Madrid sejrede forgæves

11 år 2 måneder siden #25 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Madrid sejrede forgæves

Raul-Madrid skrev: Og det er rigtigt: med ovenstående i mente, så skal de ikke sammenlignes. Men så skal vi også bare blive enige om en ting: Ronaldo i topform er ikke i nærheden af Messi i topform.

den kommentar er på grænsen til det pinlige..

Lad os se hvad en Messi i topform kan præstere en kold januar aften i Stoke eller mod Westham..!

jeg vil nærmer sige en Ronaldo i topform er OVER en Messi i topform.. og det er så ligemeget om de begge skulle spille i den russiske liga eller portugisiske!

Jeg er grædfærdig.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Macon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #26 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Madrid sejrede forgæves
Men at sammenligne Ronaldo med Messi giver altså kun mening, hvis man ikke sammenligner dem på Messis præmisser...

Vores 30-årige helt kan IKKE sætte lige så mange af med små vævre driblinger, og han kan IKKE splitte forsvaret ad med fantastiske pasninger, men han kan sgu så meget andet...

Ronaldo dominerer IKKE kampene med 100 pasninger pr. kamp og en mere tilbageliggende rolle, hvor han kan kreere chancer til andre og sig selv, så hvorfor bliver dette et parameter, som SKAL opfyldes af Ronaldo, før han er den bedste?

Ronaldo er ikke altid, men til tider den allerbedste spiller i verden, fordi han er så sindssygt kynisk foran mål - fordi han kan positionere sig SÅ godt, at han får hvert mål til at se SÅ let ud - fordi han er farlig med hver legemsdel, der er værd at score med.
Det er altså nogle helt andre parametre, vi taler om her....

Modric rører bolden mere end Ronaldo og splitter forsvaret ad langt mere end Ronaldo, men han vinder sgu da heller ikke de individuelle priser... (Helt klart sat på spidsen men you know....)

Messi er vanvittig god til det, han gør bedst, men det er IKKE altid, at han formår at gøre det, så havde han nemlig også domineret kampene mod Atletico i CHL og givet dem mesterskabet for 12 måneder siden, så havde han ligeledes scoret i knockoutfasen hold end "blot" holdene i gruppespillet til VM, og der er vist også andre slående eksempler.
De afgører altså kampene på deres egen måde og scorer eller assisterer på deres egen måde, og de har begge oplevet formdyk de seneste par sæsoner.

Sammenlign dem eller ej, det kommer der aldrig en konklusion på, men når man nu taler om en så kvalitativ sport som fodbold, så bør man huske, at der skal bruges en stor mængde objektivitet til at kåre en "verdens bedste spiller". Både Ronaldo og Messi er på skift eminente til - måske ikke at dominere - men så i hvert fald at afgøre kampe og sætte deres aftryk på en match uanset om den ene afdribler fem forsvarer og den anden blot sætter sidste fod på bolden tre gange i løbet af en kamp :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, ElMadrid

• Real madrid emil
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #27 af Real madrid emil
Besvaret af Real madrid emil på emne Madrid sejrede forgæves

Raul-Madrid skrev: Og det er rigtigt: med ovenstående i mente, så skal de ikke sammenlignes. Men så skal vi også bare blive enige om en ting: Ronaldo i topform er ikke i nærheden af Messi i topform.

den kommentar er på grænsen til det pinlige..

Lad os se hvad en Messi i topform kan præstere en kold januar aften i Stoke eller mod Westham..!

jeg vil nærmer sige en Ronaldo i topform er OVER en Messi i topform.. og det er så ligemeget om de begge skulle spille i den russiske liga eller portugisiske!

Godt skrevet.

Når ronaldo og messi er i top form er der Ronaldo noget bedre end messi
Ronaldo er vanvittig stærk til hovedstød, hvilket messi overhovedet ikke er.
Ronaldo er bedre på straffe.
Ronaldo er bedre i Hurtighed.
Messi er dog nok lidt bedre, når det bliver på de små områder i modstanderens forsvar, mens ronaldo er bedrer til at gå direkte mod mål, og træk forbi en modstander også smadrer den i kassen.

