Marca: Real Madrid og Monaco enige om Mbappé
Brylle skrev:
1,4 milliarder for en spiller, der skal agere backup/kæmpe om pladsen med Zidanes elsker? Så skal der godt nok graves dybt, hvis vi en dag skal købe en spiller til førsteholdet. Jeg sidder og tænker lidt, at det må sende et signal til andre klubber, hvis talenter vi bliver interesserede i i fremtiden. Mon ikke de kommer til at tænke, at "hvis Real Madrid vil have denne spiller, så er de villige til at betale hvad som helst"? Og så kan det pludselig blive svært at hente de spiller, man vil. Jeg er personligt ligeglad med hvad folk skriver og siger omkring klubben på baggrund af en købspris, så det er ikke mit incitament for at have denne holdning til købet.elle44 skrev:
Brylle skrev: Jeg kan se behovet for en angriber, men jeg synes godt nok det er mange penge for en angriber med blot en enkelt god sæson på højeste niveau, uanset hvor gammel han så er. Man kan vel nærmest få to lige så gode eller bedre spillere for den pris?
Vi skal ikke bruge to spillere, vi skal bruge én. Og den ene spiller skal være en angriber som kan fungere som backup/kæmpe om pladsen med Benzema. Mbappe passer perfekt til den profil, især fordi der er så meget fremtidsperspektiv i ham. Jeg føler folk kun snakker om prisen fordi de er irriterede over, at de nu skal til at høre på folk svine klubben til over sådan en handel. Pengene er der til at lave en handel af den kaliber, så hvorfor nøjes med en lappeløsning?
Og så har jeg det sådan, at selvom Mbappe har et vist niveau nu og blot er 18 år, så betyder det ikke nødvendigvis, at han bliver den næste vinder af Ballon d'Or. Jeg synes, at prisen er en for stor risiko for en 18-årig spiller. Meget kan ske endnu, og hvis ikke man har en god plan med spilleren, når han ankommer, så er det hele spild. Hvem ved om der om 2-3 år er en lignende spiller, der pludselig blomstrer op på samme måde?
Hvilken lappeløsning tænker du på? Min pointe med 2 spillere i stedet for en, var egentlig bare for at illustrere hvor sindsyg en pris det er. Eksempelvis kunne man vel købe 1½-2 stk Aguero eller Lewandowski for pengene, og de må siges at være noget bedre end Mbappe på nuværende tidspunkt. Man kunne vel også købe Falcao 5 og han lavede trods alt flere mål end Mbappe. Dermed ikke sagt, at jeg ønsker en af de tre.
Ja 1,4 milliarder for en som kan agere backup/kæmpe om pladsen med en aldrende Benzema. Jeg kan godt se hvorfor folk ser det som galskab, men vi har jo brug for en angriber der kan udfylde Moratas rolle fra sidste sæson, Morata er 24 år og var nødt til at smutte da han ikke kunne vente 1-2 år mere som backup. Mbappe vil sandsynligvis kunne udfylde Moratas rolle fra sidste sæson lige så godt, og så bliver han samtidig modnet til at tage over for Benzema. Og som du selv siger, så har vi brug for en angriber, hvis ikke Mbappe, hvem så? Det ville ikke give mening at gå efter Lewandowski, Suarez, Aguero som er de eneste topklasse 9'ere i verden efter min mening, da vi så alligevel vi stå og mangle en angriber om et par år, grundet deres alder. Og så skal man ud på et marked hvor priserne sandsynligvis er endnu mere sindssyge, og lede efter en angriber igen. Det gælder om at få rustet op så længe Real Madrid kan være med, og ikke bliver overhalet af olieklubberne og de engelske klubber, og dette gøres bedst ved at købe ungt.
Så snakker du om signalværdien, ja det kan da godt være at det vil have den effekt du siger. Jeg mener dog ikke det er sådan det fungerer. Prisen på Mbappe er sandsynligvis i den størrelsesorden fordi der er mange klubber der bliver ved med at presse den op ved at overbyde hinanden, og sådan vil det også være i fremtiden (hvor vi måske ikke har den samme økonomiske magt). I dit scenarie vil det nok kun være ideelt hvis Madrid er den eneste bydende klub. Desuden kan det også diskuteres, at signalværdien ligger i, at det er en økonomisk magtdemonstration.
Og så det med risikoen. Jeg er fuldstændig enig i at det er en risiko, der er ingen garantier i foldbold. Jeg mener dog ikke at prisen kun bliver retfærdiggjort hvis han en dag bliver verdens bedste fodboldspiller. Mindre kan også gøre det, især hvis man kigger på inflationen på markedet bare fra sidste år til i år. Hvem ved hvor det kan ende henne om et par år. Og ja det kan da godt være der kommer en spiller der blomstrer op på samme måde om et par år, men det er der i hvert fald slet ingen garantier for, og det er nu vi har brug en angriber (efter min mening).
