Optakt El Derbi: Vind – og forsvind mindre

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
8 år 8 måneder siden #1 af realmadsen

Bag den lettere kluntede overskrift lurer de iskolde fakta før dagens Derbi i den spanske hovedstad. For det hold der må forlade Bernabeu som tabere, når Clos Gómez fløjter af lidt i kl. 18 vil være enten 11 eller 12 point efter Barcelona, taget for givet at catalanerne vinder deres relativt svære hjemmekamp mod Sevilla i morgen aften. Ej heller er et uafgjort resultat brugbart for nogle af de madrilenske mandskaber med bare 12 runder tilbage.

For hjemmeholdet skal man revancere sig efter sidste weekends uafgjorte kamp i mod Malaga i en kamp, hvor man samtidig bliver testet mod et af Europas fysisk stærkeste mandskab. Det bliver samtidig en vigtig styrkeprøve frem mod de forhåbentlig mange Champions League kampe i foråret.

På den anden side af midterlinjen står Simeones Atlético med blod på tanden for fortsat at bevare det fodboldmæssige overtag i Madrid og komme på tavlen efter midtugens halvkedelig 0-0 ude mod PSV. En kamp hvor de spanske gæster endda var en mand i overtal i de sidste 20 minutter.

Zidanes Real Madrid må stille til start med en gedigen svækkelse især i det fremadrettede spil på venstreback da Marcelo ikke klar efter han forlod Valdebebas tidligere på ugen med en skulderskade. I stedet tror man i spansk presse på, at Zidane igen vælger at flytte Carvajal over i venstre side og så sætte dyrt indkøbte Danilo ind på højreback.

Samtidig forventes det at James spiller blandt de tre forreste, mens Isco kommer ind på midtbanen. Real Madrid er det mest scorende hjemmebanehold i La Liga med hele 3,7 mål pr. kamp på eget græs – en statistik der nok bliver nødvendig at opretholde hvis man vil gøre sig håb om at vinde eftermiddagens Derbi.

Det kan både fysisk og statistisk ganske svært, da Atlético er det hold i La Liga BBVA der har lukket færrest mål ind. Blot 11 kasser er der røget i nettet bag Jan Oblak indtil videre i de 25 runder der indtil videre er spillet.

Derudover kommer Atlético til Bernabeu i noget nær stærkeste opstilling og der bliver derfor rigeligt at se til for Zidanes bagerste mænd her til eftermiddag.

Der er kampstart kl. 16 og kampen kan følges på 3+

Forventede startopstillinger:

Real Madrid: Navas – Danilo – Varane – Ramos – Carvajal – Modric – Kroos – Isco – James – Benzema – Ronaldo

Atlético: Oblak – Juanfran – Giménez – Godín – Filipe – Saúl – Augusto – Gabi – Koke – Torres – Griezmann

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 8 måneder siden #2 af Sahinovic
Lang tid siden jeg har siddet og overvejet om jeg egentligt ikke bare skulle skippe en Real Madrid kamp. Holdets nuværende forfatning siger mig intet lige på nuværende tidspunkt.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

8 år 8 måneder siden #3 af ChrillRM14

Sahinovic skrev: Lang tid siden jeg har siddet og overvejet om jeg egentligt ikke bare skulle skippe en Real Madrid kamp. Holdet siger mig intet på nuværende tidspunkt.

Sådan skal det lyde fra en Real-Madrid-fan der skriver 5+ indlæg om dagen på den officielle danske madridistahjemmeside (y)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Roesen7, Gribben, Pelle, AmorMadrid

8 år 8 måneder siden #4 af Steen
Det er til gengæld lang tid siden, at jeg har glædet mig så meget til en Real Madrid kamp!
Jeg satser på en 3-1 sejr.
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved Steen.

8 år 8 måneder siden #5 af Pelle

Steen skrev: Det er til gengæld lang tid siden, at jeg har glædet mig så meget til en Real Madrid kamp!

Jeg bliver nødt til at spørge.. Hvorfor?

"Maybe they hate me because I'm too good."

8 år 8 måneder siden #6 af Ellehamp

Sahinovic skrev: Lang tid siden jeg har siddet og overvejet om jeg egentligt ikke bare skulle skippe en Real Madrid kamp. Holdets nuværende forfatning siger mig intet lige på nuværende tidspunkt.

Ja jeg har det lidt på samme måde. Det er derby, for helvede, mod det hold, vi hader mest af alle. Og alligevel sidder man ikke ligefrem og tæller sekunderne til kick-off. Mærkelig følelse.

Kom så , Madrid

Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre

8 år 8 måneder siden #7 af Real HWL

Sahinovic skrev: Lang tid siden jeg har siddet og overvejet om jeg egentligt ikke bare skulle skippe en Real Madrid kamp. Holdets nuværende forfatning siger mig intet lige på nuværende tidspunkt.

Plastik fan?
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

8 år 8 måneder siden #8 af Gåser
Fede fans Madrid har.

Jeg glæder mig personligt altid til at se dem spille, uanset form, modstander mm.

At det så er el derbi på hjemmebane gør det bare ekstra lækkert!

Har glædet mig hele ugen - vamos!
Følgende bruger(e) sagde tak: Sam, Hvidt

8 år 8 måneder siden #9 af Steen

Pelle skrev:

Steen skrev: Det er til gengæld lang tid siden, at jeg har glædet mig så meget til en Real Madrid kamp!

Modsat mange andre herinde synes jeg, at holdet rent faktisk spiller godt. Det er langt mere underholdende at se holdet spille nu, end det har været under Benitez og de sidste par måneder under Ancelotti.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, ChrillRM14, Hvidt

8 år 8 måneder siden #10 af Doc.juego
Det er godt nok en låst kamp.
Er du sindssyg James spiller pinligt ringe :(
Jeg fatter slet ikke hvad der er sket med ham det sidste halve års tid

8 år 8 måneder siden #11 af Ellehamp

Steen skrev:

Pelle skrev:

Modsat mange andre herinde synes jeg, at holdet rent faktisk spiller godt. Det er langt mere underholdende at se holdet spille nu, end det har været under Benitez og de sidste par måneder under Ancelotti.

Lad os håbe, du har ret!

8 år 8 måneder siden #12 af Ellehamp
Gal hvor har vi godt fat på dem. Vi har fuldstændig styr på kampen, og de ved slet ikke, hvad de skal gøre.
Tag den!

Leveret af Kunena Forum