Optakt: Zidanes lille puslespil

10 år 4 måneder siden #49 af Sebberg

Siempre Madrid skrev:

Sebberg skrev: God kamp i aften, drenge. Hvis Roma skal lave den store overraskelse, så skal de i hvert fald op og score tre mål, for vores allesammens Ronaldo scorer i hvert fald ét. Det har jeg skrevet lidt om her: politiken.dk/sport/fodbold/championsleag...onaldo-maal-i-aften/

:-)

Hvorfor er du egentlig ikke med til at bestemme hvordan Madridista.dk skal se ud i morgen? Du kan starte i dag!

Dejlig artikel.

Det gør jeg gerne!
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #50 af Siempre Madrid

Sebberg skrev:

Siempre Madrid skrev:

Sebberg skrev: God kamp i aften, drenge. Hvis Roma skal lave den store overraskelse, så skal de i hvert fald op og score tre mål, for vores allesammens Ronaldo scorer i hvert fald ét. Det har jeg skrevet lidt om her: politiken.dk/sport/fodbold/championsleag...onaldo-maal-i-aften/

:-)

Hvorfor er du egentlig ikke med til at bestemme hvordan Madridista.dk skal se ud i morgen? Du kan starte i dag!

Dejlig artikel.

Det gør jeg gerne!

Er det rigtigt!? FEDT! Frit valg på alle hylder. Skriv endelig, hvis du har spørgsmål og/eller ideer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 4 måneder siden #51 af asp3200
Jeg blev positivt overrasket over casemiro, dog først efter 35 min. Det var ligesom om at Zidane havde sagt til ham at han ikke skulle med frem og derefter blev hans spil meget bedre. James skuffer igen ligesom Ramos og Kroos. Kunne man tænke sig denne opstilling næste gang evt,

Casemiro
Modric Kroos
Isco
Bale Ronaldo

evt Bale ud og Lucas ind.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #52 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Optakt: Zidanes lille puslespil

asp3200 skrev: Jeg blev positivt overrasket over casemiro, dog først efter 35 min. Det var ligesom om at Zidane havde sagt til ham at han ikke skulle med frem og derefter blev hans spil meget bedre. James skuffer igen ligesom Ramos og Kroos. Kunne man tænke sig denne opstilling næste gang evt

Casemiro
Modric Kroos
Isco
Bale Ronaldo

Glem Isco. Han har ikke niveauet.

Vi bør spille

……….Casemiro
Lucas… Modric…. Bale
……...Benzema…
……..Ronaldo
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Johnson.

10 år 4 måneder siden #53 af Siempre Madrid

Johnson skrev:

asp3200 skrev: Jeg blev positivt overrasket over casemiro, dog først efter 35 min. Det var ligesom om at Zidane havde sagt til ham at han ikke skulle med frem og derefter blev hans spil meget bedre. James skuffer igen ligesom Ramos og Kroos. Kunne man tænke sig denne opstilling næste gang evt

Casemiro
Modric Kroos
Isco
Bale Ronaldo

Glem Isco. Han har ikke niveauet.

Vi bør spille

……….Casemiro
Lucas… Modric…. Bale
……...Benzema…
……..Ronaldo

Det er lige inden, at du skulle have lov til at oprette tråden "Dagens Johnson-opstilling".

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11, Johnson

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #54 af Johnson
Er vi efterhånden dér hvor det står klart at vi skal sælge Isco, James og Kroos til sommer?

10 år 4 måneder siden #55 af Sebberg
Det var som om, at Lucas Vasquez på tre minutter i går bekræftede den kæphest, jeg så længe har advokeret for: Vi mangler de spillere, der kan afdrible en modstander og derved nedbryde de dybe forsvarskæder, som vi så ofte møder.

De spillere får vi ikke i Ronaldo, Bale, Jesé eller Jamés, hvor vi ved de tre førstnævnte får hurtighed og styrke, men ingen finesse i de helt små rum. Derfor er det jo fantastisk, at vi efter 60 minut med indlæg og mislykkedes driblinger, får upåagtede Lucas Vasquez på banen, der rent faktisk har driblingerne og eksplosiviteten til at sætte sin direkte modstander, og bum: tre minutter senere sætter han en mand og smasker et indlæg lige ind i foden på Ronaldo.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Macon, Kimbo

• dannyhr123
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #56 af dannyhr123
Besvaret af dannyhr123 på emne Optakt: Zidanes lille puslespil

Johnson skrev: Er vi efterhånden dér hvor det står klart at vi skal sælge Isco, James og Kroos til sommer?