11 år 2 måneder siden #28 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Madrid sejrede forgæves

ChrillRM14 skrev: Men at sammenligne Ronaldo med Messi giver altså kun mening, hvis man ikke sammenligner dem på Messis præmisser...

Vores 30-årige helt kan IKKE sætte lige så mange af med små vævre driblinger, og han kan IKKE splitte forsvaret ad med fantastiske pasninger, men han kan sgu så meget andet...

Ronaldo dominerer IKKE kampene med 100 pasninger pr. kamp og en mere tilbageliggende rolle, hvor han kan kreere chancer til andre og sig selv, så hvorfor bliver dette et parameter, som SKAL opfyldes af Ronaldo, før han er den bedste?

Ronaldo er ikke altid, men til tider den allerbedste spiller i verden, fordi han er så sindssygt kynisk foran mål - fordi han kan positionere sig SÅ godt, at han får hvert mål til at se SÅ let ud - fordi han er farlig med hver legemsdel, der er værd at score med.
Det er altså nogle helt andre parametre, vi taler om her....

Modric rører bolden mere end Ronaldo og splitter forsvaret ad langt mere end Ronaldo, men han vinder sgu da heller ikke de individuelle priser... (Helt klart sat på spidsen men you know....)

Messi er vanvittig god til det, han gør bedst, men det er IKKE altid, at han formår at gøre det, så havde han nemlig også domineret kampene mod Atletico i CHL og givet dem mesterskabet for 12 måneder siden, så havde han ligeledes scoret i knockoutfasen hold end "blot" holdene i gruppespillet til VM, og der er vist også andre slående eksempler.
De afgører altså kampene på deres egen måde og scorer eller assisterer på deres egen måde, og de har begge oplevet formdyk de seneste par sæsoner.

Sammenlign dem eller ej, det kommer der aldrig en konklusion på, men når man nu taler om en så kvalitativ sport som fodbold, så bør man huske, at der skal bruges en stor mængde objektivitet til at kåre en "verdens bedste spiller". Både Ronaldo og Messi er på skift eminente til - måske ikke at dominere - men så i hvert fald at afgøre kampe og sætte deres aftryk på en match uanset om den ene afdribler fem forsvarer og den anden blot sætter sidste fod på bolden tre gange i løbet af en kamp :)

Synes dette er det bedste svar jeg hidtil har læst omkring Messi vs. Ronaldo debatten. Det er vel bare et smagsspørgsmål; om man bedst kan lide mål med Ronaldo, eller om man bedst kan lide tryllekunstner med Messi.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

• Tobiasillas
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #29 af Tobiasillas
Besvaret af Tobiasillas på emne Madrid sejrede forgæves

ZizouMo skrev:

Zizou1981 skrev: Assist denne sæson:
Ronaldo 22
Messi 31

Nu handler alt langt fra om statistikker, men hvis man ellers gider at se begge holds kampe på regelmæssig basis, så vil man se at Messi er langt mere aktiv og søgende i sit spil. Ronaldo har en anden spillestil og den mestrer han til perfektion. Dog falder han langt mere ud af kampene og man kan også se her på siden at han ofte får middelmådige karakterer når brugerne bedømmer kampene. Ja Ronaldo fortjente klart ballon d or de sidste to år, men det var nok mere en konsekvens af, at Messi ikke ramte sit top niveau.

Smid et indlæg med nogle tal og håb på de andre ikke finder ud af hvor forkerte de er.

