Madrid sejrede forgæves
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
ChrillRM14 skrev:
JimmyBroe skrev:
Zizou1981 skrev: ... Ja Ronaldo fortjente klart ballon d or de sidste to år, men det var nok mere en konsekvens af, at Messi ikke ramte sit top niveau.
Det samme kan man vel sige hvis Messi vinder den for i år?
Jeg mener bare, hvis Ronaldo spiller som han gjorde i efteråret, så får Messi altså kamp til stregen. Jeg siger ikke at Ronaldo med sikkerhed vil vinde. Men når de begge er på deres allerbedste, så er der ikke meget der skiller dem ad, hverken når det angår mål, assist, betydning for holdet, osv.
Jeg forstår ikke denne konstante sammenligning... Men når nu i andre lykønsker Messi og Barcelona så vil jeg have lov at sige tillykke til Bartra og Barcelona...
Enig - det er virkelig en dum sammenligning
Apropos den korttidshukommelse, så er det enerverende at se, hvordan hypen omkring Messi ligeledes handler om at fremhæve, hvor dårlig Ronaldo er? For et halvt år siden snakkede man om, at Ronaldo afgjorde og dominerede kampene, mens Messi blev usynlig og gik rundt med en minimal arbejdsindsats, der var lavere end målmandens.... Det har i øvrigt været tendensen i hele 2013 og 2014....
Det en ærgerlig tendens, som nok også bunder i de to fodboldgeniers image. Ronaldo er nem at hade og Messi det modsatte.
Ser man på Ronaldo og Messis roller på holdet giver det heller ikke meget mening at sammenligne dem, hvilket blot gør diskussionen endnu mere tåbelig omkring statistikkerne. Jeg gad godt se Ronaldo i hans form fra efteråret clashe med Messi fra nu - så tror jeg ikke, man ville se så meget hype omkring Messi. Men det sørgelige er, at Ronaldos form kun ligger 9måneder tilbage i tiden... Men det er allerede glemt
Torben, kan vi ikke få indført guldskrift til særligt gode indlæg, for her er et af slagsen.
Tak, Chrill, bare tak!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Inspektøren skrev: I El Clasico fik hans mål, men spillede egentlig ikke prangende. Og det gælder også for hans præstation i det første opgør, da vi vandt 3-1. I det første opgør i kvartfinalen var han i den grad usynlig. I returopgøret fik han sin assist, men udover det, havde ikke meget. Ja, og til sidst er der så de to opgør mod Juventus. Igen fik han sine to mål, men udover det var han i den grad usynlig.
Hvad kalder du det når Messi skaber en chance og giver en assist? Kalder du det også "Han får sin assist"? Som jeg ser det kan man aldrig få en assist men kun skabe en.
Inspektøren skrev: FIFA Ballon D'or kan CR7 i den grad kysse farvel. Det er fint, at han scorer masser af mål mod Granada, Almeria, Elche, Eibar, Deportivo, Getafe osv.. Men hvis man vil være verdens bedste, så skal man leverer når de andre ikke leverer i de største kampe, som Messi gjorde mod Bayern i semi-finalen og Atletico i går. Ikke med bare med mål og assist, men bare i det hele taget i det generelle spil.
Vi er halvvejs. Du skal ikke sælge skindet før bjørnen er skudt. De ligger meget lige i 2015 og der er en halv sæson tilbage.
Inspektøren skrev: Og så er det jo vanvittigt, at vi kun har vundet én La Liga titel, siden 2009, hvor Florentino Perez trak pungen frem igen.
Sådan er det når alle hold bruger kassen på spillere. Vi er lidt bagud Barcelona, fordi de har købt den dyreste spiller i verden med penge under bordet og rasistpsykopatkanibalen i Premier League. Intet slår det angreb i øjeblikket, men tingene kan hurtigt ændre sig i fodboldens verden. Vi er den klub i verden, der bruger færrest penge i forhold til hvor meget vi tjener, fordi vi er den klub i verden mest størst overskud hvert år. Det der med at bebrejde klubben for at bruge penge, er kun for folk, der ikke har gået i skole. Men ja det er skidt ikke at vinde ligaen oftere end den lille klub fra Barcelona, men de har også været gennem deres historiske bedste periode. Man kan ikke bebrejde Perez for at det går godt i Barcelona.
