Truppen mod Levante, 3. spillerunde
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Raul7-2880 skrev: En Ronaldo uden hans tap-ins og straffespark er ikke en gang god nok til Danmarksserien (overdriver fremmer forståelsen).
Nu så jeg Lyngby - Helsingør i dag... Det r sgu under bæltestedet at sammenligne noget som helst i Real Madrid med dansk fodbold.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sahinovic skrev:
Mosse skrev: [quote="Kimbo" Videre fra hvad? Han var fantastisk i de sidste 5 % af sæsonen, udover det var han en komplet hæmsko for holdet.
Zidane skal begynde at tænke fremtid nu...Ronaldo var følgelig en komplet hæmsko for holdet i 95% af sæsonen!
Det anser jeg som et meget interessant perspektiv - kan det tænkes:
1) At du forholder dig til en anden sæson end os andre?
2) At du vurderer ham på andre parametre end mål og assists (han indledte forårssæsonen med at score mod Sevilla, Malaga, Real S og Osasuna)?
Interessant er det også, at den største fan af "Benz" i dette forum, tilsyneladende anerkender dit indlæg! Det er muligt, at jeg overdriver, men "Benz" er sjældent en "High Performer" uden Ronaldos tilstedeværelse, det samme kan man ikke sige om Ronaldo.
Skal de 5% ikke tages som en 'overdrivelse fremmer forståelsen', for jeg tror ikke, at der er nogen der mener, at Ronaldo har været en hæmsko i 95% af sæsonen.
Ronaldo var i E16 - for det meste - piv hamrende elendig, og der var en periode hvor han ikke formåede at score et mål i fem eller seks kampe(hvis jeg husker rigtigt), og selv hans fanbase var enige i dette. Når Ronaldo ikke formår at scorer mål, så er han netop en hæmsko for holdet, for hans force ligger ikke ligefrem i det opbyggende spil. Det eneste tidspunkt jeg har været fortaler for at beholde Ronaldo, må have været efter hans periode i F17, og grundlaget til dette ligger ikke alene i alle de mål han nu engang fik scoret, men fordi han endeligt fattede, at tage de enkle beslutninger som gavner holdet og samtidig fik han en rolle som gjorde, at han ikke ville indgå for meget i det opbyggende spil, jeg håber dette fortsætter ellers håber jeg - igen - at man får ham solgt hurtigst muligt.
Du/I kan håbe så meget, men Ronaldo vil blive en af de største legender i Real Madrid. Så længe han er her vil han slå den ene rekord efter den anden og det vil gavne både ham og Real Madrid.
På sigt kan han -hvis han ikke allerede er det- sammenlignes med nogle af de allerstørste: Di Stefano, Zizou, Raul, Puskas - like it or not.
Raul7-2880 skrev: En Ronaldo uden hans tap-ins og straffespark er ikke en gang god nok til Danmarksserien (overdriver fremmer forståelsen).
Så skal det også lige siges, at de tap-ins Ronaldo ofte scorer på, kræver et løb af aller højeste klasse, og det er der altså ikke ret mange(hvis overhovedet nogen) spillere der formår, ihvertfald ikke i så stort et omfang som Ronaldo gør det. Der er faktisk et perfekt eksempel i kampen mod Juventus, hvor Ronaldo i sit mål nummer to tager et løb, som gør at han bare lige kan prikke den ind forbi Buffon, senere i kampen står Bale i selvsamme situation, men fordi han ikke tager løbet, så får han aldrig muligheden for netop at prikke den ind.
Florentino Pérez
mohbar skrev:
Sahinovic skrev:
Mosse skrev: [quote="Kimbo" Videre fra hvad? Han var fantastisk i de sidste 5 % af sæsonen, udover det var han en komplet hæmsko for holdet.
Zidane skal begynde at tænke fremtid nu...Ronaldo var følgelig en komplet hæmsko for holdet i 95% af sæsonen!
2) At du vurderer ham på andre parametre end mål og assists (han indledte forårssæsonen med at score mod Sevilla, Malaga, Real S og Osasuna)?
