Flest Real Madrid spillere nomineret til FIFPro World XI

10 år 7 måneder siden #49 af SR4

Siempre Madrid skrev:

SR4 skrev:

Dios skrev: SR4 skrev:

Så det skal forståes som at Isco ikke præsterer godt nok fordi ledelsen ikke anser ham som vigtig nok? :)

Hvad tror du selv? :)

Det skal forstås sådan, at Isco konstant bliver spillet ude af position, fordi de dyre drenge kommer i første række uanset deres præstationer. Jeg forstår sådan set godt hvorfor man vil have Bale igang, men om han spiller centralt eller på kanten er jo tydeligvis ligegyldigt. Han fejler alligevel. Isco skal spilles centralt, og helst i mellemrummet imellem midtbane og angreb. Sjovt nok altid det mellemrum vi mangler en spiller i, men fordi Bale ikke kan finde plads centralt, så søger han kanten. Det har godt nok set kritisabelt ud, når vi har manglet Benzema, men vi mangler den spiller som kan spille imellem kæderne.

Men man kan da godt sige, at det er ledelsens skyld at Isco ikke præstere. Prøv og ryk Ronaldo ned som defensiv midtbanespiller, så vil han nok heller ikke præstere, selvom det nok ikke kan blive meget værre end denne sæson her. Overdrivelse fremmer forståelsen, men når man spiller spillere ude af position, så siger det sig selv, at man ikke får det maksimale ud af en spiller.

Det er jo ikke hele ledelsen, blot træneren. Derfor jeg ikke helt forstod hvor du ville hen med det.
Jeg tror personligt det mest har at gøre med spillestil.

Isco udgjorde ingen forskel i sidste sæson. Isco gør ingen forskel i denne sæson. UD med Benítez...........

Det var nu ikke deet jeg mente smarte ;) Blot facts om at Isco ikke passer ind i den nuværende spillestil.

Isco er boldbesiddende og det er ikke fodbold, Benitez kan lide at spille det om du kan lide det eller ej. Isco spillede utrolig godt under Ancelotti hvor mange på det tidspunkt roste ham, men sikke en kort hukommelse du har. Men du er jo også den samme som hellere ville dø end og ansætte Benitez foe 2 sæsoner siden :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #50 af Dios
SR4 skrev:

sco er boldbesiddende og det er ikke fodbold, Benitez kan lide at spille det om du kan lide det eller ej.

Du taler om facts, så lad os få facts på bordet :)

Under Benitez har vi spillet 13 kampe i La Liga.

Sporting Gijon – Real Madrid 31% - 69%.
Real Madrid – Real Betis 67% - 33%.
Espanyol – Real Madrid 47% - 53%.
Real Madrid – Granada 63% - 37%.
Athletic Bilbao – Real Madrid 45% - 55%.
Real Madrid – Malaga 64% - 36%.
Atletico Madrid – Real Madrid 45% - 55%.
Real Madrid – Levante 55% - 45%.
Celta Vigo – Real Madrid 50% - 50%.
Real Madrid – Las Palmas 55% - 45%.
Sevilla – Real Madrid 45% - 55%.
Real Madrid – Barcelona 42% - 58%.
Eibar – Real Madrid 38% - 62%.

Her er blot tale om 2 kampe, hvor vi ikke har bolden mest. I en 1/3 del af kampene har vi haft bolden over 60% af tiden, så det er jo ikke helt rigtigt det med, at Benitez ikke vil spille den form for fodbold. Benitez har jo endnu ikke kunne sætte sit aftryk på holdet grundet skader, så lad os nu prøve ikke at dømme ham på forhånd med hvad han vil og ikke vil :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 7 måneder siden #51 af MMM

Dios skrev: SR4 skrev:

sco er boldbesiddende og det er ikke fodbold, Benitez kan lide at spille det om du kan lide det eller ej.

Du taler om facts, så lad os få facts på bordet :)

Under Benitez har vi spillet 13 kampe i La Liga.

Sporting Gijon – Real Madrid 31% - 69%.
Real Madrid – Real Betis 67% - 33%.
Espanyol – Real Madrid 47% - 53%.
Real Madrid – Granada 63% - 37%.
Athletic Bilbao – Real Madrid 45% - 55%.
Real Madrid – Malaga 64% - 36%.
Atletico Madrid – Real Madrid 45% - 55%.
Real Madrid – Levante 55% - 45%.
Celta Vigo – Real Madrid 50% - 50%.
Real Madrid – Las Palmas 55% - 45%.
Sevilla – Real Madrid 45% - 55%.
Real Madrid – Barcelona 42% - 58%.
Eibar – Real Madrid 38% - 62%.

Her er blot tale om 2 kampe, hvor vi ikke har bolden mest. I en 1/3 del af kampene har vi haft bolden over 60% af tiden, så det er jo ikke helt rigtigt det med, at Benitez ikke vil spille den form for fodbold. Benitez har jo endnu ikke kunne sætte sit aftryk på holdet grundet skader, så lad os nu prøve ikke at dømme ham på forhånd med hvad han vil og ikke vil :)

Men er det netop ikke pointen? Af de 5 kampe vi havde bolden i mere end 60% af tiden tabte vi point i de to og spillede dårligt grænsende til det elendige i alle på nær én. Fordi Rafa kan ikke lide at have bolden, han ved ikke hvad han skal gøre med den og når vi enden med bolden i mere end 60% af tiden så er det often et tegn på at kampen ikke bliver spillet på vores præmisser, men at det derimod er modstanderens plan, der vinder. De mest overbevisende sejre er for det meste kommet når besiddelsen har været mere ligeligt fordelt og vi har haft plads til at slå kontra.