- La liga
Messi: 37 kampe, 18 assist og 41 mål (3.284 min.)
Mål/80. minut - Assist/182. minut

Ronaldo: 34 kampe, 16 assist og 45 mål (3.046 min.)
Mål/68. minut - Assist/190. minut

- Champions League
Messi: 12 kampe, 5 assist og 10 mål (1.056 min.)
Mål/106. minut - Assist/211. minut

Ronaldo: 12 kampe, 4 assist og 10 mål (1.065 min.)
Mål/107. minut - Assist/266. minut

- Andre cups
Messi: 5 kampe, 4 assist og 3 mål (450 min.)
Mål/150. minut - Assist/113. minut

Ronaldo: 7 kampe, 2 assist og 3 mål (477 min.)
Mål/159. minut - Assist/239. minut

Ronaldo har været mest effektiv i La liga, hvis man kigger i forhold til spillede minutter.
Messi har været mest effektiv i Andre cups (copa del rey).
I Champions league ligger den helt lige, da det kun er en enkelt assist der skiller de to spillere.

Mener du virkelige at Ronaldo har været bedre end Messi i år?

11 år 2 måneder siden #30 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Madrid sejrede forgæves
La liga:
Ronaldo 34 kampe. Han har formået at nette i 24 af dem (0,71).
Messi 37 kampe. Han har formået at nette i 24 af dem (0,65).

De 10 hold Ronaldo ikke fik scoret imod: Malaga (8.), Espanyol (9.), Cordoba (20.), Atl. Madrid (3.), Deportivo (17.), Bilbao (7.), Levante (15.), Celta (11.), Almeria (19.) og Valencia (4.).

De 13 hold Messi ikke fik scoret imod: Villareal (6.), Bilbao (7.), Malaga (8.), Real Madrid (2.), Celta (11.), Almeria (19.), Valencia (4.), Getafe (14.), Sociedad (12.), Malaga (8.), Real Madrid (2.), Celta vigo (11.) og Sociedad (12.).

Real Madrid har i alt sat 22 point i denne sæson (8 kampe). Ronaldo deltog i 7 af dem, hvor han formåede at scorer i 4 mål, nemlig mod Atletico 1-2, Valencia 1-2. Villareal 1-1 og Barcelona 1-2. Derudover fik han lavet 0 assist i de 7 kampe.

Fc barcelona har i alt sat 18 point i denne sæson (7 kampe). I de 7 kampe formåede Messi at scorer 1 mål, nemlig mod Sevilla (2-2). Derudover fik han lavet 0 assist i de 7 kampe.

Det jeg vil prøve at belyse, er snakken om at en spiller ikke scorer mod de gode hold, men kun mod de små. Det er tydeligt, at Ronaldo udover at scorer flere mål på færre spillede minutter, så scorer han næsten mod alle de gode hold, der kan give Real Madrid problemer. Derudover så scorer Ronaldo også mod hold vi ikke vinder imod, hvilket viser at han trods alt har været der i kampen.

Det er mig en gåde, at man glemmer efteråret, hvor Messi blev kritiseret verden over for at være så usynlig. Ronaldo scorede i 15 af 16 kampe, hvor Messi scorede i 9 af 17.

Når alt kommer til alt, så var Ronaldo hundrede meter foran Messi i efteråret og Messi har været det samme foran Ronaldo i foråret. Dog synes jeg ikke Ronaldos forår har været lige så dårlig som Messis efterår og det underbygger jeg primært på de tal jeg har fået fremvist.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, ElMadrid, Jonas

11 år 2 måneder siden #31 af ZizouMo

Tobiasillas skrev:

ZizouMo skrev:

Zizou1981 skrev: Assist denne sæson:
Ronaldo 22
Messi 31

Nu handler alt langt fra om statistikker, men hvis man ellers gider at se begge holds kampe på regelmæssig basis, så vil man se at Messi er langt mere aktiv og søgende i sit spil. Ronaldo har en anden spillestil og den mestrer han til perfektion. Dog falder han langt mere ud af kampene og man kan også se her på siden at han ofte får middelmådige karakterer når brugerne bedømmer kampene. Ja Ronaldo fortjente klart ballon d or de sidste to år, men det var nok mere en konsekvens af, at Messi ikke ramte sit top niveau.

