Truppen mod Levante, 3. spillerunde

8 år 10 måneder siden #73 af Sebberg
Der må jeg sgu også - endda som en notorisk Ronaldo-kritiker - erklære mig uenig i, at 'han ikke er den bedste afslutter'.

Spørger du mig, så er han den bedste afslutter i verden. Selvfølgelig brænder han chancer - det gør alle - men han er generelt absurd farlig og træfsikker foran mål. Han kan sparke eminent med begge ben, og så behøver jeg slet ikke at nævne hans evner i luften.

Jeg sad forleden og så en YouTube-video, der viste samtlige Ronaldos mål i foråret. Det er virkelig vildt, så mange gode mål han scorede, og hvor meget det siger om hans afslutningevner. Der er alle slags mål, og vi har endda også et par virkelig gode mod Sevilla, Celta og Bayern, hvor de to førstnævnte endda er med venstre. Det er sgu ret sindssygt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #74 af Mosse
Sahinovic:
Gu ej er Benzema afhængig af Ronaldo, der har været flere tilfælde, både i forrige men så sandeligt også i denne sæson, hvor han har præsteret på et højt niveau i Ronaldos fravær. Samtidig mener jeg dog også at Real Madrid er bedst, når de begge er på banen. Ronaldo har selv udtalt, at han foretrækker at spille med Benzema på sin side, for vi så jo hvor godt det gik - både for Real Madrid og Ronaldo - når man f.eks. skiftede ham ud med Morata.

Når det er sagt, så forstår jeg egentligt ikke hvorfor Benzema skal trækkes med i debatten, det handlede jo i første omgang om Ronaldo

Mosse:
Jeg forstår og anerkender fuldt ud, at Ronaldo og Benzema er gode for hinanden. Derfor undrer det mig, at du som fan af sidstnævnte, gør dig store anstrengelser for at udstille/nedgøre førstnævnte - jeg mener med andre ord, at det i høj grad er i Benzemas (og følgelig din) interesse, at Ronaldo er en del af holdet :-)

Jeg mener også, at det ved nogle lejligheder er lykkes Ronaldo at performe på trods af Moratas tilstedeværelse:-)

Fortsat god dag, Sahinovic :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano Ronaldo

8 år 10 måneder siden #75 af Sahinovic

Mosse skrev: Sahinovic:
Gu ej er Benzema afhængig af Ronaldo, der har været flere tilfælde, både i forrige men så sandeligt også i denne sæson, hvor han har præsteret på et højt niveau i Ronaldos fravær. Samtidig mener jeg dog også at Real Madrid er bedst, når de begge er på banen. Ronaldo har selv udtalt, at han foretrækker at spille med Benzema på sin side, for vi så jo hvor godt det gik - både for Real Madrid og Ronaldo - når man f.eks. skiftede ham ud med Morata.

Når det er sagt, så forstår jeg egentligt ikke hvorfor Benzema skal trækkes med i debatten, det handlede jo i første omgang om Ronaldo

Mosse:
Jeg forstår og anerkender fuldt ud, at Ronaldo og Benzema er gode for hinanden. Derfor undrer det mig, at du som fan af sidstnævnte, gør dig store anstrengelser for at udstille/nedgøre førstnævnte - jeg mener med andre ord, at det i høj grad er i Benzemas (og følgelig din) interesse, at Ronaldo er en del af holdet :-)

Jeg mener også, at det ved nogle lejligheder er lykkes Ronaldo at performe på trods af Moratas tilstedeværelse:-)

Fortsat god dag, Sahinovic :-)

Gøre mig store anstrengelser for at nedgøre Ronaldo, hold da fast, hvor? :-D

Når, men efter dette udsagn, vælger jeg at holde den her, og samtidig også ønske dig fortsat god dag (-:

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Mosse

8 år 10 måneder siden #76 af Sahinovic
Sebberg skrev:

Spørger du mig, så er han den bedste afslutter i verden.

Jeg er nu ret sikker på at Messi er den bedste afslutter i verden, skudpræcisionen er bedre og han scorer flere mål.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Sahinovic.

8 år 10 måneder siden #77 af Vildfaren
I kan jo mene hvad i vil, men hans conversionrate er helt i bund. Men afslutning er i min optik,ikke en af hans forcer, til det brænder han alt for
Meget. Misforstå mig ikke og put ikke ord i munden på mig. Jeg mener ikke at han er en dårlig afslutter, jeg mener bare at grunden til hans utrolig mange mål ligger et helt andet sted. Fysik, forudseendhed, løb uden bold, selvtillid, vindermentalitet osv

Han er ikke en gang på denne liste
http://www.eifsoccer.com/articles/conversion-rate/

Her en liste kun om Ronaldo
https://www.google.dk/amp/s/cronaldodaily.com/931/10-facts-cristiano-ronaldos-goal-conversion-rate/amp/

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Vildfaren.