Mht. lappeløsningerne så indikerede jeg blot at alt andet end et ungt talent med potentiale til at bliver 9'er i Real Madrid, vil være en lappeløsning. Jeg bygger mange af mine argumenter på frygten for at markedet går endnu mere i selvsving end det allerede er, og at vi derfor bliver udkonkurreret at bedre tv-aftaler og oliepenge.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Fondo_Sur skrev: Forargelse over transfersummer er snart noget af det værste jeg ved.
Folk der ikke forstår:
Højere indtægter ---> højere udgifter.
Jeg kan dog godt selv blive forarget over lønninger, men der er ikke så meget at sige om det. Og her er Real Madrid langt fra at være de mest gavmilde.
Det er ret simpelt. Derfor begriber jeg heller ikke den konstante forargelse. Markedet er markedet. Markedet bestemmer. Og markedet er ligeglad med om du er 18 eller 26. Længere er den ikke.
www.managingmadrid.com/2017/7/25/16013364/the-mbappe-question
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
DarioGomez skrev: Det er nok ikke første gang, hverken Florentino eller jeg har haft lyst til at hive pungen frem for en 18-årig...
Og så blev der MMMMBappét ;-)
- p0kerNiNja
-
- Bandlyst
-
- 1 2 3 FOOK THE MAYWEATHERS!!
En spiller vi har jagtet siden han var 14, det kommer til at lykkedes.....uuuuuuuh kan slet ikke vente :)
- p0kerNiNja
-
- Bandlyst
-
- 1 2 3 FOOK THE MAYWEATHERS!!
Sådan lyder de fleste argumenter, men det er sgu lidt unuanceret. Vi må lige zoome lidt ud.
Der findes tonsvis af lovende talenter i fodboldverdenen, og når de bliver ældre, udklækkes der nogle nye. Ud af disse slår et fåtal igennem, men så er der dem, jeg vil kalde supertalenterne. For meget sjældent, lad os sige engang hver tredje-fjerde år har vi de her unge spillere, hvor vi bare kan se, at de bliver stjerner.
Ingen var i tvivl, da Messi løb rundt som 18-årig i Barcelona. Ingen var i tvivl, da Ronaldo løb rundt som 20-årig i United. Ingen var i tvivl, da Neymar løb rundt som 20-årig i Santos.
Vi er deroppe af med Mbappe. Han bliver aldrig den samme type spiller, men han har som 18-årig præsteret overlegent på det højeste niveau. Hans fysiske kvaliteter er ikke til at tage fejl af, men jeg tror især, at det er hans mentale, der sætter det enorme prisskilt. Mbappe skal leve af at smide mål i kassen, og lige nu gør han det på en måde, hvor det ligner, at han har sparket 500 ind i sin karriere. Han er uimponeret, koldblodig og ydmyg.
Han har en enorm pakke. Det her er ikke bare en Gabriel Jesus, Lucas Moura eller Pato. Det her en angriber, som vores scouts måske vurderer til lige nu at være i top 20 af verdens bedste angribere, og han er 18 år. Hvad kan det ikke bringe? Kan han blive verdens bedste angriber? Hvorfor ikke.
Nu er vi henne i gætterier, men der er jo en grund til, at sådan et prisskilt bliver sat på den unge mand. Det er jo ikke en lottokupon, vi køber. Vi har scouts, der har set ham til utallige træninger. Vi har scouts, der har set ham til utallige kampe. Scouts, der har iagttaget angriber på angriber, og som lever af at vurdere spillere. Hvis man giver 1.4 milliarder kroner for en spiller, så gør man det, fordi man er sikker på, at han har kvaliteterne til at blive en af verdens bedste spillere.
Jeg siger go. Sådan nogle spillere hænger ikke på træerne. Bestemt ikke. De udklækkes så sjældent, at man bliver nødt til at satse.
Brylle skrev:
1,4 milliarder for en spiller, der skal agere backup/kæmpe om pladsen med Zidanes elsker? Så skal der godt nok graves dybt, hvis vi en dag skal købe en spiller til førsteholdet. Jeg sidder og tænker lidt, at det må sende et signal til andre klubber, hvis talenter vi bliver interesserede i i fremtiden. Mon ikke de kommer til at tænke, at "hvis Real Madrid vil have denne spiller, så er de villige til at betale hvad som helst"? Og så kan det pludselig blive svært at hente de spiller, man vil. Jeg er personligt ligeglad med hvad folk skriver og siger omkring klubben på baggrund af en købspris, så det er ikke mit incitament for at have denne holdning til købet.elle44 skrev:
Brylle skrev: Jeg kan se behovet for en angriber, men jeg synes godt nok det er mange penge for en angriber med blot en enkelt god sæson på højeste niveau, uanset hvor gammel han så er. Man kan vel nærmest få to lige så gode eller bedre spillere for den pris?