Smid et indlæg med nogle tal og håb på de andre ikke finder ud af hvor forkerte de er.

- La liga
Messi: 37 kampe, 18 assist og 41 mål (3.284 min.)
Mål/80. minut - Assist/182. minut

Ronaldo: 34 kampe, 16 assist og 45 mål (3.046 min.)
Mål/68. minut - Assist/190. minut

- Champions League
Messi: 12 kampe, 5 assist og 10 mål (1.056 min.)
Mål/106. minut - Assist/211. minut

Ronaldo: 12 kampe, 4 assist og 10 mål (1.065 min.)
Mål/107. minut - Assist/266. minut

- Andre cups
Messi: 5 kampe, 4 assist og 3 mål (450 min.)
Mål/150. minut - Assist/113. minut

Ronaldo: 7 kampe, 2 assist og 3 mål (477 min.)
Mål/159. minut - Assist/239. minut

Ronaldo har været mest effektiv i La liga, hvis man kigger i forhold til spillede minutter.
Messi har været mest effektiv i Andre cups (copa del rey).
I Champions league ligger den helt lige, da det kun er en enkelt assist der skiller de to spillere.

Mener du virkelige at Ronaldo har været bedre end Messi i år?

År 2015? Ingen tvivl, at Messi har været bedst. Sæson 2014/2015, der har Ronaldo været bedre i La liga. Fc Barcelona vinder La liga, fordi de som hold har været bedre end Real Madrid og ikke fordi Messi har været bedre ned Ronaldo. Det plejer at hedde BBC mod MSN, men i denne sæson, har Ronaldo været enmandshær.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #32 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Madrid sejrede forgæves
Det er ikke noget smagsspørgsmål, overhovedet. Messi har været laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre en CR7 i 2015.

Hele 200.000 brugere i Madrid avisen Marca stemte om, at hvem der er den bedste nogensinde og ikke bare mellem CR7 og Messi. Ved I hvad de fleste sagde? Messi.

Messi er bedre. Når man ikke kan få bolden ind, efter at have forsøgt sig med en millard indlæg og skud, så kan man give bolden til Messi, som så kan tage dig til promise land. Han har gjort det utallige gange. Jeg har aldrig set CR7 tage sagen i egen hånd og så afgøre det, når alle andre fejler. Det har altid været noget med, at han har fået et indlæg eller god aflevering, som han så kunne sætte ind; Copa del Rey finalen 2011, det vigtige El Clasico opgør år 2012, hvor ligaen skulle afgøres osv. osv. Messi, derimod har taget sagen i egen hånd flere gange, når alle andre ikke kunne, senest i forgårs mod Atletico og især i det første semi-finale opgør mod Bayern München. Han gjorde det også mod os i det første semi-finale opgør i 2011 i Champions League, hvor han lige satte en håndfulde spillere af, der ellers stod klar på linje til at tage imod ham. Ligesom han også gjorde mod Athletic Bilbao i 2013 på San Mámes.
Der er for helvede en grund til, at man sammenligner ham så meget med Maradona.

Jeg er ked af CR7 fanboys, men CR7 er "kun" ( det er bestemt også flot) en forbedret udgave af Hugo Sanchez.

Og så behøver jeg vel heller ikke at nævne begge spilleres indflydelse på deres medspilleres præstationer. Messi gøre klart sine medspillere bedre. Det gør CR7 i den grad ikke. Og så tror jeg også bare i det hele taget, at det er langt sjovere at spille på hold med Messi end CR7. Den ene kan sagtens lige give dig muligheden for at tage et straffespark, hvis man har mangler selvtillid. Den anden ville skubbe sin søn ud for et tog, hvis det så betød, at han kunne få sin tap-in.
Det er bestemt også en af grundene til, at Neymar har gjort det så godt, som har gjort det, men det har gået den anden vej med Bale. CR7 er stjernen på holdet og har vundet utallige priser. Han skulle være manden der skulle tage Bale under hans vinger. Men fordi at det ville betyde, at Bale så ville stjæle opmærksomheden fra CR7, så gik portugiseren aldrig med til det. Så CR7 har i den grad også svigtet Bale.
Messi derimod har hjulpet sin protege, Neymar, ligesom dengang Ronaldinho hjalp Messi. Neymar og Messi er næsten brothers from different mothers. Det er bl.a. også derfor næsten hele Spanien har respekt for Messi, mens det modsatte gælder for CR7. Men det er et emne til en anden dag.

