Madrid sejrede forgæves
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Skulle jeg sætte mit all stars hold ville Zidane og Messi være de to første på holdet. Der ville også blive plads til Ronaldo. Bare ikke Cristiano.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Hierro 2.0
- Ekspert bruger
-
- Fernando Ruiz Hierro
Men lad nu være med, at tage debatten så ilde op.. Det kan ikke svare sig.. Vi bliver nok aldrig enige, så lad os i stedet for nye de her to legender, der har hver deres forcer, og vi er så heldige, at Ronaldos kommer Madrid til gode :-).
PS: Sikke da en lorte sæson... Jeg sidder stadig og sutter i min gravøl og glæder mig som en lille dreng til at se, hvad der kommer til at ske i sommerperioden, så vi bliver mere klar end nogensinde til næste sæson!
Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!
- Hierro 2.0
- Ekspert bruger
-
- Fernando Ruiz Hierro
Kassow-Rossing skrev: Absolut ingen tvivl om at Messi ville rive Premier League fra hinanden. Den liga er for nem for de helt store spillere, da der sjældent (Sjældnere) er pres på boldholderen.
Skulle jeg sætte mit all stars hold ville Zidane og Messi være de to første på holdet. Der ville også blive plads til Ronaldo. Bare ikke Cristiano.
Din sidste sætning er vel egentlig meget sigende, Kassow :-)..
Det er ikke fordi jeg er lodret uenig med dig, Dios, men på en eller anden måde kommer du til at modsige dig selv :-) For når snakken falder på Benz, så forsvarer du altid ham ud fra hans præmisser, nemlig at han er god i boksen, god til at deltage i spillet og til at spille sine medspiller bolden. På det punkt er jeg da også helt enig med dig. Men hvorfor skal det så være anderledes med Ronaldo? Hvorfor er det lige at folk forventer at en mand, der snart fylder 30 år, ALTID skal drible om 2-3 spillere i HVER kamp og scorer. Og hvorfor skal han netop drible om 2-3 mand inden han scorer, for at folk skal synes at det er flot? For mig kan det være lige så flot og magisk at se ham hold øje med offside linjen, snyde dem og spurte 20-30 meter og sætte sin en modstander af eller lave et vanvittigt mål med hovedet. Noget du aldrig ser fra hans konkurrent.
I øvrigt er det også vildt at man skal forvente at Ronaldo, i den periode han var/er i Madrid, skal scorer flere mål end Messi, der var fuldt integreret på holdet. Det er som om, vi glemmer, hvor meget det betyder selv for de allerstørste spiller i verdenen. Vi har set det med Zidane før og vi har set det med Neymar/Suárez.
Jeg synes at det er vildt at Ronaldo startede med at bombe fra første minut og han har ikke set sig tilbage siden.
Desuden synes jeg ikke at man kan sige at deres bundniveau minder om hinanden. Ja, De kan begge være usynlige, men for pokker, hvor kan Messi virke lige glade og ladet, når han ikke gider. Tilgengæld vil du altid se Ronaldo jagte det næste mål om det så var i 90. minut. Desuden vil du også altid finde Ronaldo lave flere skud på mål/hovedstød end Messi. Ved ikke om nogen, der har statistik på det? At de så kan være 10-15 meter forbi mål, er en helt anden ting :-)
Puha..det blev et alt for langt indlæg..var slet ikke meningen :-)
Jeg kan ikke helt se hvor jeg modsiger mig selv henne, men er spændt på at høre din forklaring :)
Jeg forventede sidste sæson at Ronaldo var Ronaldo. Altså at Ronaldo stadig spillede som i gamle dage, men jeg tror ikke jeg har beklaget mig over Ronaldo ikke dribler 2-3 mand længere, eller ihvertfald hele 2015, hvor Ronaldo har set rigtig skidt ud. Jeg har indset at Ronaldo er blevet en boksspiller, eller ihvertfald en spiller som spiller hvor muligheden for at score er størst, og ingen indvirkning har på spillet længere, men kun koncentrere sig om at sætte den sidste fod på bolden, eller som det har været tilfældet denne sæson anden sidste fod på bolden. Hans assist skal selvfølgelig krediteres og roses, men det er jo ikke assist, som gør ham som arkitekten eller playmakeren, men assist, hvor han spiller den "let" på tværs til en medspiller som står bedre placeret.
