Optakt: Flere franske forbandelser

10 år 2 måneder siden #37 af Raúl Madrid
1998, 2000 og 2002. 2 års mellemrum mellem hver titel. Dette scenarie gentager sig. 2014, 2016 og 2018! Kom så!
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved Raúl Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #38 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt: Flere franske forbandelser
Agüero har vundet 0 gange i 14 kampe mod Madrid. Han gjorde ikke meget i aften for at ændre på den elendige statistik.

• rene
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #39 af rene
Besvaret af rene på emne Optakt: Flere franske forbandelser
Burde være glad, men er jeg ikke, for vi møder et hold som ikke kan slås, plus de er hævntørstige fra nederlaget fra 2014, så tror vi får en røvfuld i finalen, så er den værste finale modstander vi kunne få, så er forberedt på vores 4 finale nederlag i turneringens historie desværre, men i øjeblikket er vi bare ikke på Atletico og Barcelonas niveau, et hold som City skal vi også gerne kunne slå med mere end 1 mål, så havde set frem til finalen hvis modstanderen havde heddet bayern, da deres spillestil passer langt bedre til os, Atletico ser jeg som umulige at spille i mod, de er så provokerende, havde været fucking fedt og vinde trofæet igen, men tror desværre vi får os en slem, slem afslutning på sæsonen.

10 år 2 måneder siden #40 af Fondo_Sur

Pelle skrev:

Raúl 7 skrev:

Pelle skrev: Hvornår vandt vi sidst over Atletico? Var det virkelig i knockout-fasen i CL sidste år?

Jep, 1-1 og 0-1 i denne sæson.

Deprimerende... Den bliver virkelig hård! Der er kun 5 spillere tilbage på Atléticos hold i forhold til det hold, vi mødte i 2014. Jeg ser dem som værende stærkere nu. D. 28 maj bliver bare en af de dage fyldt med angst og koldsved :-D

Til gengæld ser jeg også vores hold som værende bedre end i 2014 i forhold til en Champions League finale. Mere sammenspillet, bedre forsvar, en bedre Bale og en rigtig god moral (ligesom sidst). Den kan sagtens vindes!

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #41 af Raúl 7

rene skrev: Burde være glad, men er jeg ikke, for vi møder et hold som ikke kan slås, plus de er hævntørstige fra nederlaget fra 2014, så tror vi får en røvfuld i finalen, så er den værste finale modstander vi kunne få, så er forberedt på vores 4 finale nederlag i turneringens historie desværre, men i øjeblikket er vi bare ikke på Atletico og Barcelonas niveau, et hold som City skal vi også gerne kunne slå med mere end 1 mål, så havde set frem til finalen hvis modstanderen havde heddet bayern, da deres spillestil passer langt bedre til os, Atletico ser jeg som umulige at spille i mod, de er så provokerende, havde været fucking fedt og vinde trofæet igen, men tror desværre vi får os en slem, slem afslutning på sæsonen.

Jeg ved godt jeg selv er lidt sortseer en gang imellem, men wow...lighten up dude.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #42 af Raúl 7

Fondo_Sur skrev:

Pelle skrev:

Raúl 7 skrev:

Pelle skrev: Hvornår vandt vi sidst over Atletico? Var det virkelig i knockout-fasen i CL sidste år?

Deprimerende... Den bliver virkelig hård! Der er kun 5 spillere tilbage på Atléticos hold i forhold til det hold, vi mødte i 2014. Jeg ser dem som værende stærkere nu. D. 28 maj bliver bare en af de dage fyldt med angst og koldsved :-D

Til gengæld ser jeg også vores hold som værende bedre end i 2014 i forhold til en Champions League finale. Mere sammenspillet, bedre forsvar, en bedre Bale og en rigtig god moral (ligesom sidst). Den kan sagtens vindes!

Enig. Vi slog dem ud sidste sæson uden at lukke mål ind. Og i finalen for to år siden kunne Bale have afgjort den i ordinær tid et par gange. Havde Iker ikke leget sprællemand havde vi også holdt buret rent der.

Vores defensiv er fantastiske når de tager sig sammen, og om tre uger skulle Benzema, Casemiro og Ronaldo gerne være 100% igen. Jeg ser os som favoritter. Når Real Madrid er i finalen, så vinder de også.

10 år 2 måneder siden #43 af madrid2000

rene skrev: Burde være glad, men er jeg ikke, for vi møder et hold som ikke kan slås, plus de er hævntørstige fra nederlaget fra 2014, så tror vi får en røvfuld i finalen, så er den værste finale modstander vi kunne få, så er forberedt på vores 4 finale nederlag i turneringens historie desværre, men i øjeblikket er vi bare ikke på Atletico og Barcelonas niveau, et hold som City skal vi også gerne kunne slå med mere end 1 mål, så havde set frem til finalen hvis modstanderen havde heddet bayern, da deres spillestil passer langt bedre til os, Atletico ser jeg som umulige at spille i mod, de er så provokerende, havde været fucking fedt og vinde trofæet igen, men tror desværre vi får os en slem, slem afslutning på sæsonen.

