Optakt El Clásico:

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
10 år 2 måneder siden #1 af realmadsen
Optakt El Clásico: blev oprettet af realmadsen

Langt om længe er den (alt for) lange landskampspause overstået og man kan igen vende tilbage til en hverdag med rigtige fodboldkampe, hvor der for alvor er noget på spil. Og noget på spil er der virkelig, når der bydes indenfor til El Clásico på et stadion i en vindblæst provins i det nordøstlige Spanien.

På årsdagen for salig Juanito’s, æret være hans minde, tragiske dødsfald kan Real Madrid om ikke spille sig direkte tilbage i mesterskabskampen, men så i hvert fald bringe en smule røre i den øjeblikkelige magtkamp mellem Zidanes tropper og Luis Enriques ditto. En kamp som sidstnævnte pt. fører klart.

En sejr til Real Madrid vil dog ”blot” bringe forspringet ned på syv point og dermed en form for realistisk mulighed tilbage i kampen om La Liga titlen.

Zidanes Real Madrid sluttede bedst af inden landsholdssamlingerne ved overbevisende at slå Sevilla 4-0 på Bernabeu, mens Barcelona måtte nøjes med 2-2 ude mod Villarreal og det endda efter at have været foran 0-2. Dog har der været en smule slinger i valsen på Valdebebas i forberedelserne op til kampen.

Først returnerede Varane til Madrid med så store skadesproblemer, at det ikke var muligt for franskmanden at deltage i gårsdagens træning. Under selvsamme træning fik Toni Kroos så et slag over benet og det er stadig tvivlsomt om tyskeren stiller til start lørdag aften.

Hjemmeholdet stiller i stort set stærkeste startformation og både Messi og Luis Suárez vender tilbage fra den sydamerikanske VM-kvalifikation med mål i støvlerne.

Som altid når El Clásico løber af stablen er der masser af kampe i kampen og udover den evige rivalisering mellem superstjernerne Ronaldo og Messi finder vi ”landskampe” mellem Modric og Rakitic, Dani Alves over for Marcelo og Sergio Ramos over for Gerard Pique.

Sidst men ikke mindst er der også direkte duel om årets Pichichi, hvor Ronaldo topper listen med 28 scoringer mod Luis Suárez’s 26.

Der er kampstart kl. 20.30 på 6’eren og aftenens dommer er Alejandro José Hernández Hernández.

De to holds forventede startopstillinger:

Real Madrid: Navas – Danilo – Pepe – Sergio Ramos – Marcelo – Modric – Casemiro – Kroos –Bale – Benzema – Ronaldo

Barcelona: Bravo – Alves – Pique – Mascherano – Alba – Rakitic – Busquets – Iniesta – Messi – Suárez – Neymar

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #2 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Optakt El Clásico:
Kroos SKAL blive klar! Det er helt tydeligt, hvor vigtig en spiller han i virkeligheden er, når han får lov til at boltre sig lidt længere fremme på grønsværen og ikke skal agere en slags oprydder - tak, Casemiro :-)

Jeg er spændt (læs: lidt angst) på at se, hvordan Danilo løser opgaven mod Neymar. Det bliver måske den vigtigste kamp i kampen, ud over det altid betydningsfulde midtbaneslag, hvor jeg er overbevist om, at Real Madrid sagtens kan matche Barcelona.

Jeg er rimelig positiv, men er det med den største respekt for Barcelona - deres offensiv specielt!

10 år 2 måneder siden #3 af nono
Besvaret af nono på emne Optakt El Clásico:
Sikke en skæbnekamp i aften. En sejr kan blæse fornyet gejst og entusiasme ind over såvel tilhængere som hold ift. resten af sæsonen og ikke mindst ift. champions league. Omvendt må man forvente at et nederlag vil kaste klubben i ud i tumult hvor en større udrensning blandt såvel spillere som stab må være den forventlige konsekvens til sommer.

Personligt frygter jeg en afklapsning. Barcelonas momentum, offensiv, hjemmebanefordel, Cruyff-motivationsfaktoren overfor et skrøbeligt slagent Real Madrid med en ny, måske naiv (læs: offensiv på Nou Camp) træner, en halv-skadet Kroos, en skadet Carvajal, en ikke vel-spillende Ronaldo mm., Det kan gå HELT galt - lidt ligesom dengang hvor Mourinho spillede offensivt og fik la Manita på Nou Camp. Det gjorde han kun én gang.