Faktisk er det en ting jeg vil rose Ronaldo for. Han er blevet mindre egoistisk på den gode måde. Førhen der hamrede han til bolden 20-30 meter udefra, selvom han måske kunne trille bolden 20 meter til højre for sig, hvor så en anden spiller havde en langt større chance.
Det tror jeg faktisk også er grunden til hans mange assist denne sæson.
Angående Benzema, så kan jeg ikke se hvilke andre præmisser jeg skulle bedømme ham på? Jeg synes ikke holdet har brug for en typisk 9'er der bare bomber derud af á la Higuain. Vi har Ronaldo til den rolle, så derfor mener jeg, at vi har brug for Benzema's kvalteter i stedet for. Klart man kan få bedre, men for mig at se, så binder han oftest det hele sammen, og jeg synes nu også at savnet af ham har været stor. Chicharito gjorde det over al forventning, men der er vel ikke en ærlig sjæl herinde, som ville udskifte Benzema med Chicharito på længere sigt?
Grunden til folk måske mere er efter Ronaldo nu er nok hans drastige skifte i spillestil. Indrømmet, så har jeg aldrig været stor fan af Ronaldo. Jeg beundre hans utrolig høje niveau, og anerkender ham selvfølgelig for at være blandt de bedste. Ikke nogensinde, men i nyere tid. Jeg har altid set ham blive solgt, fordi jeg mener holdet bliver for låst med ham, og man kan få et langt bedre flow uden ham. Set over hans 6 sæsoner, så er det jo ikke fordi vi har vundet skidet meget. Ingen siger, at han skal vinde titlerne alene, men hvis man isoleret set kigger på hans statistikker, så er det jo aldrig fordi han laver det afgørende mål som har sikret os titler. Faktisk husker jeg kun returmødet med Bayern under Mourinho hvor han scorer 2 kasser som sender os videre. Han brænder dog desværre så et straffe, som er med til at sende os ud, men isoleret set, så mindes jeg ikke at han har haft direkte indflydelse når det gælder.
Jeg er helt med på, at hans mange mål og generelle tilværelse gør, at vi vinder mange kampe, og Ronaldo har vundet mange point for os, som f.eks. imod Sevilla.
Jeg mener bare ikke som så mange andre, at vi er afhængige af hans mål, eller i værste fald han er uundværlig. Jeg tror da vi ville vinde ligeså lidt, hvis ikke mere med Neymar, Hazard, Reus etc. i stedet for ham. Alt det er jeg jo gået lidt væk fra, fordi jeg mener der er et endnu større problem på vores højreside lige pt..
En trio med Hazard/Reus, Benzema og James ville nok gøre det langt bedre kollektivt end Ronaldo, Benzema og Bale/James IMO.
Messi's stil er langt mere attraktiv end Ronaldo's. Jeg elsker spillere som underholder, dribler, laver lækre detaljer, førstegangsafleveringer etc. Faktisk det langt de fleste elsker at se på. Det er nok også derfor alle stort set elsker Messi, hvis man ikke er Real Madrid fan, og derfor Barcelona under Pep eller i nuværende forfatning er på alles læber.
De spiller fodbold på en attraktiv måde.
Ronaldo laver også sindssygt mange lækre mål og detaljer, men Ronaldo's flotte mål er, eller var! oftest et psykopat frispark 35 meter ude, og utrolig mange fantastiske langskud som svævede og brækkede i luften. Desværre ser vi ingen af delene længere, og tap-ins er selvfølgelig ligeså meget værd som andre mål, men det spektakulære ved Ronaldo's spil er forsvundet. Ronaldo laver stadig mange flotte mål, som f.eks. hans 2 hovedstødsmål imod Sevilla, men hvor mange gange har vi ikke set det tidligere af andre spillere? Det er alle flotte mål, men intet spektakulært, som kun Ronaldo kan. Den følelse er der ikke længere. Før der ejede Ronaldo et frispark, nu sidder man og håber på alle andre end Ronaldo skal tage det.
Hvor mange gange har vi set når Messi afdribler et helt hold og sætter den i kassen? Eller når han fuldstændig tar røven på Boateng i en semifinale, som godt nok ser forfærdelig ud i situationen, men det er Messi's værk og på fornemmeste vis får en chippet bolden over verdens bedste målmand. Vi så det med Ronaldo imod Schalke og Galatasaray, men det er pist væk.