Jeg er fuldstændig enig i, at de alle tre skal ud. Jeg har svært ved at se hvad Kroos bringer holdet. Langt det meste der sker mellem angreb og midtbanen kommer fra modric, og James og Isco leverer bare ikke konsistent nok. Spørgsmålet er hvem der skal erstatte?
Casemiro bør være en fast del af start 11'eren hvis du spørger mig. Han bringer en balance på holdet som der vel har manglet siden Alonso smuttede for en halvanden sæson siden?

Det kunne være interessant at se hvorvidt en spiller som Asensio kunne komme ind og tage pladsen, især på den offensive midtbane.

10 år 4 måneder siden #57 af Sebberg

Johnson skrev: Er vi efterhånden dér hvor det står klart at vi skal sælge Isco, James og Kroos til sommer?

Jeg synes ikke, at vi bør afhænde Isco. Min helt optimale opstilling vil være følgende efter sommerens transfervindue:

Navas
Carvajal Varane Ramos Marcelo
Kanté/Verratti
Modric
Isco (Dybala ville være sindsygt ellers)
Bale Benzema Hazard

Bænk/rotation: Pepe, Danilo, Gaya, Lucas, Jesé, Jamés, Casemiro, Mayoral, Lucas Perez

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #58 af Johnson
Real madrid skal spille 4-4-2. Det er et koncept der passer til Real Madrids hurtige og gennembrudsstærke spillere. Det er også relativt simpelt i forhold til at forsvare sig, hvilket passer ganske fint til Real Madrids spillere der ikke har det godt med at blive overlæsset med taktiske dispositioner.

………….Navas……………..
Vasquez Modric Casemiro Bale
……….Benzema Ronaldo……..

Bale og Benzema skal overtales til at droppe ideen om BBC. I stedet skal de være hårdtarbejdende spillere der også udfører defensive pligter. Ronaldo er nok uden for pædagogisk rækkevidde i den henseende. Han kan sikkert kun overtales til at spille for holdet i de største kampe. Det er nok også tilstrækkeligt.

Vi skal sælge Arbeloa, Jesé, Kroos, Isco, James
Vi skal hente Asensio tilbage.
I forhold til at forstærke fløjen skal vi hente enten Mahrez, Willian eller Lucas Moura. De har farten, gennembrudsstyrken og løbevilligheden. Det ville være optimalt med Mahrez da han kan spille flere positioner.
I forhold til at finde et alternativ til Benzema eller Ronaldo ville det være perfekt med Aubameyang. Han er efter min mening én af verdens bedste angribere. Han arbejder for holdet og han er sindssygt hurtig, hvilket som regel er kampafgørende.
I forhold til at finde et alternativ til Casemiro kunne en spiller som Coquelin være interessant. Det samme kunne William Carvalho.
I forhold til venstreback positionen kunne jeg tænke mig at vi hentede Gaya i Valencia eller alternativt Rose i Tottenham.

Så er vi tilbage til den slags fodbold der gav os La décima. Fart og fysik blandet med teknik. Idag har vi alt for mange teknisk stærke spillere som hverken har farten eller fysikken når det gælder for alvor.
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Johnson.

10 år 4 måneder siden #59 af asp3200
slet
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved asp3200.

10 år 4 måneder siden #60 af henrikcomn

Sebberg skrev:

Jeg synes ikke, at vi bør afhænde Isco. Min helt optimale opstilling vil være følgende efter sommerens transfervindue:

Navas
Kanté/Verratti
Modric
Isco (Dybala ville være sindsygt ellers)
Bale Benzema Hazard

Bænk/rotation: Pepe, Danilo, Gaya, Lucas, Jesé, Jamés, Casemiro, Mayoral, Lucas Perez

Håber absolut ikke du får ret. Kante? Seriøst? Isco hører heller ikke til i én startopstilling. Han er langsom og dårlig til både at aflevere og afslutte. James skal også sparkes laaaaaaaaaaaaangt væk.

Er enig i Veratti. Han vll være perfekt. Hazard ville også være spændende, dog ikke i stedet for Ronaldo.

Leveret af Kunena Forum