Optakt: Større motivation findes ikke
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Denne fine mand er tilbage - nu håber vi bare, at skulderen holder sig i ro...
Kære gamle Ricard Møller Nielsen – æret være hans minde – udtalte i sin tid, at 2-0 er den farligste føring. Stiller man spørgsmålet på gøgler-allé nummer et, Ramblaen i Barcelona, så er det ganske givet, at man vil give den fynske mirakelmager ret.
For med Barcelonas defensive nedsmeltning i gårsdagens hjemmekamp mod Deportivo La Coruña, er La Liga igen blevet en helt åben affære. Ikke nok med at Atlético Madrid med en sejr hjemme mod Athletic Club kan gå á point med catalanerne, så kan Real Madrid samtidig bringe sig blot to point fra Luis Enriques mandskab. Et helt utænkeligt scenarie oven på den tårepresserende nedsmeltning i El Clásico tilbage i november.
Vil Real Madrid dog lege med i toppen, så kræver det i første omgang en sejr på en af Liga BBVA’s sværeste baner; El Madrigal i den valencianske forstad Villarreal.
Marcelinos ’Yellow Submarine’ ligger trods alt nummer fem i den bedste spanske række, og har hjemme på eget græs har sat mandskaber som Sevilla og Atlético Madrid til vægs. Så at kalde aftenens opgave for en let en
af slagsen, vil være et fejlprædikat af de større. Dertil er Villarreal simpelthen for godt et mandskab. Og godt er nok endda en underdrivelse.
Med andre ord venter der Real Madrid et yderst intenst og kompliceret opgør i det sydøstlige Spanien, hvor ikke mindst tilskuerne på det lille intime stadion vil gøre sit for at generere gæsterne mest muligt.
Real Madrid kommer naturligvis til kampen med en tankfuld selvtillid efter ydmygelsen af Malmø, men sejre over skandinaviske hold skal naturligvis altid tages med et gran salt – dertil er niveauforskellen simpelthen for stor.
Til kampen må Rafa Benítez se bort fra defensivspillerne Varane og Carvajal, det udlignes dog af, at Sergio Ramos er klarmeldt, alt i mens at Isco er tilbagevendt fra sin karantænepause. Isco ventes dog at starte på bænken, da den vævre dribler utvivlsomt står efter kvartetten James, Bale, Cristiano og Benzema, der i den grad lader til at have fundet en melodi, de alle kan spille med på.
Hos Villarreal ser trængslerne lidt større ud for Marcelino: offensivspilleren Léo Baptistão er ude med, skade. Det helt samme er Gaspar, Adrián, Bonera og Jaume Costa. Særligt savnet af sidstnævnte og Gaspar kan ramme værterne hårdt. Begge er de nemlig defensivprofiler, der har optrådt i langt hovedparten af ’El submarino amarillos’ kampe i indeværende sæson.
Helt fremme hos hjemmeholdet bliver der gensyn med den hjemvendte Roberto Soldado, der efter et fejlslagent ophold i Tottenham, lader til at have fundet spilleglæden i mere vante rammer. Han skal danne angrebspar med Bakambu fra eksotiske Den Demokratiske Republik Congo. Bakambu har nettet seks gange i 11 opgør, og er med andre ord den slags spiller, som Pepe og Ramos skal have ekstra fokus på.
Der er kick-off 20.30 og kampens dommer er Undiano Mallenco, der historisk set har en evne til at træffe kampafgørende beslutninger.
Villarreal:
Aréola – Marín, Ruíz, Bailly, Rukaniva – Suárez, Bruno, Pina, Jonathan – Bakambu, Soldado
Real Madrid:
Navas –Marcelo, Pepe, Ramos, Danilo – Modric, Kroos, James – Cristiano, Benzema, Bale
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det bliver endvidere interessant at se, om Benitez bruger James, Bale, Ronaldo og Benzema samtidig eller om spanierens foretrukne brasilianske hardhitter napper pladsen fra James.... eller måske endda Kroos?
Glæder mig afsindigt meget til aftenens kamp. Den blev lige mere spændende end forudset :-)
Jeg ser gerne Isco spille istedet for James i aften. Det virker som om James slet ikke kan genfinde sit niveau fra før sin skade. Isco derimod har gjort det godt i de seneste par kampe inden sin svinestreg mod Neymar.
