Optakt: Flere franske forbandelser
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Gareth Bale har været flyvende de seneste uger - den stime skal fortsætte, hvis Real Madrid vil i Champions League-finalen.
”Der er ingen nemme dage i Real Madrid”.
Nogenlunde sådan må Zinedine Zidane tænke det, når han stempler ind på Valdebebas til endnu en omgang træning, for lige her, hvor sæsonen stempler ind i sin afgørende fase, synes Real Madrid at gentage efterårets allerfremmeste bedrift: at blive ramt af skader på flere vigtige
positioner.
Først var det naturligvis Cristiano Ronaldo, der sad helt uden for truppen mod Manchester City, en kamp, hvor Karim Benzema udgik tidligt med en skade, og i weekendens flotte udesejr på Anoeta gik det så ud over Casemiro. Portugiseren –
Cristiano Ronaldo that is – er nu tilbage i fuldt vigør og er selvsagt med i truppen til morgendagens opgør. Det samme kan desværre ikke siges om hverken Benzema eller Casemiro.
Dermed må Zinedine Zidane nok en gang ryste bæreposen med det taktiske oplæg og opfinde alternativer til måske de to positioner, hvor Real Madrid er allermest sårbare. Således var Casemiro enormt dygtig til at fange Kevin De Bruyne i den omvendte kamp mod Manchester City, en opgave der ikke bare lige sådan lader sig løse. Særligt ikke hvis Real Madrid går tilbage til at placere Toni Kroos som den bagvedliggende midtbanespiller – kompetencer som tyskeren efterhånden ved lidt for mange lejligheder har vist, at han ikke bestrider. Så kan han heldigvis så meget andet.
Helt fremme synes det oplagt at bruge Jesé i stedet for Karim Benzema, men Jesé er ikke rigtigt angriber, men den eneste fuldblodsforward, Mayoral, viste i weekenden, at han mangler mere end meget for at kunne være en decideret løsning i angrebet. Specielt ikke i CL-semifinale.
Desværre står Real Madrid nu med den udfordring, som vi fra nærværende side har gjort opmærksom på længe – hvad nu hvis Karim Benzema bliver skadet, er man så tryg ved at bruge Jesé eller Mayoral i en af sæsonens mest definerende kampe?
Svaret er nej – desværre er det bare den virkelighed, som Real Madrid lige nu må forholde sig til.
For en ting er ganske sikker, Real Madrid og Manchester City har hver 11 spillere på banen, når slovakken Skomina fløjter part to af dette års Champions League-semifinale i gang, og det er for hjemmeholdets vedkommende med visheden om, at et engelsk udebanemål kan blive en
uoverstigelig udfordring. For lykkes Pellegrinis tropper med den manøvre, så skal hjemmeholdet score to gange for avancement, og uden førnævnte Benzema, kan det blive en meget svær opgave.
City må se bort fra overskudsspilleren Yaya Toure og mere toneangivende David Silva, der var savnet, efter han blev skadet undervejs i første opgår.
Der er dog – heldigvis – også lyspunkter. Herunder at der venter et så godt som udsolgt Bernabéu, hvor tilskuer-masserne op til kampen har varslet fyrværkeri, opbakning gennem hele den spanske hovedstad og ikke mindst en tændt stemning, der gerne skal bære de hvidblusede hele vejen til
Milano, hvor der afholdes finale den 28. maj.
Real Madrid
Navas – Marcelo, Ramos, Pepe, Carvajal – Kroos, Isco, Modric – Cristiano Ronaldo, Jesé, Bale
Manchester City
Hart – Glichy, Kompany, Otamendi, Sagna – Fernando, Fernadinho, Navas – De Bryune, Sterling, Agüero
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Tak, Daniel, for dagens grin!
"Maybe they hate me because I'm too good."
Siempre Madrid skrev: Spansk presse bekræfter denne Real Madrid-opstilling og det skal selvfølgelig også være nok til at sikre billet til Milano. Manchester City bør være overkommelig på hjemmebane, hvis man spiller en god og koncentreret kamp.
