Madrid sejrede forgæves

11 år 2 måneder siden #37 af Dios
Besvaret af Dios på emne Madrid sejrede forgæves

ChrillRM14 skrev: Men at sammenligne Ronaldo med Messi giver altså kun mening, hvis man ikke sammenligner dem på Messis præmisser...

Vores 30-årige helt kan IKKE sætte lige så mange af med små vævre driblinger, og han kan IKKE splitte forsvaret ad med fantastiske pasninger, men han kan sgu så meget andet...

Ronaldo dominerer IKKE kampene med 100 pasninger pr. kamp og en mere tilbageliggende rolle, hvor han kan kreere chancer til andre og sig selv, så hvorfor bliver dette et parameter, som SKAL opfyldes af Ronaldo, før han er den bedste?

Ronaldo er ikke altid, men til tider den allerbedste spiller i verden, fordi han er så sindssygt kynisk foran mål - fordi han kan positionere sig SÅ godt, at han får hvert mål til at se SÅ let ud - fordi han er farlig med hver legemsdel, der er værd at score med.
Det er altså nogle helt andre parametre, vi taler om her....

Modric rører bolden mere end Ronaldo og splitter forsvaret ad langt mere end Ronaldo, men han vinder sgu da heller ikke de individuelle priser... (Helt klart sat på spidsen men you know....)

Messi er vanvittig god til det, han gør bedst, men det er IKKE altid, at han formår at gøre det, så havde han nemlig også domineret kampene mod Atletico i CHL og givet dem mesterskabet for 12 måneder siden, så havde han ligeledes scoret i knockoutfasen hold end "blot" holdene i gruppespillet til VM, og der er vist også andre slående eksempler.
De afgører altså kampene på deres egen måde og scorer eller assisterer på deres egen måde, og de har begge oplevet formdyk de seneste par sæsoner.

Sammenlign dem eller ej, det kommer der aldrig en konklusion på, men når man nu taler om en så kvalitativ sport som fodbold, så bør man huske, at der skal bruges en stor mængde objektivitet til at kåre en "verdens bedste spiller". Både Ronaldo og Messi er på skift eminente til - måske ikke at dominere - men så i hvert fald at afgøre kampe og sætte deres aftryk på en match uanset om den ene afdribler fem forsvarer og den anden blot sætter sidste fod på bolden tre gange i løbet af en kamp :)

Jeg tør godt at lægge hovedet på blokken og sige, at Messi både har scoret flere mål samt flere assist i ligaen end Ronaldo har siden hans skifte til Real Madrid.
Hvis min påstand er korrekt, hvad kan vi så sammenligne dem med, hvis det ikke må være på Messi's præmisser? Hovedsageligt, så går snakken vel på, at Ronaldo er en bedre målscorer end Messi, men hvad nu hvis det viser sig, at det er forkert, som jeg er ret overbevist om det er?
I mine øjne er der selvfølgelig ingen tvivl om hvem den bedste er imellem de 2. Messi har et meget højere topniveau end Ronaldo, hvor deres bundniveau minder meget om hinanden. Fandens usynlige, men fandens afgørende alligevel.

Jeg forstår bare ikke helt argumentet, at Ronaldo skulle være verdens bedste, fordi han er bedst til at positionere sig, og få alle mål til at se lette ud. Og slet ikke når modstanderen hedder Messi, som stort set altid snyder 2-3 mand og sætter den i kassen uden problemer. Ronaldo er bedst på hovedet, bedst til at afslutte med begge ben etc. men hvad kan man bruge det til, hvis man på den lange bane ikke er bedre statistisk?
Begge har haft dårlige tider siden 09, så for mig handler det ikke om hvem der har været bedst i efteråret eller foråret. Og slet ikke denne sæson, da det er tydeligt for alle og enhver. Fælles for dem begge er, at de er meget afhængige af deres holds succes. Den ene overstråler den anden i den periode hvor det går bedst for holdet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, SR4, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #38 af Kassow-Rossing
Storken jeg kunne godt tænke mig at se dine kilder, fordi Forbes siger noget andet.

Og Inspektøren og alle de andre: Kan I ikke godt stoppe med at bruge udtrykkene "CR7 fan boy" og "tap ins"? I gør jer selv til grin.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Kassow-Rossing.

