Optakt: City skal IKKE undervurderes
Ham her bliver altafgørende i Real Madrids kamp mod Champions League-finalen
Nok er det irriterende at betale licens fra tid til anden. Nok er det irriterende at betale i dyre domme for alverdens tv-pakker fra tid til anden. Men i morgen betaler æteren lidt tilbage med en sand fodbold-lækkerbisken; den første Champions League-semifinale mellem Manchester City og Real Madrid er således klemt ind i sendefladen. Og den kommer ikke til at skuffe.
Manchester City har allerede præsteret klubbens bedste Champions League-resultat til dato med en semifinaleplads, som paradoksalt nok kommer oven på en del turbulens i klubben. Real Madrid er blandt de fire bedste hold i det forjættede land for sjette sæson i træk, som paradoksalt nok også kommer oven på en sæson med en del turbulens i klubben. Ja, der er visse ligheder.
Real Madrid rejste til Manchester med alle mand, hvor der inden aftenens pressemøde var stor tvivl om, hvorvidt Benzema og Ronaldo ville blive klar til kampen på Etihad tirsdag aften. Derfor faldt der nok en sten fra hjertet på de mange fremmødte journalister og hovedstadsklubbens mange fans, da Real Madrids franske cheftræner Zidane meddelte, at den sidste to-tredjedel af den frygtindgydende BBC-trio begge er klar til at træde ind på Etihads græstæppe fra kampens begyndelse.
Og selvom Real Madrid med hiv og sving, qua en sprudlende waliser, hev sejren i land i weekenden mod Rayo Vallecano, hvor stor fight var hovedingrediensen, er hovedstadsklubben indiskutabelt et bedre mandskab med franskmanden og portugiseren, hvorfor moralen i truppen ligeledes må en my større end før afrejsen.
Hos værterne er der heller ikke mange skader at melde om, hvorfor det ligeledes er at forvente, at Manchester City kommer i stærkeste opstilling – Yaya meldes dog tvivlsom. Pellegrini kan om ikke andet glæde sig over, at såvel Agüero som De Bruyne er i storform i øjeblikket.
Real Madrid og Manchester City har allerede stødt hovederne sammen til den smukke Champions League-hymne et par gange før. Det skete i 2012 under Mourinhos ledelse. Her spillede man en ganske komfortabel kamp på Etihad, hvor (Grande) Arbeloa sørgede for, at Manchester City kunne stikke af sted med ét point, da han begik et dumt straffespark. Senere mødte de hinanden på Bernabéu i sand gyser, hvor der alene i anden halvleg blev scoret hele fem gange med Real Madrid som sejrsherre.
Set over to kampe kan det meget vel gå hen og blive en gyser a la 2012-kampen på Bernabéu, hvor marginalerne kommer til at afgøre, hvem der står i Champions League-finalen mod enten Atletico Madrid eller Bayern München. Real Madrid har dog den lille fordel, at de starter på udebane og kan spille på et hæderligt resultat, men det kunne hovedstadsklubben omvendt også mod Wolfsburg i kvartfinalen, hvor man balancerede på randen af overraskende exit. Derfor er det udslagsgivende, at madrilienerne ikke undervurderer Manchester City på forhånd, men tager opgaven klart mere seriøst end kvartfinalen mod tyskerne.
Der er optakt allerede fra kl. 19:30, hvor eksperterne i studiet forhåbentlig udviser mere indsigt end tidligere. Kampen fløjtes i gang til sædvanlig Champions League-tid 20:45.
Real Madrids forventede startopstilling: Navas; Carvajal, Pepe, Ramos, Marcelo; Casemiro, Kroos, Modric; Bale, Benzema, Ronaldo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Kom så primadonnaer !! ;)
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Vi KAN simpelthen ikke lave samme fejl to gange i træk og undervurdere modstanderen - så dumme kan vi umuligt være... Der skal spilles topfodbold med moral og fightervilje som på Camp Nou, og så er belønningen helt sikkert et lovende resultat.
Vi er bedre spiller for spiller, vi har vist fantastisk vindermentalitet, når det virkelig gælder den seneste måned, og vi er forhåbentlig blevet det klogere af kampen mod Rayo og WOlfsburg!
Hala Madrid!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
SR4 skrev: Casameiro skal spille. City spiller fysisk fodbold og her kan Casamero holde styr på dem.
Enig!
I disse kampe bliver der spillet på hjemmeholdets præmisser, så hvis vi ikke er klar til det, kan det ende galt.
Men holdet er egenligt ret godt rustet til en kamp i England. Ronaldo og Bale er som skabte til den kamp.
- Madridnation.
-
- Ekspert bruger
-
Fondo_Sur skrev:
SR4 skrev: Casameiro skal spille. City spiller fysisk fodbold og her kan Casamero holde styr på dem.
Enig!
I disse kampe bliver der spillet på hjemmeholdets præmisser, så hvis vi ikke er klar til det, kan det ende galt.
Men holdet er egenligt ret godt rustet til en kamp i England. Ronaldo og Bale er som skabte til den kamp.
Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
Men jeg er meget enig med Fondo_Sur: Der må simpelthen blive plads på kanterne til Ronaldo og Bale.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev: Flere spillere har været ude at udtale, at det vigtigste er at komme derfra med et godt resultat. Det er jo naturligvis sandt. Mellem linjerne læser jeg det som om, at man går efter en uafgjort. Jeg vil ikke være overrasket, hvis vi ser et tilbageholdende Real Madrid, som lurer på omstillingerne. Dog vil jeg synes, at det er synd og skam, da jeg mener, vi har midtbanen til at dominere et hold som City.
Men jeg er meget enig med Fondo_Sur: Der må simpelthen blive plads på kanterne til Ronaldo og Bale.
Jeg synes "historisk" set, at vi også har set de bedste resultater på baggrund af kontra-filosofien. Sætter vi for meget ind på at skulle dominere midtbanen, er det som om, at vi taber noget bagudtil, hvilket resulterer i svag defensiv.
Umiddelbart skal vi ikke "dominere" kampen, men "kontrollere" kampen - lad der bare blive rum for Bale og Ronaldo + Carvajal og Marcelo på fløjene, men det vigtigste er for mig at se, at man organisere sig så godt som muligt og trækker alt momentum ud af det spil, der opstår, når KdB, Silva og Agüero slår sig løs.
Dermed ikke sagt, at vi skal pakke os sammen nede i feltet - det har vi ikke spillerne til (og så er det RM-sjælen "uværdigt"), men forsøger vi at tage alt initiativet selv, så spår jeg, at man bliver straffet af egen medicin, hvor forsvaret og midtbanen bliver fanget på den forkerte fod.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Steen skrev: Ronaldo spiller ikke i dag ifølge Radio Marca. Puha. Uden Ronaldo kan jeg ikke forestille mig, at holdet scorer mere end ét mål.. IMO er City favoritter, desværre.
Link?
Det bliver nogle store sko, som Lucas (forventer han spiller i stedet) skal udfylde og må indrømme at mit håb gik fra en sejr til et brugtbart resultat. Ikke at vi ikke kan vinde, men et 2-1 nederlag vil ikke længere være så skidt igen.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.