Skal vi da bare give vores finale plads til City, Bayern eller Barca? Vi er jo alligevel doomet ifølge dig, så hvorfor overhovedet stille op?

10 år 2 måneder siden #44 af Fondo_Sur
@Raúl7

Enig, handler vel ikke om at lave fejl.

Og hvorfor nævner ingen noget om Zidane? Han har om nogen forstået ordsproget "safety first". Han har indsigt og træffer fornuftige valg. Jeg har i hvert fald stor tiltro til ham i forhold til finalen.

Navas
Carvajal - Pepe - Ramos - Marcelo
Modric - Casemiro - Kroos
Bale - Benzema - Ronaldo

... er nok den mest stabile Real Madrid opstilling længe længe set. Håber at alle er klar selvom Isco laver nogle gode fodrulninger.
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.

10 år 2 måneder siden #45 af Roesen7

Pelle skrev:

Raúl 7 skrev:

Deprimerende? At vi har tabt en og spillet en uafgjort af de sidste to møder mod et af verdens bedste hold. Selvfølgelig skal vi da helst slå alle, men du kan også udvide statistikken til at vi har en sejr, to uafgjorte og et nederlag af de sidste 4.

Ift. Kampen så skal vi jo dræbe den. Jeg synes vi spiller 60 rigtigt gode minutter. Måske på en billig baggrund? Men det er nu engang en semifinale i Champions League.
Om det er taktisk eller gummiben der gør de sidste 20-30 minutter bliver så defensive og urolige skal jeg ikke kunne sige, men det var selvsagt ikke så nydeligt at se på.
Ramos, Pepe, Carvajal, Modric og Bale spiller alle en flot kamp i mine øjne. Især Ramos skal fremhæves. Han satte ikke en fod forkert af hvad jeg så. Bale kunne med en smule mere held og et par skarpere holdkammerater have haft to mål og to assist med herfra (såfremt målet ikke takseres som selvmål).

Kampe mod Atletico bliver selvfølgelig meget vanskelig, men jeg tror at Casemiro på midten kan blive nøglen. Han kan tage de fysiske dueller og er god til at afværge kontraangrebene.
Også viste Bayern i går at det bestemt ikke er umuligt at score mod dem, selvom de er dygtige defensivt og det på trods af at Atletico ikke var tvunget til at vinde. I finalen ved man trods alt de skal satse før eller siden så længe man holder dem fra at score på en dum kontra.

Pointtab til Barca (Bring on Tamudo) og Atletico i weekenden også kan vi selv serve the double hjem ;-)

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, andreashn

10 år 2 måneder siden #46 af Real HWL

Jeg kan berolige dig med at hvis alle mand er klar, så slår vi Atletico d. 28 maj.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raúl 7

10 år 2 måneder siden #47 af Dios
Hvis vi spiller som vi plejer imod Atletico, så tror jeg de er blevet for gode til at vi kan slå dem. Vores offensiv lider stadig enormt imod kompakte hold, og vi alle kender Simeone og hans Atletico hold. De vil stå mere kompakt end nogensinde før, men samtidig har Simeone også fået skabt sig et fantastisk offensivt våben på omstillinger.
Jeg kan ikke helt se hvorfor tingene skulle gå anderledes end de altid gør når vi møder Atletico. I stort set alle opgør imod dem, så spiller vi tålmodigt og på tværs i alle minutter, og på et tidspunkt vil de ramme os på en omstilling, hvor vi stadig mangler at skabe bare én chance.
Det er hvad der altid sker i ligaen, og faktisk var det også det der skete i finalen i 2014. Jeg tør bare ikke at have nok tiltro til, at endnu en tilfældighed dukker op, som vi kan udnytte, for de tilfældigheder opstår utrolig sjældent, og det er et noget anderledes, men på mange punkter bedre og mere erfarent Atletico hold vi møder.

Der skal simpelthen ske noget andet. Enten skal vi have flere folk i feltet, ellers skal vi have flere folk centralt på banen. Jeg er selv mere til løsning nr. 2, hvor en spiller som Kroos vil være næsten ligegyldig uanset hvilken rolle han spiller. Han er godt nok fremragende til at slå de hårde bolde igennem kæderne, men han har ikke pondus nok defensivt eller offensivt til en kamp, hvor hullerne bare ikke er der. Derfor håber jeg man stiller med Casemiro, Modric og Isco/James, men i noget der minder om en 4-2-3-1 og ikke 4-3-3 hvor vi altid får en flad midtbane.
Atletico vil ikke have bolden, så hvorfor ikke udnytte det og smide Isco op på den offensive midtbane tættere på Benzema. Det er netop det rum Atletico lider mest i, og er der boldspil centralt så bliver der automatisk åbnet op på fløjene, hvor man så skal udnytte Ronaldo og Bale's fantastiske skærende dybdeløb, hvor Marcelo og Carvajal kun skal holde bredden. Kun betyder, at Ronaldo og Bale aldrig skal isoleres på kanterne, da de er alt for nemme at dække op i det åbne spil.
Dvs. at Ronaldo og Bale primært skal befinde sig omkring feltet, men som udgangspunkt på kanterne. Det er der de er farlige, og ingen andre steder. Benzema og Isco skal hele tiden være spilsøgende i hullet imellem forsvar og midtbane med Modric bag dem til at spille tilbage på, så de hele tiden kan lægge den videre til 3. manden.

