Optakt: Zidanes lille puslespil

10 år 4 måneder siden #1 af Daniel

Mon ikke ham her har lidt mål i støvlerne i morgen og sparker Real Madrid videre til kvartfinalen i Champions League?

En Schalke-kamp i erindringen, en svingende formkurve – det er til tider lidt nat og dag – og en lille håndfuld spillere, der alle er tilbage fra individuelle skavanker. Marcelo og Bale fik begge lidt minutter i stængerne, i et lille træningspas på Bernabéu i weekenden mod Celta Vigo, ligesom Kroos og Modric var tilbage på træningsbanen forud for kampen mod Roma. Det er kun Zidanes landsmand Benzema, der ikke er klar til at spille den vigtige Champions League returkamp tirsdag.

Derfor bliver det aldeles spændende at se holdkortet offentliggjort tirsdag aften. Zidane har et par ting eller tre at tage stilling til inden dette afleveres; skal føromtalte – vigtige – spillere i ilden og risikere unødvendige tilbagefald eller skal man spille med samme startopstilling, der gjorde det til UG mod Celta Vigo i lørdags..... ja, hvordan skal puslespillet samles?

Mayoral har fået tilladelse til at spille kvartfinale for u/19-holdet mod Benfica tirsdag eftermiddag, hvorfor det spanske angrebstalent ikke er at finde i truppen. Det betyder umiddelbart, at der kridtet op til, at brandvarme Cristiano Ronaldo skal agere spydspids mod tirsdagens formstærke romere.

Portugiseren er velsagtens eneste mand, der er selvskrevet på holdkortet. Herfra og ned er det svært endegyldigt at pege på ni markspillere, der med sikkerhed starter kampen på Bernabéus kongelige græstæppe. Spanske medier spekulerer i, at Casemiro har overbevist Zidane om sine kvaliteter på den defensive midtbane, hvorfor brasilianeren formentlig kan se frem til genvalg på denne position, efter sin fortrinlige kamp i weekenden. Han bliver med overvejende sandsynlighed flankeret af Modric og Isco.

Selvom Zidane ikke endegyldigt udviser utilfredshed med James i den spanske presse, er det alligevel bemærkelsesværdigt, at colombianeren er bag spillere som Lucas, Jesé og Mayoral i køen om spilletid. Dette billede ventes ikke at være meget anderledes tirsdag aften, hvor Bale og Lucas er oplagte kandidater til kanterne. Fireback-kæden bliver nøjagtig den samme fra weekendens kamp, hvor kun Marcelo er eneste ændring – han erstatter Danilo på venstrebacken.

Gæsterne fra Italiens hovedstad Roma kommer med en vis portion selvtillid i bagagen, hvorfor det er sikkert som amen i kirken, at Spallettis tropper kommer til Madrid for at spille deres chance og skabe overraskelsen på Banerbéu. Real Madrids defensiv vil møde et selvtillidsfyldt Roma-angreb, hvor Salah, Perotti og El Shaarawy alle er inde i forrygende stime – der er al mulig grund til at tage sig i agt!

Det bliver med garanti en hæsblæsende affære på Bernabéu tirsdag aften. Der er optakt på 3+ fra 20:00. Den kan I slippe for og vente med at tænde flimmerkassen til 20:45, hvis I vil være fri for at høre eksperterne snakke om ALLE Real Madrids problemer, hvorfor Messi er Ronaldo overlegen osv.

Real Madrid: Navas; Carvajal, Pepe, Ramos, Marcelo; Casemiro, Modric, Isco; Lucas, Ronaldo, Bale

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #2 af Daniel
Jeg håber selv på at se Varane sammen med Ramos. Det vil være nødvendigt med en stopper, der kan matche Salahs hurtighed!

10 år 4 måneder siden #3 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Optakt: Zidanes lille puslespil
Fantastisk velskrevet optakt endnu engang, Daniel. Kudos!
Spørgsmålet, der rumsterer i mit hoved er, om Casemiro er nødvendig til aftenens kamp? Såvidt jeg husker den første kamp i Rom, kom Roma oftest fra kanterne med Salah som den klart mest ivrige. Jeg har mine tvivl, om Casemiros kvaliteter kommer til deres ret, hvis modstanderen spiller på kanterne frem for at komme igennem midten. Inderst inde er jeg dog så overbevist om hans spil i weekendens målfest mod Celta, at han fortjener genvalg. Sammen med Modric og Isco kan det sagtens blive det helt rigtige genpres, som giver Ronaldo & Co. de nødvendige omstillinger.

Jeg er dog stadig lidt skræmt af Salah. Marcelo lignede mest en Toyota Aygo 1,0 imod et større 8-cylinders tysk monster, når de kom ud i løbedueller.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, MadridistaPorVida

10 år 4 måneder siden #4 af Doc.juego
Haha, virkelig god optakt, og jeg er ved at dø af grin over den lille stikpille der kom til "champions lege eksperterne" Hehe, virkelig godt arbejde.

