammen det samme. Nemlig, at Real Madrid vinder og gør det flot, og så kan navnene jo være fuldstændig ligegyldige :) M_linding og jeg frygtede bare, at det ville blive som det er nu, før Bale blev købt. Spillet bliver for låst, og vi er stadig dårlige når modstanderne står kompakt. Det har Bale ikke hjulpet på. Han har tilgengæld scoret 2 fantastisk vigtige mål, som har været med til at sikre os 2 dejlige titler, og den ros skal han selvfølgelig have. Han har x-factor til en vis grad, men man købte en mand, som ikke er skide god teknisk, hvad angår boldomgang, og ikke er skide driblestærk på små områder, hvor det i Spanien bliver utrolig svært.
Egentlig har vi jo heller ikke ret, for der er jo stadig mange som mener han er en kæmpe succes. Vi alle kan dog blive enige om, at han spiller helt forfærdeligt i denne sæson, og det er under al kritik.

Det der taler for Ronaldo er naturligvis hans vigtighed for holdet. Han er langt nede i øjeblikket, men det er Ronaldo, han kommer tilbage. Han er verdens bedste afslutter/boksspiller, men Ronaldo bliver ikke yngre. Han er lige fyldt 30 og har døjet med sit knæ i de seneste to sæsoner. Derfor taler det klart til Bales fordel, at han kun er 25 (bliver 26 til sommer), da han for mig er fremtidens mand. Han har dog ikke fundet sit rette niveau, og som mange skriver, så gør Ronaldos tilstedeværelse Bale dårligere. At Bale så i øjeblikket også gør sig selv EKSTREMT dårlig, det er en anden snak. Jeg kan ikke sige, hvem af dem vi skal af med. Der er fordele og ulemper ved begge. Jeg kan blot konstatere, at jeg desværre tror, vi har set det bedste af Ronaldo, hvilket er fuldt forståeligt. Det er min subjektive vurdering.

Helt og aldeles enig. Ronaldo tog dog fuldstændig røven på mig denne sæson, da jeg sagde præcis det samme som dig sidste sæson. Jeg troede ikke Ronaldo ville kunne holde sit niveau denne sæson, men hans efterår var jo det bedste nogensinde, og derfor tør jeg ikke at udtale mig om ham igen :) Faktisk blev det samme sagt om Messi sidste sæson, men han er igen for alvor blomstret op, og spiller på sit absolut topniveau i øjeblikket.
Det eneste som virkelig taler imod Bale for mig er, at jeg ikke kan se potentialet i ham. Forstå mig ret, for selvfølgelig er han verdensklasse, men jeg kan ikke se ham blive kåret til verdens bedste fodboldspiller, og slet ikke hvis Neymar og Messi fortsætter som de gør. Jeg kan ikke se Bale score plus 40 mål i en sæson. Ikke at det er et must, men sammenlignet med dem han er oppe imod, så er det jo efterhånden standarden for de aller bedste spillere. Neymar er allerede begyndt og scorer flere mål end spillede kampe, og det er netop det jeg ikke se Bale gøre.
Derudover, så fungere han ikke skide godt ude på den højrekant, og faktisk synes jeg han gør det ligeså dårligt i venstre side.

Jeg forstår dog udmærket din frustration over vores nuværende spil og krise. Det er bare ikke kønt i øjeblikket, men lortet kan vende lynhurtigt. Det er bare skræmmende, at vi har et så lavt bundniveau med så gode spillere i truppen. Jeg tror også grunden til, at så mange har "mistet hovedet" den seneste måned er, at vi indenfor et halv år har set, hvad der mindede om vores topniveau og bundniveau. Det er noget af en karrusel tur, og Barcelona's optur gør det nok heller ikke bedre, og slet ikke nu hvor de nok ligger bedre i svinget end vi gør, selvom vi stadig fører ligaen med 1 point. Krisen skal dog ikke vare meget længere før vi er efter Barcelona med plus 3 point.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• MNH92
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #62 af MNH92
Besvaret af MNH92 på emne Referat: Real ydede ingen modstand
Syntes det er sjovt, ja næsten komisk at mange af jer nævner Reus som afløser for Ronaldo eller Bale. Nuvel til prisen er han/ kan han være et fremragende køb, men med Perez nuværende tro på en (utrolig, retaderet) smal trup er han ikke den spiller vi skal have. Han er vel nok en af de spillere der igennem de seneste par år, har været mest skadet. Jeg ser derimod Hazard som en langt bedre løsning, kan godt være han er dyrere end Reus, men han er for mig at se lige pt. PL's bedste spiller sammen med Alexis, også kan han netop det, vi i kampene mod Atletico mangler, nemlig at spille i små rum.