Ikke al spansk presse bekræfter denne opstilling. Har også set Lucas istedet for Jese.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Pelle skrev: Nogen der kan forklare mig ideen i at spille Jesé fremfor Lucas? Jeg kan ikke rigtig se fidusen. Ronaldo spiller trods alt en væsentlig bedre CF end Jesé.
Sjesse er lidt hurtigere end Lucas Vázquez, også selv om Jan Mølby ikke vil erkende det.
Generelt set, kommer vi nok til at se Jesé, Ronaldo og Bale skifte positioner en del gange. Både fordi de er gode til dette, men også fordi engelske hold hader når de skal forsvare sig, overfor en modstander der ikke har en statisk boksspiller.
Jeg foretrækker Jesé fordi han er mere målfarlig end Lucas, og måske lidt mere uforudsigelig. Når vi skal op og score flere mål (og det tror jeg vi skal, når vi ikke har Casemiro med) så er det fint at have tre naturlige målscorere på banen. Desuden synes jeg at Jesé - ligesom Lucas - har gjort det rigtig godt, ud fra de forudsætninger han har skulle spille ud fra.
Jeg tror at Ronaldo kommer til at ligge mere inde i boksen, end hvad vi normalt ser. Rygterne går nemlig på, at han ikke har sparket med højrebenet til træning. Men hovedspillet, venstrebenet, fysikken og placeringsevnen har han formentlig taget med sig. Og det kan måske også give lidt ekstra plads til Bale og Jesé.
Vi vinder 3-1:)
Nøj, hvor jeg håber at han er klar.
Lucas vil være ideel her. Og så kommer man ikke uden om, at han har gjort det over alt forventning i denne sæson. Den eneste fordel ved Jesé inde er vel, at Ronaldo kan ligge på venstrekanten? Men Jesé er bare ikke en naturlig CF, han falder alt for let igennem, når han ikke får en kant.
Og skulle man vælge mellem Jesé og Lucas på kanten, så er jeg klart mest til sidstnævnte.
Jeg frygter, at vi låser vores offensiv fuldstændig, når vi spiller med 3 spillere i front, som alle har de samme spidskompetencer - det bliver ganske enkelt for nemt at lukke ned for.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Jeg ser det godt nok lige omvendt. Jeg synes, at Jesé vil være en hindring på banen. Vi må gå ud fra, at City står forholdsvis kompakt - endnu mere end de gjorde på Etihad. Derfor har vi behov for en, som kan bryde de kæder ned med hurtige driblinger. Det kan hverken Ronaldo, Bale eller Jesé. De skal alle have plads at løbe på.
Lucas vil være ideel her. Og så kommer man ikke uden om, at han har gjort det over alt forventning i denne sæson. Den eneste fordel ved Jesé inde er vel, at Ronaldo kan ligge på venstrekanten? Men Jesé er bare ikke en naturlig CF, han falder alt for let igennem, når han ikke får en kant.
Og skulle man vælge mellem Jesé og Lucas på kanten, så er jeg klart mest til sidstnævnte.
Jeg frygter, at vi låser vores offensiv fuldstændig, når vi spiller med 3 spillere i front, som alle har de samme spidskompetencer - det bliver ganske enkelt for nemt at lukke ned for.
AMEN
- Raúl 7
- Gæst
-
Pelle skrev: Jeg ser det godt nok lige omvendt. Jeg synes, at Jesé vil være en hindring på banen. Vi må gå ud fra, at City står forholdsvis kompakt - endnu mere end de gjorde på Etihad. Derfor har vi behov for en, som kan bryde de kæder ned med hurtige driblinger. Det kan hverken Ronaldo, Bale eller Jesé. De skal alle have plads at løbe på.
Helt enig.
En anden ikke uvæsentlig pointe er også at Lucas’ defensive arbejde vil være endnu vigtigere med Casemiro ude.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también