11 år 2 måneder siden #33 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Madrid sejrede forgæves

Sahinovic skrev:

SR4 skrev: Det egentlig ret sjovt at man pludselig begynder at opfinde nye begreber og give dem stor betydning blot for at gøre Messi til den bedste.

Hvordan ialverden er det lige at Ronaldo kan scorer hattrick på udebane, hvor ingen har vundet, med virkelig flotte mål og stadig ikke "dominere" kampen. Han ejede den kamp ligesom han ejer alle de kampe, hvor han får scoret de afgørende mål.

Hvem synes du da er den bedste, hvis de nu begge stoppede idag?

Messi helt klart
Men det langt fra at sige at Ronaldo bare er en normal spiller, der scorer lidt mere end det sædvanlige og negligere at han ubestridt er historiens anden bedste og den eneste der faktisk har kunnet konkurrere med Messi.

11 år 2 måneder siden #34 af ZizouMo

Inspektøren skrev: Det er ikke noget smagsspørgsmål, overhovedet. Messi har været laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre en CR7 i 2015.

Hele 200.000 brugere i Madrid avisen Marca stemte om, at hvem der er den bedste nogensinde og ikke bare mellem CR7 og Messi. Ved I hvad de fleste sagde? Messi.

Messi er bedre. Når man ikke kan få bolden ind, efter at have forsøgt sig med en millard indlæg og skud, så kan man give bolden til Messi, som så kan tage dig til promise land. Han har gjort det utallige gange. Jeg har aldrig set CR7 tage sagen i egen hånd og så afgøre det, når alle andre fejler. Det har altid været noget med, at han har fået et indlæg eller god aflevering, som han så kunne sætte ind; Copa del Rey finalen 2011, det vigtige El Clasico opgør år 2012, hvor ligaen skulle afgøres osv. osv. Messi, derimod har taget sagen i egen hånd flere gange, når alle andre ikke kunne, senest i forgårs mod Atletico og især i det første semi-finale opgør mod Bayern München. Han gjorde det også mod os i det første semi-finale opgør i 2011 i Champions League, hvor han lige satte en håndfulde spillere af, der ellers stod klar på linje til at tage imod ham. Ligesom han også gjorde mod Athletic Bilbao i 2013 på San Mámes.

Jeg er ked af CR7 fanboys, men CR7 er "kun" ( det er bestemt også flot) en forbedret udgave af Hugo Sanchez.

Og så behøver jeg vel heller ikke at nævne begge spilleres indflydelse på deres medspilleres præstationer. Messi gøre klart sine medspillere bedre. Det gør CR7 i den grad ikke. Og så tror jeg også bare i det hele taget, at det er langt sjovere at spille på hold med Messi end CR7. Den ene kan sagtens lige give dig muligheden for at tage et straffespark, hvis man har mangler selvtillid. Den anden ville skubbe sin søn ud for et tog, hvis det så betød, at han kunne få sin tap-in.
Det er bestemt også en af grundene til, at Neymar har gjort det så godt, som har gjort det, men det har gået den anden vej med Bale. CR7 er stjernen på holdet og har vundet utallige priser. Han skulle være manden der skulle tage Bale under hans vinger. Men fordi at det ville betyde, at Bale så ville stjæle opmærksomheden fra CR7, så gik portugiseren aldrig med til det. Så CR7 har i den grad også svigtet Bale.
Messi derimod har hjulpet sin protege, Neymar, ligesom dengang Ronaldinho hjalp Messi. Neymar og Messi er næsten brothers from different mothers. Det er bl.a. også derfor næsten hele Spanien har respekt for Messi, mens det modsatte gælder for CR7. Men det er et emne til en anden dag.

