Optakt: På jagt efter det unikke
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Varane er skadet - igen - og hans plads i forsvaret overlades til Nacho.
En ikke specifickt betegnet dansk betting-side kaldte aftenens kamp mellem Bayern München og Real Madrid for den moralske finale. På nærværende side er vi bestemt ikke uenige.
For ingen europæiske klubber rummer historie, legende-status og karisme som netop de to gigant-klubber, der i aften 20.45 tørner sammen på Allianz Arena i det sydtyske. Faktisk er ingen europæiske klubber sådan for alvor tæt på at være i samme liga som de to klubber, hvorfor det da også synes en kende beklageligt, at årets potentielt største Champions League-duel finder sted allerede i kvartfinalerne.
Det kræver ikke mange besøg hos eksperter og meningsdannere at konstatere, at Real Madrid er den klare underdog i opgøret mod de mangedobbelte tyske mestre, og selvom det er en uvant rolle for Zidanes tropper at være de undertippede, så er det svært at argumentere imod, at tyskerne – selv over to kampe – er favoritter til at gå videre:
Fra bagerste skanse Manuel Neuer over midtbanekrigeren Vidal til frontløber Lewandowski har forhenværende Madrid coach Ancelotti stjernespillere på alle positioner. Og regner man bænkevarmerne med, så fortsætter paraden af aktørerne fra den absolutte verdenstop: Douglas Costa, Thomas Müller og Renato Sanches ventes at starte ude. Ikke ligefrem dårlige spillere at kunne sætte ind undervejs i opgøret.
For førnævnte Ancelottis forhenværende protegé Zidane rummer opgøret alle tænkelige (og velsagtens også sandsynlige udfald): en decideret afklapsning, et sandt madrilensk triumftog, to yderst tætte opgør eller hvad med noget, der først afgøres efter straffespark i Madrid om en uges tid?
Vi ved, det er svært at spå – specielt om fremtiden – men lige netop denne kamp er en del sværere at regne ud.
Meget af madrilenernes chancer skal defineres ud fra en stribe stjerner, der skal have rystet vinterhien af sig og levere på et niveau, der har synes glemt de sidste lange tid. Navne som Modric, Bale og Cristiano Ronaldo er endnu ikke stemplet ind, og det vil være klædeligt, hvis de bruger i aften til netop dette – ellers ser det for alvor sort ud for de hvidblusedes chancer for at blive det første hold, der genvinder Champions League.
AS og Marca peger begge på, at Zidane stiller op i sin vante 4-3-3, men her på redaktionen har vi et billede af, at han måske kunne overraske og eventuelt flytte rundt på nogle brikker i håbet om at overraske Ancelotti. Ikke mindst fordi 4-3-3-formationen også var en Carlo Ancelottis egne favoritter, hvorfor de taktiske huller formentligt også vil være alment kendte hos den nuværende Bayern München-træner.
Et frækt bud kunne være at spille en flad 4-4-2, hvor man ofrer Casemiro til fordel for en løbestærk kantspiller – alternativt at holde fast i midtbanen, men erstattet Bale med Isco og placere andaluseren i en decideret playmakerrolle bag Cristiano Ronaldo og Benzema.
Hold i øvrigt øje med følgende spillere, der sidder uden for i returen såfremt de får en advarsel i aftenens opgør: Sergio Ramos, Luka Modric og Jerome Boateng.
Forventede hold:
Bayern:
Neuer – Alaba, Martinez, Boateng, Lahm – Vidal, Xabi Alonso – Ribery, Thiago, Robben – Lewandowski
Madrid:
Navas – Marcelo, Ramos, Nacho, Carvajal – Modric, Casemiro, Kroos – Isco – Cristiano Ronaldo, Benzema
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- R.Carlos
- Gæst
-
Så er det frem med brændslukkeren igen.
Jeg tror det bliver svært for begge hold, men vi kommer ikke i nærheden af den ydmygelse, som Barca fik i går, alene fordi vi er et bedre hold. Jeg er fandme glad for, at vores spillere har en bedre mentalitet. Og nej, det har ikke noget at gøre med at være realistisk, at man spår os et nederlag. Det er pessimisme og intet andet.
Bayern er da gode, men de møder simpelthen ikke kvalificeret modstand i den hjemlige liga, så de er svære at spå. De ser suveræne ud i ligaen.. Men 68 points i 28 kampe. Vi har 72 i 30 kampe. Er de virkelig så suveræne, eller er de andre hold bare dårlige? Andenpladsen har en angriber, der spiller mere eller mindre fast, men som er udskifter på det danske landshold?!? Hvor stor er konkurrencen så lige? De slog Arsenal stort, men det er jo ikke første gang, og det har jo ikke givet dem titler. For mig ligner Bayern et hold, der, når de er bedre end modstanderne, har en perfekt filosofi, der gør at de kan køre dem over. Problemet kommer, når de møder de bedre hold. Det kræver en tilpasning, som jeg ikke håber Ancelotti har tillært spillerne.. Og hvornår skulle han da også have lært dem det? Husk på, at Bayern også blev 2'er i deres gruppe efter Atletico - os efter Dortmund - det er da lidt komisk. Statistikken er altså 50/50.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Madridista28
-
- Senior bruger
-
Desuden bryder jeg mig ikke om den som i også kalder "tabermentaliteten". Er det fedt at vinde chl på baggrund af at have trukket den dårligste modstander hele vejen? Det mener jeg nu ikke. "If you gotta be the best, you better take out the best".
Jeg har haft min mistillid til Zidane, som Real træner, men en ting har han dog bevist fra dag 1 og det er at holdet er klar når det gælder! - Jeg tror på vi vinder i Tyskland og Spanien ;o)
God kamp alle madridistas - og god påske!
Hala Madrid
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev: Lewandowski meldes ude.
Så er kampen sgu 50-50 nu.
Daniel skrev:
Zyconith skrev: Lewandowski meldes ude.
Så er kampen sgu 50-50 nu.
Så sparer de ham sikkert til næste uge. Nu mener jeg i hvert fald at man skal gå efter et rigtigt godt resultat i dag!
Jeg personligt vælger at tage udgangspunkt i den seneste kamp mod Atlético Madrid, hvor vi rent faktisk dominerede kampen og kommer frem til en række store chancer, som sagtens kunne have endt med en komfortabel sejr, hvis Benzema og Ronaldo havde været bare en smule skarpere, det må da være positivt lige inden man skal møde FC Bayern?
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Jeg er godt nok overrasket over, at folk ikke er mere forhåbningsfulde end hvad jeg er vidne til lige nu.
Jeg personligt vælger at tage udgangspunkt i den seneste kamp mod Atlético Madrid, hvor vi rent faktisk dominerede kampen og kommer frem til en række store chancer, som sagtens kunne have endt med en komfortabel sejr, hvis Benzema og Ronaldo havde været bare en smule skarpere, det må da være positivt lige inden man skal møde FC Bayern?
Men de scorede ikke.... scorer de mod Bayern?
Jeg forstår godt den generelle tvivl om Real Madrid egentlig kunne og niveau, men det får vi et entydigt svar på senere.