Bedømmelse af truppen mod Deportivo

10 år 6 måneder siden #49 af Neye

Pelle skrev:
Og så skrev du senere dette: "Jeg er mere til de teknisk begavede med kattepoterne end giganterne på omstillingsfodbold og alle deres attributter.". Det kan vist kun læses på én måde!

Så indrøm da for pokker bare, at du er til en spillestil mere end en anden, og det primært er dét, du bedømmer spillerne på.

Ja det var så i forbindelse med det du spurgte om, nemlig hvornår jeg kommer "op og ringe". Så vil det typisk være når tekniske spillere udfolder sig. Ret subjektivt som jeg også skrev i indlægget du refererer til.
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Neye.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #50 af Pelle

Neye skrev:

Pelle skrev:
Og så skrev du senere dette: "Jeg er mere til de teknisk begavede med kattepoterne end giganterne på omstillingsfodbold og alle deres attributter.". Det kan vist kun læses på én måde!

Så indrøm da for pokker bare, at du er til en spillestil mere end en anden, og det primært er dét, du bedømmer spillerne på.

Ja det var så i forbindelse med det du spurgte om, nemlig hvornår jeg kommer op og ringe. Så vil det typisk være når spillere af den karakter udfolder sig. Ret subjektivt som jeg også skrev i indlægget du refererer til.

Og her forstår jeg - og tydeligvis andre brugere - ikke, at du kan komme mere op at ringe over en god Marcelo fremfor en fantastisk Bale, der brillerer med mål og chancer. Det giver seriøst ingen mening.
Men vi lader den ligge - der kommer ikke mere ud af den diskussion.

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 6 måneder siden #51 af Zyconith

Pelle skrev:

Zyconith skrev:

Neye skrev: Hold nu kæft en kællingedebat. Tænk sig, at man kan gå i selvsving over en subjektiv karaktergivning og hvor det gælder om det er ok at give Bale et stort 4-tal i stedet for et 5-tal.

Det ved jeg nu ikke om det er, forstår godt ønsket om at ville opretholde "objektive" bedømmelser, samt mistanken om at nogle påvirkes af deres personlige holdninger.

Men...
En karaktergivningen afspejler en kvalitativ bedømmelse der er presset ind i et firkantet talsystem. I dette tilfælde af en flok mennesker, med hver deres virkelighedsopfattelse og preferencer, der sjældent kan blive enige om andet end en fælles interesse for en fodboldklub.

Det handler måske mere om, at man skal tage karaktergivningen for hvad det er, og ikke ophøje det som noget højt og helligt.

Det handler kort og godt om, at man skal forholde sig både objektiv og saglig, når man vurderer spillernes præstationer, frem for at lade personlige holdninger til den enkeltes spillestil komme på tværs. Det formår visse brugere bare ikke.

Min pointe er bare at dit nervesystem ikke skal lide overlast, hver gang din grænse for objektivitet og saglighed bliver sat på prøve. Er enig i at det r fedest hvis alle gjorde noget ud af deres karakter bedømmelser (det skærper lidt min egen opmærksomhed på hver enkel spiller) og at det måske er lidt overvurderet med et 5 tal til Marcelo. Men synes nu også at Dios og Neye svarer helt fint på tiltale.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

10 år 6 måneder siden #52 af Neye

Pelle skrev: Og her forstår jeg - og tydeligvis andre brugere - ikke, at du kan komme mere op at ringe over en god Marcelo fremfor en fantastisk Bale, der brillerer med mål og chancer. Det giver seriøst ingen mening.
Men vi lader den ligge - der kommer ikke mere ud af den diskussion.

slettet
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Neye.

10 år 6 måneder siden #53 af Dios
Pelle skrev:

Jeg forstår, hvor du vil hen. Og måske er det med vores historik - og dine mange negative kommentarer om Bale - in mente, at jeg har fordomme omkring din karaktergivning. Men du har ret. I min bog har du altid været meget objektiv i din karaktergivning, og det skal jeg naturligvis ikke negligere.
Jeg kan sagtens forstå dine argumenter, men jeg håber også, du kan forstå, at kæden hopper af for mig, når en vis bruger vælger at give Bale 4 og Marcelo 5 - for så derefter ikke at være i stand til at forsvare sit valg pånær med et "Jeg bryder mig ikke om Bales spillestil", hvilket jo er netop det, manden siger - hvis vi vælger at koge det helt ned.

Det er dig med fordommene, så er det dig med problemerne :) Jeg takker, selvom jeg ikke helt forstår dit vredesudbrud :D Jeg ville seriøst kunne følge dig til punkt og prikke, hvis folk nu have givet Bale 1,2 eller 3, men om det er 4 eller 5 synes jeg ikke man kan vurdere eller dømme andre på, hvis man ikke kender kriterierne der bliver dømt på.

Apropos at være personlig, så har jeg faktisk ikke læst et enkelt af jeres indlæg, som ikke var henvendt til mig, eller jeg har ihvertfald ikke taget stilling til det.
Jeg kan godt se problematikken i, at give karakterer efter hvem man bryder sig om, og hvem man ikke bryder sig om. Eller hvilken type man er mest til. Jeg kan bare ikke se problemet, hvis det er en enkelt karakter som skiller dem ad. Og i den her sammenhæng, så er der ikke meget som skiller Bale og Marcelo ad i min bog. Bale scorer 3 rigtig gode mål, og det skal man ikke tage frem ham. Jeg mener bare, prøv og se hans mål igen. Hans første mål står han alene i en diameter af 2 meter lige omkring det lille felt, hvor han får serveret bolden på et sølvfad. Det samme gør sig næsten gældende med hans andet mål, hvor hans tredje mål er klart flottest IMO. Det er bare ikke noget der får mig op og ringe, og faktisk er det noget jeg ville forvente i situationer som disse. Ikke at Bale skal score et hattrick, men at han omdanner sine kæmpe chancer til mål, og endelig gør han det, og det skal han roses for, og det bliver han også.
Er det virkelig så uretfærdigt at forvente det?