Jeg er - som altid - hamrende nervøs og tror på en uafgjort. Men det er så netop i de kampe, at det går bedst.
Sikkert er det hvert fald, at jeg vil være mere Pro Benitez, hvis vi kan levere en overbevisende præstation krydret med sejr mod ligaens nummer 5.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Det er nu holdet skal vise, at de for alvor står sammen, og er ved at være en enhed.
Det er heller ikke uvæsentligt, at den gule ubåd har skadesproblemer i forsvaret; læs højre back.
Ronaldo får endnu en stor aften mod Villarreal!
Kunne godt tænke mig at se Case på midtbanen i stedet for Kroos ved siden af modric og enten isco eller James. Det bliver under alle omstændigheder en yderst spændende match!
Hala Madrid
Min vurdering inden kampen er, at vi vil ha bolden langt mere end Villarreal, og derfor vil det skade holdet at starte med Bale og Ronaldo på samme tid, eller ihvertfald Bale, da Ronaldo forhåbentlig er ved at finde sig selv igen.
Jeg tror desværre ikke Benitez tør at have Bale på bænken, men holdet knækker midt over, hvis vores centrale midtbane består af offensive boldfaste spillere og de 3 oppe foran er bedst på omstillinger, eller kræver meget plads for at blive farlig.
Godt nok er det også min favorit i hverdagene, men jeg håber virkelig på en opstilling der hedder Kroos, Modric, Isco, James, Ronaldo og Benzema.
Jeg håber virkelig Bale går ud og levere en pragtpræstation idag, men imod en sådan modstander, så frygter jeg det værste. Men det bliver spændende at se hvad Benitez vælger at stille op med. Endelig har vi en fit offensiv :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Johnson
- Gæst
-
Johnson skrev: Benitez kan genvinde respekten ved at sætte Bale på bænken.
Din respekt?
Dios skrev: Hvis holdet kan arbejde som en enhed som de gjorde imod Malmø, så håber jeg på, at det bliver Kroos, Modric og Isco på den centrale midtbane. Villarreal er langtfra det hold som de var for år tilbage, hvor de simpelthen styrede kampen med boldbesiddelse. De har det fint med, hvis de ikke er på bolden, selvom de har gode boldspillere på den centrale midtbane.
Min vurdering inden kampen er, at vi vil ha bolden langt mere end Villarreal, og derfor vil det skade holdet at starte med Bale og Ronaldo på samme tid, eller ihvertfald Bale, da Ronaldo forhåbentlig er ved at finde sig selv igen.
Jeg tror desværre ikke Benitez tør at have Bale på bænken, men holdet knækker midt over, hvis vores centrale midtbane består af offensive boldfaste spillere og de 3 oppe foran er bedst på omstillinger, eller kræver meget plads for at blive farlig.
Godt nok er det også min favorit i hverdagene, men jeg håber virkelig på en opstilling der hedder Kroos, Modric, Isco, James, Ronaldo og Benzema.
Jeg håber virkelig Bale går ud og levere en pragtpræstation idag, men imod en sådan modstander, så frygter jeg det værste. Men det bliver spændende at se hvad Benitez vælger at stille op med. Endelig har vi en fit offensiv :)
Jeg har kun set en enkelt kamp med Villareal, så jeg stoler på din analyse af deres spil.
Men jeg er ikke så bange for, at have Ronaldo og Bale på banen samtidig. Jeg mener at have set, at Benitez har arbejdet med nogle lovende løsninger, der gør at de to kan fungere sammen. Bale har haft godt af, at få næsten den samme frihed som Ronaldo, og kunne slå indlæg fra venstre side.
Og hvis jeg har set rigtig, så indgår alle spillere nu i genpresset. Derfor bør vi også kunne se, at holdet ikke længere knækker, som vi så det sidste sæson.
Spændende bliver det;-)
- Brylle
- Gæst
-
Et eller andet sted kunne det være fucking grinern at høre hvorfor :)Johnson skrev: Benitez kan genvinde respekten ved at sætte Bale på bænken.