Sorry den lange forklaring, men var nødt til at sætte ord på mine følelser haha :D
Jeg forventer på ingen måder Ronaldo laver flere mål end Messi, for i mine øjne er der slet ingen tvivl om hvem der er bedst til disciplinen! Det viser tallene jo også. Godt nok har Ronaldo et bedre snit end Messi, men det er også på færre kampe. Den taler for og imod sådan en statistik. For hvem siger snitter bliver holdt, hvis Ronaldo skal spille ligeså mange kampe som Messi? Og med Ronaldo's formkurve i mente, så er det ikke længere hattrick på stribe. Jeg har på ingen måde dømt Ronaldo ude, bare lige for at få det på plads hehe :)
Ronaldo har været fantastisk i Real Madrid, men jeg vil nu mene, at Ronaldo var fuldt integreret på holdet allerede i 2. sæson, men så er der også det med alder. Godt nok var Messi fuldt integreret, men han var altså kun 21 år, da Ronaldo kom til klubben, som så var 24 år. Det vil jeg dog overhovedet ikke debattere, da det ikke kunne rave mig mindre :D
Der er bare hele tiden 2 sider af mønten.
EDIT: Ronaldo scorede selvfølgelig sejrsmålet imod Barcelona i Cdr finalen :) Har gået og tænkt over det hele aften :P
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Ville vi have vundet flere titler hvis vi byttede ham ud med Messi? Nej vel.
Det kræver et hold at vinde titlerne og det kan man se på Argentina.
Han har gjort sit ved fx at score et hattrick mod Sevilla hvor alle målene var nødvendige i en sejr. At han ikke scorede mod lige ALLE hold, er nok fordi han er et menneske på lige fod med alle andre og han derfor har brug for medspillere, der også kan hjælpe til med titlerne.
Barca og Messi havde intet vundet uden Neymar og Suarez.
Og den med Bayern så var det faktisk Ronaldo, der overhoved fik os frem til straffesparkskonkurrencen. Men havde hele holdet lige været det bedre, kunne han have "set afgørende ud", men folk kriditere ham netop ikke, fordi de ikke gjorde sit og vi dermed ikke gik videre.
Det er dog ikke således, at Ronaldo ikke har været spektakulær: Han har altid haft et dødbringende langskud, fantastiske frispark, nogle flotte lange løb ala Bale og har/er den mest komplette afslutter.
Der synes dog at tegne sig et billede af, at Messis ovenstående kompetencer vokser og vokser, mens Ronaldo desværre næsten har mistet sine. Han viser sommetider smagsprøver på sit langskud (selvom de aldrig bliver til mål), hans frispark er en fadæse og jeg husker ikke, hvornår han sidst har lavet de her spektakulære ’ridts’ ned igennem banen.
Det er nok ovenstående udvikling, der gør, at jeg er skråsikker, når jeg siger, at jeg synes, Messi er en bedre fodboldspiller. For jeg synes ikke, at det er handler om form. De manglende løb, dårlige frispark og mislykkedes driblinger har stået på i en lang periode, så jeg tror mere, at det er alderen og måske knæet, der taler sit sprog.
Prøv at se de her dejlige løb, han engang lavede:
- Storken
- Gæst
-
Sebberg skrev: Jeg tror egentligt, at jeg synes, Dios skitserer det fint. Ronaldo og Messi har altid haft forskellige kompetencer. Jeg synes, at Messis altid har været de mest spektakulære: hans lave tyngdepunkt, hans vanvittige 1v1 driblinger, hans afleveringer, der splitter et forsvar og hans placerede skud.
Det er dog ikke således, at Ronaldo ikke har været spektakulær: Han har altid haft et dødbringende langskud, fantastiske frispark, nogle flotte lange løb ala Bale og har/er den mest komplette afslutter.
Der synes dog at tegne sig et billede af, at Messis ovenstående kompetencer vokser og vokser, mens Ronaldo desværre næsten har mistet sine. Han viser sommetider smagsprøver på sit langskud (selvom de aldrig bliver til mål), hans frispark er en fadæse og jeg husker ikke, hvornår han sidst har lavet de her spektakulære ’ridts’ ned igennem banen.
