Marca: Real Madrid og Monaco enige om Mbappé

9 år 1 uge siden #25 af El Siete
Ja, det er rigtig mange penge for en 18-årig, men der er jo en grund til at nærmest samtlige europæiske storklubber har været villige til at hive den store pengepung frem og strukket sig utroligt langt for at overtale Mbappe og hans familie med guld og grønne skove. Han er jo et talent uden lige. Markedsprisen er jo så også derefter, netop fordi prisen bliver presset op af efterspørgslen. Vi trækker så (måske) det længste strå da Real Madrid er hans yndlingsklub, Ronaldo hans store idol, osv. Men de andre klubber er jo også villige til at smide disse beløb.

Det er dog voldsomt, og er glad for jeg igår her på forum lige nåede at blive forarget over City's køb af 3 spillere til samme beløb - nu køber vi een :D

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El_Juan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 uge siden #26 af Steen

Zyconith skrev:

Steen skrev: Derudover er det på tide at Real Madrid smadrer transferrekorden og sætter sig på transfer-tronen!

Ja, sikke da et signal det ville sende...

Synes vi udviser nok potens ved vores dominans på banen. Vi er kun lige sluppet af med "købe-klubben" stemplet.

Jeg ved ikke om du er klar over det, men vores ''købe-klub'' strategi har gjort os til den gigant vi er i dag. Fjern ''købe-klub'' mærkatet og de vilde handler i vores historie, og så tør jeg love dig for, at vores klub ikke havde nær så meget værd som den er i dag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

9 år 1 uge siden #27 af Fondo_Sur

El Siete skrev: Ja, det er rigtig mange penge for en 18-årig, men der er jo en grund til at nærmest samtlige europæiske storklubber har været villige til at hive den store pengepung frem og strukket sig utroligt langt for at overtale Mbappe og hans familie med guld og grønne skove. Han er jo et talent uden lige. Markedsprisen er jo så også derefter, netop fordi prisen bliver presset op af efterspørgslen. Vi trækker så (måske) det længste strå da Real Madrid er hans yndlingsklub, Ronaldo hans store idol, osv. Men de andre klubber er jo også villige til at smide disse beløb.

Det er dog voldsomt, og er glad for jeg igår her på forum lige nåede at blive forarget over City's køb af 3 spillere til samme beløb - nu køber vi een :D

Forargelse over transfersummer er snart noget af det værste jeg ved.

Folk der ikke forstår:
Højere indtægter ---> højere udgifter.

Jeg kan dog godt selv blive forarget over lønninger, men der er ikke så meget at sige om det. Og her er Real Madrid langt fra at være de mest gavmilde.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

9 år 1 uge siden #28 af Real HWL
Hmm, i følge Sky har Monaco allerede skudt historien ned :(

9 år 1 uge siden #29 af Dios
Det er simpelthen så absurd som noget kan være. Hvis han vitterligt ville Real Madrid, så havde prisen været det halve.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 1 uge siden #30 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Marca: Real Madrid og Monaco enige om Mbappé
Jeg kan se behovet for en angriber, men jeg synes godt nok det er mange penge for en angriber med blot en enkelt god sæson på højeste niveau, uanset hvor gammel han så er. Man kan vel nærmest få to lige så gode eller bedre spillere for den pris?

9 år 1 uge siden #31 af elle44

Brylle skrev: Jeg kan se behovet for en angriber, men jeg synes godt nok det er mange penge for en angriber med blot en enkelt god sæson på højeste niveau, uanset hvor gammel han så er. Man kan vel nærmest få to lige så gode eller bedre spillere for den pris?

Vi skal ikke bruge to spillere, vi skal bruge én. Og den ene spiller skal være en angriber som kan fungere som backup/kæmpe om pladsen med Benzema. Mbappe passer perfekt til den profil, især fordi der er så meget fremtidsperspektiv i ham. Jeg føler folk kun snakker om prisen fordi de er irriterede over, at de nu skal til at høre på folk svine klubben til over sådan en handel. Pengene er der til at lave en handel af den kaliber, så hvorfor nøjes med en lappeløsning?
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

9 år 1 uge siden #32 af madrid2000

Dios skrev: Det er simpelthen så absurd som noget kan være. Hvis han vitterligt ville Real Madrid, så havde prisen været det halve.

Det skulle ikke undre mig, hvis Mbappe selv fik en procentdel af transfersummen. Han var allerede opdaget som et stort talent inden Monaco skrev under med. Han var til prøve træning i flere klubber heriblandt RM, så det skulle ikke undre mig, hvis de havde fået indskrevet i kontrakten, at Mbappe selv får noget af transfersummen.