Rafa vandt aldrig ligaen med Liverpool, mest af alt fordi de spillede for mange uafgjordte kampe, mange af dem mod mindre hold. De mindre hold var også hans akilleshæl i Italien. Når en modstander pakker sig tæt og ligger pres på den dybe spilfordeler så har Rafa ikke mange svar. Desværre er det jo en situation Madrid møder hyppigere end de fleste.

10 år 7 måneder siden #52 af Dios
MMM skrev:

Men er det netop ikke pointen? Af de 5 kampe vi havde bolden i mere end 60% af tiden tabte vi point i de to og spillede dårligt grænsende til det elendige i alle på nær én. Fordi Rafa kan ikke lide at have bolden, han ved ikke hvad han skal gøre med den og når vi enden med bolden i mere end 60% af tiden så er det often et tegn på at kampen ikke bliver spillet på vores præmisser, men at det derimod er modstanderens plan, der vinder. De mest overbevisende sejre er for det meste kommet når besiddelsen har været mere ligeligt fordelt og vi har haft plads til at slå kontra.

Rafa vandt aldrig ligaen med Liverpool, mest af alt fordi de spillede for mange uafgjordte kampe, mange af dem mod mindre hold. De mindre hold var også hans akilleshæl i Italien. Når en modstander pakker sig tæt og ligger pres på den dybe spilfordeler så har Rafa ikke mange svar. Desværre er det jo en situation Madrid møder hyppigere end de fleste.

Pointen er, og skal simpelthen være mangel på spillere! Det kan ikke være rigtig, at bare fordi vi er Real Madrid, så tror vi, at vi ikke kan såres.

Men for at svare på det du ønsker, så er jeg total uenig :D

Af hvad jeg husker, så var jeg utrolig "begejstret" for spillet de første mange kampe. Forstået på den måde, at jeg kunne se mange positive forandringer. Vores positionsspil er også blevet bedre, selvom vi godt nok har mistede mange bolde imod Barcelona og Eibar. Ud af de 5 kampe, hvor vi har haft meget boldbesiddelse, så er jeg mere end tilfreds med spillet imod Sporting Gijon, Betis og Malaga i 2. halvleg. Vi brændte og brændte imod Gijon og Malaga, og selvom det ikke bød på 10 100% chancer, så var der ihvertfald 2-3 store chancer, hvor der alle dage burde være mål. Det er jo ikke Benitez skyld, at Ronaldo har brændt på det skammeligste hele sæsonen. Bare se på hans seneste kamp imod Eibar, hvor han brænder 2 100% chancer.

I Liverpool havde Benitez ikke, Modric, Kroos, Isco, James, Bale, Ronaldo og Benzema. Og det havde han heller ikke i Napoli, så hvorfor overhovedet sammenligne de 2 klubber med Real Madrid og dens spillermateriale? :)

Jeg tror bare ikke på, at man med så dygtige kreative spillere kan undgå at få noget kreativitet ind på banen. Faktisk synes jeg vores positionsspil så rigtig godt ud før alle skaderne. Det blev også kronet med et lækker mål af Benzema imod Betis.
Selvom vores 4 bedste forsvarspillere nu er ude resten af året, så tror jeg vi får noget meget bedre spil at se, hvis vores offensive spillere ikke alle løber ind i skader igen.

10 år 7 måneder siden #53 af SR4
Det er vel ligemeget. Det overrasker vel ingen at Real de fleste kampe har boldbesiddelsen SELVOM det ikke nødvendigvis er målet?

10 år 7 måneder siden #54 af Dios

SR4 skrev: Det er vel ligemeget. Det overrasker vel ingen at Real de fleste kampe har boldbesiddelsen SELVOM det ikke nødvendigvis er målet?

Hvis det ikke er målet, hvorfor stiller vi os så ikke bare tilbage til at starte med?

10 år 7 måneder siden #55 af SR4

Dios skrev:

SR4 skrev: Det er vel ligemeget. Det overrasker vel ingen at Real de fleste kampe har boldbesiddelsen SELVOM det ikke nødvendigvis er målet?

Hvis det ikke er målet, hvorfor stiller vi os så ikke bare tilbage til at starte med?

Misforstår du mig med vilje eller?

Jeg foretrækker netop at spillestilen er boldbesiddende fodbold. En anden ting er at man som et stort hold som Real i langt de fleste kampe dominere boldbesiddelsen. Og det ved du godt selv.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #56 af Brylle

Dios skrev:

Fordi vores modstander med glæde vil stå lige så langt tilbage og vente på en tilfældighed eller at slutfløjtet lyder. Vi skulle jo gerne vinde kampene.

Leveret af Kunena Forum