Inspektøren skrev: Den der æra som vi var mange der snakkede om, efter vi vandt La Decima, er fuldstændig knust. Ja, bl.a. fordi vi solgte Di Maria og Alonso. Alonsos erfaring er der rigtig mange der kunne bruge. Di Maria var MVP i finalen. I stedet for at hente Jámes og give ham 7 mio. euro i løn, så skulle man have beholdt Di Maria og give ham det samme.
Det bedste der skete for os sidste sommer var salget af uduelige Angel di Maria :) Hold da op hvor er jeg glad for James. Vi var utrolig heldige at have en argentiner, der overpræsterede i fire måneder så vi 1. kunne vinde La Decima og 2. kunne sælge ham til latterlig overpris. James er allerede et niveau over di Maria, og han er tilmed købt i samme alder, som vi dengang købte di Maria. Toni Kroos er tre niveauer over den Alonso vi så i sidste sæson. Det behøver ingen at uddybe.
Inspektøren skrev: Den nye sæson kan bare ikke begynde hurtigt nok!
You've got that damn right!
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Messi bliver sammenlignet med Maradonna og Pelé (dem har han forresten for længst overgået), hvorimod Ronaldo bliver sammenlignet med Messi.
Når de to herre lægger støvlerne på hylden, så ved vi udemærket godt hvem der vil blive talt mest om og hvilken spiller der vil få mest anerkendelse verden rundt.
Florentino Pérez
- Storken
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev:
Inspektøren skrev: FIFA Ballon D'or kan CR7 i den grad kysse farvel. Det er fint, at han scorer masser af mål mod Granada, Almeria, Elche, Eibar, Deportivo, Getafe osv.. Men hvis man vil være verdens bedste, så skal man leverer når de andre ikke leverer i de største kampe, som Messi gjorde mod Bayern i semi-finalen og Atletico i går. Ikke med bare med mål og assist, men bare i det hele taget i det generelle spil.
Vi er halvvejs. Du skal ikke sælge skindet før bjørnen er skudt. De ligger meget lige i 2015 og der er en halv sæson tilbage.
Hvordan ligger de helt nøjagtigt "meget lige"? Der har været klasseforskel på de to i 2015. Rinaldo har spillet elendigt i næsten alle de vigtige opgør, hvor Messi har været ustoppelig mod det ene storhold efter det andet.
Kassow-Rossing skrev:
Inspektøren skrev: Og så er det jo vanvittigt, at vi kun har vundet én La Liga titel, siden 2009, hvor Florentino Perez trak pungen frem igen.
Sådan er det når alle hold bruger kassen på spillere. Vi er lidt bagud Barcelona, fordi de har købt den dyreste spiller i verden med penge under bordet og rasistpsykopatkanibalen i Premier League. Intet slår det angreb i øjeblikket, men tingene kan hurtigt ændre sig i fodboldens verden. Vi er den klub i verden, der bruger færrest penge i forhold til hvor meget vi tjener, fordi vi er den klub i verden mest størst overskud hvert år. Det der med at bebrejde klubben for at bruge penge, er kun for folk, der ikke har gået i skole. Men ja det er skidt ikke at vinde ligaen oftere end den lille klub fra Barcelona, men de har også været gennem deres historiske bedste periode. Man kan ikke bebrejde Perez for at det går godt i Barcelona.
Real Madrid har ikke størst overskud hvert år. I 2012 havde Barca dobbelt så stort overskud eksempelvis. Du burde begynde at tjekke op på dine fakta.
ChrillRM14 skrev:
JimmyBroe skrev:
Zizou1981 skrev: ... Ja Ronaldo fortjente klart ballon d or de sidste to år, men det var nok mere en konsekvens af, at Messi ikke ramte sit top niveau.
Det samme kan man vel sige hvis Messi vinder den for i år?
