Truppen mod Levante, 3. spillerunde
Man satser på Benzema og Bale... vor herre til hest..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
nono skrev: Meanwhile in Chelsea....
Man satser på Benzema og Bale... vor herre til hest..
Ja plus cavani der storspillede igår og James og Dybala der nok skal storspille senere...
Samtidig så kan Zizou kære sit rotationshelvede som sikkert vil få andre gode spillere til at ønske sig væk til et andet sted hvor man giver spilletid til de bedste og pause når de er kørt trætte / klubben har sikret sig en titel.
Rotation er ganske fint og er med til at pleje truppens bredde og holde topspillerne klar over en hel sæson. Når det er sagt, så må man også erkende, at som det er med med så meget andet, så gælder devicen om "for meget og for lidt" også her. Man kan ikke tage Casemiro, Modric og Isco ud af Realmaskinen på samme tid og tro det hele nok skal løse sig. Slet ikke uden Ronaldo og en offensiv der ikke rigtig virker uden.
Jeg havde beholdt Morata og for længst smidt Bale for porten. Bale har nu overbevist mig om jeg havde ret i, at han kun kan spille wing, slet ikke 9´er og ikke engang være en af to i angrebet. Han kan kun spille på et hold der bruger 3 angribere og den tid er forbi, hvor Real ikke lavede andet.
Indtil Ronaldo er tilbage, er vi nok nødsaget til at spille med Isco, Asensio og Vasquez/Bale, hvor Isco ryger ned som 10´er i vores berømte 4-4-2 hybrid og med Casemiro, Modric og Kroos i den berømt defensive trekant på midten. Her må der ikke eksperimenteres førend vi fører stort. Kovacic er den der evt. afløser, hvis én af de tre på midten skal ud og kampen ikke for længst er vundet.
Real fungerer ikke - uanset opstilling - uden vores angrebsbacks i fuld vigøre og efter Marcelos hjerneblødning, så må vi undvære ham og nøjes med Theo i den næste kamp. Skidt og lige så skidt er det at se Carvajal så meget ude af vatter. Respekt for hans hjerte men for fanden hvor mangler der meget inden han er tilbage i den form vi kender fra sidste år. Centralt må Ramos og Nacho holde skansen så længe Varane er skadet (er dog ikke spor bange for at bruge Vallejo der var fantastisk sidste år i Bundesligaen)
Nu skal Realmaskinen i gang og det er ikke tid til for mange arrogante hovskisnovskirotationer, førend vi er der hvor vi var sidst i sidste sæson.
Og ja, Bale skal for porten til januar. Det må være klart for enhver.
Kimbo skrev: Troede aldrig jeg skulle sige det her, men hold nu op jeg glæder mig til CR7 er tilbage. Øv for en lunken start
Som han spillede den sidste del af sidste sæson, er han næsten umulig at undvære
Neye skrev:
Kimbo skrev: Troede aldrig jeg skulle sige det her, men hold nu op jeg glæder mig til CR7 er tilbage. Øv for en lunken start
Som han spillede den sidste del af sidste sæson, er han næsten umulig at undvære
Han har ligeledes været fænomenal i de få kampe han har spillet i indeværende sæson. Udekampen mod Barcelona. Træningskampen mod Fiorentina og landsholdskampene for Portugal. Jeg glæder mig allerede til at se ham nedslagte APOEL på onsdag!
Istedet sidder vi nu og er 4 point efter vores rivaler, og fire point har før været nok til at afgøre ligaen. Samtidig sidder vi også med en masse spørgsmål, hvorfor fungerer det ikke, kan vi bare ikke uden Ronaldo, hvorfor virker spillerne så uoplagte og hvorfor roterer Zidane så hovedløst og til sidst det måske største hva skal der ske med Bale?
