Optakt: Skæbnekamp på Mestalla

10 år 6 måneder siden #109 af LasseRMD

Siempre Madrid skrev:

Neye skrev:

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev:

Neye skrev:

Siempre Madrid skrev:

Neye skrev:

nono skrev: Vi får rotationskongen som træner. Dog formår han inden for en halv sæson at lægge sig ud med hele klubbens bredde: Benzema, James, Isco, Jése. Det er jo en farce at vi har to af verdens bedste 10ere siddende på bænken en så vigtig aften... Roterende fis i kasketten er hvad rotationskongen har.

James og Isco sidder ikke ude pga. rotation. Rafa tror han vinder omklædningsrummet tilbage ved at udøve magt

Eller udøve fornuft. James har spillet et par dårlige kampe på det seneste. Hvad angår Isco, så kunne jeg godt tænke mig at han selv går ud og lægger lidt afstand til de rygter, som sender ham til England. Der er jo i hvert fald ingen grund til at gøre brug af en spiller, hvis han har tankerne i andre klubber. Endelig så var aftenens opgør ikke Isco-venlig med en midtbane, som kom til at halte bagefter.

Respekt er ikke noget man kan tiltvinge sig men derimod noget man skal gøre sig fortjent til. Derfor er Rafa en fiasko og kan ikke blive andet i Real.

Jeg kunne godt tænke mig meget snart at få at vide hvornår Rafa smides for porten. Sker det ikke så kunne jeg godt tænke mig at få at vide Isco lander og om det allerede sker i dette vindue. Det får vi jo nok mere om efter tirsdag, hvis man skal tro rygtesmedene.

Det er noget vrøvl. Respekt er ikke noget man skal gøre sig fortjent til. Jeg ved godt vi er blevet opdraget med den slags vrøvl, men respekt er noget vi alle burde have for hinanden til at starte med! Det er jo netop lige præcis den holdning som gør at spillerne føler sig hævet over klubben og Benitez.

I givet fald ville det også gælde den anden vej, så Isco og James er dermed også fiaskoer og kan ikke blive andet i Real.

Om Isco og James er fiaskoer skal jeg ikke gøre mig klog på men de har trods alt andre opgaver end træneren og det er dem der skal indordne sig under træneren og ikke omvendt. Derfor er det nogle helt andre prænisser man måler spillernes grad af fiasko på. Skal man have nogen til at indordne sig, skal der være respekt. Alt andet holder ikke i længden og slet ikke ved simpel magtudøvelse. Det er det faktum!

Det træneren kan gøre, er at skille sig af med dem der har mistet respekten for ham men det er umiddelbart ikke en løsning for en fodboldklub, da det er noget lettere at skifte træneren end spillerstaben.

Det fungerede ikke med Pellegrini (hvilket nu er forståeligt nok!). Det fungerede ikke med Mourinho. Det fungerede ikke med Ancelotti. Det fungerer nu heller ikke med Benítez. Vi kan da godt prøve med Zidane, Jürgen Flopp, Joachim Löw eller en fjerde...........men der må også komme et tidspunkt, hvor den sportslige ledelse må afgøre med sig selv, om spillertruppen har fået for megen magt og det er forhåbentlig det, som man er ved at indse nu.

Det er med Isco, som det var med Higuaín, Özil og Di María. Hvis ikke de er modne til at vide, at de HVER eneste dag skal kæmpe benhårdt for at være i Real Madrid, jamen, så kan de skifte til noget så ligegyldigt som Napoli, Arsenal og Paris SG. Isco skal blot vælge, om han vil være mand eller grædekone.

Off topic:
"Jürgen Flopp?"
Prøv nu lige at vis manden noget respekt, for det han har udrettet i Dortmund.... Ja! Det hold, som gennemtævede Real Madrid 4-1 i CHL-semifinalen. Det andet er sgu for barnligt....
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #110 af Neye
Besvaret af Neye på emne Optakt: Skæbnekamp på Mestalla

raul7=kongen skrev:

Neye skrev:

raul7=kongen skrev:

Neye skrev:

raul7=kongen skrev: Og det havde været anderledes hvis Isco startede inde hver gang?