Jeg ved Zidane er meget forsigtig, men spiller vi ikke hurtigt og med lidt flere risikable førstegangs afleveringer, så bliver tempoet for lavt og for nemt at lukke ned. Jeg siger ikke vi skal spille helt uden hæmninger og ultra offensivt, for det ville også være selvmord, men vores tålmodige spil ser jeg bare oftest som vores svageste led, da spillerne falder helt hen og glemmer intensiteten. Vi har desværre set det lidt for mange gange under Zidane.

Vi ses i Tivoli! :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

10 år 2 måneder siden #48 af R7CR7GB11

Dios skrev: Hvis vi spiller som vi plejer imod Atletico, så tror jeg de er blevet for gode til at vi kan slå dem. Vores offensiv lider stadig enormt imod kompakte hold, og vi alle kender Simeone og hans Atletico hold. De vil stå mere kompakt end nogensinde før, men samtidig har Simeone også fået skabt sig et fantastisk offensivt våben på omstillinger.
Jeg kan ikke helt se hvorfor tingene skulle gå anderledes end de altid gør når vi møder Atletico. I stort set alle opgør imod dem, så spiller vi tålmodigt og på tværs i alle minutter, og på et tidspunkt vil de ramme os på en omstilling, hvor vi stadig mangler at skabe bare én chance.
Det er hvad der altid sker i ligaen, og faktisk var det også det der skete i finalen i 2014. Jeg tør bare ikke at have nok tiltro til, at endnu en tilfældighed dukker op, som vi kan udnytte, for de tilfældigheder opstår utrolig sjældent, og det er et noget anderledes, men på mange punkter bedre og mere erfarent Atletico hold vi møder.

Der skal simpelthen ske noget andet. Enten skal vi have flere folk i feltet, ellers skal vi have flere folk centralt på banen. Jeg er selv mere til løsning nr. 2, hvor en spiller som Kroos vil være næsten ligegyldig uanset hvilken rolle han spiller. Han er godt nok fremragende til at slå de hårde bolde igennem kæderne, men han har ikke pondus nok defensivt eller offensivt til en kamp, hvor hullerne bare ikke er der. Derfor håber jeg man stiller med Casemiro, Modric og Isco/James, men i noget der minder om en 4-2-3-1 og ikke 4-3-3 hvor vi altid får en flad midtbane.
Atletico vil ikke have bolden, så hvorfor ikke udnytte det og smide Isco op på den offensive midtbane tættere på Benzema. Det er netop det rum Atletico lider mest i, og er der boldspil centralt så bliver der automatisk åbnet op på fløjene, hvor man så skal udnytte Ronaldo og Bale's fantastiske skærende dybdeløb, hvor Marcelo og Carvajal kun skal holde bredden. Kun betyder, at Ronaldo og Bale aldrig skal isoleres på kanterne, da de er alt for nemme at dække op i det åbne spil.
Dvs. at Ronaldo og Bale primært skal befinde sig omkring feltet, men som udgangspunkt på kanterne. Det er der de er farlige, og ingen andre steder. Benzema og Isco skal hele tiden være spilsøgende i hullet imellem forsvar og midtbane med Modric bag dem til at spille tilbage på, så de hele tiden kan lægge den videre til 3. manden.

Jeg ved Zidane er meget forsigtig, men spiller vi ikke hurtigt og med lidt flere risikable førstegangs afleveringer, så bliver tempoet for lavt og for nemt at lukke ned. Jeg siger ikke vi skal spille helt uden hæmninger og ultra offensivt, for det ville også være selvmord, men vores tålmodige spil ser jeg bare oftest som vores svageste led, da spillerne falder helt hen og glemmer intensiteten. Vi har desværre set det lidt for mange gange under Zidane.

Vi ses i Tivoli! :D

Jeg forstaar ikke rigtigt hvordan et fantastisk hovedstoed paa et velplaceret hjoernespark falder under katergorien "tilfaeldigheder"? :-D

Og jeg er ikke rigtig enig i, at tilfaeldigheder utroligt sjaeldent leder til maal. Jeg synes faktisk, at det sker ret ofte.
Se bare Bale's maal i gaar. Og jeg er med paa at det var et godt opspil.

Din anylyse i forhold til opstilling i finalen er jeg til gengaeld ret enig i :-)

Leveret af Kunena Forum