Flest Real Madrid spillere nomineret til FIFPro World XI

10 år 8 måneder siden #1 af FranciscoISCO

Den hårdt pressede Real Madrid trup kan nu endelig få en smule at glæde sig over

Årets udgang er i mange sammenhænge lig med opgørelser og evalueringer. Således også i fodboldverdenen. Fornyligt har FIFA nemlig været ude og annoncere nomineringerne til deres årlige bud på den stærkest start-ellever, fra året der gik.

På trods af Real Madrids mildest talt svingende præstationer i 2015, prydes listen af nominerede til holdet, som officielt går under navnet FIFPro World XI, dog dette år af en pæn håndfuld spillere fra den hvidblusede del af Madrid. Hele 12 Real Madrid spillere mønstre således den prestigefulde liste, hvilket er én mere end Barcelonas 11 kandidater samt to flere end Bayern Münchens 10.

I alt repræsenteres listen af 14 hold: tre fra La Liga, hvor Atletico Madrid med Diego Godin lige præcis sniger sig med, fire fra Premier Leauge, to fra Bundesligaen, ét fra Serie A, ét fra den bedste Portugisiske Liga, ét fra Argentina og endelig ét fra MLS.

FIFPro World XI udvælges af professionelle fodboldspillere verden over, som stemmer på den bedste spiller på hver position. Holdet offentliggøres d. 11. januar 2016, i forbindelse med det årlige Ballon d'Or gala i Zürich, og vil bestå af én målmand, fire forsvarspillere, tre midtbanespillere og tre angribere.

Listen over de nominerede tæller i alt 55 spillere, herunder er de 12 fra Real Madrid altså: Keylor Navas, Daniel Carvajal, Marcelo, Pepe, Sergio Ramos, Raphaël Varane, Toni Kroos, Luka Modric, James Rodríguez, Gareth Bale, Karim Benzema og Cristiano Ronaldo.

Altid Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 8 måneder siden #2 af Raul7-2880
Har svært ved at tage det seriøst når Casillas er på holdet men ingen Bravo, eller Ramos er på men ingen Bonucci.
Og Rooney... !

10 år 8 måneder siden #3 af FranciscoISCO
Jeg synes den er lidt bittersød den her nyhed. Den bekræfter mig i, at Real Madrid, spiller for spiller, nok har den stærkeste trup i verden, men sammenholdt med spil og resultater over snart ét års tid, så bliver man altså også mindet om, hvor lidt man egentlig får ud af et ellers enormt potentiale.

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 8 måneder siden #4 af Dios

FranciscoISCO skrev: Jeg synes den er lidt bittersød den her nyhed. Den bekræfter mig i, at Real Madrid, spiller for spiller, nok har den stærkeste trup i verden, men sammenholdt med spil og resultater over snart ét års tid, så bliver man altså også mindet om, hvor lidt man egentlig får ud af et ellers enormt potentiale.

Omvendt er det jo også en mindre joke, at spillere som Navas, Pepé og Bale er med på holdet. Navas har jo haft 7 gode kampe i år ellers har han jo ageret 2. målmand. Pepé er jo ikke længere i nærheden af verdensklassse og Bale er Bale :)

For mange individuelister og for lidt hold.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #5 af JJ-86
Det kommer ikke bag på mig, hvis Barcelona kommer til at dominere denne i år.(desværre)
Hånden på hjertet, hvem af Real Madrids spillere vil være værdige at komme på listen for 2015?

Kom gerne med jeres bud på jeres liste. Det ville være lidt fun :)

10 år 8 måneder siden #6 af FranciscoISCO

JJ-86 skrev: Det kommer ikke bag på mig, hvis Barcelona kommer til at dominere denne i år.(desværre)
Hånden på hjertet, hvem af Real Madrids spillere vil være værdige at komme på listen for 2015?