8 år 10 måneder siden #78 af Sahinovic

Vildfaren skrev: I kan jo mene hvad i vil, men hans conversionrate er helt i bund. Men afslutning er i min optik,ikke en af hans forcer, til det brænder han alt for
Meget. Misforstå mig ikke og put ikke ord i munden på mig. Jeg mener ikke at han er en dårlig afslutter, jeg mener bare at grunden til hans utrolig mange mål ligger et helt andet sted. Fysik, forudseendhed, løb uden bold, selvtillid, vindermentalitet osv

Han er ikke en gang på denne liste

http://www.eifsoccer.com/articles/conversion-rate/

Her en liste kun om Ronaldo
https://www.google.dk/amp/s/cronaldodaily.com/931/10-facts-cristiano-ronaldos-goal-conversion-rate/amp/

Synes godt nok listen fra efisoccer er misvisende, for i sæson 2014/2015 havde Ronaldo en conversions rate på 26,4% hvilket ihvertfald får ham ned på en 13 eller 14 plads. Men ellers helt enig i pointen, for tager man gennemsnittet så ligger den stadig utroligt lavt.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

8 år 10 måneder siden #79 af mohbar
så hvor mange mål kunne han have scoret hvis han havde samme effektivitet som feks. Bas Dost ?

8 år 10 måneder siden #80 af Vildfaren

mohbar skrev: så hvor mange mål kunne han have scoret hvis han havde samme effektivitet som feks. Bas Dost ?

Hvis han afsluttede bedre(eller som Bas Dost), vil han ikke kæmpe med Messi og andre om balon d'or. De kunne bare sende ham prisen og spare pengene på ceremonien.

@sahinovic helt enig fik lige læst dem igennem igen og ligger på en strandstol i Tyrkiet på en iPhone5. Så beklager.
Men som du siger ligger han dog lavt. På låget er han dog sublim.

8 år 10 måneder siden #81 af mohbar
Min pointe er at der jo er rigelig mange aspekter der spiller ind ift det at score. Det kan godt være at Bas Rutten er rigtig effektiv, men spørgsmålet er så om han ville score så absurd mange mål hvis han fik tilsvarende antal chancer som Ronaldo.. Og hvad hvis han spillede i en liga som den spanske ? Og havde Ronaldo feks. banket flere kasser ind hvis han spillede i Frankrig for PSG (hvilket nok aldrig bliver påvist eftersom han bliver I Real til han går på pension). Det samme kan siges om Messi.. og når man sammenligner de to´s ”performance” mht det at score så spiller de to i to helt anderledes klubber. Barca har haft en spillestil og spillertyper der gør at forsvarerne skal dække flere gode offensivspillere op, hvilket giver Messi mere plads at boltre sig på. Det modsatte ser vi i Argentina som spiller anderledes, hvor han ikke leverer nær så meget som hos catalernerne. Hos os er det anderledes. Bale+Benzema kræver ikke samme grad opdækning..

Og man kan blive ved med at påpege faktorer.

En anden ting er at typisk så er venstrebenede meget svære at forudse mht. deres afslutninger end højrebenede. Man kan sige (min begrænsede erfaringer som træner) at venstrebenedes afslutninger med venstre ben er farligere end højrebenedes afslutninger med højre ben. Dog er højrebenedes afslutninger (og brug af) venstre ben ofte bedre end venstrebenedes afslutninger (og brug af) højre ben :-)

8 år 10 måneder siden #82 af Kimbo
Jeg mener Ronaldo er meget mere afhængig af Benz end den anden vej rundt. Er Ronaldo en fanatisk afslutter? Tjah, selvfølgelig er han det, meeen han bruger også vanvittigt mange skud på at ramme kassen. Og det er der jeg står lidt af i forhold til Ronaldo, han spiller udelukkende for sig selv, jeg har aldrig nogensinde følt han var en holdspiller, om dem sætter jeg altså bare umådeligt meget pris på.
Jeg kan blive så rasende når han gang på gang skyder fra de mest latterlige vinkler mens der står 2 medspillere helt fri foran kassen. Ja gu scorer han fantastiske mål i ny og næ hvor folk går bagover af benovelse, men faktum er at hans hold i selvsamme kamp kunne have scoret 3-4-5 mål mere havde han bare spillet bolden halvdelen af de gange han trykker på mål.
Som en anden bruger bragte op, hans løb ind i feltet er fantastiske og det gør at et simpelthen tap-in kan være meget sværre end det umiddelbart ser ud, han er fremragende i luften også men så stopper +'erne også for mit vedkommende.
Jeg har aldrig været den store fan og det bliver jeg heller aldrig om han så scorer 50 mål i denne sæsons CL, jeg sætter holdet langt over spillerne, Ronaldo sætter sig selv langt over holdet, og alt andet.

