Optakt: Skæbnekamp på Mestalla

10 år 6 måneder siden #97 af raul7=kongen
Har James eller Isco på noget tidspunkt i denne sæson vist højt niveau i bare 14 dage sammenhængende?

Kovacic var en af banens bedste indtil sin udvisning, og midtbanen var mere sammenhængende end på noget tidspunkt i sæsonen. På intet tidspunkt stod fem mand fremme og fem mand hjemme som det ellers flere gange er sket - en af årsagerne var netop valget af Kovacic.

Man kan selvfølgelig endnu engang tage den nemme løsning og skyde efter Rafa, men i går stillede han fornuftigt op, vi havde i store dele af kampen overtaget og det var i langt højere grad personlige fejl - som Pepes tåbelige frembusen og forsøg på at trække offside ved 1-1-målet(opfulgt af et ligeså tåbeligt begået straffe) - der var skyld i det middelmådige resultat, end det var de taktiske dispositioner.

James og Isco er i øvrigt begge fantastiske fodboldsspillere, men de fungerer ikke når man skal spille både Cristiano og Benzema(Bale undtaget i går, for han arbejdede rent faktisk begge veje). For tre spillere som i store dele af kampen hænger for langt fremme, det er simpelthen for meget i moderne fodbold. Så valget er vel nærmere, om man fortsat tror på Cristiano genfinder sit vanlige niveau eller om man skal skippe portugiseren og i stedet bygge op om Isco og/eller James.

Uanset hvad, så ender Isco nok i England. Brager igennem i otte gode kampe, inden det bliver hverdag, hans hold ender som nummer tre og han falder til et habilt niveau. Sådan plejer det at gå, når vi sælger midtbaneprofiler der ikke kontinuerligt har leveret.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #98 af Neye
Besvaret af Neye på emne Optakt: Skæbnekamp på Mestalla

raul7=kongen skrev: Har James eller Isco på noget tidspunkt i denne sæson vist højt niveau i bare 14 dage sammenhængende?

Kovacic var en af banens bedste indtil sin udvisning, og midtbanen var mere sammenhængende end på noget tidspunkt i sæsonen. På intet tidspunkt stod fem mand fremme og fem mand hjemme som det ellers flere gange er sket - en af årsagerne var netop valget af Kovacic.

Man kan selvfølgelig endnu engang tage den nemme løsning og skyde efter Rafa, men i går stillede han fornuftigt op, vi havde i store dele af kampen overtaget og det var i langt højere grad personlige fejl - som Pepes tåbelige frembusen og forsøg på at trække offside ved 1-1-målet(opfulgt af et ligeså tåbeligt begået straffe) - der var skyld i det middelmådige resultat, end det var de taktiske dispositioner.

James og Isco er i øvrigt begge fantastiske fodboldsspillere, men de fungerer ikke når man skal spille både Cristiano og Benzema(Bale undtaget i går, for han arbejdede rent faktisk begge veje). For tre spillere som i store dele af kampen hænger for langt fremme, det er simpelthen for meget i moderne fodbold. Så valget er vel nærmere, om man fortsat tror på Cristiano genfinder sit vanlige niveau eller om man skal skippe portugiseren og i stedet bygge op om Isco og/eller James.

Uanset hvad, så ender Isco nok i England. Brager igennem i otte gode kampe, inden det bliver hverdag, hans hold ender som nummer tre og han falder til et habilt niveau. Sådan plejer det at gå, når vi sælger midtbaneprofiler der ikke kontinuerligt har leveret.

Ja og Real ender på en skuffende 3. plads i LA Liga uden nogen trofæer i sæsonen og Rafa Benites bliver efterfølgende fyret efter "uforløst" sæson. Flot!

10 år 6 måneder siden #99 af raul7=kongen
Og det havde været anderledes hvis Isco startede inde hver gang?

10 år 6 måneder siden #100 af Neye

raul7=kongen skrev: Og det havde været anderledes hvis Isco startede inde hver gang?

Det er slet ikke det jeg siger. Det handler ikke om Isco men om en træner der har mistet grebet og alle vil tabe i diverse spådomme, så længe man ikke erkender det faktum. Problemerne omkring Isco og James er et symptom, der udstiller årsagen.
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Neye.

10 år 6 måneder siden #101 af raul7=kongen
Men lad os kigge lidt på fakta.

Whoscored har Isco rangeret som nr. 15 i Real Madrid-truppen i denne sæson. Lige under Casemiro, men et stykke over Kovacic. James er i øvrigt nr. 3.
I 9 optrædener + 4 indskiftninger og i alt 802 minutter har Isco scoret 1 mål, lagt op til 3 og modtaget 1 rødt kort. James er noteret for 3 mål og 4 assist på blot 575 minutter.
Slutproduktet er altså ikke det bedste hos spanieren, men han binder kæderne sammen hedder det sig.
Iscos succesrate på afleveringer er 89,2%(9, bedst i truppen). Kovacic har succes med 91% af sine afleveringer. Bedste markspiller er Kroos med 93%.
Af nøgleafleveringer har Isco 1,7 pr. kamp(5. bedst i truppen). James har 3,3 pr. kamp til sammenligning. Kroos og Modric er i øvrigt på positionerne lige over Isco - på trods af at disse oftest indtager roller dybere i banen.
Til gengæld dribler Isco godt. Han er næstbedst i truppen med 1,5 pr. kamp. Modric nærmer sig dog med 1,3.

