Madridista.dk sætter Alle tiders bedste Real Madrid-hold

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #25 af Storken

Dios skrev: Vigtigheden af Marcelo har vist sig så stor, at jeg faktisk vil betragte ham som en mere værdifuld spiller, og en langt bedre moderne back.

Ordet 'uenig' dækker slet ikke den følelse jeg sidder med. Jeg er nærmer målløs :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #26 af BBB

Storken skrev:

Dios skrev: Vigtigheden af Marcelo har vist sig så stor, at jeg faktisk vil betragte ham som en mere værdifuld spiller, og en langt bedre moderne back.

Ordet 'uenig' dækker slet ikke den følelse jeg sidder med. Jeg er nærmer målløs :)

Jeg er delvis enig, men prøv lige og forestil dig hvor længe diskussionerne ville være, når der skal tages et frispark, hvis både Carlos og Cristiano er på banen samtidig. Det er heldigt de begge kan portugisisk så ;-)
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved BBB. Begrundelse: tilføjelse

• Morientes2012
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #27 af Morientes2012
Carlos' frispark > Ronaldos frispark.

13 år 6 måneder siden #28 af BBB

Morientes2012 skrev: Carlos' frispark > Ronaldos frispark.

Uanset om det er rigtigt eller ej, så frygter jeg stadig en sådan diskussion. Der er jo ingen af dem, som vil gå til side :p Vi får to karakteristiske løb mod den samme bold.

13 år 6 måneder siden #29 af Roesen7

Uanset om det er rigtigt eller ej, så frygter jeg stadig en sådan diskussion. Der er jo ingen af dem, som vil gå til side :p Vi får to karakteristiske løb mod den samme bold.

Forestil dig hvor hårdt det spark bliver hvis de rammer den samtidig? For ikke at tænke på hvor meget den vil brække? Den vil jo ret beset kunne skrue så meget, at den ville kunne være inde og vende i det ene mål inden den skruer tilbage i det andet mål og ødelægger nettet.

Til diskussionen om Marcelo vs. Carlos vil jeg, som kæmpe fan af Marcelo (klart min yndlingsspiler på det nuværende hold sammen med Iker), alligevel tilslutte mig Storken og sige, at "uenig" er et fattigt ord for min mening til at Marcelo må stå foran på All Star-holdet. Måske om nogle år, hvis han hjemfører nogle Champions League og holder fast i hans niveau, men med sådan en afstemning kan jeg heller ikke lade vær og kigge titler og Carlos har bidraget med 3 CL og 4 liga titler. Marcelo har 3 liga titler og 1 Copa. Og den ene liga titel i 06/07 havde han ikke over 10 ligakampe på det halve år han var med. Carlos ejede jo venstresiden og var selvfølgelig ikke så driblestærk som Marcelo, men hvad skulle han bruge det til når han kunne løbe 800 km/t og smække et indlæg til fantastiske angribere som Morientes, Raul og Ronaldo :-)

Mit eget All Star hold må være:
Casillas; Salgado, Hierro, Carlos; Makelele, Guti, Zidane, Redondo; di Stefano, Raul, Morientes.
Blev fan af Madrid i 98, så det bærer holdet selvfølgelig klart præg af - di Stefano er dog så stor at selvom jeg ikke har oplevet ham live, så må han med.

På bænken sidder Helguera naturligvis klar sammen med Campo og Pavon, hvis der er en føring der skal forsvares ;-)

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Roesen7.

13 år 6 måneder siden #30 af Jaken
Puha, det bliver i særdeleshed svært når vi når til angriberne. At skulle frasorterer en Di Stéfano, Puskas, Hugol, Butragueño eller Raul er godt nok en skam... Jeg er enig med M_Linding, bænken skal med!