Også lige en anden ting, inden i dømmer Ronaldo og Bale helt ude af gamet og vil have dem solgt, så kig lige på hvad de har gjordt for klubben. Ronaldo er vel (statistik mæssigt) den bedste spiller vi nogensinde har haft, og er lige pt fire mål fra at slå de 32 mål han lavede i Ligaen sidste år. Og Bale, ja hold nu kæft hvor han været dårlig på det seneste, men glem nu ikke hans mål i Copaen- og CHL finalen. Syntes godt nok mange af jer er meget utaknemmelige! Også glæder jeg mig til at se de to brage modstanderne ud af banen i CHL, når vi møder hold der tillader dem at spille deres fantastiske kontrabold og ikke ligesom Atletico har fire-fem mænd med tilbage hele tiden. At vi så med en uheldig lodtrækning, og to kampe mod Atletico, formentlig er ude, er bare deprimerende.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved MNH92.

11 år 4 måneder siden #63 af JimmyBroe
Hvis Reus ikke købes. Så ville jeg elske at se Alexis i den hvide trøje, jeg er sikker på at han ville blive en succes. Hans problem i Barcelona var, at han blev "holdt nede". I Real Madrid kan han udfolde sig.

Han må da være mulig altså, jeg mener, hvem fanden gider spille i Arsenal?;P

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #64 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Referat: Real ydede ingen modstand

JimmyBroe skrev: Hvis Reus ikke købes. Så ville jeg elske at se Alexis i den hvide trøje, jeg er sikker på at han ville blive en succes. Hans problem i Barcelona var, at han blev "holdt nede". I Real Madrid kan han udfolde sig.

Tror desværre ikke Alexis smutter fra London foreløbig :P
Men ja han vil passe helt bestemt til Real Madrid :)

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #65 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Referat: Real ydede ingen modstand

JimmyBroe skrev: Hvis Reus ikke købes. Så ville jeg elske at se Alexis i den hvide trøje, jeg er sikker på at han ville blive en succes. Hans problem i Barcelona var, at han blev "holdt nede". I Real Madrid kan han udfolde sig.

Dengang Gareth Bale spillede i Tottenham havde en meget friere rolle end nu, hvor han spiller for os.
Suarez var også stjernen i Liverpool, hvilket han ikke er længere, hvorfor vi heller ikke ser den samme Suarez fra tidligere.

Årsagen til Sanchez gør det godt i Arsenal modsat i Barcelona er præcis den samme. I Barcelona spillede han sammen med superstjernerne Neymar og Messi, mens han nu i Arsenal er omdrejningspunktet og er stjernen på holdet med en langt friere rolle.

Derfor tror jeg heller ikke, at Alexis ville blive en større succes for os. Husk på, at han skal huske at aflevere til CR7, ellers bliver han trist.

11 år 4 måneder siden #66 af DarioGomez
Ang. Reus; læste i går på et spansk medie, at Reus vist nok forhandler med Dortmund om en ny kontrakt. Med samme løbetid, men UDEN frikøbsklausul.

Noget skidt for os, hvis vi er interesserede i ham, men et smart træk af Dortmund; og sikkert også et dyrt et af slagsen! :0)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

11 år 4 måneder siden #67 af DarioGomez
PS: Denne her kamptråd må være den længste madridista.dk's historie!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

11 år 4 måneder siden #68 af asp3200
Kan ikke se hvorfor Reus skulle forlænge, klubben er jo ikke ligefrem i fremgang på den ene eller anden måde. Jeg forstår simpelthen ikke at det ikke vælter ind med bud på den spiller for sølle 25 mil euor.

Men kan måske være at han allerede har lavet noget på forhånd med Madrid eller en engelsk klub. Må også snart være på tide han skal videre og blive en endnu bedre fodboldspiller.

11 år 4 måneder siden #69 af nono
Men det gjorde han altså - al ære og respekt værd!
www.goal.com/en/news/15/germany/2015/02/...nd-deal?ICID=HP_HN_1

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #70 af Storken
Besvaret af Storken på emne Referat: Real ydede ingen modstand

asp3200 skrev: Kan ikke se hvorfor Reus skulle forlænge, klubben er jo ikke ligefrem i fremgang på den ene eller anden måde. Jeg forstår simpelthen ikke at det ikke vælter ind med bud på den spiller for sølle 25 mil euor.

Men kan måske være at han allerede har lavet noget på forhånd med Madrid eller en engelsk klub. Må også snart være på tide han skal videre og blive en endnu bedre fodboldspiller.

Reus har lige forlænget med Dortmund indtil 2019. Jeg forstår det egentlig godt. Reus startede i Dortmunds ungdomsafdeling, da han var 7 år gammel. Det forhold han har til sin barndomsklub får han ikke andre steder.

11 år 4 måneder siden #71 af Raul-rik
Det skulle ikke undre mig, hvis det eneste denne forlaengelse betyder er, at Reus bare kommer til at koste mere til sommer.

11 år 4 måneder siden #72 af DarioGomez
Havde man blot fjernet frikøbsklausulen, men fastholdet længden, så ja – så havde det signaleret en større salgsværdi, men med denne ny aftale, der er to år længere – så tror jeg, at vi ser Reus bliver i Dortmund mange år fremover.

Leveret af Kunena Forum