11 år 2 måneder siden #39 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Madrid sejrede forgæves
Siden Ronaldo kom til Real Madrid.

Messi: 328 mål, 120 assist, 40 af målene på straffe. (318 kampe)
Ronaldo: 310 mål, 84 assist, 56 af målene på straffe. (299 kampe)

Personligt er jeg ikke for at kigge på statistikker og på baggrund af dem vurdere hvem den bedste er, men det var nu bare for at underbygge Dios' indlæg

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #40 af Storken
Besvaret af Storken på emne Madrid sejrede forgæves

Kassow-Rossing skrev: Storken jeg kunne godt tænke mig at se dine kilder, fordi Forbes siger noget andet.

Og Inspektøren og alle de andre: Kan I ikke godt stoppe med at bruge udtrykkene "CR7 fan boy" og "tap ins"? I gør jer selv til grin.

Swiss Ramble:

11 år 2 måneder siden #41 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Madrid sejrede forgæves
@Zizoumo

Du er så vild! Forummet bør være taknemmelig for, at en bruger gider at lægge så meget energi og arbejde i at opstille disse statistikker. Man kan mene hvad man vil om statistiker, de er sjældent fyldestgørende, men de er næsten altid interessante og kan sagtens bruges som en del af debatten.

Og så den her debat altså. I alle andre debatter indenfor fodbolden, der kan folket normalt enes om at være uenige, men det er som om at Messi vs. Ronaldo-debatten gør folk bimlende åndsvage. Folk bliver spydige og gør alt i deres magt for at overbevise den anden om, at de er nogle ignorante tosser, for: "kan de da ikke se at jeg har ret, og at XXX da er klart den bedste fodboldspiller". Stop nu bare for en i helvede den debat og koncentrer jer om hvad der er vigtigt.

Ja, det er et debat forum etc. etc. osv. osv. Men der må fandme være en grænse altså...

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved JimmyBroe.

11 år 2 måneder siden #42 af Kassow-Rossing
Okay Storken. Så har Real Madrid kun været den bedste forretning hvert år de seneste 9 af 10 sæsoner. Så de folk der taler om Real Madrid bruger for mange penge på fodboldspillere, skal tilbage til skolebænken. Eller se på deres egen klub, der bruger flere penge i forhold til hvad de tjener.

Sahinovic det viser meget godt at de scorer præcis lige meget. Når Messi har to dårlige sæsoner og Ronaldo har et halvt dårligt år, så ender bundlinjen alligevel på det præcis samme gennemsnit. De har hver deres funktion på banen, men det viser sig altid, at de er på cirka samme niveau hvert år.

11 år 2 måneder siden #43 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Madrid sejrede forgæves

Sahinovic skrev: Siden Ronaldo kom til Real Madrid.

Messi: 328 mål, 120 assist, 40 af målene på straffe. (318 kampe) = 1,0314 mål pr. kamp
Ronaldo: 310 mål, 84 assist, 56 af målene på straffe. (299 kampe) = 1,0367 mål pr. kamp

Personligt er jeg ikke for at kigge på statistikker og på baggrund af dem vurdere hvem den bedste er, men det var nu bare for at underbygge Dios' indlæg

Men er du ikke netop med til ikke at underbygge det?

Tænk sig at "historiens bedste", der spiller på et af historiens bedste hold, hvor de har haft bolden i over ca. 60 % af kampene i de seneste mange år, ikke kan slå den "næste bedste", der pludseligt kom fra en anden liga og skulle falde på plads, på et hold, der år efter år skifter vitale spille ud, imens Barcelona stort set har beholdt stammen fra 2008??

Jeg undrer mig ikke over kritikken af Ronaldo. Man skal nemlig ikke længere end et år tilbage, før barca fans mente at de skulle sælge Messi fordi de ingen titler vandt. Jeg undrer mig heller ikke over kritikken af Ronaldo, fordi vores egne fans pifter af spillerne, når de begår den mindste fejl, når vi spiller på hjemmebane.