Jamen jeg har jo leget lidt med Sebbergs initiativ fra en anden tråd, hvor vi egentlig også kunne tage den, men her er jo også et meget passende sted:

Sådan ser mit hold i hvert fald ud

Det bærer måske en smule præg af, hvor svært det er for mig, at udpege Barca-spillere ;) Suarez kunne i hvert fald godt have været på, og man kan vel egentlig også argumenterer for, at Mascherano skulle have været på?

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved FranciscoISCO.

10 år 8 måneder siden #7 af Neye

FranciscoISCO skrev:

JJ-86 skrev: Det kommer ikke bag på mig, hvis Barcelona kommer til at dominere denne i år.(desværre)

Jamen jeg har jo leget lidt med Sebbergs initiativ fra en anden tråd, hvor vi egentlig også kunne tage den, men her er jo også et meget passende sted:

Det bærer måske en smule præg af, hvor svært det er for mig, at udpege Barca-spillere ;) Suarez kunne i hvert fald godt have været på, og man kan vel egentlig også argumenterer for, at Mascherano skulle have været på?

Du mangler Pjanic og Pogba, så ville jeg være helt enig

10 år 8 måneder siden #8 af FranciscoISCO

Neye skrev:

FranciscoISCO skrev:

Du mangler Pjanic og Pogba, så ville jeg være helt enig

Jeg tror ikke, at Pjanic var en mulighed med det udvalg af spillere, jeg havde med at gøre på denne tjeneste: en.toty.uefa.com/ (sakset fra Sebbergs indlæg). Men jeg havde nu heller ikke taget ham med. Pogba kunne jeg godt have overvejet, men synes bestemt også, at en midt bestående af Krychowiak, De Bruyne og James kan forsvares :) Krychowiak var én af de Sevilla spillere, som gjorde det rigtig godt for et hold, som sidste år vandt Euro Leauge. Og med alle de offensive folk, kunne mit hold godt bruge en reel skraldemand ;) De Bruyne gjorde det fremragende i Bundesligaen, hvor hans hold ligeledes havde en rigtig flot kampagne, mens han fra dag ét i en helt ny liga, bare fortsatte hvor han slap.

James har jeg faktisk et lettere kompliceret forhold til. Jeg synes endnu ikke, at vi har set en fremragende fodboldspiller, rent spilmæssigt, men det kan have noget at gøre med, hvilken type spiller jeg på forhånd havde en forstilling om, han var. Jeg må indrømme, at jeg egentlig ikke havde set særligt mange kampe med ham, før han trak i hvidt, men udfra omtale og lidt youtube, regnede jeg ham for at være en klassisk playmaker. Ift. de forventninger, dér har han klart skuffet, og jeg synes da også stadig, at han er meget mere usynlig, i store dele af kampene, end hans evner egentlig bør tillade. Når det så er sagt, så er der altså bare et eller andet magisk over ham. Når han dukker op, så scorer han til gengæld det ene mål efter det andet, som hver i sær er en Champions Leauge finale mod Leverkusen værdigt ;) Han er så vild, og som jeg selv sagde (hate to be that guy) i en anden forbindelse; den mands venstreben, er efterhånden lige så seværdigt, som begge Beyonces'. Han fortjener klart en plads på holdet ;)

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved FranciscoISCO.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

10 år 8 måneder siden #9 af Neye

FranciscoISCO skrev: Jeg tror ikke, at Pjanic var en mulighed med det udvalg af spillere, jeg havde med at gøre på denne tjeneste: en.toty.uefa.com/ (sakset fra Sebbergs indlæg). Men jeg havde nu heller ikke taget ham med. Pogba kunne jeg godt have overvejet, men synes bestemt også, at en midt bestående af Krychowiak, De Bruyne og James kan forsvares :) Krychowiak var én af de Sevilla spillere, som gjorde det rigtig godt for et hold, som sidste år vandt Euro Leauge. Og med alle de offensive folk, kunne mit hold godt bruge en reel skraldemand ;) De Bruyne gjorde det fremragende i Bundesligaen, hvor hans hold ligeledes havde en rigtig flot kampagne, mens han fra dag ét i en helt ny liga, bare fortsatte hvor han slap.