Bale ved vis alle sammen kan være god, men han ligner ikke en fremtidens mand i Real, tværtimod. Vores kære franskmand er jo bare en had-kærlighedshistorie der ingen ende vil tage. Men BB har ikke kunne løfte opgave i Ronaldos fravær og man kan kun sidde og undre sig om der havde stået 9 istedet for 5 ud fra Reals navn hvis vi havde satset på Morata og James istedet for Bale og Benz. Det er svært at sige, ikke fordi jeg er overbevist om at det havde gjort forskellen men det giver da stof til eftertanke at se Morata være så farlig i PL og så Bale og Benzema bare ikke kan få læderet i nettet en enkelt gang mod hold hvor det burde være en formsag at gøre det flere gange.
Men mod sociedad kan man da håbe Zidane tager opgaven lidt mere seriøst. Barca har Getafe i samme omgang og vi kan hurtigt stå med en rigtig skidt sæson start hvis ikke går ud og spiller en brandkamp i sociedad
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
Sørgelig udtalelse. Troede vi var kommet videre.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zidane skal begynde at tænke fremtid nu
Zidane skal begynde at tænke fremtid nu[/quote]
...Ronaldo var følgelig en komplet hæmsko for holdet i 95% af sæsonen!
Det anser jeg som et meget interessant perspektiv - kan det tænkes:
1) At du forholder dig til en anden sæson end os andre?
2) At du vurderer ham på andre parametre end mål og assists (han indledte forårssæsonen med at score mod Sevilla, Malaga, Real S og Osasuna)?
Interessant er det også, at den største fan af "Benz" i dette forum, tilsyneladende anerkender dit indlæg! Det er muligt, at jeg overdriver, men "Benz" er sjældent en "High Performer" uden Ronaldos tilstedeværelse, det samme kan man ikke sige om Ronaldo.
Mosse skrev: [quote="Kimbo" Videre fra hvad? Han var fantastisk i de sidste 5 % af sæsonen, udover det var han en komplet hæmsko for holdet.
2) At du vurderer ham på andre parametre end mål og assists (han indledte forårssæsonen med at score mod Sevilla, Malaga, Real S og Osasuna)?
Interessant er det også, at den største fan af "Benz" i dette forum, tilsyneladende anerkender dit indlæg! Det er muligt, at jeg overdriver, men "Benz" er sjældent en "High Performer" uden Ronaldos tilstedeværelse, det samme kan man ikke sige om Ronaldo.[/quote]
Og han ignorerer fuldstændig de omstændigheder der gjorde sig gældende for Ronaldos evne til at præstere.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Mosse skrev: [quote="Kimbo" Videre fra hvad? Han var fantastisk i de sidste 5 % af sæsonen, udover det var han en komplet hæmsko for holdet.
Interessant er det også, at den største fan af "Benz" i dette forum, tilsyneladende anerkender dit indlæg! Det er muligt, at jeg overdriver, men "Benz" er sjældent en "High Performer" uden Ronaldos tilstedeværelse, det samme kan man ikke sige om Ronaldo.
Skal de 5% ikke tages som en 'overdrivelse fremmer forståelsen', for jeg tror ikke, at der er nogen der mener, at Ronaldo har været en hæmsko i 95% af sæsonen.
Ronaldo var i E16 - for det meste - piv hamrende elendig, og der var en periode hvor han ikke formåede at score et mål i fem eller seks kampe(hvis jeg husker rigtigt), og selv hans fanbase var enige i dette. Når Ronaldo ikke formår at scorer mål, så er han netop en hæmsko for holdet, for hans force ligger ikke ligefrem i det opbyggende spil. Det eneste tidspunkt jeg har været fortaler for at beholde Ronaldo, må have været efter hans periode i F17, og grundlaget til dette ligger ikke alene i alle de mål han nu engang fik scoret, men fordi han endeligt fattede, at tage de enkle beslutninger som gavner holdet og samtidig fik han en rolle som gjorde, at han ikke ville indgå for meget i det opbyggende spil, jeg håber dette fortsætter ellers håber jeg - igen - at man får ham solgt hurtigst muligt.
Florentino Pérez