Mange glemmer at manden, som efter min mening var stærkt medvirkende til, at vi overhovedet spillede os frem til CHL semifinalen og tæt på La liga titlen, har ageret som enmandshæren for os fordi vores resterende BBC overhovedet ikke har leveret i år. Jeg kan simpelthen ikke finde andre klubber end vores, der sviner en spiller, der har scoret tæt på 60 mål på en sæson og var helt outstanding i efteråret. Men vi glemmer hurtigt.

Vi glemmer også at der har været kampe, hvor Messi har meldt sig helt ud, men takket være de to øvrige fantastiske spiller, som blev sejren hevet hjem. Noget, som vi stort set ikke oplever mere, hvis ikke Ronaldo afgøre det for os igen og igen.

En statistik som jeg læse på barca's side (jeg skulle skamme mig :-)) viste at Messi var den spiller, som løb mindst af alle på holdet. Læser man tilgengæld her på siden, så peger de fleste efterhånden på, at han er over det hele. At han også dominere den ene kamp efter den anden...puha..
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved ElMadrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Kassow-Rossing, Real HWL

11 år 2 måneder siden #44 af ElMadrid

Dios skrev:

ChrillRM14 skrev: Men at sammenligne Ronaldo med Messi giver altså kun mening, hvis man ikke sammenligner dem på Messis præmisser...

Vores 30-årige helt kan IKKE sætte lige så mange af med små vævre driblinger, og han kan IKKE splitte forsvaret ad med fantastiske pasninger, men han kan sgu så meget andet...

Ronaldo dominerer IKKE kampene med 100 pasninger pr. kamp og en mere tilbageliggende rolle, hvor han kan kreere chancer til andre og sig selv, så hvorfor bliver dette et parameter, som SKAL opfyldes af Ronaldo, før han er den bedste?

Ronaldo er ikke altid, men til tider den allerbedste spiller i verden, fordi han er så sindssygt kynisk foran mål - fordi han kan positionere sig SÅ godt, at han får hvert mål til at se SÅ let ud - fordi han er farlig med hver legemsdel, der er værd at score med.
Det er altså nogle helt andre parametre, vi taler om her....

Modric rører bolden mere end Ronaldo og splitter forsvaret ad langt mere end Ronaldo, men han vinder sgu da heller ikke de individuelle priser... (Helt klart sat på spidsen men you know....)

Messi er vanvittig god til det, han gør bedst, men det er IKKE altid, at han formår at gøre det, så havde han nemlig også domineret kampene mod Atletico i CHL og givet dem mesterskabet for 12 måneder siden, så havde han ligeledes scoret i knockoutfasen hold end "blot" holdene i gruppespillet til VM, og der er vist også andre slående eksempler.
De afgører altså kampene på deres egen måde og scorer eller assisterer på deres egen måde, og de har begge oplevet formdyk de seneste par sæsoner.

Sammenlign dem eller ej, det kommer der aldrig en konklusion på, men når man nu taler om en så kvalitativ sport som fodbold, så bør man huske, at der skal bruges en stor mængde objektivitet til at kåre en "verdens bedste spiller". Både Ronaldo og Messi er på skift eminente til - måske ikke at dominere - men så i hvert fald at afgøre kampe og sætte deres aftryk på en match uanset om den ene afdribler fem forsvarer og den anden blot sætter sidste fod på bolden tre gange i løbet af en kamp :)

Jeg tør godt at lægge hovedet på blokken og sige, at Messi både har scoret flere mål samt flere assist i ligaen end Ronaldo har siden hans skifte til Real Madrid.
Hvis min påstand er korrekt, hvad kan vi så sammenligne dem med, hvis det ikke må være på Messi's præmisser? Hovedsageligt, så går snakken vel på, at Ronaldo er en bedre målscorer end Messi, men hvad nu hvis det viser sig, at det er forkert, som jeg er ret overbevist om det er?
I mine øjne er der selvfølgelig ingen tvivl om hvem den bedste er imellem de 2. Messi har et meget højere topniveau end Ronaldo, hvor deres bundniveau minder meget om hinanden. Fandens usynlige, men fandens afgørende alligevel.

