Inden Barcelona - Real Madrid, spansk Super Cup
Jeg læste i nat, at reglerne i 2015 blev lavet om, således at karantænedage nu også kan afsones i alle spanske turneringer, dvs. i La Liga i det her tilfælde.JesperA skrev: Hvis modric kun kan afsone i super cup kan Ronaldo vel også? Her tænker jeg på en eventuel følgestraf. For uden det lille skub er udvisningen vel en klokkeklar appel og omstødelse.
Desværre HAR dommeren noteret Christianos skub, så det vil formentlig give 4 ekstra dage oveni den ene for udvisningen. Måske er vi heldige at få omstødt selv udvisningen, men jeg tror ikke han undgår de 4 dage for at lægge hånd på dommeren.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Zyconith skrev: Hvor sidder du Gåser?
Jeg sad bag lidt til venstre bag det mål som Asensio og Ronaldo ødelagde. Helt nede foran i midterste "ring". Daniel og jeg har nogenlunde tilsvarende pladser på onsdag. ;-)
Det var en lidt underlig kamp. Første halvleg totalt intetsigende bortset fra, at Casemiro flæsker dværgen.
Anden halvleg var dog et festfyrværkeri, og man kunne tydeligt mærke på publikum at de kunne fornemme mål og sejr i minutterne op til og efter Messis scoring.
Der blev godt nok stille, da først Ronaldo og sidenhen Asensio testede de to målhjørner.
Jeg holdte en del øje med Kovacic, der foruden enkelte undtagelser virkelig holdt Messi i kort snor. God kamp af ham.
Generelt løftede en del af spillerne niveauet i anden halvleg.
Selvom han spiller i grøn/hvid trøje, så var der dog plads til beundring, når Isco havde bolden. Man kunne fornemme, at de gerne så ham i Barcatrøje.
Manden har minimal forberedelse i stængerne, men imponerer allerede i sin kun anden kamp uden egentlig kamptræning. Det er fandeme bare verdensklasse. Jeg begræder lidt, at han ikke er med i returkampen, da jeg skal ned og se den, som Gåser rigtig nok skriver :-)
Han vinder naturligvis Ballonen og The Best i år, men jeg tror dybt seriøst, at manden er på en mission: Han vil også være den bedste anno 2018. Jeg ser det ske. Det er tidligt, I know. Men for helvede hvor står han bare skarpt allerede nu. Han ligner slet ikke en mand, der er ved at brænde ud, som det fra tid til anden godt kunne tendere til i sidste sæson.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Siempre fiel skrev: Hvor er det bare frustrerende at det nu ender med minimum 4 dages karantæne til Cristiano - for det undgår han naturligvis ikke. Det er bare SÅ irriterende at det er en direkte konsekvens af en fejldom - og endnu mere irriterende er det at den næste konsekvens blir at vi så ska se mere til Bale og Benzema. Seriøst, sælg det skrammel!
Er det afgjort? Så det bliver nemme kampe mod Barcelona, Depor, Valencia, Levante, etc. hvor vi skal undvære ham.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
Siempre fiel skrev: Hvor er det bare frustrerende at det nu ender med minimum 4 dages karantæne til Cristiano - for det undgår han naturligvis ikke. Det er bare SÅ irriterende at det er en direkte konsekvens af en fejldom - og endnu mere irriterende er det at den næste konsekvens blir at vi så ska se mere til Bale og Benzema. Seriøst, sælg det skrammel!
Er det afgjort? Så det bliver nemme kampe mod Barcelona, Depor, Valencia, Levante, etc. hvor vi skal undvære ham.
Nej det er ikke afgjort endnu. Marca skriver at han kan få alt imellem 4-12 karrantænedage for skubbet.
Real HWL skrev:
Zyconith skrev:
Nej det er ikke afgjort endnu. Marca skriver at han kan få alt imellem 4-12 dages karrantænedage for skubbet.
12 dage ville være voldsomt. Jeg synes endda 4 dage ville være voldsomt, men jeg er sgu nok bare farvet. Dommeren anbringer et eller andet sted selv røven i klaskehøjde, hvilket der nødvendigvis også må tages højde for i denne strafudmåling. Jeg mener dog helt sikkert, at Ronaldo SKAL sanktioneres i et eller andet omfang, hvilket er pisse ærgerligt, da portugiseren uden tvivl havde fået omstødt det gule kort, såfremt han havde undladt at puffe til dommeren efterfølgende.
Derudover synes jeg det stinker langt væk når Suarez får straffe på straffe via film. Hvad laver dommerne? De ved vel ligesåvel som vi gør at Suarez springer rundt som en delfin til opvisning i feltet. De er klar over Ramos ry hver gang han går ind i en tackling. Det samme burde satme gælde for Suarez og film i feltet. Gud nåde trøste Barca hvis anti-film-tiltaget fra Englang kommer til spanien. Så kommer Suarez til at være mere fraværende en Bale!
Daniel skrev:
Real HWL skrev:
Zyconith skrev:
Nej det er ikke afgjort endnu. Marca skriver at han kan få alt imellem 4-12 dages karrantænedage for skubbet.
12 dage ville være voldsomt. Jeg synes endda 4 dage ville være voldsomt, men jeg er sgu nok bare farvet. Dommeren anbringer et eller andet sted selv røven i klaskehøjde, hvilket der nødvendigvis også må tages højde for i denne strafudmåling. Jeg mener dog helt sikkert, at Ronaldo SKAL sanktioneres i et eller andet omfang, hvilket er pisse ærgerligt, da portugiseren uden tvivl havde fået omstødt det gule kort, såfremt han havde undladt at puffe til dommeren efterfølgende.
Og det er jo ikke første gang at han slår/skubber. Han virker sgu ikke i balance for tiden. Både i episoden til træning, skub i kamp, etc. Sidst han opførte sig sådan var der også et eller andet der kørte uden for banen. Kan ikke huske hvad det var.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos