Truppen mod Paris SG
- Raúl 7
- Gæst
-
Dios skrev: Jeg kan ikke se hvad problemet er med optakten? For er det ikke præcis det samme som sker herinde og i spansk presse? Det er jo Real Madrid som helhed som er dybt til grin, og jeg fandt det yderst passende den måde man vinklede tingene på i optakten! Jeg kan jo nævne de første 5 brugere herinde, som endnu har sit positive indlæg til gode omkring holdet og Benitez. Hvis vi ikke selv ændre vores selvopfattelse, så regn ikke med andre gør det for jer ;)
Når det så er sagt, så finder jeg det pinligt, at Psg ikke er bedre. Jeg mener ikke bare vi er 1, men 2 niveauer bedre i 1. halvleg. De har jo intet at komme med. Cavani leger gemmeleg, Zlatan koncentrere sig mere om og løbe væk fra Varane end at spille fodbold, og deres omstillinger samt opbyggende spil går for langsomt.
Derimod synes jeg vi kommer rigtig godt ud af det. Vi skaber chancer og skaber generelt størstedelen af kampen. Vigtigst af alt, så er vi dominerende på den sidste tredjedel af banen.
Isco derimod. Du skal en tur på bænken medmindre der kommer det helt store show i 2. halvleg. Endelig spiller han den position hvor han er bedst, og han er bare ikke god. Hans førstegangsberøringer som plejer at være hans speciale er nu en hæmsko for hans spil, og skal være på 2. og 3. berøringen få bolden under kontrol.
Ronaldo er jeg heller ikke fan af som angriber, og bliver det nok heller aldrig. Derimod er det fint man gemmer ham væk, så Jesé og Lucas i stedet kan dominere!
0-2 med Jesé og Ronaldo som målscorere! :)
A hva'? Hvorfor er Real Madrid til grin?
Det er vel ikke klubbens skyld at spansk presse, dansk presse og folk herinde leder efter sensationshistorier.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: Jeg kan ikke se hvad problemet er med optakten? For er det ikke præcis det samme som sker herinde og i spansk presse? Det er jo Real Madrid som helhed som er dybt til grin, og jeg fandt det yderst passende den måde man vinklede tingene på i optakten! Jeg kan jo nævne de første 5 brugere herinde, som endnu har sit positive indlæg til gode omkring holdet og Benitez. Hvis vi ikke selv ændre vores selvopfattelse, så regn ikke med andre gør det for jer ;)
Når det så er sagt, så finder jeg det pinligt, at Psg ikke er bedre. Jeg mener ikke bare vi er 1, men 2 niveauer bedre i 1. halvleg. De har jo intet at komme med. Cavani leger gemmeleg, Zlatan koncentrere sig mere om og løbe væk fra Varane end at spille fodbold, og deres omstillinger samt opbyggende spil går for langsomt.
Derimod synes jeg vi kommer rigtig godt ud af det. Vi skaber chancer og skaber generelt størstedelen af kampen. Vigtigst af alt, så er vi dominerende på den sidste tredjedel af banen.
Isco derimod. Du skal en tur på bænken medmindre der kommer det helt store show i 2. halvleg. Endelig spiller han den position hvor han er bedst, og han er bare ikke god. Hans førstegangsberøringer som plejer at være hans speciale er nu en hæmsko for hans spil, og skal være på 2. og 3. berøringen få bolden under kontrol.
Ronaldo er jeg heller ikke fan af som angriber, og bliver det nok heller aldrig. Derimod er det fint man gemmer ham væk, så Jesé og Lucas i stedet kan dominere!
Jeg tror ikke der kan være nogen tvivl om at Isco allerede var kommet en tur på bænken, hvis det altså ikke var fordi vi havde så mange skader. Når det så er sagt, så synes jeg faktisk han spillede en god kamp idag, ved ikke om det bare er mig?
Raúl 7 skrev:
A hva'? Hvorfor er Real Madrid til grin?
Det er vel ikke klubbens skyld at spansk presse, dansk presse og folk herinde leder efter sensationshistorier.
Du hørte ikke efter under optakten vel?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg synes spillerne spillede en taktisk flot kamp, og med de spillere, der var til rådighed, er jeg fuldt ud tilfreds. Nogle af vores individuelt stærkere spillere, der er skadet, kunne nok have afgjort det til vores fordel.
Nogle kan få noget negativt ud af, at vi mistede kontrollen de sidste 5-10 min, men det er ikke unaturligt, at hjemmeholdet presser til sidst og udeholdet trækker sig lidt for langt bagud. Det er noget mentalt og har ikke været en del af taktikken.
Men tilbage til kampen. Jeg synes faktisk, at Benitez angriber den rent taktisk præcist, som den skal angribes. Vi spiller ikke defensiv fodbold, som jeg havde troet (håbet), vi ville. Omvendt giver vi heller ingen chancer væk, for første gang i mange kampe er der absolut ingen afstand mellem vores forsvar og midtbane. Selv Per Frimann kunne se det - det siger alligevel en hel del.