Jeg mener bare, hvis Ronaldo spiller som han gjorde i efteråret, så får Messi altså kamp til stregen. Jeg siger ikke at Ronaldo med sikkerhed vil vinde. Men når de begge er på deres allerbedste, så er der ikke meget der skiller dem ad, hverken når det angår mål, assist, betydning for holdet, osv.
Jeg forstår ikke denne konstante sammenligning... Men når nu i andre lykønsker Messi og Barcelona så vil jeg have lov at sige tillykke til Bartra og Barcelona...
Enig - det er virkelig en dum sammenligning
Apropos den korttidshukommelse, så er det enerverende at se, hvordan hypen omkring Messi ligeledes handler om at fremhæve, hvor dårlig Ronaldo er? For et halvt år siden snakkede man om, at Ronaldo afgjorde og dominerede kampene, mens Messi blev usynlig og gik rundt med en minimal arbejdsindsats, der var lavere end målmandens.... Det har i øvrigt været tendensen i hele 2013 og 2014....
Det en ærgerlig tendens, som nok også bunder i de to fodboldgeniers image. Ronaldo er nem at hade og Messi det modsatte.
Ser man på Ronaldo og Messis roller på holdet giver det heller ikke meget mening at sammenligne dem, hvilket blot gør diskussionen endnu mere tåbelig omkring statistikkerne. Jeg gad godt se Ronaldo i hans form fra efteråret clashe med Messi fra nu - så tror jeg ikke, man ville se så meget hype omkring Messi. Men det sørgelige er, at Ronaldos form kun ligger 9måneder tilbage i tiden... Men det er allerede glemt
Nej, bare nej. Jeg blander mig tit udenom diskussionerne omkring CR7 og Messi, da jeg ved, at jeg deler en anden holdning end mange andre herinde. Jeg er simpelthen målløs over, at i sidestiller Messis form i foråret med Ronaldos i efteråret.
Ronaldo dominerede ikke kampene efteråret. I hvert fald ikke i den forstand, som er tilfældet med Messi. Ronaldo scorede mange mål og spillede bedre end i dette forår (er andet muligt?), men han var jo stadig overhovedet ikke spillemæssigt dominerende. Det har han ikke været i flere år.
I har ret, når i siger, at Ronaldo ikke længere kan sammenlignes med Messi, da de spiller to forskellige positioner og roller på banen. Man kan dog godt sammenligne dem, når det handler om, hvem der er den bedste fodboldspiller, og der har dette forår simpelthen sat en tyk streg under, at det er på grænsen til blasfemisk at sammenligne de to. Det har intet at gøre med, at Ronaldo ikke har ramt formen i dette forår.
Jeg husker helt ærligt ikke, hvornår Ronaldo sidst har domineret en kamp. Han falder ud i 9 ud af 10 opgør mod de større hold, og i det kampe, hvor vi spiller fantastisk (3-1 mod Barcelona), der er hans utvivlsomt holdets hæmsko. Mod Sevilla 'dominerede' han, men det var igen 'bare' målene, der gjorde det. Når Messi dominerer en kamp, så er han holdets kreatør, målscorer og bedste dribler. Ronaldo er målscorer.
Og det er rigtigt: med ovenstående i mente, så skal de ikke sammenlignes. Men så skal vi også bare blive enige om en ting: Ronaldo i topform er ikke i nærheden af Messi i topform.
Hvordan ialverden er det lige at Ronaldo kan scorer hattrick på udebane, hvor ingen har vundet, med virkelig flotte mål og stadig ikke "dominere" kampen. Han ejede den kamp ligesom han ejer alle de kampe, hvor han får scoret de afgørende mål.
SR4 skrev: Det egentlig ret sjovt at man pludselig begynder at opfinde nye begreber og give dem stor betydning blot for at gøre Messi til den bedste.
Hvordan ialverden er det lige at Ronaldo kan scorer hattrick på udebane, hvor ingen har vundet, med virkelig flotte mål og stadig ikke "dominere" kampen. Han ejede den kamp ligesom han ejer alle de kampe, hvor han får scoret de afgørende mål.
Hvem synes du da er den bedste, hvis de nu begge stoppede idag?
