Optakt: Skæbnekamp på Mestalla

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
10 år 6 måneder siden #1 af realmadsen

Ja der er stadig mange kampe tilbage af sæsonen og ja alt kan ske i fodbold, men sandheden er at Real Madrid selv kan bestemme om man for alvor vil være en del af mesterskabsstriden eller blot spille tredjeviolin efter Atlético og Barcelona. Og med cataloniernes pointtab mod Espanyol i går in mente kan Benítez’ mandskab med en sejr, nok engang melde sig ind i kampen om at stå øverst på skamlen, når sæsonen finder sin afslutning i maj.

Det er dog med en smule bange anelser man må se frem til kampen mod Valencia. For et år siden startede Real Madrid også året ud med et visit til den spanske appelsinhovedstad, hvor man efter at være kommet planmæssigt foran tabte kampen.

Dermed brød Valencia den rekordstime man ellers var på vej imod med 22 ubesejrede kampe i streg og herefter gik det mildest talt hurtigt ned ad bakke. Senere på måneden blev man skilt ad med 0-4 på Vicente Calderon og resten af sæsonen gik mere eller mindre i opløsning, mens Carlo Ancelotti blot kunne prøve at holde den synkende skude oven vande og vente på sin fyreseddel.

Der er løbet meget vand gennem Manzanares-floden siden og selvom Real Madrid fortsat famler efter en kontinuerlig spillestil, er der også sket ting og sager i Valencia. Efter en skidt sæsonstart valgte portugisiske Nuno Santo at tage sit gode tøj og gå og ind kom, noget overraskende Gary Neville.

Neville og Valencia har dog ikke været kærlighed ved første blik og holdet har stadig sin første La Liga sejr til gode siden englænderen kom til i starten af december. Valencia på hjemmebane mod de spanske giganter plejer dog altid at være kendetegnet ved fightervilje og masser af stemning på lægterne og med et famlende Real Madrid hold, har Nevilles udvalgte næppe en bedre chance for at skyde 2016 ordentligt i gang og komme på ret kurs igen.

Omvendt har Benítez muligheden for at lade galehuset bryde ud i lys lue hos sin tidligere klub, hvis han henover nytåret har formået at flytte sine spilleres fokus fra at tælle nullerne på lønchecken til at præstere på grønsværen.

Heldigvis kan Benítez stille i næsten stærkeste opstilling, hvor kun Carvajal på højre back fortsat er ude med skade. Ind for ham kommer Danilo.

Desværre for fokusset på fodbolden gik der ikke mange timer af det nye år før James gjorde uheldigt bemærket, da han efter en lidt for lang siesta valgte at træde sømmet i bund og passerer politiet med 200 km/t.

Det kostede en bøde og et kørselsforbud til den lille colombianer, men flere spanske medier spekulerer stadig i, at han starter inde i aftenens kamp.

Der er kick-off på Mestalla klokken 20.30, aftenens dommer er Sánchez Martínez og 3+ viser kampen.

Real Madrids forventede startopstilling: Navas – Danilo – Pepe – Ramos – Marcelo – Modric – Casemiro – James – Bale – Benzema – Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #2 af Daniel
Jeg er efterhånden derhenne, hvor jeg ikke længere kræver smukt fodbold - det kommer ikke under Benitez. Faktum!

Nej, så vil jeg hellere, at dette mandskab, selvom det er utænkeligt spillerne in mente, løber solen sort, kæmper og hiver tre point i land via en heroisk indædt fight. Ja, mine tanker er naturligvis henledt tilbage på Capellos seneste periode i klubben; remontada-perioden.

Med andre ord: Jeg VIL have det mesterskab til Real Madrid i indeværende sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, LasseRMD, Pelle

10 år 6 måneder siden #3 af LasseRMD
James kunne passende få en lille straf for hans dumhed tidligere på ugen, og generelt hans dårlige spil i de sidste par kampe.

Bring Kroos ind i stedet, så vi har en midterakse af Modric, Casemiro, Kroos. Det medfører måske ikke verdens flotteste angrebsspil, men pt. har vi også mere brug for balance mod de gode hold, da de har alt for meget plads, og let kommer igennem vores kæder.

I aften må vi bare håbe på magi fra BBC. Jeg tror slet ikke på vi spiller nogen køn kamp, men jeg håber inderligt på at Benitez viser sig, som taktisk klogere end Neville i aften. Noget der har manglet fra Benitez' side i de store opgør!!!

Så må vi se om det udmønter sig i 3 point. God kamp.