Ovenstående er baseret på La Liga. I CL har Isco været marginalt bedre.

Iscos kampe i denne sæson: 12 sejre, 4 uafgjorte, 3 nederlag.
Real Madrids resultater 18 sejre, 5 uafgjorte, 4 nederlag.
Uden Isco er det altså blevet til 6 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag.

Fodbold er langt mere end statistik. Jeg kan godt lide Isco, han er en yderst seværdig fodboldspiller, men ligemeget hvor længe jeg har kigget, så kan jeg ikke se hvorfor han skulle være selvskrevet til start-11'eren. Hans hjerneblodning mod Barca hjalp ikke på den og rygterne om, at han søger konflikter med Rafa Benitez hjælper bestemt heller ikke på det.

Problemerne i Real Madrid er langt større end den enkelte spiller, men uanset hvad, så har Isco intet gjort for at fortjene en position, hvor man skal overveje træneren på grund af ham. Isco havde en lang periode med fast spilletid i september og oktober, hvilket blot udmundede i dårligere og dårligere præstationer. I stedet for at brokke sig nu, kunne spanieren passende have holdt niveau i den periode og gjort sig selv uundværlig.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

10 år 6 måneder siden #102 af raul7=kongen

Neye skrev:

raul7=kongen skrev: Og det havde været anderledes hvis Isco startede inde hver gang?

Det er slet ikke det jeg siger. Det handler ikke om Isco men om en træner der har mistet grebet og alle vil tabe i diverse spådomme, så længe man ikke erkender det faktum. Problemerne omkring Isco og James er et symptom, der udstiller årsagen.

Men årsagen er jo ikke Rafa Benitez.

10 år 6 måneder siden #103 af Neye

raul7=kongen skrev: Men lad os kigge lidt på fakta.

Whoscored har Isco rangeret som nr. 15 i Real Madrid-truppen i denne sæson. Lige under Casemiro, men et stykke over Kovacic. James er i øvrigt nr. 3.
I 9 optrædener + 4 indskiftninger og i alt 802 minutter har Isco scoret 1 mål, lagt op til 3 og modtaget 1 rødt kort. James er noteret for 3 mål og 4 assist på blot 575 minutter.
Slutproduktet er altså ikke det bedste hos spanieren, men han binder kæderne sammen hedder det sig.
Iscos succesrate på afleveringer er 89,2%(9, bedst i truppen). Kovacic har succes med 91% af sine afleveringer. Bedste markspiller er Kroos med 93%.
Af nøgleafleveringer har Isco 1,7 pr. kamp(5. bedst i truppen). James har 3,3 pr. kamp til sammenligning. Kroos og Modric er i øvrigt på positionerne lige over Isco - på trods af at disse oftest indtager roller dybere i banen.
Til gengæld dribler Isco godt. Han er næstbedst i truppen med 1,5 pr. kamp. Modric nærmer sig dog med 1,3.

Ovenstående er baseret på La Liga. I CL har Isco været marginalt bedre.

Iscos kampe i denne sæson: 12 sejre, 4 uafgjorte, 3 nederlag.
Real Madrids resultater 18 sejre, 5 uafgjorte, 4 nederlag.
Uden Isco er det altså blevet til 6 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag.

Fodbold er langt mere end statistik. Jeg kan godt lide Isco, han er en yderst seværdig fodboldspiller, men ligemeget hvor længe jeg har kigget, så kan jeg ikke se hvorfor han skulle være selvskrevet til start-11'eren. Hans hjerneblodning mod Barca hjalp ikke på den og rygterne om, at han søger konflikter med Rafa Benitez hjælper bestemt heller ikke på det.

Problemerne i Real Madrid er langt større end den enkelte spiller, men uanset hvad, så har Isco intet gjort for at fortjene en position, hvor man skal overveje træneren på grund af ham. Isco havde en lang periode med fast spilletid i september og oktober, hvilket blot udmundede i dårligere og dårligere præstationer. I stedet for at brokke sig nu, kunne spanieren passende have holdt niveau i den periode og gjort sig selv uundværlig.

Hvad er det du ikke forstår? Det handler jo ikke om Isco det handler om Rafa Benitez. Hele holdet underpræsterer under ham og hans absolut vigtigste opgave, at få spillerne til at yde deres optimale for holdets bedste, er endt ud som en kæmpe fiasko. Når man når frem til den erkendelse og fyrer Benitez, kan der ske positiv udvikling. Indtil da, vil alle mere eller mindre tabe på situationen.