Florentino Pérez
- Storken
- Gæst
-
SR4 skrev: Det egentlig ret sjovt at man pludselig begynder at opfinde nye begreber og give dem stor betydning blot for at gøre Messi til den bedste.
Dominans handler om spillet på banen og i mindre grad om mål. Det bedste eksempel er vel Hazard i Chelsea. Han scorer ikke mere end Bale, men han dominerer næsten hver eneste kamp. Suarez gjorde det samme for Liverpool sidste sæson, selvom han dog scorede en del. Ronaldo gjorde det også i United tiden, selvom han scorede mindre end nu.
Sebberg skrev:
Og det er rigtigt: med ovenstående i mente, så skal de ikke sammenlignes. Men så skal vi også bare blive enige om en ting: Ronaldo i topform er ikke i nærheden af Messi i topform.
Nej det her et diskussionsforum, ikke et, jeg har postet konklusionen og selvfølgelig er alle enige med mig forum... Jeg er ikke enig i din konklusion og bliver det aldrig, uanset hvilke argumenter du smider om dig med.
Det er sådan noget lort, der gør den her Ronaldo vs Messi debat så gammel og for at sige det mildt røvirriterende og ligegyldig at læse om.
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
den kommentar er på grænsen til det pinlige..
Lad os se hvad en Messi i topform kan præstere en kold januar aften i Stoke eller mod Westham..!
jeg vil nærmer sige en Ronaldo i topform er OVER en Messi i topform.. og det er så ligemeget om de begge skulle spille i den russiske liga eller portugisiske!
RAUL!!!!
anes skrev:
Sebberg skrev:
Nej det her et diskussionsforum, ikke et, jeg har postet konklusionen og selvfølgelig er alle enige med mig forum... Jeg er ikke enig i din konklusion og bliver det aldrig, uanset hvilke argumenter du smider om dig med.
Det er sådan noget lort, der gør den her Ronaldo vs Messi debat så gammel og for at sige det mildt røvirriterende og ligegyldig at læse om.
Han kommer vel bare med sin egen konklusion som også kan bruges til en diskussion?
Skulle han have undskyldt på forhånd for at komme med sin egen konklusion så du ikke ville føle dig tvunget til at være enig med ham? Eller skulle han have gjort det mere tydeligt at det nu egentligt bare var hans igen - egen konklusion?
Jeg kan ikke se pointen med dit totalt ligegylde sure opstød.
Florentino Pérez
Zizou1981 skrev: Assist denne sæson:
Ronaldo 22
Messi 31
Nu handler alt langt fra om statistikker, men hvis man ellers gider at se begge holds kampe på regelmæssig basis, så vil man se at Messi er langt mere aktiv og søgende i sit spil. Ronaldo har en anden spillestil og den mestrer han til perfektion. Dog falder han langt mere ud af kampene og man kan også se her på siden at han ofte får middelmådige karakterer når brugerne bedømmer kampene. Ja Ronaldo fortjente klart ballon d or de sidste to år, men det var nok mere en konsekvens af, at Messi ikke ramte sit top niveau.
Smid et indlæg med nogle tal og håb på de andre ikke finder ud af hvor forkerte de er.
- La liga
Messi: 37 kampe, 18 assist og 41 mål (3.284 min.)
Mål/80. minut - Assist/182. minut
Ronaldo: 34 kampe, 16 assist og 45 mål (3.046 min.)
Mål/68. minut - Assist/190. minut
- Champions League
Messi: 12 kampe, 5 assist og 10 mål (1.056 min.)
Mål/106. minut - Assist/211. minut
Ronaldo: 12 kampe, 4 assist og 10 mål (1.065 min.)
Mål/107. minut - Assist/266. minut
- Andre cups
Messi: 5 kampe, 4 assist og 3 mål (450 min.)
Mål/150. minut - Assist/113. minut
Ronaldo: 7 kampe, 2 assist og 3 mål (477 min.)
Mål/159. minut - Assist/239. minut
Ronaldo har været mest effektiv i La liga, hvis man kigger i forhold til spillede minutter.
Messi har været mest effektiv i Andre cups (copa del rey).
I Champions league ligger den helt lige, da det kun er en enkelt assist der skiller de to spillere.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.