Vi skal ikke bruge to spillere, vi skal bruge én. Og den ene spiller skal være en angriber som kan fungere som backup/kæmpe om pladsen med Benzema. Mbappe passer perfekt til den profil, især fordi der er så meget fremtidsperspektiv i ham. Jeg føler folk kun snakker om prisen fordi de er irriterede over, at de nu skal til at høre på folk svine klubben til over sådan en handel. Pengene er der til at lave en handel af den kaliber, så hvorfor nøjes med en lappeløsning?
Og så har jeg det sådan, at selvom Mbappe har et vist niveau nu og blot er 18 år, så betyder det ikke nødvendigvis, at han bliver den næste vinder af Ballon d'Or. Jeg synes, at prisen er en for stor risiko for en 18-årig spiller. Meget kan ske endnu, og hvis ikke man har en god plan med spilleren, når han ankommer, så er det hele spild. Hvem ved om der om 2-3 år er en lignende spiller, der pludselig blomstrer op på samme måde?
Hvilken lappeløsning tænker du på? Min pointe med 2 spillere i stedet for en, var egentlig bare for at illustrere hvor sindsyg en pris det er. Eksempelvis kunne man vel købe 1½-2 stk Aguero eller Lewandowski for pengene, og de må siges at være noget bedre end Mbappe på nuværende tidspunkt. Man kunne vel også købe Falcao 5 og han lavede trods alt flere mål end Mbappe. Dermed ikke sagt, at jeg ønsker en af de tre.
Ofte er jeg meget enig med dig Brylle, men her synes jeg du tager fejl.
Ja, vi kunne formentlig koebe Lewandowski eller Agüero for det halve. Men spoler du saa tiden 4 aar frem, staar du med naesten vaerdiloese spillere. Det er maaske en overdrivelse. Men saa har du hurtigt smidt 50 mio EUR i "afskrivning". Omvendt, hvis Mbappé fortsaetter sin udvikling, saa har du lynhurtigt tjent 50 mio EUR, hvis du skulle vaere interesseret i at saelge. Det vil du formentlig ikke vaere, men vil med relativt stor sandsynlighed staa med verdens maaske bedste angriber.
Jeg synes at Sebberg rammer hovedet paa soemmet. Det virker til at klubben udemaerket er klar over, hvad de koeber. Og det er ikke maaske-kan-han-blive-god talent som med Pato eller Gabiel Jesus... Eller Vicinius for den sags skyld.
Det foelgende bliver skrevet og sagt om alttt for mange spillere efterhaanden. Men Mbappé er vitterligt et af de stoerste talenter i verden, hvis ikke DET stoerste. Og han er praecis hvad vi mangler. Alt omkring hans praestationer og generelle fremtraeden afspejler dette. Han er heller ikke blot et kaempe talent med et alt for stort ego, en pengegrisk lille satan eller lign. Han virker til at have alt, hvad der skal til for at kunne bidrage fra dag 1 og efterfoelgende blive verdens bedste fodboldspiller inden for en ganske overskuelig fremtid. Dermed ikke sagt at han bliver det, men han har alle forudsaetningerne.
Steen skrev: José Luis Sánchez fra la Sexta, som er meget troværdig, skriver €150M + €20M i variabler. Han skriver også at vi følger Ousmane Dembele fra BVB.
Selvfølgelig følger Real Madrid Ousmane Dembele, ligesom alle andre store europæiske klubber har ham på blokken. Alle klubber har en liste med interessante spillere, men det er dog ikke ensbetydende med, at de henter alle fra listen... Det er givetvis det samme med Mbappé, om end Dembele nok ikke ender med at komme til at koste lige så meget når han en dag skifter videre (men det vil nok være et godt stykke derop af).
- Brylle
- Gæst
-
Jeg kan godt forstå jer, og det er ikke fordi jeg spår Mbappé til at blive en kæmpe skuffelse. Intet er bare skrevet i stjernerne når vi snakker om en 18-årig spiller med en sæson på allerhøjeste plan, mens han skal leve med et prisskilt på over 1,4 milliarder kroner. Et prisskilt, som han bliver vurderet på og et prisskilt, hvor han måske også vil forvente for meget i forhold til kampen mod Benzema? Lad os se hvad det bliver til. Mon ikke han får en god start med en masse minutter og mål mod de små hold. Der er i hvert fald nok med kreative spillere til at servere den for ham, og så er der i hvert fald noget at bygge videre på.
Det er jo set før, at dygtige spillere er blevet købt dyrt ind og derefter har skuffet. Kaka havde trods alt vundet Ballon d'Or før han blev hentet i en rekordhandel, og der snakker vi om en etableret verdensstjerne modsat Mbappé, og så gider jeg ikke remse alderen, antal spillede sæsoner og prisen op igen, for den har jeg vist kedet jer med :D
Jeg håber inderligt, at det bliver en succes, at han falder godt til i første sæson og fremadrettet plaffer mål ind på samlebånd de næste 15 år. Han finder nok ikke et bedre sted at skrive sig ind i historiebørene, men det kræver, at klubben har lavet en god plan for ham, så vi får det maksimale ud af talentet.