For det virker absurd, at RM skal betale 180 millioner euro til Monaco og Mbappe "kun" får de 7 millioner om året.

Monaco virker også rimelige cool, når man tænker på, at han kun har 2 år tilbage og hvis ingen køber ham i år, så bliver han solgt meget billigere næste sommer.

Så på den måde tror jeg ikke han er interesseret i lav transfersum.

9 år 1 uge siden #33 af SR4
Coutinho rygtes til Barca for 80 mio.
Det får Mbappes pris til pludselig at lyde fornuftig.

Jeg kan ikke svare på om Mbappe er pengene værd. Men hvis man alligevel skal kaste store transfersummer afsted på spillere, vil jeg helt sikkert foretrække at man går all in og køber fra øverste hylde. Ingen grund til at man giver i omegnen for 100 mio for noget der ikke gør den store forskel.

9 år 1 uge siden #34 af Steen
I et marked hvor spillere som Lukaku og Morata bliver solgt €70-80 millioner, så er dette en god pris for en potentiel Balon d'Or vinder.

9 år 1 uge siden #35 af Carlos3
JA det er mange penge for Mbappe, og JA man kunne få mange gode angriber for meget mindre og JA han er kun 18.

Men præmisserne Real laver den her handel ud fra er jo at han er the next big thing, man kan jo ikke vide om han bliver det, det kan man ikke. Men alle storklubber er ret enige om at talentet hos Mbappe er one of the kind, og dem der signer ham ikke kommer til at fortryde det. Real og Barca har altid været det ypperste man har kunne opnå i forhold til klubskifte, så hvis han bliver the next big thing er det jo ikke fordi man skal frygte for at miste ham som f.eks. United mistede Ronaldo. Dermed er det muligt at man signer den næste Messi, Ronalo, Neymar kaliber spiller for €180m, og hvis han viser sig at være det, så er det penge pebernødder. Enig i at det stadig er en risiko, men det er jo med netop det grundlag om han er DEN NÆSTE STORE, at handlen bliver lavet. Det er en langsigtet investering, hvor hvis det giver det afkast man forventer slet ikke er så dyrt igen.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, El Siete

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 1 uge siden #36 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Marca: Real Madrid og Monaco enige om Mbappé

elle44 skrev:

Brylle skrev: Jeg kan se behovet for en angriber, men jeg synes godt nok det er mange penge for en angriber med blot en enkelt god sæson på højeste niveau, uanset hvor gammel han så er. Man kan vel nærmest få to lige så gode eller bedre spillere for den pris?

Vi skal ikke bruge to spillere, vi skal bruge én. Og den ene spiller skal være en angriber som kan fungere som backup/kæmpe om pladsen med Benzema. Mbappe passer perfekt til den profil, især fordi der er så meget fremtidsperspektiv i ham. Jeg føler folk kun snakker om prisen fordi de er irriterede over, at de nu skal til at høre på folk svine klubben til over sådan en handel. Pengene er der til at lave en handel af den kaliber, så hvorfor nøjes med en lappeløsning?

1,4 milliarder for en spiller, der skal agere backup/kæmpe om pladsen med Zidanes elsker? Så skal der godt nok graves dybt, hvis vi en dag skal købe en spiller til førsteholdet. Jeg sidder og tænker lidt, at det må sende et signal til andre klubber, hvis talenter vi bliver interesserede i i fremtiden. Mon ikke de kommer til at tænke, at "hvis Real Madrid vil have denne spiller, så er de villige til at betale hvad som helst"? Og så kan det pludselig blive svært at hente de spiller, man vil. Jeg er personligt ligeglad med hvad folk skriver og siger omkring klubben på baggrund af en købspris, så det er ikke mit incitament for at have denne holdning til købet.

Og så har jeg det sådan, at selvom Mbappe har et vist niveau nu og blot er 18 år, så betyder det ikke nødvendigvis, at han bliver den næste vinder af Ballon d'Or. Jeg synes, at prisen er en for stor risiko for en 18-årig spiller. Meget kan ske endnu, og hvis ikke man har en god plan med spilleren, når han ankommer, så er det hele spild. Hvem ved om der om 2-3 år er en lignende spiller, der pludselig blomstrer op på samme måde?

Hvilken lappeløsning tænker du på? Min pointe med 2 spillere i stedet for en, var egentlig bare for at illustrere hvor sindsyg en pris det er. Eksempelvis kunne man vel købe 1½-2 stk Aguero eller Lewandowski for pengene, og de må siges at være noget bedre end Mbappe på nuværende tidspunkt. Man kunne vel også købe Falcao 5 og han lavede trods alt flere mål end Mbappe. Dermed ikke sagt, at jeg ønsker en af de tre.

Leveret af Kunena Forum