"Og så tror jeg også bare i det hele taget, at det er langt sjovere at spille på hold med Messi end CR7. Den ene kan sagtens lige give dig muligheden for at tage et straffespark, hvis man har mangler selvtillid. Den anden ville skubbe sin søn ud for et tog, hvis det så betød, at han kunne få sin tap-in.
Det er bestemt også en af grundene til, at Neymar har gjort det så godt, som har gjort det, men det har gået den anden vej med Bale."

HAHAHHAHAHAH Årets troll (Siempre, deler du sådan en gave ud til Hugol?)

Sig mig fik du lige hurtigt glemt Neymars første år sammenlignet med Bales?
Neymar: 13 mål og 15 assist
Bale: 21 mål og 17 assist

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, ElMadrid

11 år 2 måneder siden #35 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Madrid sejrede forgæves

Inspektøren skrev: Det er ikke noget smagsspørgsmål, overhovedet. Messi har været laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre en CR7 i 2015.

Årh så hold dog op. Hvis du virkelig vil diskutere Ronaldo og Messi på den måde, så er fcbarcelona.dk det bedste sted for dig. Her vil du blive accepteret, så snart du kaster dig ud i begrebet som "CR-fanboys" eller "egoistiske" Ronaldo der KUN tænker på sig selv og faktisk trækker holdet ned. (BTW tror jeg aldrig vi finder en spiller nogensinde i historien der bare scorer 30 ligamål på en sæson og som faktisk kritiseres for at gøre sine medspillere dårlige)

Ligemget hvor meget du uforståeligt hader Ronaldo, så bare husk du er i et Madridista forum og det ikke er her du burde kaste dit had ud. Håber snart admin gør noget med den disrespekt der er over for klubbens legender. Det ødelægger jo hele ideen med et forum for madridistas.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #36 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Madrid sejrede forgæves

SR4 skrev:

Årh så hold dog op. Hvis du virkelig vil diskutere Ronaldo og Messi på den måde, så er fcbarcelona.dk det bedste sted for dig. Her vil du blive accepteret, så snart du kaster dig ud i begrebet som "CR-fanboys" eller "egoistiske" Ronaldo der KUN tænker på sig selv og faktisk trækker holdet ned. (BTW tror jeg aldrig vi finder en spiller nogensinde i historien der bare scorer 30 ligamål på en sæson og som faktisk kritiseres for at gøre sine medspillere dårlige)

Ligemget hvor meget du uforståeligt hader Ronaldo, så bare husk du er i et Madridista forum og det ikke er her du burde kaste dit had ud. Håber snart admin gør noget med den disrespekt der er over for klubbens legender. Det ødelægger jo hele ideen med et forum for madridistas.

Disrespekt? Hvad fanden snakker du om? Jeg siger, at han er på niveau med Hugo Sanchez og det kalder du for mangel på respekt. Det er nok snarre dig, der mangler respekt for klubbens legender.

At man scorer 30 ligamål på en sæson, har intet at gøre med, om man gøre sine medspillere bedre.

Og iøvrigt ser jeg intet problem i at kritisere lige netop CR7. Manden der sjældent fejre et mål, når en medspiller har lavet målet og han ikke selv står for en assist. Se på målet, som Ramos laver:

Alle os andre går fuldstændig amok og græder nærmest af glæde. CR7? Haha, han løber tager bolden og vil hurtigt have gang i spillet igen. Han har åbentbart ikke forstået, hvad de lige er sket med 2 minutter igen.

Derudover har vi set eksempler, hvor han er blevet sur, når andre har scoret:

Så jeg mener bestemt, at de mange Madridistas - og dem er der mange af - som kritiserer CR7, er i deres gode ret til det, på trods af hans mange mål.

Leveret af Kunena Forum