Jeg havde aldrig troet at disse ord skulle komme over mine læber; men, vi må vel sætte vores lid til brandvarme Bale.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #4 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt El Clásico:

nono skrev: Sikke en skæbnekamp i aften. En sejr kan blæse fornyet gejst og entusiasme ind over såvel tilhængere som hold ift. resten af sæsonen og ikke mindst ift. champions league. Omvendt må man forvente at et nederlag vil kaste klubben i ud i tumult hvor en større udrensning blandt såvel spillere som stab må være den forventlige konsekvens til sommer.

Personligt frygter jeg en afklapsning. Barcelonas momentum, offensiv, hjemmebanefordel, Cruyff-motivationsfaktoren overfor et skrøbeligt slagent Real Madrid med en ny, måske naiv (læs: offensiv på Nou Camp) træner, en halv-skadet Kroos, en skadet Carvajal, en ikke vel-spillende Ronaldo mm., Det kan gå HELT galt - lidt ligesom dengang hvor Mourinho spillede offensivt og fik la Manita på Nou Camp. Det gjorde han kun én gang.

Jeg havde aldrig troet at disse ord skulle komme over mine læber; men, vi må vel sætte vores lid til brandvarme Bale.

Defensivt. Du mener at Mourinho spillede defensivt ikk'?

10 år 2 måneder siden #5 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Optakt El Clásico:
Det bliver så spændende at se, om vi kan spille os ud af presset. Det er en interessant måde Zidane eftersigende har forberedt holdet på det, med nærmest udelukkende småspil hele ugen. Lad os så få den overraskelse - jeg tror på 1-2!

Jeg går amok hvis Ramos får rødt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista28

10 år 2 måneder siden #6 af Daniel

Mathiaska skrev: Det bliver så spændende at se, om vi kan spille os ud af presset. Det er en interessant måde Zidane eftersigende har forberedt holdet på det, med nærmest udelukkende småspil hele ugen. Lad os så få den overraskelse - jeg tror på 1-2!

Jeg går amok hvis Ramos får rødt.

Jeg frygter lidt mere en - formentlig - overtændt brasilianer på den defensive midtbane :-)

10 år 2 måneder siden #7 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt El Clásico:

Raúl 7 skrev:

nono skrev: Sikke en skæbnekamp i aften. En sejr kan blæse fornyet gejst og entusiasme ind over såvel tilhængere som hold ift. resten af sæsonen og ikke mindst ift. champions league. Omvendt må man forvente at et nederlag vil kaste klubben i ud i tumult hvor en større udrensning blandt såvel spillere som stab må være den forventlige konsekvens til sommer.

I den første kamp stille han op, som han ville gøre mod Granada. Det var rimelig offensivt. Det var først næste opgør, hvor Pepe kom op på den defensive.

10 år 2 måneder siden #8 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Optakt El Clásico:
For første gang i lang tid er jeg villig til at accepterer et nederlag så længe vi kan være vores indstats bekendt.
Barcelona er uden tvivl et bedre kollektivt hold med en ide i modsætning til Reamadrid. De har desuden den bedste trio verden nogensinde har set.

Forventer det værste og håber det bedste...

10 år 2 måneder siden #9 af madrid2000

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #10 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt El Clásico:

BBB skrev:

Raúl 7 skrev:

I den første kamp stille han op, som han ville gøre mod Granada. Det var rimelig offensivt. Det var først næste opgør, hvor Pepe kom op på den defensive.

Casillas; Ramos, Pepe, Carvalho, Marcelo; Khedira, Alonso; Di Maria, Ozil, Ronaldo; Benzema. Han stillede helt normalt op. Med to defensive midtbanefolk. Jeg husker kampen som at vi forsøgte os med mange lange direkte bolde der slet ikke lykkedes. Jeg husker det ikke som at vi spillede decideret offensivt. Flueknep perhaps.

10 år 2 måneder siden #11 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Optakt El Clásico:
Håber vi vinder men taber sku nok 5-0 eller mere. Måske skal der det til før perez smadre den trup og lytter til træneren og sender primadonnaerne afsted.

Ramos/casemiro rødt kort er næsten sikkert. Så det skal afgøres i første halvleg hvis holdet gider spille for deres løn og middelmådige ære. Indtil videre har de jo intet gidet hele sæsonen.

10 år 2 måneder siden #12 af Daniel
Carvajal valgt over Danilo!

Leveret af Kunena Forum