Varane kunne være god med hans speed, hvor pepe nok ikkebkan følge med, men Varane har desværre været lidt et formdyk, men måske hab skulle vhave chancen. Jeg tror Casemiro ville være en rigtig god idé, godt nok var Salah deres bedste på kanten sidst, men tror alle er tændt i aften, også Perotti og Shaarawy, så nok godt med et stærkt anker til at lette presset lidt . Jeg håber måske selv lidt mere på Kroos end Isco, hvis han er klar, det kunne vare være rart at se Kroos når en anden har hoveddelen af den defensive byrde.
Håber der bliver en god kamp
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

10 år 4 måneder siden #5 af real89

Daniel skrev: Jeg håber selv på at se Varane sammen med Ramos. Det vil være nødvendigt med en stopper, der kan matche Salahs hurtighed!

Det vil så også være den eneste grund til at han skulle starte inde. Synes godt nok Varane har haft en meget vaklende sæson i år. Jeg ser bare ikke den store forsvarspiller i ham i år. Han er god, og en af de største forsvars talenter, helt enig, men synes ikke han har levet op til det, specielt ikke her på det sidste.
Han virker så usikker, og for mig virker han Så pasiv i sit forsvar spil, han har ikke verdens største drive med bolden, det som om han er bange for at have den, og komme lidt længere op af banen med den. Vi har jo tidligere set, at han kan tage nogle løb gennem midten og faktisk skabe en farlig situation, med vilje og gå på mod. Men det er som om, det er forsvundet lidt for ham. Jeg mangler at se en Canavaro i ham, en der bare smadre igennem, se målet fra celta i weekenden, og se hvad jeg snakker om.

10 år 4 måneder siden #6 af ElMadrid

Doc.juego skrev: Haha, virkelig god optakt, og jeg er ved at dø af grin over den lille stikpille der kom til "champions lege eksperterne" Hehe, virkelig godt arbejde.

Varane kunne være god med hans speed, hvor pepe nok ikkebkan følge med, men Varane har desværre været lidt et formdyk, men måske hab skulle vhave chancen. Jeg tror Casemiro ville være en rigtig god idé, godt nok var Salah deres bedste på kanten sidst, men tror alle er tændt i aften, også Perotti og Shaarawy, så nok godt med et stærkt anker til at lette presset lidt . Jeg håber måske selv lidt mere på Kroos end Isco, hvis han er klar, det kunne vare være rart at se Kroos når en anden har hoveddelen af den defensive byrde.
Håber der bliver en god kamp

Jeg tror godt at jeg forstår hvad du mener, men jeg er alligevel nødt til at spørge: Var de ikke allesammen tændte i den første kamp? Altså de mødte RM på hjembane?

Jeg må indrømme at jeg har respekt for Roma, men jeg deler ikke den pessimisme der hersker her på siden hos nogle personer. Vi vandt på udebane, som er vores svage punkt i år. VI burde ikke have vanskeligheder med at slå det her Roma hold med mindre der sker noget helt dramatisk og uventet.

10 år 4 måneder siden #7 af real89

Pelle skrev: Fantastisk velskrevet optakt endnu engang, Daniel. Kudos!
Spørgsmålet, der rumsterer i mit hoved er, om Casemiro er nødvendig til aftenens kamp? Såvidt jeg husker den første kamp i Rom, kom Roma oftest fra kanterne med Salah som den klart mest ivrige. Jeg har mine tvivl, om Casemiros kvaliteter kommer til deres ret, hvis modstanderen spiller på kanterne frem for at komme igennem midten. Inderst inde er jeg dog så overbevist om hans spil i weekendens målfest mod Celta, at han fortjener genvalg. Sammen med Modric og Isco kan det sagtens blive det helt rigtige genpres, som giver Ronaldo & Co. de nødvendige omstillinger.

Jeg er dog stadig lidt skræmt af Salah. Marcelo lignede mest en Toyota Aygo 1,0 imod et større 8-cylinders tysk monster, når de kom ud i løbedueller.

Salah er klart deres farligste våben, men på midten så man også hvor nemt Kroos blev sat af. Nogle få afleveringer, så var der kæmpe hul i midten, vil faktisk mere mene, at det var heldig for os, at Roma ikke satsede på midten, for det er der det farlige spil kan komme.
Mener at Kroos problem er, at han er en meget ivrig spiller, der meget gerne vil presse modstanderen og stresse dem så meget som muligt når de har bolden, men hans medspiller er ikke altid med på den. Så når han booster frem, for at presse, så kalder han ikke Modric lidt længere tilbage, så der ikke bliver et hul i midten, men istedet står de på linje. Det betyder at man med få afleveringer kan sætte Kroos af, og så ved man at Modric ikke vil være der med det samme som gadering, og modstanderen har dermed hul gennem midten, eller i hvertfald meget tid til at lave farligt spil. Og det har vi jo set gang på gang, at det er sådan vores modstander kombiner sig gennem midten, og vi ser dummer ud.
Mener vores stærkeste opstilling i midten vil være med
casemiro
Modric Kroos Isco

Sådan så midten ikke står på linje, men at der altid er gaderne i form af Casemiro.
Kroos er jo ikke en 6'er. Det har nok været trænernes store fejl, at ville lave ham om, når hans spidskompetencer er længere fremme. Kroos er jo mega dygtig, så længe han ikke hele tiden skal fokuser på at være gadering for forsvaret.
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved real89.