Interessant er det også, at den største fan af "Benz" i dette forum, tilsyneladende anerkender dit indlæg! Det er muligt, at jeg overdriver, men "Benz" er sjældent en "High Performer" uden Ronaldos tilstedeværelse, det samme kan man ikke sige om Ronaldo.
Skal de 5% ikke tages som en 'overdrivelse fremmer forståelsen', for jeg tror ikke, at der er nogen der mener, at Ronaldo har været en hæmsko i 95% af sæsonen.
Ronaldo var i E16 - for det meste - piv hamrende elendig, og der var en periode hvor han ikke formåede at score et mål i fem eller seks kampe(hvis jeg husker rigtigt), og selv hans fanbase var enige i dette. Når Ronaldo ikke formår at scorer mål, så er han netop en hæmsko for holdet, for hans force ligger ikke ligefrem i det opbyggende spil. Det eneste tidspunkt jeg har været fortaler for at beholde Ronaldo, må have været efter hans periode i F17, og grundlaget til dette ligger ikke alene i alle de mål han nu engang fik scoret, men fordi han endeligt fattede, at tage de enkle beslutninger som gavner holdet og samtidig fik han en rolle som gjorde, at han ikke ville indgå for meget i det opbyggende spil, jeg håber dette fortsætter ellers håber jeg - igen - at man får ham solgt hurtigst muligt.
Du/I kan håbe så meget, men Ronaldo vil blive en af de største legender i Real Madrid. Så længe han er her vil han slå den ene rekord efter den anden og det vil gavne både ham og Real Madrid.
På sigt kan han -hvis han ikke allerede er det- sammenlignes med nogle af de allerstørste: Di Stefano, Zizou, Raul, Puskas - like it or not.
Uden tvivl, han er et fænomen der aldrig vil blive glemt, men hans spil på banen har sjældent fyldt min sjæl med glæde, ligesom andre spillere som f.eks. Zidane gjorde, og jeg tror ikke jeg er den eneste Real Madrid fan der har det sådan.
Florentino Pérez
- Madrid1998
- Platin bruger
-
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Ronaldo har kunnet været sammenlignet med de spillere i et stykke tid. Synes man har en tendens, til at give for meget credit for de ældre generationers fodboldspillere. Uden tvivl at de var gode, men det betyder ikke at man ikke skal komme videre fra den respekt som de får, og begynde med at indse at Ronaldo for længst har overgået dem. Ingen af dem kan vel måle sig med antal af mål, de har måske vundet mere, men Ronaldo kom til et Real Madrid hold, der skulle opgbygges fra bunden, og havde et Barcelona hold der har været i deres bedste version nogensinde at konkurre imod. Alligevel er 3 ud af 4 Chl titler, på 4 år et langt større bedrift end de 5 Chl titler dengang, hvor det ikke engang hed Champions league, og hvor hold som Bayern, Barca osv slet ikke var så stærke som de er nu. Synes Ronaldo er en kæmpe legende, og er fortaler for at han skal have en statue, når han er færdig, selvom det nok er for urealistisk. Han har måske ikke haft det mest smukke spil, men spillere som Gerd Müller og Raul var jo ik kendt for deres samba stil heller. Det er måske kliché agtigt, men man værdsætter først noget det er væk, så indser man virkelig hvor vigtig Ronaldo har været for det her hold. Bare det når Ronaldo er på banen, giver er kæmpe boost, og jeg personligt er meget mere tryg når han er der, hvor vi feks er bagud med 1-0 og et rødt kort. Så føler jeg alligevel vi vinder, men uden Ronaldo, så begynder jeg for alvor at bide negle. Han er uden tvivl en af de større legender i Real Madrid, og jeg tør vædde med hvis hanmohbar skrev:
Sahinovic skrev:
Var fra akademiet som fx Raul, så havde han været den største allerede.
Cr7 er ikke den bedste afslutter, men han har altid været den bedste til, få bragt sig i position til chancer. Det kræver lyst og mest af alt fysik til at blive ved med at tage de løb.
Desuden får man ikke ekstra point for at lave flotte mål, man får præcis det samme, som hvis man afdribler 6mand og scorer med saksespark. Det andet giver måske lidt mere omtale.