Det er ikke fordi jeg er lodret uenig med dig, Dios, men på en eller anden måde kommer du til at modsige dig selv :-) For når snakken falder på Benz, så forsvarer du altid ham ud fra hans præmisser, nemlig at han er god i boksen, god til at deltage i spillet og til at spille sine medspiller bolden. På det punkt er jeg da også helt enig med dig. Men hvorfor skal det så være anderledes med Ronaldo? Hvorfor er det lige at folk forventer at en mand, der snart fylder 30 år, ALTID skal drible om 2-3 spillere i HVER kamp og scorer. Og hvorfor skal han netop drible om 2-3 mand inden han scorer, for at folk skal synes at det er flot? For mig kan det være lige så flot og magisk at se ham hold øje med offside linjen, snyde dem og spurte 20-30 meter og sætte sin en modstander af eller lave et vanvittigt mål med hovedet. Noget du aldrig ser fra hans konkurrent.

I øvrigt er det også vildt at man skal forvente at Ronaldo, i den periode han var/er i Madrid, skal scorer flere mål end Messi, der var fuldt integreret på holdet. Det er som om, vi glemmer, hvor meget det betyder selv for de allerstørste spiller i verdenen. Vi har set det med Zidane før og vi har set det med Neymar/Suárez.
Jeg synes at det er vildt at Ronaldo startede med at bombe fra første minut og han har ikke set sig tilbage siden.
Desuden synes jeg ikke at man kan sige at deres bundniveau minder om hinanden. Ja, De kan begge være usynlige, men for pokker, hvor kan Messi virke lige glade og ladet, når han ikke gider. Tilgengæld vil du altid se Ronaldo jagte det næste mål om det så var i 90. minut. Desuden vil du også altid finde Ronaldo lave flere skud på mål/hovedstød end Messi. Ved ikke om nogen, der har statistik på det? At de så kan være 10-15 meter forbi mål, er en helt anden ting :-)

Puha..det blev et alt for langt indlæg..var slet ikke meningen :-)
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved ElMadrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #45 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Madrid sejrede forgæves

En statistik som jeg læse på barca's side (jeg skulle skamme mig :-)) viste at Messi var den spiller, som løb mindst af alle på holdet. Læser man tilgengæld her på siden, så peger de fleste efterhånden på, at han er over det hele. At han også dominere den ene kamp efter den anden...puha..

Ja, puha.

Når Barcelona ikke har bolden, så jager han sjældent bolden, hvorfor han også er den Barcelona spiller der løber mindst. Er der nogensinde nogen der har sagt andet?

MEN! det betyder ikke han kan dominere, NÅR han har BOLDEN. Man kan godt høre på dig, at du ikke har set Messi spille fodbold i år 2015.
Manden har domineret som ingen anden. Og her snakker jeg ikke om de fu*king assists og mål. Nej, spillet kører igennem ham. Det er ofte ham der har den tredje sidste aflevering inden et mål og det er også ham som næsten altid splitter modstanderens defensiv fra hinanden ved hjælp af hans vanvittige teknik. Med andre ord, så er det Messi der får hjulene hos Barcelona til at kører smurte. Fjerner du ham, så fjerner du krumtappen.

Og følgende beskrivelse, kan man ikke ligefrem påføre CR7, hvorfor at Messi er ikke bare er mere dominerende men også en bedre fodboldspiller end CR7. Hvor svært kan det egentlig seriøst være at forstå? With all due respect.
Come on, for helvede.

11 år 2 måneder siden #46 af ElMadrid

Sahinovic skrev: Det mest skræmmende er at Messi faktisk har spillet bedre fodbold end han gør lige nu, modsat Ronaldo. Ronaldo gøre jo ikke meget anderledes end når han er på toppen? Han score stadig mange mål, men spiller generelt en dårlig kamp hvis man ser bort fra målene, det gjorde han nu også da han var den ''bedste''.

Messi bliver sammenlignet med Maradonna og Pelé (dem har han forresten for længst overgået), hvorimod Ronaldo bliver sammenlignet med Messi.

Når de to herre lægger støvlerne på hylden, så ved vi udemærket godt hvem der vil blive talt mest om og hvilken spiller der vil få mest anerkendelse verden rundt.

Du kan simpelthen får mig til at smile, Sahinovic. Ikke nok med at du nærmest lyder som en, der er ved at få orgasme, når du nævner Messi, Så skal du altid hakke ned på Ronaldo. Har Messi for længst overgået Mardonna? Hos Hvem? DIg, Luna C. eller på barca.dk?