Det er slet ikke det jeg siger. Det handler ikke om Isco men om en træner der har mistet grebet og alle vil tabe i diverse spådomme, så længe man ikke erkender det faktum. Problemerne omkring Isco og James er et symptom, der udstiller årsagen.

Men årsagen er jo ikke Rafa Benitez.

Jo det er og det lader sig ikke gøre at vende skuden - og det er mere end almindelig svært at vende skuden, når det er respekten for Benitez der er røget. Og det lader sig ikke gøre med magtdemonstrationer over for spillerne. Det giver ikke det der er mangelvaren tilbage, nemlig respekt delegeret fra spillerne. Tværtimod!

Så har vi talt forbi hinanden på Isco som starter punktet.

Løsningen er ikke en fyring af Benitez - det kan være en del af løsningen, men vi har jo ikke haft kontinuerlig succes i 10 år. Trænerne har heddet alt fra Capello til Ancelotti og Benitez. Løsningen er ikke endnu en træner. Der er langt flere og større ting som skal på plads.

Her er vi enige. Der skal lægges en "linie" og den skal forfølges og hele spillerstaben skal tilpasses den "linie". Men vælger man Benitez linie til det projekt, skal man være klar over, at der skal luftes voldsomt ud i spillerstaben og man skal være klar til at tage opgøret med spillerne og ikke mindst Reals mange fans, der elsker sprudlende offensivfodbold. For er der noget der karakterisere Rafa, er det at han er fantastisk til at skabe resultater for middelmådige hold på en solid defensiv basis. Så Benitez er efter min mening fejlcastet fra starten, da jeg har svært ved at tro, at det er den linie man ville vælge fra ledelsens side. Man valgte ham nok, fordi man mente det ville være fint med en lidt mere solid defensiv men overså, at de mange stjerner der er på Reals hold, ville få det mere end svært ved at præstere under sådanne fastlåste rammer. Det er da også derfor Benitez hænger i en tynd tråd. Benitez i Real var ikke gennemtænkt tilstrækkeligt fra start af og nu er skaden sket (med mindre vi taler om rigtig voldsom udlugning i spillerstaben) og når det er respekten det handler om, er skaden mere eller mindre irreversibel
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Neye.

10 år 6 måneder siden #111 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Optakt: Skæbnekamp på Mestalla

Siempre Madrid skrev:

Neye skrev:

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev:

Neye skrev:

Siempre Madrid skrev:

Neye skrev:

nono skrev: Vi får rotationskongen som træner. Dog formår han inden for en halv sæson at lægge sig ud med hele klubbens bredde: Benzema, James, Isco, Jése. Det er jo en farce at vi har to af verdens bedste 10ere siddende på bænken en så vigtig aften... Roterende fis i kasketten er hvad rotationskongen har.

James og Isco sidder ikke ude pga. rotation. Rafa tror han vinder omklædningsrummet tilbage ved at udøve magt

Eller udøve fornuft. James har spillet et par dårlige kampe på det seneste. Hvad angår Isco, så kunne jeg godt tænke mig at han selv går ud og lægger lidt afstand til de rygter, som sender ham til England. Der er jo i hvert fald ingen grund til at gøre brug af en spiller, hvis han har tankerne i andre klubber. Endelig så var aftenens opgør ikke Isco-venlig med en midtbane, som kom til at halte bagefter.

Respekt er ikke noget man kan tiltvinge sig men derimod noget man skal gøre sig fortjent til. Derfor er Rafa en fiasko og kan ikke blive andet i Real.

Jeg kunne godt tænke mig meget snart at få at vide hvornår Rafa smides for porten. Sker det ikke så kunne jeg godt tænke mig at få at vide Isco lander og om det allerede sker i dette vindue. Det får vi jo nok mere om efter tirsdag, hvis man skal tro rygtesmedene.

Det er noget vrøvl. Respekt er ikke noget man skal gøre sig fortjent til. Jeg ved godt vi er blevet opdraget med den slags vrøvl, men respekt er noget vi alle burde have for hinanden til at starte med! Det er jo netop lige præcis den holdning som gør at spillerne føler sig hævet over klubben og Benitez.

I givet fald ville det også gælde den anden vej, så Isco og James er dermed også fiaskoer og kan ikke blive andet i Real.

