Madridista.dk sætter Alle tiders bedste Real Madrid-hold
- Beckham-Boy
- Gæst
-
Jeg håber i hvert fald at folk som Sanchís, Chendo, Quincoces og Pirri vil blive taget i betragtning som potentielle forsvarsemner; hvis folk begynder at stemme Marcelo, Ramos o. l. ind er det meget svært at tage holdet alvorligt. Jeg håber en større tørst efter klubbens historie vil blive vækket blandt de danske Madridistas!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Beckham-Boy
- Gæst
-
Jaken skrev: Det ville nærmest være en hån mod klubbens historie hvis en af de to (Marcelo og Ronaldo) skulle blive valgt. Real Madrid er simpelthen en for stor klub med en for stor historie til at de kan være der.
Det synes jeg er lidt en ærgerlig holdning at have. Ronaldo har måske kun vundet 3 titler på 3½ år, men han smadrer rekorder på stribe, så jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle kunne tage en kant.
Tænk sig, at man kan betragte det som en hån, at vælge den spiller med det bedste scoringssnit i klubben.
Han var immervæk aktiv, som spiller i næsten 20 år; 1912-1931. Det i sig selv er beundringsværdigt. Han leverede samtidig også gode præstationer. Det fortæller historiebøgerne i hvert fald; 689 kampe og 341 mål er ganske imponerende, ligeledes spillede han 96 kampe for Spanien og scorede 31 mål. Min hurtig kilde er Wikipedia, så undskyld for eventuel ukorrekte informationer.
Han skulle også være manden, der hjemførte fem Mesterholds-pokaler (Champions League-titler) til klubben, som ikke-aktiv spiller. Ligeledes mindes jeg at have læst et eller andet sted, at han også fik en vis argentiner til klubben, som flere nok også vil mene, skal på dette mandskab;
Jeg kan dog sagtens sætte mig ind i, at folk lader sig påvirke af nutiden. Casillas er en fantastisk målmand, og blot fordi han ikke har lagt handskerne på hylden, mener jeg godt, at han kan komme i betragtning, som den bedste/største målmand i Real Madrids historie. Jeg har som sagt selv stemt på ham, og jeg kan godt mit Real Madrid. Jeg er dog fuldstændig enig i, at hverken Marcelo, Ramos, Ronaldo, Figo, Beckham og mange flere fra Galacticos-tiden ikke kan komme i betragtning til dette mandskab. C. Ronaldo kan formentlig heller ikke på nuværende tidspunkt, men det vil han komme i fremtiden, ingen tvivl om det.
- LosMerengues30
- Gæst
-
Det er en uhyre vanskelig opgave, da det har vrimlet med legender siden tidernes morgen, men lad os da bare prøve alligevel.
Casillas bør være det indiskutable valg. Han er bredt anerkendt som værende en af historiens bedste målmænd og hans præstationer, titler, lederegenskaber og stabilitet taler deres tydelige sprog. Afgjort Spaniens hidtil bedste målmand. Ligeledes kaptajnen for det bedste landshold nogensinde. 5 mesterskaber, 2 CL, 1 Copa del Rey, 4 Spanske Super Cups, 1 Klub VM samt 1 Europæisk Super Cup. Derudover 654 optrædener, hvilket placerer San Iker på en 3 plads, næstefter henholdsvis Raúl og Sanchís, når det kommer til antallet af kampe for Real Madrid.
Nu omhandler denne her tråd specifikt målmandsposten, så jeg har ikke i sinde at lave en lang begrundelse for hver spiller, da det må vente til de næste afstemninger, men jeg vil alligevel lave en startopstilling.
Casillas
Chendo-Hierro-Sanchís-Carlos
Gento-Di Stéfano-Zidane
Raúl-Santillana-Puskas
Den eneste position, hvor jeg for alvor var lidt i tvivl var venstrebacken, da Camacho sagtens ville kunne overtage Carlos' plads, men sidstnævntes europæiske triumfer - 3 CL kontra Camacho's 0, var udslagsgivende. Begge er berettigede, men da Camacho var før min tid, så må valget falde på Roberto Carlos, hvis meritter ikke bør undervurderes. 4 liga titler, 3 CL, 3 Spanske Super Cups, 2 klub VM og 1 Europæisk Super Cup samt ikke mindst 512 kampe for Real Madrid - flere end nogen anden udlænding, der har spillet for klubben til dato. Ej at forglemme hans meritter for Brasilien. 1 VM og 2 Copa América titler.
Overdrivelse fremmer forståelsen. Han kan ikke komme på holdet, der har været for mange store spillere i klubbens historie til det. Ligesom med Marcelo, har de 2 helt klart et ord at skulle have sagt, hvis vi tager den her diskussion og afstemning om en 4-5 års tid.
@Daniel
Fuldstændig enig med at Santiago Bernabeu skal hyldes, den vigtigste mand i klubbens historie. Hvis vi også skal stemme om præsidenten for alle-tiders Real Madrid hold, er han uden tvivl valget - Det kan intet ændre på.
Også enig med Casillas. Flest kampe for det spanske landshold. 3. flest kampe for Real Madrid. 2 CHL trofæer. Jeg stemte også på ham.
Mit umiddelbare bud er: Casillas, Hierro, Sanchis, Camacho, Guti, Pirri, Zidane, Gento, Di Stéfano, Raul og Puskas i en 3-4-3.
og en bænk med: Zamora, Santamaria, Carlos, Redondo, Michel, Sanchez og Butragueño.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Raúl 7
- Gæst
-
Men det er jo meget individuelt - for mig skal titler altid vægtest meget højt.
M_linding skrev: Jeg synes også, helt overordnet set, at for få liga og CL-titler udelukker folk som Ramos, Marcelo og Ronaldo lidt...
Men det er jo meget individuelt - for mig skal titler altid vægtest meget højt.
Så sætter holdet vist sig selv: La Quinta del Buitre.
Vi kan godt stoppe afstemningen nu ;-)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Storken skrev:
Dios skrev: Jeg kan ikke komme i tanke om en forsvarspiller, så valget faldt på Marcelo selvom jeg var millimeter fra og lave den frække med Solari :).
Roberto Carlos?
Klasse! :D Tak til Anders!
Efter at have læst tråden igennem, er det gået op for mig, at Real Madrids all star B hold ville kunne slå alle andre klubbers all star A hold.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Tobiasillas
- Gæst
-
Camacho Hierro Carlos
...........redondo "superman"
Zidan. Di Stefano C Ronaldo
Raul. Puskas. Butraginio
Det har altid været mit hold
De smadre alle andres all time 11
De er teknisk syg