Marca: Real Madrid og Monaco enige om Mbappé

9 år 1 uge siden #49 af NadaMás
Hvis Mbappé bliver hentet for 1,4 milliarder kr til Real Madrid, bliver han også Ballon D'or vinder før eller siden. Det er jeg sikker på. Det giver sig selv, at klubben har en klar og tydelig plan for ham, der gør at han med garanti også kommer til at spille mere i kommende sæson end Morata gjorde i foregående. Når Pérez investerer 1,4 milliarder kr i en spiller, er det ligegyldigt om han er 18 eller 26 år. Han bliver spillet ind på holdet, mere og mere løbende, fra første dag af, og er nok allerede fast mand inden for to år.

Med hans talent (som tidligere nævnt er han et af supertalent), ydmyge og modne personlighed, er det meget usandsynligt at han selv skulle være skyld i ikke at opnå sit potientale. Han vil tilmed lære af de bedste spillere i verden, og blive serveret bolde på et sølvfad af verdens mest kreative midtbane, Modric, Isco, Kroos, på sigt også Ceballos og Kovacic som han nok får sin storhedstid sammen med. Tilmed tror jeg også han vil fungerer godt med vores nuværende angrebsspillere, specielt med Ronaldo til venstre og Isco til højre.
En træner med den spillererfaring som Zizou har er også guld værd for dine unge spillere i vores trup, det vil det i den grad også være for Mbappé. Hvad der måske er endnu mere værd for Mbappé end Zizous spillererfaring, er at han får Real Madrids vinderinstinkt, samt Ronaldos professionalisme.
Ret mig hvis jeg er gal på den, men jeg tror aldrig det er set før at en 18-årig angriber scorer 6 mål i 9 Champions League kampe, tilmed i alle knockout-faser. Hertil 14 eller 15 mål i ligaen, fast mand for et Ligue 1-vindende og Chl semifinale-deltagende mandskab, der ikke var spået til at komme så langt i nogen af turneringerne. Han har været en af de bærende spillere for Monacos succes. Vi kender jo alle hans kvaliteter og statistikker, så der er måske ingen grund til at gentage det. Pointen er at det er enestående for en 18-årig.

Når man kigger på skævt til prisskiltet på 1,4 milliarder, er det vel enten fordi man er forarget eller ser for meget risiko. Markedsprisen er jo en naturlig refleks af hvordan fodboldmarkedet år efter år er i eksplosiv økonomisk opsving. Det må man handle efter, og det er der heller ikke noget galt med. Og ift. at det er en for stor risiko at kaste så mange penge efter en 18-årig, mener jeg at alt ovenstående indikerer at risikogrupperne er meget små. Den eneste risiko jeg som sådan ser, er hvis det på sigt skulle vise sig han havde Robbens glasben - Det er jo svært at sige når vi ikke kender ham bedre. Mon ikke klubbens scouts og læger har kig på alt dette inden papirene bliver underskrevet.

Han er efter min mening klart pengene værd. Mbappé og Real virker som et vanvittig godt mix.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 uge siden #50 af p0kerNiNja
Fantastisk indlæg mr Sebberg

Kunne ikke være mere enig! nogle spillere kigger man på og man VED BARE at det bliver sindssygt. Mange sammenligner mbappe med thierry henry, hvilket jeg godt kan forstå. Jeg vil dog sammenligne ham lidt mere med el'fenomeno, som du nævner så har han noget fysik at gøre godt med også i en ung alder. 26 mål 14eller15 assist kombineret med fremragende individuelle og kollektive ting. Hvad mere kan vi bede om?? ja priserne på markedet er sprunget helt i luften, men han er en spiller vi skal betale "overpris" for han kommer til at vinde balon d'or mere end en gang i min optik.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum