Inden Barcelona - Real Madrid, spansk Super Cup

8 år 9 måneder siden #157 af Zyconith
Og bolden var på vej ud over baglinjen før Suarez filmer. Ingen chance for at han havde nået den. At Keylor måske snitter ham med handsken på knæet kan på ingen måde udløse sådan et fald. Hold kæft man jeg håber de sender en finke afsted i hans retning. Den dommerpræstation var da noget af det værste længe set.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 9 måneder siden #158 af Bangow
Jeg kan sagtens forstå, at dem der skal ned og se kampen på onsdag gerne vil have at der bliver appelleret, så han kan komme i kamp der.

Men kigger vi realistisk på det, så er det langt bedre, at han begynder at afsone sin første karantænedag på onsdag, da Super Cuppen nu er så godt som afgjort (7-9-13). Hvis de fire spilledages karantæne istedet effektueres fra ligaens start, vil han nemlig bl.a. misse Sociedad på udebane - og jeg vil langt hellere have ham tilbage til den kamp, end at han spiller på onsdag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

8 år 9 måneder siden #159 af Zyconith

Bangow skrev: Jeg kan sagtens forstå, at dem der skal ned og se kampen på onsdag gerne vil have at der bliver appelleret, så han kan komme i kamp der.

Men kigger vi realistisk på det, så er det langt bedre, at han begynder at afsone sin første karantænedag på onsdag, da Super Cuppen nu er så godt som afgjort (7-9-13). Hvis de fire spilledages karantæne istedet effektueres fra ligaens start, vil han nemlig bl.a. misse Sociedad på udebane - og jeg vil langt hellere have ham tilbage til den kamp, end at han spiller på onsdag.

Ja, lad da reserverne spille på hjemmebane.

Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Zyconith.

8 år 9 måneder siden #160 af Carlos3
Jeg skal ikke kunne sige om det med 5 dages grænsen passer, men dommeren har noteret at at Ronaldo roligt skubbede ham i tegn på utilfredshed med hans udvisning. Men jeg tror man med den noget milde beskrivelse af episoden står til at give ham 4 dage for skubbet hvorefter man så højst sandsynligt ville kunne lykkedes med at omstøde udvisning, så det kun er 4 dage i supercup sammenhæng såfremt 5 dages grænsen passer. Og så ville han jo bare miste de næste 4 supercup kampe, hvilket ville være absolut best case scenario.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano

8 år 9 måneder siden #161 af DarioGomez

Zyconith skrev:

Daniel skrev:

Real HWL skrev:

Zyconith skrev:

Siempre fiel skrev: Hvor er det bare frustrerende at det nu ender med minimum 4 dages karantæne til Cristiano - for det undgår han naturligvis ikke. Det er bare SÅ irriterende at det er en direkte konsekvens af en fejldom - og endnu mere irriterende er det at den næste konsekvens blir at vi så ska se mere til Bale og Benzema. Seriøst, sælg det skrammel!

Er det afgjort? Så det bliver nemme kampe mod Barcelona, Depor, Valencia, Levante, etc. hvor vi skal undvære ham.

Nej det er ikke afgjort endnu. Marca skriver at han kan få alt imellem 4-12 dages karrantænedage for skubbet.

12 dage ville være voldsomt. Jeg synes endda 4 dage ville være voldsomt, men jeg er sgu nok bare farvet. Dommeren anbringer et eller andet sted selv røven i klaskehøjde, hvilket der nødvendigvis også må tages højde for i denne strafudmåling. Jeg mener dog helt sikkert, at Ronaldo SKAL sanktioneres i et eller andet omfang, hvilket er pisse ærgerligt, da portugiseren uden tvivl havde fået omstødt det gule kort, såfremt han havde undladt at puffe til dommeren efterfølgende.

Og det er jo ikke første gang at han slår/skubber. Han virker sgu ikke i balance for tiden. Både i episoden til træning, skub i kamp, etc. Sidst han opførte sig sådan var der også et eller andet der kørte uden for banen. Kan ikke huske hvad det var.