Det er nok ovenstående udvikling, der gør, at jeg er skråsikker, når jeg siger, at jeg synes, Messi er en bedre fodboldspiller. For jeg synes ikke, at det er handler om form. De manglende løb, dårlige frispark og mislykkedes driblinger har stået på i en lang periode, så jeg tror mere, at det er alderen og måske knæet, der taler sit sprog.
Man har tidligere snakket om, at Ronaldo kan fastholde sit høje niveau i mange år, da han er et fysisk pragteksemplar. Er dette ikke netop årsagen til hans formdyk? Hvis du som fodboldspiller er meget afhængig af din fysik (hurtighed, styrke osv), så vil du netop være mere tilbøjelig til at opleve formdyk i takt med alderen. Man kan ikke komme udenom, at Ronaldo ikke vil have de samme forudsætninger, som da han var 26-28 år gammel. Han vil blive langsommere, døje mere med skader og restituere langsommere. Denne forandring har dog fremhævet nogle af Ronaldos andre egenskaber. Ronaldo tager nogle rigtig gode løb og har en fantastisk placeringsevne. Det er disse ting, han vil være afhængig af fremadrettet. Det vil gøre ham til en anden type fodboldspiller, men denne udvikling er naturlig for de fodboldspillere, der tidligere har levet på deres fysiske formåen.
- Raúl 7
- Gæst
-
Storken skrev:
Sebberg skrev: Jeg tror egentligt, at jeg synes, Dios skitserer det fint. Ronaldo og Messi har altid haft forskellige kompetencer. Jeg synes, at Messis altid har været de mest spektakulære: hans lave tyngdepunkt, hans vanvittige 1v1 driblinger, hans afleveringer, der splitter et forsvar og hans placerede skud.
Man har tidligere snakket om, at Ronaldo kan fastholde sit høje niveau i mange år, da han er et fysisk pragteksemplar. Er dette ikke netop årsagen til hans formdyk? Hvis du som fodboldspiller er meget afhængig af din fysik (hurtighed, styrke osv), så vil du netop være mere tilbøjelig til at opleve formdyk i takt med alderen. Man kan ikke komme udenom, at Ronaldo ikke vil have de samme forudsætninger, som da han var 26-28 år gammel. Han vil blive langsommere, døje mere med skader og restituere langsommere. Denne forandring har dog fremhævet nogle af Ronaldos andre egenskaber. Ronaldo tager nogle rigtig gode løb og har en fantastisk placeringsevne. Det er disse ting, han vil være afhængig af fremadrettet. Det vil gøre ham til en anden type fodboldspiller, men denne udvikling er naturlig for de fodboldspillere, der tidligere har levet på deres fysiske formåen.
Messi lever lige så meget af sin hurtighed i øvrigt. Hans lave tyngdepunkt og gode driblinger er én ting, men uden hans vanvittige acceleration ville det ikke betyde noget. Det er meget normalt at man som 30 årig ikke splitter et forsvar ad. Messi kommer heller ikke til at være på samme niveau som nu, når han er 30.
- Inspektøren
- Gæst
-
- Hierro 2.0
- Ekspert bruger
-
- Fernando Ruiz Hierro
Raúl 7 skrev:
Storken skrev:
Messi lever lige så meget af sin hurtighed i øvrigt. Hans lave tyngdepunkt og gode driblinger er én ting, men uden hans vanvittige acceleration ville det ikke betyde noget. Det er meget normalt at man som 30 årig ikke splitter et forsvar ad. Messi kommer heller ikke til at være på samme niveau som nu, når han er 30.
Messi lever ingenlunde af sin hurtighed, sammenlignet med Ronaldo.. Messi har nogle aspekter i sit spil, der gør, at han uden sin hurtighed ville kunne fungere ligeså godt som en playmaker-type, hvor hans acceleration ikke er et must... Der er ingen tvivl om, at han får svært ved at opretholde sin målsnit, da han højst sandsynligt vil falde længere tilbage på banen.. Men til gengæld kommer han nok til at have 2. og 3. sidste fod på en del mål.. Hans overblik for sine medspillere og evne til at bryde ethvert forsvar er jo forrygende.. Når Barcelona så har Suarez og Neymar til at følge op på det, bliver det sgu en farlig cocktail..