I øvrigt tåbeligt hvis flere vælger en Morientes eller Ronaldo (gamle) over Di Stéfano m.m., bare fordi vi ikke nødvendigvis har set og oplevet dem live. Det ville f.eks. svare til at Beckenbauer, Cruyff, Maradona, Pele eller Bobby Moore ikke blev valgt til All-star holdet i deres respektive klubber. Vanvid!

PS: Spændende initiativ. Over hvor mange dage forventes i at få hele holdet på plads?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 6 måneder siden #31 af Dios
Storken skrev:

Dios skrev:
Vigtigheden af Marcelo har vist sig så stor, at jeg faktisk vil betragte ham som en mere værdifuld spiller, og en langt bedre moderne back.

Og hvor ville det være kedeligt, hvis alle sad og var enige :).

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 6 måneder siden #32 af Daniel
Jeg har valgt at placere min første stemme på Casillas. Jeg er har ikke kendskab til de andre målmænd foruden det historiebøgerne beretter. Casillas er dog noget helt unikt, når han er på niveau.

Jeg glæder mig til at se, hvem I har valgt, at man kan stemme på til de andre positioner, og i særdeleshed opstillingen. Jeg håber selv på en 4-4-2, da denne vil forme det mest komplette hold, og det er vel det I er ude efter?

13 år 6 måneder siden #33 af Dios
Rogoshin.

Cafu?

Går argumenterne på, at Carlos vandt titler med Real Madrid og Brasilien, så lad os kigge engang på vores kære ven C. Ronaldo.
Real Madrid under Perez vinder ingen titler.

Marcelo vinder nok ikke Vm med Brasilien, men det er jo ikke fordi Marcelo er dårlig, men fordi det brasilienske landshold er elendigt sammenlignet med det for 12-14 år siden. Og det samme gør sig faktisk gældende for Real Madrid.

Sammenligner man titler, så skal man også sammenligne holdenes niveau.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Henrik--

13 år 6 måneder siden #34 af Daniel

Rogoshin skrev: Må sige at jeg slet ikke kan forstå Marcelo frem for Roberto Carlos. Roberto Carlos var alt dominerende, Marcelo er vel kun lige, hvis overhovedet verdens bedste på sin position. Jeg har ikke så mange sikre men her er nogen Zidane, Puskas, Di stefano og Redondo.

Marcelo er vel en moderne back, den slags back Roberto Carlos skabte.

Nej nej nej nej.... you just didn't????

Marcelo er verdens pt.- lad os se bort fra hans skade - absolut bedste venstreback. Jeg kan ikke en gang se, hvordan man, og heller ikke som eventuel tilhænger af et andet hold, kan vurdere eller mene anderledes.

Hvem der er så er den bedre af ham og Roberto Carlos er svært at bedømme. Du har ganske ret, når du postulerer, at Carlos velsagtens skabte Marcelo i den forstand, at han redefinerede venstrebackens funktion; skabte den moderne back, som du siger.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #35 af Raúl 7
4 - 3 - 3

Zamora
Chendo - Hierro - Sanchis - Camacho
Gento - Di Stefano - Zidane
Raúl - Santillana - Puskas

Spillere der var tæt på:
Casillas, Santamaria, Pirri, Kopa, Butragueno

Edit: Hugo Sanchez og Amancio
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Raúl 7.

13 år 6 måneder siden #36 af Jaken
Marcelo kan slet ikke komme i betragtning endnu, af den simple årsag at han hverken har udrettet det store i Real Madrid endnu eller har været i klubben i synderlig lang tid. Det samme gælder for Cristiano. Det ville være tættere på en skændsel hvis de, på dette tidspunkt i deres Real Madrid karriere, overhovedet blev nomineret. Marcelo kan hverken slå Carlos af holdet og da slet ikke Camacho. Det ville nærmest være en hån mod klubbens historie hvis en af de to (Marcelo og Ronaldo) skulle blive valgt. Real Madrid er simpelthen en for stor klub med en for stor historie til at de kan være der.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

Leveret af Kunena Forum