Om Isco og James er fiaskoer skal jeg ikke gøre mig klog på men de har trods alt andre opgaver end træneren og det er dem der skal indordne sig under træneren og ikke omvendt. Derfor er det nogle helt andre prænisser man måler spillernes grad af fiasko på. Skal man have nogen til at indordne sig, skal der være respekt. Alt andet holder ikke i længden og slet ikke ved simpel magtudøvelse. Det er det faktum!

Det træneren kan gøre, er at skille sig af med dem der har mistet respekten for ham men det er umiddelbart ikke en løsning for en fodboldklub, da det er noget lettere at skifte træneren end spillerstaben.

Det fungerede ikke med Pellegrini (hvilket nu er forståeligt nok!). Det fungerede ikke med Mourinho. Det fungerede ikke med Ancelotti. Det fungerer nu heller ikke med Benítez. Vi kan da godt prøve med Zidane, Jürgen Flopp, Joachim Löw eller en fjerde...........men der må også komme et tidspunkt, hvor den sportslige ledelse må afgøre med sig selv, om spillertruppen har fået for megen magt og det er forhåbentlig det, som man er ved at indse nu.

Det er med Isco, som det var med Higuaín, Özil og Di María. Hvis ikke de er modne til at vide, at de HVER eneste dag skal kæmpe benhårdt for at være i Real Madrid, jamen, så kan de skifte til noget så ligegyldigt som Napoli, Arsenal og Paris SG. Isco skal blot vælge, om han vil være mand eller grædekone.

Det fungerede ellers fint med Ancelotti.. Men ja du kan fyre træneren HVER sæson ligaen eller CL ikke vindes uanset hvor godt spillet er.. det vil ikke hjælpe og det er her problemet ligger.

10 år 6 måneder siden #112 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Skæbnekamp på Mestalla
LasseRMD skrev:

Off topic:
"Jürgen Flopp?"
Prøv nu lige at vis manden noget respekt, for det han har udrettet i Dortmund.... Ja! Det hold, som gennemtævede Real Madrid 4-1 i CHL-semifinalen. Det andet er sgu for barnligt....

Hvis der er noget Siempre kan, så er det at provokere. For nogle år tilbage hoppede jeg selv i med begge ben uge efter uge. Det er hans måde at starte en mindre/større debat på. Stikke til folk, og trække stikket. Det skaber debatter, om end mange af debatterne godt nok har fået meget kritik.
Han har intet belæg for det, men ved at Klopp var en meget populær herre herinde, ligesom Casillas også var det. Så hvad gør man for at gøre folk mere aktive? Man kalder dem flopp og muldvarpen :) Et andet sted på internettet kaldes det en troll, men sådan er vi jo alle forskellige :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, LasseRMD, Sahinovic, Neye

10 år 6 måneder siden #113 af Sahinovic
Jeg tror bare han stadig er lidt ked af det over at Jürgen Klopp - biiiip slettet af redaktionen - the semi-finale one i Champions League.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

10 år 6 måneder siden #114 af Dios

raul7=kongen skrev: Men lad os kigge lidt på fakta.

Whoscored har Isco rangeret som nr. 15 i Real Madrid-truppen i denne sæson. Lige under Casemiro, men et stykke over Kovacic. James er i øvrigt nr. 3.
I 9 optrædener + 4 indskiftninger og i alt 802 minutter har Isco scoret 1 mål, lagt op til 3 og modtaget 1 rødt kort. James er noteret for 3 mål og 4 assist på blot 575 minutter.
Slutproduktet er altså ikke det bedste hos spanieren, men han binder kæderne sammen hedder det sig.
Iscos succesrate på afleveringer er 89,2%(9, bedst i truppen). Kovacic har succes med 91% af sine afleveringer. Bedste markspiller er Kroos med 93%.
Af nøgleafleveringer har Isco 1,7 pr. kamp(5. bedst i truppen). James har 3,3 pr. kamp til sammenligning. Kroos og Modric er i øvrigt på positionerne lige over Isco - på trods af at disse oftest indtager roller dybere i banen.
Til gengæld dribler Isco godt. Han er næstbedst i truppen med 1,5 pr. kamp. Modric nærmer sig dog med 1,3.

Ovenstående er baseret på La Liga. I CL har Isco været marginalt bedre.