James har jeg faktisk et lettere kompliceret forhold til. Jeg synes endnu ikke, at vi har set en fremragende fodboldspiller, rent spilmæssigt, men det kan have noget at gøre med, hvilken type spiller jeg på forhånd havde en forstilling om, han var. Jeg må indrømme, at jeg egentlig ikke havde set særligt mange kampe med ham, før han trak i hvidt, men udfra omtale og lidt youtube, regnede jeg ham for at være en klassisk playmaker. Ift. de forventninger, dér har han klart skuffet, og jeg synes da også stadig, at han er meget mere usynlig, i store dele af kampene, end hans evner egentlig bør tillade. Når det så er sagt, så er der altså bare et eller andet magisk over ham. Når han dukker op, så scorer han til gengæld det ene mål efter det andet, som hver i sær er en Champions Leauge finale mod Leverkusen værdigt ;) Han er så vild, og som jeg selv sagde (hate to be that guy) i en anden forbindelse; den mands venstreben, er efterhånden lige så seværdigt, som begge Beyonces'. Han fortjener klart en plads på holdet ;)

Krychowiak er også en af 3 mulige på den plads (udover Pjanic og Matuidi) så endelig ikke opfatte det som en kritik.

Har det også ambivalent med James. Han er fantastisk og især hans skud er uovertruffet men jeg har det også sådan, at hans spil simpelthen ikke rummer X-faktor nok til en plads som den bedste i verden.

10 år 8 måneder siden #10 af Dios
FranciscoISCO skrev:

James er jo et produkt af den moderne playmaker, hvor kun mål og assist tæller. Resten trækker jo nærmest ned, og man sidder jo aldrig med følelsen af, at det er dejligt og se James spille. Jo når han endelig får bolden og banker den i kassen, eller svinger venstreskøjten og rammer en medspiller, som så sætter den ind.
Kærlighed for spillet er ihvertfald ikke noget han er opvokset med, og det ses tydeligt. Man får den wow følelse når han har bolden, fordi man ved han kan omdanne en ufarlig situation til mål, men den wow følelse man får, når boldkunstnere får bolden den udebliver total, og derfor udebliver min begejstring for ham også.
Han er rigtig vigtig for holdet, men han ville nemt kunne blive erstattet af andre. For han besidder simpelthen ikke det unikke, som Ronaldo, Bale (i Tottenham), Neymar, Messi og Hazard besidder. En spiller som Reus ville jo være mindst ligeså god som James for holdet.

Jeg ville til hver en tid vælge Isco fremfor James i Real Madrid. Til gengæld ville jeg til hver en tid vælge James over Isco i en mindre klub, hvor du ikke har andre spillere til at afgøre kampene. Det her er sagt udfra spilletype, og ikke form.

@Neye.

Pjanic? Altså ham fra Roma? Hvorfor skal han med i betragtning? :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

10 år 8 måneder siden #11 af Lars1991
Synes godt nok det var svært at vælge et hold, især til den midtbane. Hvor er Modric?!

Men udfra det link valgte jeg en 3-4-3 med Neuer på mål. Og må lige sige at Juventus forsvarsspillere er stærkt overvurderet! Og Ramos vildt undervurderet, selv herinde.

Ramos - Alaba - Masch
James - Vidal - Hazard - Bruyne (havde ikke lyst til at have Bruyne og Hazard med, men hvor Modric og Busquest?)
Messi - Lewandowski - Kün (Neymar kunne ligeså godt have været med)

10 år 8 måneder siden #12 af Raul7-2880
3-4-3:

De Gea
Alaba, Bonucci, Mascherano
Busquet, Pogba, Hazard, Marchisio
Suarez, Messi, Neymar.

Leveret af Kunena Forum