Episoden til træning?

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

8 år 9 måneder siden #162 af Real HWL

Daniel skrev:

Real HWL skrev:

Zyconith skrev:

Siempre fiel skrev: Hvor er det bare frustrerende at det nu ender med minimum 4 dages karantæne til Cristiano - for det undgår han naturligvis ikke. Det er bare SÅ irriterende at det er en direkte konsekvens af en fejldom - og endnu mere irriterende er det at den næste konsekvens blir at vi så ska se mere til Bale og Benzema. Seriøst, sælg det skrammel!

Er det afgjort? Så det bliver nemme kampe mod Barcelona, Depor, Valencia, Levante, etc. hvor vi skal undvære ham.

Nej det er ikke afgjort endnu. Marca skriver at han kan få alt imellem 4-12 dages karrantænedage for skubbet.

12 dage ville være voldsomt. Jeg synes endda 4 dage ville være voldsomt, men jeg er sgu nok bare farvet. Dommeren anbringer et eller andet sted selv røven i klaskehøjde, hvilket der nødvendigvis også må tages højde for i denne strafudmåling. Jeg mener dog helt sikkert, at Ronaldo SKAL sanktioneres i et eller andet omfang, hvilket er pisse ærgerligt, da portugiseren uden tvivl havde fået omstødt det gule kort, såfremt han havde undladt at puffe til dommeren efterfølgende.

Jeg er helt enig i at det ville være voldsomt med ja bare 4 dage. Men forbundet bliver nød til at statuerer et eksempel når der sker sådan noget her. Han rør jo dårlig nok dommeren, men han har det med i sin kamp rapport at han bliver skubbet. Så jeg tror godt vi kan regne med at Ronaldo er ude i et stykke tid. Hvilket er et kæmpe slag i regningen. Det lægger lidt en dæmper på en ellers dejlig aften igår.

8 år 9 måneder siden #163 af DarioGomez

Real HWL skrev:

Daniel skrev:

Real HWL skrev:

Zyconith skrev:

Jeg er helt enig i at det ville være voldsomt med ja bare 4 dage. Men forbundet bliver nød til at statuerer et eksempel når der sker sådan noget her. Han rør jo dårlig nok dommeren, men han har det med i sin kamp rapport at han bliver skubbet. Så jeg tror godt vi kan regne med at Ronaldo er ude i et stykke tid. Hvilket er et kæmpe slag i regningen. Det lægger lidt en dæmper på en ellers dejlig aften igår.

Forbundet skal IKKE statuere et eksempel, de skal følge reglerne - og de er altså klokkeklare. Cristiano har kun sig selv at takke for det her.
Og nej, der er ikke en 'jamen det var jo en forkert dom'-klausul. Jeg kan ikke have det der klynkeri - dommerfejl - uanset størrelsen - er en del af spillet, og det skal man kunne se sig udover som spiller.

Så naturligvis skal han straffes - og jeg bliver faktisk dødskuffet, hvis han ikke får minimum fire dage. Ikke fordi jeg vil undvære ham, men fordi reglerne altså står hævet over klubberne. Selv Real Madrid.

PS: Så kunne jeg faktisk godt tænke mig, at man fulgte NFL's retningslinjer ift. interaktion med dommerne - det ville være klædeligt!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Dios, Real HWL

8 år 9 måneder siden #164 af Siempre fiel
Han kommer til at afsone den første karantænedag på onsdag og resten i ligaen. Man må gå ud fra at det gul-røde blir annulleret og så ender han nok med 4-5 for skubbet. Det er uden for debat at han slipper og det er jo også soleklart og fair nok. Men det er naturligvis dødssygt at det kommer på baggrund af endnu en håbløs dommerpræstation i det spanske og endnu engang slutter vi i undertal på Camp Nou. Men altså, hvor dum er Cristiano ik i dén situation - det er jo helt skidt at han forløber sig igen. Og med de to håbløse alternativer vi nu ska trækkes med, så er det jo bare endnu værre