10 år 4 måneder siden #8 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Optakt: Zidanes lille puslespil
Real89: Så du vil spille 4-1-3-2? Hvilke to vil du vælge oppe foran så?

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 4 måneder siden #9 af real89

Pelle skrev: Real89: Så du vil spille 4-1-3-2? Hvilke to vil du vælge oppe foran så?

Ja faktisk. Mod store eller større hold, der vil jeg have en mere kompakt midt. Men som kan holde på bolden og kombiner sig igennem deres midt. Modric, Kroos og Isco er nok de mest bold stærke spiller vi har. De er ikke bange for at have bolden, og de kan skabe spillet.
Mod mindre hold, der kan vi sagtens gøre midten mere offensiv med en 4-3-3 opstilling.

Idag, ville jeg ikke starte med Bale(jeg er bange for at han vil gå i stykker for hurtigt, hvis man presser på, det skal gå stille og roligt med ham, ellers ville jeg faktisk bruge ham hvis ikke det var fordi han lige er kommet tilbage fra skade)

Med det spil Vasquez har leveret, så fortjener han at spille mere.
Men, jeg har altid sagt at man bruger James forkert, han er alt for tilbage trukket når han spiller nede i højre midt, for manden har ingen speed. Jeg vil have han spiller som han gør for Colombia, og det er i en form for hægende angriber rolle. Det er her han er farlig, og hans spidskompetencer kommer ham til gode. (Jeg har en lidt forkærlighed for ham)
Med det spil han har leveret på det sidste, fortjener han det faktisk ikke, men det vil være vejen for ham.

Jesé har været god, som indhop de sidste kampe, han har leveret mål, og det er jo det man vinder kampe på. Men han er jo kant spiller. Til gengæld har han kæmpe speed, og viser gå på mod.

Det blev lidt lang, men for at svare på dit spørgsmål.

Så vil jeg faktisk vælge Jesé og Ronaldo.
Kun fordi, James ikke har spillet så godt på det sidste, ellers havde det været ham.

Vores angriber skal score mål, og det har de begge gjort på det sidste. Hvis Jesé ikke fungere så skal James ind.

På midten ville jeg skifte Kroos ud og Isco, og give spilletid til Bale og Vasquez i 2 halvleg, hvis alt går som mit hoved vil :)

Startopstilling for mig:

Navas
Carvajal-Varane-Ramos-Marcelo
Casemiro
Modric Kroos Isco
Jesé Ronaldo
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved real89.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

10 år 4 måneder siden #10 af Siempre Madrid
Som Elton John ville have sunget, hvis han havde læst optakten: Daniel, you´re a star.

Forhåbentlig bliver der masser af gode ting at skrive om i aften. Jeg er selv forventningsfuld og regner ikke med, at jeg skal se et Real Madrid-hold i problemer (underforstået, at vi får et topmotiveret hjemmehold at se).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #11 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Optakt: Zidanes lille puslespil
Det er meget svært at tage Zidane seriøs som træner hvis han ikke lader Lucas Vazquez indgå i startopstillingen. Jeg har altid haft lidt på fornemmelsen at han er Florentinos skødehund, men jeg håber at jeg tager fejl og Zidane dropper de store navne til fordel for en spiller som kæmper for holdet.

10 år 4 måneder siden #12 af Doc.juego

Johnson skrev: Det er meget svært at tage Zidane seriøs som træner hvis han ikke lader Lucas Vazquez indgå i startopstillingen. Jeg har altid haft lidt på fornemmelsen at han er Florentinos skødehund, men jeg håber at jeg tager fejl og Zidane dropper de store navne til fordel for en spiller som kæmper for holdet.

Ahh okay, kan vi lige sætte tingene lidt i perspektiv her? Hans direkte konkurrent er Bale, som kom ind og scorede sidste kamp han fik, spillede habilt og var en af vores bedste spillere i kampene før hans skade. Nuvel Lucas løb mest, og spillede en god kamp, men come on, det kan jo godt forsvares hvis Bale vælges før Lucas, dette ville ikke gøre Zidane til "en useriøs træner"
Den anden konkurrent er Jese, som ligeså scorede sidste kamp som indskifter, et flot mål endda. Så altså, det kan sagtens forsvarres både at have Lucas i start opstillingen, men en Jese - CR7 - Bale kan altså sagtens forsvarres uden at man ikke kan tage træneren seriøs.

Bevares, Lucas har været god de sidste kampe, men om vi stiller med:

Bale - CR 7 - Lucas

eller

Jese - CR7 - Bale

eller

Jese - CR7 - Lucas

Så kan de alle forsvares, og er alle gode opstillinger.
Eller det mener jeg ihvertfald

Leveret af Kunena Forum