Iscos kampe i denne sæson: 12 sejre, 4 uafgjorte, 3 nederlag.
Real Madrids resultater 18 sejre, 5 uafgjorte, 4 nederlag.
Uden Isco er det altså blevet til 6 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag.

Fodbold er langt mere end statistik. Jeg kan godt lide Isco, han er en yderst seværdig fodboldspiller, men ligemeget hvor længe jeg har kigget, så kan jeg ikke se hvorfor han skulle være selvskrevet til start-11'eren. Hans hjerneblodning mod Barca hjalp ikke på den og rygterne om, at han søger konflikter med Rafa Benitez hjælper bestemt heller ikke på det.

Problemerne i Real Madrid er langt større end den enkelte spiller, men uanset hvad, så har Isco intet gjort for at fortjene en position, hvor man skal overveje træneren på grund af ham. Isco havde en lang periode med fast spilletid i september og oktober, hvilket blot udmundede i dårligere og dårligere præstationer. I stedet for at brokke sig nu, kunne spanieren passende have holdt niveau i den periode og gjort sig selv uundværlig.

Hvis man bruger ovenstående som argumenter, så kan man vel også bruge at Real Madrid lå nr. 1, var ubesejret og holdt nullet langt de fleste gange i perioden, hvor Bale og James var ude med skade. Alt det skyldtes den balance Isco bla. var med til at skabe? Hvis man derimod kigger på det store billede, så giver det jo ingen mening, da Isco's spil var elendigt, men holdet vandt og var i langt mere balance da James og Bale var skadet. Statistikker er gode, men at bruge dem på den måde du gør her, er misvisende så det basker. Jeg elsker specielt den manipulation, som jeg har markeret med fed.
Isco fik samlet set 45 min. imod Villarreal og Barcelona, hvor han i begge opgør startede på bænken. Imod Barcelona kom han endda på banen, hvor man var bagud 0-3, men det bliver jo talt med, fordi hensigten med statistikken er at gøre Isco's betydning for holdet så minimalt som muligt. Om det er bevidst eller ej skal jeg ikke kunne sige, men det går jo simpelthen ikke!

Og alt det er jo uden at kigge på en af grundende til Isco overhovedet underpræsteret. Der er ingen undskyldning, men jeg ville meget gerne se Ronaldo som vores playmaker, og blive bedømt udfra de kriterier. Isco et blevet spillet ude af position hele sæsonen, hvor kun kampen imod Granada er blevet spillet på Isco's vilkår.

Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

10 år 6 måneder siden #115 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt: Skæbnekamp på Mestalla

Dios skrev:

Whoscored har Isco rangeret som nr. 15 i Real Madrid-truppen i denne sæson. Lige under Casemiro, men et stykke over Kovacic. James er i øvrigt nr. 3.
I 9 optrædener + 4 indskiftninger og i alt 802 minutter har Isco scoret 1 mål, lagt op til 3 og modtaget 1 rødt kort. James er noteret for 3 mål og 4 assist på blot 575 minutter.
Slutproduktet er altså ikke det bedste hos spanieren, men han binder kæderne sammen hedder det sig.
Iscos succesrate på afleveringer er 89,2%(9, bedst i truppen). Kovacic har succes med 91% af sine afleveringer. Bedste markspiller er Kroos med 93%.
Af nøgleafleveringer har Isco 1,7 pr. kamp(5. bedst i truppen). James har 3,3 pr. kamp til sammenligning. Kroos og Modric er i øvrigt på positionerne lige over Isco - på trods af at disse oftest indtager roller dybere i banen.
Til gengæld dribler Isco godt. Han er næstbedst i truppen med 1,5 pr. kamp. Modric nærmer sig dog med 1,3.

Fodbold er langt mere end statistik. Jeg kan godt lide Isco, han er en yderst seværdig fodboldspiller, men ligemeget hvor længe jeg har kigget, så kan jeg ikke se hvorfor han skulle være selvskrevet til start-11'eren. Hans hjerneblodning mod Barca hjalp ikke på den og rygterne om, at han søger konflikter med Rafa Benitez hjælper bestemt heller ikke på det.