At han så er gennemsyret usympatisk på banen gør bestemt ikke tingene bedre, han diver som Suarez, gestikulerer konstant både overfor dommer og medspillere og sparker og slår andre modstandere for et godt ord.

8 år 10 måneder siden #83 af Vildfaren

mohbar skrev: Min pointe er at der jo er rigelig mange aspekter der spiller ind ift det at score. Det kan godt være at Bas Rutten er rigtig effektiv, men spørgsmålet er så om han ville score så absurd mange mål hvis han fik tilsvarende antal chancer som Ronaldo.. Og hvad hvis han spillede i en liga som den spanske ? Og havde Ronaldo feks. banket flere kasser ind hvis han spillede i Frankrig for PSG (hvilket nok aldrig bliver påvist eftersom han bliver I Real til han går på pension). Det samme kan siges om Messi.. og når man sammenligner de to´s ”performance” mht det at score så spiller de to i to helt anderledes klubber. Barca har haft en spillestil og spillertyper der gør at forsvarerne skal dække flere gode offensivspillere op, hvilket giver Messi mere plads at boltre sig på. Det modsatte ser vi i Argentina som spiller anderledes, hvor han ikke leverer nær så meget som hos catalernerne. Hos os er det anderledes. Bale+Benzema kræver ikke samme grad opdækning..

En anden ting er at typisk så er venstrebenede meget svære at forudse mht. deres afslutninger end højrebenede. Man kan sige (min begrænsede erfaringer som træner) at venstrebenedes afslutninger med venstre ben er farligere end højrebenedes afslutninger med højre ben. Dog er højrebenedes afslutninger (og brug af) venstre ben ofte bedre end venstrebenedes afslutninger (og brug af) højre ben :-)

Uden at skulle ud i den store diskussion om det, så læs lige dit indlæg igennem. Du taler om alt andet end Cristianos afslutninger.
Cristiano bruger flere skud end andre angribere på at score. Basta. Også dem fra den spanske lige.
Er han så bedre eller dårligere til at afslutte end dem?

Så er jeg ret lige glad med alle de andre ting du nævner pånær sammenligningen med kvalitet af modstandere. Det har selvfølgelig en indflydelse.
Hans afslutninger/evne til at omsætte skud på mål til scoringer, kan ikke bortforklares med spillestil og der er ikke andre definitioner, end, at se på hans evne til score, når han forsøger.

Og desuden spurgte du om, at hvis han havde samme høje effektivitet som Bas Dost(og jeg har ikke sagt at Bas Dost er verdensbedste afslutter), hvor mange mål han så ville score. Det kan du jo bare regne ud. Find Cristianos skud på mål og gang med bas Dost effektivitet.
Vi er helt enige om at der er mange aspekter i at score, men det har jeg allerede skrevet.

Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

8 år 10 måneder siden #84 af Sahinovic

mohbar skrev: Min pointe er at der jo er rigelig mange aspekter der spiller ind ift det at score. Det kan godt være at Bas Rutten er rigtig effektiv, men spørgsmålet er så om han ville score så absurd mange mål hvis han fik tilsvarende antal chancer som Ronaldo.. Og hvad hvis han spillede i en liga som den spanske ? Og havde Ronaldo feks. banket flere kasser ind hvis han spillede i Frankrig for PSG (hvilket nok aldrig bliver påvist eftersom han bliver I Real til han går på pension). Det samme kan siges om Messi.. og når man sammenligner de to´s ”performance” mht det at score så spiller de to i to helt anderledes klubber. Barca har haft en spillestil og spillertyper der gør at forsvarerne skal dække flere gode offensivspillere op, hvilket giver Messi mere plads at boltre sig på. Det modsatte ser vi i Argentina som spiller anderledes, hvor han ikke leverer nær så meget som hos catalernerne. Hos os er det anderledes. Bale+Benzema kræver ikke samme grad opdækning..

Hvis, hvis og hvis, altså hvorfor ikke bare forholde sig til det faktuelle og erkende, at han ikke er en god afslutter, for han misser jo også chancer mod de små hold. Et par indlæg tidligere skrev jeg også, at Messi var verdens bedste afslutter, men statistikken siger tydeligvis noget andet, og istedet for at opstille alle mulige hypoteser som egentligt ikke kan bruges til noget, må jeg erkende, at Messi ikke er verdens bedste til at afslutte, og længere burde den egentligt ikke være.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

Leveret af Kunena Forum