10 år 6 måneder siden #4 af Pelle
Det er rigtigt, at Benitez skal lægge den rigtige taktik til i aften. Men det vil være fuldstændig ligegyldigt, når vi har spillere, der stadig underpræsterer. Vores midtbane er gået fra at være verdens absolut bedste til at være direkte usynlig. Det skyldes ganske enkelt ikke kun Benitez' måde at spille på. Der er for mange, der er under niveau. Lad nu James få en kamp fra sidelinjen, og så smid Kovacic ind ved siden af Kroos og Modric, og lad os så se, hvordan det går. Kovacic arbejder hjernedødt hårdt i forhold til førnævnte.

Der er behov for, at vi får den nødvendige sult og ærgerrighed tilbage igen. Noget James tydeligvis allerede er blevet totalt blottet for.

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 6 måneder siden #5 af asp3200
Lad os se den her opstilling, så tror jeg på sejr og folk som arbejder for sagen:

Danilo, pepe,ramos,marcelo
Modric,kroos
Isco,kovacic
Benzema,Ronaldo

James straffes og bale kommer ind med frisk power anden halvleg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Sahinovic, Neye

10 år 6 måneder siden #6 af M_linding
Er jeg den eneste, som gerne ser Lucas starte inde?

Medmindre jeg er helt blæst, så har der været kvalitet over hans spil, i stort set samtlige minutter han har spillet. Og hans teknik og flair med bolden er på et virkelig højt niveau!

Derudover var Lucas ikke "for fin" til, at spille HB da træneren bad ham om det:)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Sahinovic

10 år 6 måneder siden #7 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Skæbnekamp på Mestalla

asp3200 skrev: Lad os se den her opstilling, så tror jeg på sejr og folk som arbejder for sagen:

Modric,kroos
Isco,kovacic
Benzema,Ronaldo

Hva satan? Kan det virkelig passe, at vi er enige om noget? :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 6 måneder siden #8 af Siempre fiel

M_linding skrev: Er jeg den eneste, som gerne ser Lucas starte inde?

Medmindre jeg er helt blæst, så har der været kvalitet over hans spil, i stort set samtlige minutter han har spillet. Og hans teknik og flair med bolden er på et virkelig højt niveau!

Derudover var Lucas ikke "for fin" til, at spille HB da træneren bad ham om det:)

Han har vist sig som en fin backup - en slags Callejon der rent faktisk ka drible. Så bestemt godkendt imo - men ville dog aldrig starte ham iaften
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Siempre fiel. Begrundelse: typo
Følgende bruger(e) sagde tak: Jakobsif555

10 år 6 måneder siden #9 af Gåser

M_linding skrev: Er jeg den eneste, som gerne ser Lucas starte inde?

Helt enig. Han virker desuden også som en spiller, der gerne vil knokle for sagen. Kan rigtig godt lide ham på den højre kant.

Kunne så rigtig godt tænke mig at se en formation med ham og Bale på hver sin kant med benzema i midten samt Isco lige bagved. De to brede kanter vil skabe en masse plads centralt.

Det kræver selvsagt at Ronaldo og James bænkes, men det har jeg intet imod.

10 år 6 måneder siden #10 af Pelle

asp3200 skrev: Lad os se den her opstilling, så tror jeg på sejr og folk som arbejder for sagen:

Modric,kroos
Isco,kovacic
Benzema,Ronaldo

Den opstilling spillede vi jo i starten af sæsonen, da Bale ikke var klar. Bare med James istedet for Kovacic. Og her skabte vi stort set ingenting, fordi der ikke var nok offensiv kvalitet i vores midtbane, så Ronaldo og Benzema skulle klare det hele selv, hvilket de ikke kunne. Vi vil garanteret have en masse boldbesiddelse og ikke komme ligeså meget i problemer, som med James på midtbanen. Men jeg tror stadig ikke på, der bliver skabt nok offensivt.

Det er desuden også ligegyldigt, for Benitez har tydeligvis set sig så sur på Isco, at han åbenbart er helt ude i kulden.

"Maybe they hate me because I'm too good."

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #11 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Optakt: Skæbnekamp på Mestalla
…………....Navas…………
Danilo, Pepe, Varane, Marcelo
……….Kroos…..Casemiro…….
…………….Modric……………
Ronaldo…Benzema…..Bale….

10 år 6 måneder siden #12 af Sahinovic
Startopstillingen;

Navas - Danilo, Pepe, Ramos, Marcelo - Kovačić, Kroos, Modrić - Bale, Benzema, Ronaldo.

Lækkert med Kovačić.

Florentino Pérez

Leveret af Kunena Forum