Problemerne i Real Madrid er langt større end den enkelte spiller, men uanset hvad, så har Isco intet gjort for at fortjene en position, hvor man skal overveje træneren på grund af ham. Isco havde en lang periode med fast spilletid i september og oktober, hvilket blot udmundede i dårligere og dårligere præstationer. I stedet for at brokke sig nu, kunne spanieren passende have holdt niveau i den periode og gjort sig selv uundværlig.

[...]
Isco fik samlet set 45 min. imod Villarreal og Barcelona, hvor han i begge opgør startede på bænken. Imod Barcelona kom han endda på banen, hvor man var bagud 0-3, men det bliver jo talt med, fordi hensigten med statistikken er at gøre Isco's betydning for holdet så minimalt som muligt. Om det er bevidst eller ej skal jeg ikke kunne sige, men det går jo simpelthen ikke!

På de ~30 minutter Isco var på banen tabte vi 0-1, og han fik et rødt kort. Selv hvis vi ser bort fra de 55 minutter, hvor han var på bænken og de 8 minutter, hvor han var udvist, så har vi stadig tabt kampen mod Barcelona. Det var ikke fordi, at Isco kom ind og stabiliserede holdet på nogen måde.
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved BBB.

10 år 6 måneder siden #116 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev:

[...]

På de ~30 minutter Isco var på banen tabte vi 0-1, og han fik et rødt kort. Selv hvis vi ser bort fra de 55 minutter, hvor han var på bænken og de 8 minutter, hvor han var udvist, så har vi stadig tabt kampen mod Barcelona. Det var ikke fordi, at Isco kom ind og stabiliserede holdet på nogen måde.

Nu stopper du med at drikke det sprit haha :D Faktisk var det alene Isco's skyld, at vi tabte til Barcelona, fordi han ikke var kampafgørende nok. Sælg ham!

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #117 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Optakt: Skæbnekamp på Mestalla
Isco og James er de eneste to spillere i verden der har talentet til at konkurrere med Messi og Neymar. Giv dem lov til at spille på deres favoritpositioner 10 kampe i træk og så vil al kritik forstumme.

10 år 6 måneder siden #118 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt: Skæbnekamp på Mestalla

Dios skrev:

BBB skrev: På de ~30 minutter Isco var på banen tabte vi 0-1, og han fik et rødt kort. Selv hvis vi ser bort fra de 55 minutter, hvor han var på bænken og de 8 minutter, hvor han var udvist, så har vi stadig tabt kampen mod Barcelona. Det var ikke fordi, at Isco kom ind og stabiliserede holdet på nogen måde.

Nu stopper du med at drikke det sprit haha :D Faktisk var det alene Isco's skyld, at vi tabte til Barcelona, fordi han ikke var kampafgørende nok. Sælg ham!

Selvfølgelig var det ikke Isco's skyld, men at sige statistikken lyver er at gå ret langt, når den rent faktisk viser, at han ikke gjorde meget godt i den kamp.

Jeg vil ikke gå så langt som til at sælge ham (jeg har dog aldrig været tættere på), men jeg ved ikke, hvor han vil være til gavn for os i øjeblikket.

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #119 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Optakt: Skæbnekamp på Mestalla

BBB skrev:

Dios skrev:

BBB skrev: På de ~30 minutter Isco var på banen tabte vi 0-1, og han fik et rødt kort. Selv hvis vi ser bort fra de 55 minutter, hvor han var på bænken og de 8 minutter, hvor han var udvist, så har vi stadig tabt kampen mod Barcelona. Det var ikke fordi, at Isco kom ind og stabiliserede holdet på nogen måde.

Selvfølgelig var det ikke Isco's skyld, men at sige statistikken lyver er at gå ret langt, når den rent faktisk viser, at han ikke gjorde meget godt i den kamp.

Jeg vil ikke gå så langt som til at sælge ham (jeg har dog aldrig været tættere på), men jeg ved ikke, hvor han vil være til gavn for os i øjeblikket.

Jeg mener faktisk helt bestemt at Isco gjorde et fornuftigt indhop i den kamp. Indtil han fik rødt var han farligere hver gang han fik bolden, end nogle af de andre offensive spillere havde været igennem hele kampen. Men det røde overskygger selvfølgelig alt, ligesom resultatet.

Leveret af Kunena Forum