Ang. Spillelyst så gad Zidane, da overhovedet ikke spille imod de små hold. Han var on fire i topkampene, men skulle råbes i gang mod Celta og den slags.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Mosse skrev:
"Kimbo" Videre fra hvad? Han var fantastisk i de sidste 5 % af sæsonen, udover det var han en komplet hæmsko for holdet.
Zidane skal begynde at tænke fremtid nu
...Ronaldo var følgelig en komplet hæmsko for holdet i 95% af sæsonen!
Mosse:
1) I min optik er ovedrivelse ikke fremmende for forståelsen, når den er ude af proportioner, det udstiller tværtimod afsenderen som useriøs - dvs. at Kimbo "overfrankerer" brevet...!
2) Du undgår meget behændigt at forholde dig til "Benz" afhængighed af Ronaldo, ved (igen) at fokusere på Ronaldos dårlige performance i en priode, der ligger 9-12 måneder bag os. Det grænser i min optik også til det useriøse (og ja, han var "piv hamrende" ringe og vel i sin spillemæssigt største krise nogensinde). Det bliver ikke bedre af, at du er klar til at sælge Ronaldo hurtigst muligt, hvis han af en eller anden grund igen skulle underpræstere. Der er ikke meget goodwill at hente hos dig:-)
Jeg vil i øvrigt afrunde dette tema med at konstatere, at der i min optik er andre, der p.t. står længere ude på planken end Ronaldo...!
Sluttelig vil jeg nævne, at det ekstremt inkonsekvent, at "man" fortsat tillader Ronaldo at sparke 80% af de frispark, som begås i nærheden af modstandernes straffesparksfelt, når holdet råder over minimum 3 spillere med større træfsikkerhed....!
2) Du undgår meget behændigt at forholde dig til "Benz" afhængighed af Ronaldo, ved (igen) at fokusere på Ronaldos dårlige performance i en priode, der ligger 9-12 måneder bag os. Det grænser i min optik også til det useriøse (og ja, han var "piv hamrende" ringe og vel i sin spillemæssigt største krise nogensinde). Det bliver ikke bedre af, at du er klar til at sælge Ronaldo hurtigst muligt, hvis han af en eller anden grund igen skulle underpræstere. Der er ikke meget goodwill at hente hos dig:-)
Gu ej er Benzema afhængig af Ronaldo, der har været flere tilfælde, både i forrige men så sandeligt også i denne sæson, hvor han har præsteret på et højt niveau i Ronaldos fravær. Samtidig mener jeg dog også at Real Madrid er bedst, når de begge er på banen. Ronaldo har selv udtalt, at han foretrækker at spille med Benzema på sin side, for vi så jo hvor godt det gik - både for Real Madrid og Ronaldo - når man f.eks. skiftede ham ud med Morata.
Når det er sagt, så forstår jeg egentligt ikke hvorfor Benzema skal trækkes med i debatten, det handlede jo i første omgang om Ronaldo.
Florentino Pérez
Vildfaren skrev: Tap-in's eller ej, det er skide ligegyldigt. Der SKAL jo være en til at trille over stregen, ellers er er ikke mål.
Cr7 er ikke den bedste afslutter, men han har altid været den bedste til, få bragt sig i position til chancer. Det kræver lyst og mest af alt fysik til at blive ved med at tage de løb.
Desuden får man ikke ekstra point for at lave flotte mål, man får præcis det samme, som hvis man afdribler 6mand og scorer med saksespark. Det andet giver måske lidt mere omtale.
Ang. Spillelyst så gad Zidane, da overhovedet ikke spille imod de små hold. Han var on fire i topkampene, men skulle råbes i gang mod Celta og den slags.
Helt ærligt, man scorer sgu ikke 408 mål for Real Madrid hvis man er en dårlig/middelmådig/osv afslutter. Enig, hans placeringsevne er genial, men bolden sparker/header sig sgu da ikke ind automatisk hver gang, giv nu manden lidt kredit. Hvor mange mål af dem han scorede mod Barcelona og Fiorentina, hvor han skærer ind fra kanten, har han f.eks ikke lavet i sin karriere. Eller andre teknisk svære mål i verdensklasse.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Jeg glæder mig i hvert fald til han er tilbage på onsdag. Andre må sgu stå for skud før ham.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.