8 år 9 måneder siden #165 af Zyconith

DarioGomez skrev:

Zyconith skrev:

Daniel skrev:

Real HWL skrev:

Zyconith skrev:

Og det er jo ikke første gang at han slår/skubber. Han virker sgu ikke i balance for tiden. Både i episoden til træning, skub i kamp, etc. Sidst han opførte sig sådan var der også et eller andet der kørte uden for banen. Kan ikke huske hvad det var.

Episoden til træning?

Ja, da han - tilsyneladende - affektivt sparker bolden mod Casemiro, og da han senere skubber Modric. Det er svært at sige hvad der sker i situationerne.

8 år 9 måneder siden #166 af Zyconith

Siempre fiel skrev: Han kommer til at afsone den første karantænedag på onsdag og resten i ligaen. Man må gå ud fra at det gul-røde blir annulleret og så ender han nok med 4-5 for skubbet. Det er uden for debat at han slipper og det er jo også soleklart og fair nok. Men det er naturligvis dødssygt at det kommer på baggrund af endnu en håbløs dommerpræstation i det spanske og endnu engang slutter vi i undertal på Camp Nou. Men altså, hvor dum er Cristiano ik i dén situation - det er jo helt skidt at han forløber sig igen. Og med de to håbløse alternativer vi nu ska trækkes med, så er det jo bare endnu værre

Så får de da lidt tid til at komme i omdrejninger :)

8 år 9 måneder siden #167 af Sahinovic

Jonas skrev: Der burde næsten være en "corruption clause" i dommerreglerne så hvis dommeren laver noget åbenlyst lort, ja så må han finde sig i lidt ekstra. Ellers må man kunne omstøde en dom og udskifte dommerstanden under en kamp. Det show der er med specielt de spanske dommere er simpelthen for meget - noget må snart ske..
Derudover synes jeg det stinker langt væk når Suarez får straffe på straffe via film. Hvad laver dommerne? De ved vel ligesåvel som vi gør at Suarez springer rundt som en delfin til opvisning i feltet. De er klar over Ramos ry hver gang han går ind i en tackling. Det samme burde satme gælde for Suarez og film i feltet. Gud nåde trøste Barca hvis anti-film-tiltaget fra Englang kommer til spanien. Så kommer Suarez til at være mere fraværende en Bale!

Det jeg har understerget med fed, kan du vel ikke mene i ramme alvor?

Ronaldos advarsel nummer to var ganske enkelt skandaløst, men udover det så er der vidst ikke meget at komme efter. Selvfølgelig! var der straffe på Suárez, der var tydeligvis kontakt, at han så i situation vælger at overreagerer på det skammeligste gør ikke, at der lige pludseligt ikke skal dømmes straffe.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Sahinovic.

8 år 9 måneder siden #168 af ChrillRM14
@Sahinonvic
Ej, der er altså ikke straffe på Suarez.. Selv hvis vi tager fanbrillerne af. Jeg håber inderligt, at man indfører den regel, der gør det muligt efter kampen at give spillere karantæne, hvis man opdager overlagt skuespil og diving.

Ellers er jeg enig med den ene halvdel herinde. Dommerfejl er en del af gamet. Når først to af verdens bedste skruer op for tempoet, så er det jo umuligt at tage 100% korrekte beslutninger som dommer. Det så vi også i CHL mod Bayern. Der ligger derfor også en indbygget mulighed for, at det ene hold kan føle sig uretfærdigt behandlet eller bortdømt.

Igår blev vi 'taberen', når man akkumulerer alle de questionable dommerbeslutninger. Det står hævet over enhver tvivl. Det siger så også noget om vores hold, at det alligevel ender med en 3-1-sejr :D

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

Leveret af Kunena Forum