Jesé og Lucas Vasquez forsøger virkelig at gribe chancen, og jeg synes de spiller en god, opportunistisk kamp. Jesé må gerne træde i karakter, nu hvor vi er hårdt ramt af skader. Det ved alle. Nu er det bare som om, at det også er gået op for Jesé selv.
Casemiros niveau er ubegribeligt svingende. Ikke kun fra kamp til kamp, men fra moment til moment. Han kan lave den mest geniale takling, der bryder modstanderens angreb og sætter gang i en stor kontra. Derefter kan han mistime et indgreb, så man tror, det er løgn. Men jeg er virkelig begyndt at bliv glad for ham. Han kommer med en fandenivoldskhed, som vores midtbane ikke har haft i flere år. Og så har han trods alt flere gode aktioner end dårlige.
Solidt forsvarsspil i dag. Koncentreret indsats hvor det stod lysende klart fra første minut, at spillerne vidste, at nu var det ikke længere en udebanekamp mod Levante - nu var det seriøst. Det viste den defensive indsats i dag.
Dette er nok den kamp i år rent defensivt, hvor jeg er mest tilfreds med holdets præstation. Nogle vil sige, at PSG ikke havde meget at komme med, men jeg synes heller ikke, at vi gjorde det nemt for dem. På den sidste tredjedel af banen, var der ofte 2-3 mand om boldholderen. Det var fedt at se!
Defensivt skal vi fortsætte de her takter med det høje genpres, og kæderne der står kompakt. Og offensivt venter vi vel alle i spænding på, at vi får vores profiler tilbage.
Og lad os så lige runde Isco af, nu vi er igang. Kan vi alle efterhånden snart blive enige om, at Iscos niveau er faldet helt uhørt meget i forhold til, hvor fantastisk han var sidste sæson?
"Maybe they hate me because I'm too good."
Chamartin skrev: Føj...hvor har jeg fået ondt i øjnene af at se Madrid spille så ultradefensivt i første halvleg...hvad ligner det kun at skabe 3-4 pæne chancer med et halvt B hold på banen.
Benitez effekten....
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Vi var desværre ramt hårdt med hensyn til skader. Lucas Vasquez and Jese begge var piv ringe og skabte intet. Generalt manglede de timingen og kunne ikke lykkedes med noget som helst.
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
Grundlæggende er der rigtig mange stærke præstationer, og Kroos er tilbage på sit syge niveau. Eneste mangel er de mål på de åbne chancer, vi har - reelt set var vi mere presset af Malmö end PSG, og en sikker 2-0-sejr i aften havde gjort det umuligt for fjolset Jan Mølby at sige noget i studiet...
madrid2000 skrev: Jeg synes vi laver rigtig mange pasningsfejl og endda farlige steder, hvor det giver PSG farlige muligheder. Heldigt at PSG spildte alle mulighederne og generalt spillede ultra langsomt i det opbyggende spil. Der skete først noget fra deres side da Pastore og Lucas Maure kom på banen.
Vi var desværre ramt hårdt med hensyn til skader. Lucas Vasquez and Jese begge var piv ringe og skabte intet. Generalt manglede de timingen og kunne ikke lykkedes med noget som helst.
Jeg var ellers VILDT imponeret over Lucas, og den måde han spillede på - det er måske bare mig?
Han er lige kommet fra Espanyol, det er hans 2. CL-kamp(?) og han var IMO bedre end spillere som di Maria og Cavani... Flot;)
........................
Rigtig god præstation, synes jeg. Jeg er meget tilfreds med holdet.
Hvis alle skaderne stopper, så kan dette hold blive super godt:)
Fernando M. skrev: Synes også, at der er al mulig grund til at være tilfreds med følgende i baghovedet 1) skadessituationen, som er grotesk 2) modstanderen, som godt nok skuffede fælt, men det var også Madrids fortjeneste. PSG er dog stadig et hjemmehold, der burde kunne noget og f.eks. slog Barca sidste år 3) Lucas V og Jese er ikke naturlige startere lige nu - Danilo er lige kommet tilbage
Grundlæggende er der rigtig mange stærke præstationer, og Kroos er tilbage på sit syge niveau. Eneste mangel er de mål på de åbne chancer, vi har - reelt set var vi mere presset af Malmö end PSG, og en sikker 2-0-sejr i aften havde gjort det umuligt for fjolset Jan Mølby at sige noget i studiet...
Du nævner ham, og jeg glemte ham...: Kroos!
Dejligt, at se ham på det niveau! Især den første time var fantastisk.
madrid2000 skrev: Jeg synes vi laver rigtig mange pasningsfejl og endda farlige steder, hvor det giver PSG farlige muligheder. Heldigt at PSG spildte alle mulighederne og generalt spillede ultra langsomt i det opbyggende spil. Der skete først noget fra deres side da Pastore og Lucas Maure kom på banen.
Du må simpelthen se fodbold på din Iphone 4 i dårligste kvalitet som overhovedet muligt. Jeg har endnu ikke set dig ramme plet endnu haha :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.