Jeg tror bare du skal passe på med ikke, at overkonkludere hvad der bliver sagt. Jeg har altid samme diskussion med konen, hvor jeg hverdag prøver at sige til hende, prøv nu bare at lyt til hvilke ord der kommer ud af min mund i stedet for altid at danne din egen mening om hvad jeg siger :D Men i bund og grund kan jeg godt se problematikken, jeg har bare ikke lige sat mig ind i jeres debat, så det vil jeg ikke tage stilling til :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 6 måneder siden #54 af Pelle
@Dios

Stop nu. Vi bliver aldrig enige om, hvad hhv. Bale og Marcelo skulle have i karakterer. Jeg har givet udtryk for min holdning, og den står jeg naturligvis ved.

10 år 6 måneder siden #55 af Siempre Madrid
En dag som i dag skal man ikke skændes om karakter-givning.

Der skal man i stedet sætte sig og høre "Life on mars", "Ziggy Stardust" eller "heroes" eller et helt fjerde nummer af The Thin White Duke. Descanse en paz.

Og det var HELT off topic, jeg ved det.....

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Zyconith

10 år 6 måneder siden #56 af Sahinovic
ElMadrid skrev:

Jeg ved godt at denne debat trækker ud, men jeg er 100 % enig med dig her. Som fan af Ronaldo er jeg ofte frustreret over at mange dømmer ham på attituden og ikke på hans spil på banen. Det er ikke mange kampe siden at vi så ham tossen, der kun valgte at give Ronaldo et 1 tal, så han kunne få et lavere gennemsnit. Altså..hvis folk er så smålige, så skal de holde sig væk fra at give spillerne karakter.

Hvordan tæller attituden ikke med i en karaktergivning? Tror i virkeligt at hans medspillere ser sig totalt blinde på hans attitude, for jeg tror de ser lige meget som vi gør, hvis ikke mere, det kunne vi jo se i videoen hvor Ramos og Ronaldo var oppe at toppes, og jeg tror ikke Ramos' udbrud kun kom på baggrund af selve kampen.

Jeg var blandt de brugere som gav Ronaldo et 1-tal grundet hans uudholdelige attitude i kampen og grundet nogle af han rædselsfulde beslutninger han tog i kampen - i kommentaren skrev jeg at jeg egentligt synes han spiller en ok god kamp, selvom han ikke scorede så var han med i rigtigt meget og lagde en super flot assist til Bale, men når han så begynder at opføre sig som en baby som ikke har fået stukket en sut i munden i hele 10 minutter, så kan jeg ikke give mere end et 1-tal, da det er alt for destruerende for et hold når man opfører sig på denne måde, også endda på en debut til Zidane!

Benzema og Jesé skulle over at trøste og undskylde over for Ronaldo efter det fjerde mål som var scoret af Benzema, altså hvad i helvede er det for noget, jeg har kraftedme aldrig set det før.

*Jeg har før givet Ronaldo 5-taller skal det lige siges.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

10 år 6 måneder siden #57 af Sebberg
@Dios

Det overrasker mig godt nok, at du kan negligere Bales andet mål i så høj grad. Jeg må indrømme, at jeg synes, at det var fuldstændig vanvittigt. Han modtager bolden i en decideret ugunstig position med modstandere omkring sig, og der er således kun én måde, han med siden til at kan få træf på bolden. Alligevel formår han iskoldt og intelligens at give den en hård og præcis inderside, der faktisk ikke kan sidde bedre.

Jeg synes, at det er en af sæsonens bedste mål. 99 ud af 100 havde han og andre tyret den over med højrebenet eller taget et træk. At han sparker den ind med venstrebenet i den situation giver billedet af en spiller, der er en af de bedste afsluttere i verden.

streamable.com/7lgq

Nu har jeg ikke tid til at skrive et meget længere indlæg, men jeg må lige indskyde en ting: Jeg er helt vildt imponeret over Bales indlæg og afleveringer for tiden. Jeg har aldrig tænkt det sådan, men han er jo uhyre præcis i alt fra indlæg til sideskift til små chip ind i feltet. Og modsat dig - Dios - så synes jeg, at hans sideskift er fantastiske. Han slår dem jo kun, når spillet er trukket over i hans side, og så åbner han jo netop spillet op ved at ustabilisere (nyt ord :D) modstanderne, og vupti - du får dine Isco/Marcelo kombinationer mod et forsvar, der ikke har rykket sig ind.
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle, Sahinovic

10 år 6 måneder siden #58 af Sahinovic
^Tak - Et helt igennem guddommeligt mål!

Florentino Pérez

10 år 6 måneder siden #59 af Pelle
Det bliver sværere og sværere ikke at udvikle et lille man-crush på dig, Sebbe! <3

Følgende bruger(e) sagde tak: Sebberg

10 år 6 måneder siden #60 af asp3200

Pelle skrev: Det bliver sværere og sværere ikke at udvikle et lille man-crush på dig, Sebbe! <3

Fy for satan

Leveret af Kunena Forum