10 år 6 måneder siden #104 af Neye

raul7=kongen skrev:

Neye skrev:

Jo det er og det lader sig ikke gøre at vende skuden - og det er mere end almindelig svært at vende skuden, når det er respekten for Benitez der er røget. Og det lader sig ikke gøre med magtdemonstrationer over for spillerne. Det giver ikke det der er mangelvaren tilbage, nemlig respekt delegeret fra spillerne. Tværtimod!
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Neye.

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #105 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Optakt: Skæbnekamp på Mestalla
Jeg synes virkelig det er lidt af en katastrofe, det der foregår i truppen lige nu. Isco og James, to helt utroligt talentfulde midtbanespillere, som med den rette træner, rette opstilling og rette hold og spil omkring sig, kan blomstre sig op og blive 2 af de allerbedste. Og så sidder de ellers bare og rådner op på bænken. Aldrig i min tid som Madridista, har jeg følt mig så skuffet hver gang de skal spille. Det er Real Madrid! Ikke Levante, eller Malaga, eller Granada. Der er så meget talent i den trup. Carvajal, Ramos, Varane og Marcelo. Det er få forsvarskæder i verden der kommer i nærheden. Vi snakker altså verdens bedste venstreback, en af verdens allerbedste midterforsvarer, nok det største midterforsvarstalent lige nu, og en Carvajal som nok er i top 3-5 på højreback pladsen. Jeg kan slet ikke se hverken Barcelonas, Juventus eller Paris' forsvar være markant bedre. Hvis noget så er de på samme niveau eller lidt under. Selvfølgelig navnemæssigt lige nu, for de fungerer en million gange bedre når det kommer til spillet på banen haha. Navas på mål, måske ikke i top 5 i verden, og måske er hans fantastiske sæsonstart ikke blevet fulgt op, men han er mere end god nok til at stå på mål for os. Kroos, Modric, Casemiro, Kovacic, James og Isco. Hvor mange klubber i verden kommer i nærheden af sådan et udvalg på midtbanen? Ingen! Absolut ingen, hvis du spørger mig. Der er rutine, talent, power, teknik. Den midtbane har alt det hvad man forventer af en midtbane. Og offensiven taler jo for sig selv. Jeg har aldrig været mere tilfreds med truppen, i hvert fald ikke de sidste 5-7 sæsoner. Og alligevel er jeg stik modsat så skuffet over hvordan det ser ud på banen, for det har næsten ikke så slemt ud, i meget lang tid.

10 år 6 måneder siden #106 af Siempre Madrid

Neye skrev:

raul7=kongen skrev:

Neye skrev:

Jo det er og det lader sig ikke gøre at vende skuden - og det er mere end almindelig svært at vende skuden, når det er respekten for Benitez der er røget. Og det lader sig ikke gøre med magtdemonstrationer over for spillerne. Det giver ikke det der er mangelvaren tilbage, nemlig respekt delegeret fra spillerne. Tværtimod!

Du skulle tage et kig på "sæsonen 2015/16", hvor jeg har oplistet Real Madrids indbyrdes opgør mod de 6 "store" hold i La Liga under Mourinho, Ancelotti og nu Rafa..........det var kun godt under Mourinho og endda i alle tre sæsoner! Jeg tror, at vi kan blive enige om, at løsningen ikke er at skifte træner........selv om The Special One dog er fri på markedet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 6 måneder siden #107 af raul7=kongen

Neye skrev:

raul7=kongen skrev:

Neye skrev:

Så har vi talt forbi hinanden på Isco som starter punktet.

Løsningen er ikke en fyring af Benitez - det kan være en del af løsningen, men vi har jo ikke haft kontinuerlig succes i 10 år. Trænerne har heddet alt fra Capello til Ancelotti og Benitez. Løsningen er ikke endnu en træner. Der er langt flere og større ting som skal på plads.

10 år 6 måneder siden #108 af Neye

Siempre Madrid skrev:

Neye skrev:

raul7=kongen skrev:

Neye skrev:

Du skulle tage et kig på "sæsonen 2015/16", hvor jeg har oplistet Real Madrids indbyrdes opgør mod de 6 "store" hold i La Liga under Mourinho, Ancelotti og nu Rafa..........det var kun godt under Mourinho og endda i alle tre sæsoner! Jeg tror, at vi kan blive enige om, at løsningen ikke er at skifte træner........selv om The Special One dog er fri på markedet.

Der findes ikke den statistik, der kan sprøjte tilstrækkelig blår i øjnene på mig, til at jeg bliver overbevist om, at Reals meritter på banen, er helt som de skal være. Spillerne er ikke bag Benitez og de spillere der før har bevist deres værd, underpræsterer i den grad i forhold til tidligere sæsoner. Rafa passer ikke til Real Madrid eller også passer spillerne ikke til Rafa. Det er i princippet det som det handler om.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

Leveret af Kunena Forum