Jeg forstår ikke din logik, men det kan være at du kan hjælpe mig. Du siger at Messi er den bedste fordi han for længst har overhalet de aller bedste. Ronaldo bliver sammenlignet med Messi, ergo er han??

De bedste af det hele er, at hvis en eller anden bruger herinde stiller dig et spørgsmål om du ikke altid er kritisk overfor Ronaldo, så kommer din standard svar..."hvor har jeg kritiseret Ronaldo" :-)

"Når de to herre lægger støvlerne på hylden, så ved vi udemærket godt hvem der vil blive talt mest om og hvilken spiller der vil få mest anerkendelse verden rundt."

Vi ligesom herinde eller? for jeg er ikke af samme holdning, men godt at du inkluderer mig og andre i din forudindtaget holdning. Tak, mange tak!

11 år 2 måneder siden #47 af Kassow-Rossing

Inspektøren skrev: Man kan godt høre på dig, at du ikke har set Messi spille fodbold i år 2015.

Når man bliver banket til jorden af al logik, så kan man altid ty til "Du tager fejl fordi du ved intet, synes jeg!! grr" Ovenstående er ikke et argument. Lidt ligesom dine Youtube videoer ikke giver en konklusion på noget som helst.

Sahinovic skrev: Messi bliver sammenlignet med Maradonna og Pelé (dem har han forresten for længst overgået), hvorimod Ronaldo bliver sammenlignet med Messi.

Når de to herre lægger støvlerne på hylden, så ved vi udemærket godt hvem der vil blive talt mest om og hvilken spiller der vil få mest anerkendelse verden rundt.

At Messi skulle blive sammenlignet med de bedste i historien, er heller ikke et argument for at han er den dygtigste spiller i historien. Det svarer til at sige at Zidane er en snyder fordi han bliver anklaget for at have haft ansvaret for Castilla uden træningspas. Man er ikke skyldig bare fordi man bliver anklaget og man er ikke den bedste bare fordi folk sammenligner en med de bedste. Der skal argumenter og beviser på banen.

11 år 2 måneder siden #48 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Madrid sejrede forgæves

Inspektøren skrev:

Ja, puha.

Når Barcelona ikke har bolden, så jager han sjældent bolden, hvorfor han også er den Barcelona spiller der løber mindst. Er der nogensinde nogen der har sagt andet?

MEN! det betyder ikke han kan dominere, NÅR han har BOLDEN. Man kan godt høre på dig, at du ikke har set Messi spille fodbold i år 2015.
Manden har domineret som ingen anden. Og her snakker jeg ikke om de fu*king assists og mål. Nej, spillet kører igennem ham. Det er ofte ham der har den tredje sidste aflevering inden et mål og det er også ham som næsten altid splitter modstanderens defensiv fra hinanden ved hjælp af hans vanvittige teknik. Med andre ord, så er det Messi der får hjulene hos Barcelona til at kører smurte. Fjerner du ham, så fjerner du krumtappen.

Og følgende beskrivelse, kan man ikke ligefrem påføre CR7, hvorfor at Messi er ikke bare er mere dominerende men også en bedre fodboldspiller end CR7. Hvor svært kan det egentlig seriøst være at forstå? With all due respect.
Come on, for helvede.

With all due respect, så vil du (og for den sags skyld nogen anden i denne verden) aldrig kunne overbevise mig om, at Messi er bedre end Ronaldo. Og det er altså ikke fordi, at jeg er en ignorant...

Nogle statistikker siger Messi, mens andre siger Ronaldo, og nogle siger dem begge (eksempelvis den mål pr. kamp ratio-statistik, som blev postet før.
I det objektive hjørne kan man argumentere for begge, hvilket man bør gøre - eller måske skulle man i så fald bare lade være med at diskutere det? I mit subjektive madridista-hjørne vil jeg til gengæld sige, at vi i Real Madrid kan være lige så stolte af Ronaldo, som Barca kan være af Messi. Lige så afgørende, lige så usynlig, når de rammer lavpunktet

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

Leveret af Kunena Forum